ג'ון מולר: AMP עדיין לא פרמטר בדירוג האתר

לפני כמה חודשים דיווחו בSEL שהAMP יוטמע בגוגל בפברואר 2016 וכי ייתכן והוא יהפוך לפרמטר דירוגי.

אז חודש פברואר מסתיים היום והAMP באמת הפך פעיל לפני כמה ימים.
ג'ון מולר מעדכן בהאנגהאוט השבועי שלו שלמרות שהושק, הAMP לא הפך להיות פרמטר דירוגי.

השאלה הייתה:

עכשיו כשAMP כבר פעיל, האם הוא פרמטר שמשפיע על הדירוג?

התשובה של מולר:

כרגע AMP הוא לא פרמטר דירוגי.

הAMP הוא דרך מצויינת להנגיש את האתרים למובייל אך הוא לא עומד כפרמטר דירוגי בפני עצמו.

אז מה זה בכלל AMP?

AMP היא דרך להגשת נתונים באופן פשוט וחסכוני (Accelerated Mobile Pages) מאוד במשקל הדף.

המטרה המוצהרת של גוגל היא לאפשר ללקוח שלה (כל מי שמשתמש במנוע החיפוש) לקבל את חווית הגלישה האידיאלית – גם דרך הסלולר.

היות ומהירות הגלישה דרך הסלולר רחוקה מלהיות מושלמת, חיפשו בגוגל דרכים להגיש את האתר באופן קל ופשוט (והרי אתר מהיר יותר הוא אתר ידידותי יותר)

ע"י שימוש בתבניות הAMP (את הפרטים הטכנים ניתן למצוא בקישורים למטה) ניתן להציג את כל סוגי התוכן המוכרים לנו כיום (תמונות, וידאו, טקסט וכו') אך באופן פשוט יותר.

ואני חושב

אומנם באופן רשמי כרגע הAMP הוא לא פרמטר דירוגי, אך כבר בחג המולד אמר מולר בטיפים שלו על קידום אתרים ב2016 כי הנושא הזה הולך להוות דגש משמעותי כחלק מהאג'נדה של Mobile First.

אם מהירות אתר משפיעה על חווית משתמש וAMP מורידה את זמן הטעינה של העמודים משמע ישנה השפעה על חווית המשתמש וכנראה גם על דירוג האתר באופן עקיף.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים