כך תבצעו מחקר מילות מפתח

עודכן: 10/9/16

לאורך שנותי כמקדם אתרים הבנתי פעם אחרי פעם, שאחת הנקודות אותן ניתן למנף באופן ברור לטובת פרויקט מוצלח הוא מחקר מילים מעמיק ויצירתי.

מחקר מילות מפתח מוצלח הוא לא מדע מדויק אלא ניסיון להיכנס לראש של הגולש ולהבין: למה הוא התכוון כאשר הקליד שאילתה בגוגל ומה הוא מצפה לקבל כתשובה.

התהליך הופך קל ופשוט הרבה יותר כאשר אנו יכולים לבדוק "מקרי הצלחה" של המתחרים שלנו ושל האתרים שגוגל כבר החליט שראויים להיות בראש תוצאות החיפוש עבור הביטויים הרלוונטיים לנו.

הנה 3 דרכים בהן ניתן "לשאוב מידע" מאתרים מתחרים בקלות ובזמן קצר.

הערה: מדריך זה פשוט ומיועד בעיקרו למתחילים,  אני אישית חושב שכדאי גם למנוסים לרענן את זיכרונם מעת לעת 🙂

1. בדיקת מתחרים בKeyword Planner

מה יותר טבעי מלשאול את גוגל אילו ביטויים רלוונטיים עבור עמוד שהוא עצמו דירג במקומות הראשונים?

אקח את הבלוג שלי כדוגמה, היות ורובו עוסק בתחום קידום האתרים אבדוק בתוצאות החיפוש אילו עמודים מדורגים בתוצאות הראשונות עבור ביטוי זה:

דירוגי קידום אתרים בעמוד הראשון
דירוגי קידום אתרים בעמוד הראשון

לאחר שמצאתי את האתרים שגוגל מזהה כמתחרים שלי על הביטוי הספציפי אכנס לKeyword Planner  ואבחר ב"חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה".

חיפוש ביטויים בכלי של גוגל
חיפוש ביטויים בכלי של גוגל

אכניס את כתובת הדף ממנו אני רוצה לקבל את הנתונים:

עמוד נחיתה לביטויים
עמוד נחיתה לביטויים

אבחר ב"רעיונות למילות מפתח":

רעיונות למילות מפתח
רעיונות למילות מפתח

כעת גילינו אלו ביטויים מזהה גוגל כרלוונטיים לעולם הסמנטי שלנו (כמובן שיש למיין את התוצאות..)

2. FaqFox

הנתונים הטובים ביותר אותם נרצה לקבל הם אלה אשר כתובים באתרי המתחרים שלנו, נתונים טובים עוד יותר הם כאלה אשר נמצאים באתרי המתחרים אבל מגיעים ונכתבים ע"י הגולשים (בדרך זו ניתן ללמוד מה מעניין את הגולשים והלקוחות שלנו).

FaqFox הוא כלי המאפשר לנו לשאוב נתונים על ביטוי מסוים מאתרי המתחרים ובעיקר לזהות שאלות ששואלים הגולשים.

נכניס את ארבעת המתחרים הראשונים (ובאופן ספציפי את אזור השאלות והתשובות בבלוג של פבל) ואת הביטוי "קידום אתרים":

FaqFox - ביטוי ואתרי מתחרים
FaqFox – ביטוי ואתרי מתחרים

נקבל קישורים לפוסטים הרלוונטיים אותם זיהה הכלי:

תוצאות FaqFox
תוצאות FaqFox

הנתונים הללו יכולים לעזור לנו ב2 דרכים:

  1. קבלת רעיונות לכתיבת תוכן איכותי לאתר וחיזוק הסמכותיות.
  2. מציאת הביטויים הנמצאים בתוך אתרי המתחרים והבנה טובה יותר של הנושאים בהם הם מתמקדים.

בדוגמה שלנו קיבלתי רשימה של מעל 100 נושאים בהם אני יכול להשתמש, הנה כמה נושאים מתוך הדוגמאות שסימנתי:

  1. מהן הפעולות שגורמות לדף להופיע בגוגל?
  2. איזה כלי מומלץ לבדיקת מיקומים בגוגל?
  3. איך בונים מפת אתר HTML?
  4. איך עושים אופטימיזציה נכונה לאתר?
  5. איך עושים הפניות לינקים?

3. בדיקת המתחרים עם SEMRUSH

SemRush הוא אחד מכלי קידום האתרים הרלוונטיים והשימושיים ביותר עבורי.
כלי זה מאפשר לנו לבדוק בהסתברות יפה את מצב האתר שלנו מול אתרי המתחרים במספר פרמטרים (אולי ארחיב על כלי זה בפוסט נפרד).

אנו נשתמש בכלי על מנת להבין אילו מילות מפתח מובילות את מירב הטראפיק האורגני אל אתרי המתחרים שלנו.

נכניס את כתובת האתר אל שדה החיפוש הראשי של הSemRush:

לאחר מכן נבחר באזור של הבדיקות האורגניות בView full report:

כעת אנו יכולים לראות מהם הביטויים המובילים את מירב התנועה האורגנית לתוך האתר.

בנוסף ניתן להבין איזה ביטוי אחראי על איזה אחוז מהתנועה האורגנית לאתר ובאילו ביטויים כדאי לנו להתמקד:

לסיכום

באופן אישי, אחרי כתיבת פוסט זה הבנתי כמה השתנה האופן בו מבצעים מחקר מילות מפתח לאורך השנים.

אם בעבר המיקוד היה בעיקר בהשערות, כיום אנו יכולים לקבל מידע רב מהאתרים שגוגל כבר קבע שהם רלוונטיים לביטויים בהם אנו מעוניינים.

הליך המבוצע באופן מעמיק יסייע לנו למצוא ביטויים שניתן לקדם בקלות ושווים טראפיק איכותי ורלוונטי לאתר.

מכירים דרכים נוספות? אשמח אם תשתפו אותי!

רוצים לקבל עדכונים וטיפים נוספים ממני? הצטרפו לרשימת התפוצה שלי 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

6 מחשבות על “כך תבצעו מחקר מילות מפתח”

  1. שלום עידן

    מידע נוסף שאני מייחס לו חשיבות, זהו מידע (או רשימת הביטויים), אשר מופיע בסוף תוצאות החיפוש של גוגל ומתחיל במשפט: חיפושים הקשורים ל:…..

    לגבי FaqFox – המון תודות!

    בברכה,
    לאוניד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים