ארגז החול - עדיין קיים? - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


לאחרונה נשמעו קולות בעולם הקידום שטענו שתופעת ארגז החול נעלמה מן העולם (או יותר נכון מן הגוגל).

מהי בעצם תופעת ארגז החול?

ארגז החול זהו שם שניתן לתופעה המאופיינת על ידי המאפיינים הבאים:

  • כאשר אתר חדש (דומיין חדש) מתאנדקס הוא מופיע במקומות הגיוניים כפי שאמור להיות.
  • לאחר תקופה מסויימת (כחודש בד"כ) נעלם האתר מתוצאות החיפוש ולא ניתן למצוא אותו בעמודים ריאליים).
  • לאחר מספר חודשים (3-12) האתר שוב מטפס ועולה למקומו הטבעי (בהתאם לפרמטרים הקבועים של קידום אתרים).

אז למה שייעלם הארגז?

הטענה היא שהאלגוריתם של גוגל התפתח מספיק על מנת לזהות אתרי ספאם ואין צורך יותר ב"ארגז החול".

האם הטענה נכונה?

כפי הנראה בגוגל העולמי באמת תופעת ארגז החול הולכת ונעלמת אך דווקא בארץ קיבלתי הוכחה לכך שהתופעה קיימת גם קיימת.
אתר מדריך העלאת תמונות שהתחלתי לקדם הופיע במקומו הריאלי (עמוד שני) לאורך תקופה של מספר שבועות.
לאחר מספר שבועות האתר נעלם מגוגל ולא הופיע ב1000 התוצאות הראשונות.
היום, לאחר תקופה של כחודשיים שוב חזר האתר לתוצאות החיפוש והוא נמצא במקום ה13.

האם מקרה מבחן זה מוכיח שתופעת ארגז החול עדיין קיימת?

לדעתי כן, בגוגל ישראל עדיין קיימת תופעת ארגז החול (גם לפי מקרים אחרים שבדקתי).

תגיות: ארגז החול

question_answer תגובות

  1. על פי הידוע ה-TR העליון הוענק ידנית למספר קטן מאד של אתרים (מדברים על כמאתיים) והוא זולג בערך קטן והולך לאתרים אחרים באמצאות הקישורים היוצאים, תוך כדי יצירת סולם היררכי.

    מאחר ולא ידוע מי הם האתרים שיש להם TR גבוה מאפס אין דרך לחפש קישורים מהם.

  2. אין אפשרות להשוות בין שני אתרים אנונימים.
    הבעיה שלא ניתן לדעת אם TR הוא עבור ביטוי שאלה או עבור אתר, במידה וזה עבור אתר הדבר נעשה קשה עוד יותר.

  3. כרגיל מנוע החיפוש של גוגל בישראל לא עומד בקצב של גוגל העולמי, אבל הוא מתקדם.

    בקשר לנושא, האתרים האחרונים שהקמתי דווקא לא נכנסו לארגז החול, אבל אלו היו במילות מפתח זניחות ברמה בינונית, לדעתי על מנת לא להגיע לארגז החול צריך לתת לפחות 5 קישורים מאתרים עם TR גבוהה מה שיראה לגוגל שהאתר רציני.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.