שיפור יחס המרה (ידוע באנגלית גם כCRO - Conversion Rate Optimization) הוא מונח המתייחס לשיפור הערך המתקבל מהתנועה המגיעה לאתר - מבלבל? כבר ההסבר 🙂

מה זה שיפור יחס המרה?

אם תשאלו כל בעל אתר מהי כמות התנועה אותה הוא מצליח למשוך לאתר, כמעט כולם ישלפו את הנתונים.
אבל אם תשאלו את אותו בעל האתר כמה מתוך התנועה הזו באמת ממירה, פה הוא כבר עלול להסתבך.

כלומר, בשיפור יחס המרה אנו לא מנסים למשוך גולשים נוספים לאתר אלא לגרום לאלו שכבר מגיעים לאתר להמיר יותר.

איך מודדים?

המדידה היא פשוטה (ואדגים על מספרים עגולים בשביל שיהיה קל):

אם נכנסו אלי לאתר 1000 איש, ועבורי המרה היא הרשמה לרשימת הדיוור (ממש למטה אפשר לראות מהי בדיוק המרה) ומתוך ה1000 איש יירשמו 10 אנשים - נחלק 10 ב1000 ונקבל 1%, כלומר יחס המרה של אחוז אחד.

מהי המרה?

המרה באתר היא כל פעולה שאנו רוצים שהמשתמש יבצע באתר, למשל:

  • השארת פרטים והרשמה לרשימת תפוצה.
  • ביצוע רכישה בחנות.
  • השארת פרטי יצירת קשר (ליד).
  • שיתוף מאמרים.

כלומר - המרה יכולה להיות כל מה שבעל האתר מגדיר כפעולה רצוייה באתר.

איך מבצעים CRO?

אז ישנם מספר כלים שאיתם כדאי לעבוד כשנמצאים בתהליך:

A/B Test - מדובר בשיטה בה אנו מציגים שני סוגי עמודים לגולשים באתר, כלומר מחלקים את הגולשים לשניים ומציגים לכל גולש עמוד שונה.
המטרה שלנו היא לבדוק באיזה מהעמודים נצליח לגרום ליותר משתמשים להמיר אצלנו באתר.

בקצרה: מכניסים לכל אחד מהעמודים אות אותו מספר גולשים ובודקים איזה עמוד מביא לנו יותר תועלת.

מפות חום - מפות חום הן כלי מדהים המאפשר לנו להקליט את הגולשים באתר, להבין מהי הדרך בה הם משתמשים באתר והאם ישנם כל מיני כפתורים מבלבלים או מיותרים.
אני באופן אישי משתמש ללקוחות שלי בLucky Orange שיש להם גם סרטון מגניב שמסביר מהי בדיוק המערכת:

בחינת הנתונים באנליטיקס - גוגל אנליטיקס הוא הכלי הבסיסי שחובה לכל בעל אתר להטמיע.
מדובר בכלי של גוגל המאפשר לנו לקבל מגוון עצום של נתונים על הגולשים באתר שלנו ועל ההתנהגות שלהם.

ניתוח הנתונים בגוגל אנליטיקס יאפשר לנו להבין את אופן ההתנהגות של הגולשים באתר, איפה יש תנועה רבה ומעט המרות (ושם ניתן לחזק) ואיפה יש מעט כניסות אבל הרבה המרות (ואז נרצה למשוך לעמוד הזה יותר תנועה).

 

יחס ההמרה באתר מבהיל אותך?

קודם כל - נשימה עמוקה 🙂
אני יודע שלפעמים לא ברור מאיפה מתחילים ואיך בכלל ניגשים לנושא, בשביל זה אני פה.

השאירו שם וטלפון ואני בדרך לעזור!

 

שאלונים וסקרים - הדבר הבסיסי שאנחנו צריכים לזכור - הגולשים שלנו הם אנשים.
הדרך הקלה ביותר להבין למה מישהו עשה / לא עשה פעולה מסויימת באתר היא פשוט לשאול אותו.

דוגמא מצויינת לסקר ניתן לראות באתר מגה ספורט:

שאלון לשיפור יחס המרה

פופאפים - פופאפ הוא אחד הדרכים היעילות לעזור לנו לשפר את ההמרות מהאתר.
מהות הפופאפ היא להקפיץ לגולש הודעה (במגוון צורות) בכל פעם שאנו מזהים דפוס התנהגות ספציפי שלדעתנו מצדיק הודעה.
למשל:

  • כאשר גולש מזיז את העכבר לכיוון היציאה.
  • כאשר גולש קרא יותר מ80% מהעמוד.
  • כאשר גולש נמצא באתר יותר מ3 דקות.
  • כאשר גולש קרא יותר מ3 עמודים
  • ועוד ה-מ-ו-ן אפשרויות.

דוגמא לפופאפ אצלי בעמוד כלים לקידום אתרים:

פופאפ להרשמה לדיוור אצלי באתר

מדובר בכלי פשוט שמבצע עבודה מדהימה.

מה הכלים שאני ממליץ עליהם?

מפות חום:

פופאפים:

A/B Tests:

לסיכום

דוגמא פשוטה לסיום: לחנות באינטרנט יש מאה אלף גולשים ויחס המרה של 0.5%.
מה יהיה קל יותר לביצוע? משיכה של מאה אלף גולשים נוספים או שיפור ביחס ההמרה ליעד של 1%? בשניהם ההכנסה הסופית תהיה זהה, אבל ההוצאה? נחשו איפה היא תהיה קטנה יותר 🙂

4 תגובות

  1. אבישי פרוינד הגב

    אהבתי

    בהיר, קריא ומעניין

  2. משה אדלר הגב

    פוסט מעולה 🙂 פתחת לי את הראש לרעיונות ודרכים לשיפור המרה ! תודה על ההשקעה!

השארת תגובה