גוגל ממליצים לבעל אתר - החלף את האתר המיושן ובנה חדש - עידן בן אור גוגל ממליצים לבעל אתר - החלף את האתר המיושן ובנה חדש - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


אחד הסיוטים הגדולים של כל בעל אתר הוא לקבל עונש ממנועי החיפוש עקב שימוש בטכניקות פסולת, אך מה יעשה בעל אתר אשר קיבל המלצה ברורה מג'ון מולר (מחליפו של מאט קאטס, ראש צוות הספאם בגוגל והדובר הלא רשמי) להחליף את האתר?

הכל התחיל בשאלה של גולש

פוסט שעלה בseroundtable.com מדווח על שאלה של בעל אתר בפורום העזרה של גוגל לבעלי אתרים.

הגולש קיבל תשובה מאחד המשתתפים בפורום ובה הוא רשם שבאתר יש מספר פרמטרים חשודים (סקריפט שתול חשוד המפנה לאתר אחר וכו').

ג'ון מולר עונה

ההתפתחות המעניינת הגיעה כשג'ון מולר ענה לשאלתו של הגולש (התרגום שלי):

נראה שיש באתר שלך כמות עצומה של טקסט מוסתר בדפים, דבר זה יכול לנבוע מגרסה ישנה של האתר (או פשוט מטריקים ישנים..!), כשמדפדפים במוצרים באתר זה נראה שרבים מהם מובילים לחנות איביי בה לא ניתן באמת לקנות את המוצרים.
למרות שזה עלול להיות קשה, הייתי ממליץ לקחת את התוכן שבאתר ולהתחיל מחדש עם אתר חדש.
ישנם דברים רבים שנראים מיושנים ומקשים על מנוע החיפוש (והמשתמשים!) להבין את האתר ואת העסק שלך.
ישנן פלטפורמות רבות ומצויינות לניהול אתרים כמו וורפרדס לאתרים כלליים ומספר מערכות למסחר אלקטרוני אם אתה רוצה למכור ישירות דרך האתר – מערכות אלה הופכות את משימת בניית אתרים נפלאים לפשוטה.
העברת התוכן שלך למערכת מודרנית תדרוש מעט עבודה אבל בסבירות גבוהה תביא לתוצאות טובות יותר.
התאמת האתר הקיים אפשרית ולא מדובר בסיכוי אבוד, אך אני באמת חושב שתרוויח הרבה יותר אם תחשוב מחדש על מה שאתה רוצה להציע ותעביר את זה לפלטפורמה חדשנית.

 מה החידוש?

לתפיסתי, הסיבה שג'ון מולר כתב לבעל האתר להחליפו היא לא עקב עונש.
מולר הרי סייג את דבריו וכתב שניתן "לסדר" את האתר ולהחזיר אותו למצב תקין במידה ובעל האתר יבחר בכך.
הסיבה העיקרית לעצה היא חווית המשתמש.
הנחיות גוגל (כפי שכבר ציינתי בפוסטים קודמים) מתמקדות כעת בחווית משתמש חיובית ובהפיכת האתר לכזה שהגולש ירצה להשתמש בו ולשתף.
בעלי אתרים רבים עדיין לא הפנימו שהלקוח העיקרי והבלעדי שלהם הוא הגולש ולא מנועי החיפוש.

 

5 טיפים לחווית גלישה מצויינת

  1. מהירות האתר – אתר איטי גורם לגולש לברוח מהאתר ולחפש את המתחרים שלכם, עשו את המקסימום ובדקו את מהירות האתר לעיתים קרובות.
  2. יעילת – אל תנסו "לדחוף" לגולש את מה שאתם רוצים, עזרו לו להגיע הכי מהר למה שהוא מחפש.
  3. לעולם את תכווינו את האתר למנועי החיפוש – גם אם זה עדיין עובד (ולא ברור לכמה זמן עוד), האתר שלכם חייב להיות מוכוון לגולש.
    אל תמלאו את האתר בקטגוריית מאמרים ריקים מתוכן רק כי "ככה עושים קידום אתרים",
    השקיעו בתוכן שיהיה בעל ערך מוסף אמיתי לגולש.
  4. צרו גרסת סלולר טובה – תנועת הגולשים דרך הסלולר הולכת וגוברת, אין דבר מתסכל יותר לגולש מחוסר יכולת להתמצא באתר (גם אם מדובר בגרסת סלולר).
  5. עזרו למשתמש לקבל עזרה – יכול להיות שאחרי כל המאמצים שעשיתם עדיין חלק מהגולשים לא יסתדרו באתר .
    הפכו את העזרה ושירות הלקוחות לחלון הראווה שלכם, אין דבר שמרגיע גולשים יותר מהידיעה שיש בן אדם אנושי מאחורי האתר.

 

 photo by Jonathan Theiss,  May 29, 2007, via Flicker

question_answer תגובות

  1. מאמר מצויין.

    אני תמיד אוהב את השפה המרומזת בה ג'ון מולר משתמש.
    ככל שהזמן עובר גוגל באמת הולכת לטובת הגולשים מבחינת חוויית גלישה.

    תמיד אני ממליץ לחשוב האם גוגל הייתה שמחה לדעת שאני עושה X או Y או שמא זה עשויה להיתפס בעיניה כניסיון להשיג מיקומים על חשבון הגולש.

    תודה עידן!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.