תחרותיות ביטוי בגוגל - עידן בן אור תחרותיות ביטוי בגוגל - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


קידום אתרים לוקאלי הפך להיות אחד מאתגרי השנים האחרונות.

חברות קידום אתרים רבות אוהבות להציג ולהתגאות בהצלחות שלהן,הגיוני.
הבעיה מתחילה כאשר המדד לתחרותיות הוא מספר התוצאות בגוגל עבור אותו ביטוי.
לדוגמא, בתחרות קידום האתרים מבית SHOWME, התחרינו על קידום המילה "שלי".

חיפוש קטן בגוגל יראה לנו שישנן 96,400,000 תוצאות עבור הביטוי "שלי", האם זה עושה אותו תחרותי יותר מהביטוי "צימרים" בו יש כ11 מיליון תוצאות?
לכאורה כן, אם נסתמך על החברות שמציגות הצלחות ותחרותיות על פי מספר הערכים בגוגל, הרי שהרבה יותר קשה לקדם ביטוי עם כמעט 100 מיליון תוצאות מאשר ביטוי עם 11 מיליון.

אנשי קידום האתרים בארץ יודעים כי הביטוי "צימרים" הוא בין הקשים ביותר לקידום (על פי רוב).
פבל ואני הצלחנו לקדם את עצמנו בביטוי "שלי" ללא יותר מדי קושי, אל התוצאות הראשונות בביטוי.
האם פבל ואני מאוד מוכשרים או שהשיטה פשוט לא נכונה? (במקרה של פבל זה כנראה גם וגם ).

אומנם הוכחנו שמספר ההופעות בגוגל לא מראה על תחרותיות, אז מה כן?

על שאלה זו מנסים לענות לא מעט מקדמי אתרים, הרי שאם תהיה תשובה חד משמעית תחסך עבודה רבה של מחקר לפני שנותנים הצעת מחיר.
לרוע המזל, בנתיים אין שיטה ברורה וחד משמעית לקביעת תחרותיות של ביטוי בגוגל.
ובכל זאת, מספר פרמטרים שכן כדאי לבדוק :

  • מספר ההופעות בגוגל – לא להלחץ, כבר אסביר!
    כאשר אנו מקבלים ביטוי לקידום בגוגל מומלץ להכניס את הביטוי כשהוא בתוך גרשיים על מנת לראות כמה הופעות יש לו בגוגל, ביטוי בעל 2000 הופעות יהיה ב99.9% מהמקרים ביטוי שקל ופשוט לקדמו.
    שיטה זו לא תפעל בביטויים עם מעל לכמה עשרות אלפי ערכים בגוגל.
  • התוצאות בעמוד הראשון – במידה ואתם רואים שרוב התוצאות בעמוד הראשון הן מאתרים כמו YNET, NRG או אתרי מאמרים וידע למינהם ניתן להסיק שמדובר בביטוי בעל רמת קושי סבירה.
  • הכרת המתחרים המובילים – מה יותר פשוט מלהכיר את האתרים המתחרים באותו התחום (במידה ואפשרי)?
    כאשר מכירים את האתר ומי שעומד מאחוריו ניתן לברר עד כמה משקיעים בקידום האתרים שבעמוד הראשון.
  • בדיקת קרדיט – דבר פשוט שניתן לעשות, לבדוק האם קיים קרדיט לחברת קידום כלשהי באתר, במידה ומופיע קרדיט לאחת החברות המובילות בשוק ניתן אוטומטית להניח שמדובר באתר עם תקציב והשקעה.
  • הקמת עמוד בדיקה – בתחילת דרכי כמקדם אתרים הקמתי אתר וחיזקתי אותו בקישורים בצורה כזו שאדע מה כוחו.
    לאחר מכן, כאשר רציתי לאמוד את כוחו של ביטוי מסויים הייתי מקים עמוד בנושא הביטוי, מבצע אופטימיזציה ובודק לאיזה מיקום הגיע העמוד.
    ע"י כך יכולתי להעריך את הקושי שבקידום הביטוי.

אז – שלא יעבדו עליכם.

question_answer תגובות

  1. פבל, קשה להעריך אופטימיזציה ON SITE, כל מקדם עושה את זה בצורה שונה וכשהטובים באמת עושים את זה קשה לשים לב.

    אופיר, אתה מוזמן להציג ללקוחות את הפוסט הזה 🙂

  2. פוסט מעולה !
    כמובן שאני מסכים איתך כל מילה ומילה.
    אגב, אתרי קידום אתרים שעושים את זה הם לא בדיוק עושים את זה רק מסיבה של "לרמות" את הלקוחות הפוטנציילים.
    זאת הדרך היחידה להראות ללקוחות את התחרותיות במילה מכיוון שאין שום אפשרות להסביר ללקוח איך בדיוק זה עובד.

  3. סיכמת את זה יפה. כשאתה אומר "הכרת המתחרים המובילים" כדאי גם לבדוק מהי רמת האופטימיזציה הנוכחית שכבר יש להם(in ו-off site) כדי להעריך את הסיכוי. אם לאתר הרבה קישורים חיצוניים ונעשתה אופטימיזציה מעולה, הרי שאתה כבר מתחיל כמה מדרגות מתחתיו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.