כך תבדקו את פרופיל הקישורים שלכם לפני עדכון פינגווין

עד סוף השנה כנראה יגיע עדכון פינגווין.

אחרי "שזרקתי את הפצצה", קחו שניה לנשום עמוק ובואו נבין מה זה פינגווין (אם עדיין לא שמעתם), איך אני יודע שהוא יגיע ומה כדאי לעשות.

קצת רקע

כפי שכתבתי מספר פעמים בעבר, עדכון פנגווין הוא הדרך של גוגל למנוע מניפולציות על הדירוגים במנוע החיפוש שלה הנגרמות ע"י שימוש בטכניקות להונאת קישורים הנוגדות את ההנחיות לבעלי אתרים.

השמועה הכמעט רשמית על הגעתו של העדכון הגיעה מג'ון מולר בהאנגהאוט השבועי שלו עם בעלי אתרים (אני אישית קראתי על העדכון דווקא אצל אליאב בבלוג, פספסתי את ההאנגהאוט, אחרי הכל תקופת חגים ואני עסוק בעיקר באוכל 🙂  )

בפוסט זה אבקשכם להשתמש ב"כובע הטבעיות" ולנסות להסתכל על הדברים מהצד ולא כבעלי אינטרס בקידום אתר זה או אחר.

מה חשוב שנבדוק לפני שהפינגווין יגיע לביקור?

1. יחס בין מספר הדומיינים למספר הC-CLASS המקשרים לאתר

כבר ב2006 היה ידוע לנו (זהירות- פוסט ישן מאוד!) שקישורים רבים מאותו הC CLASS הן לא סימן חיובי.
אסביר בקצרה את הסיבה לכך, כאשר לאתר מסוים מקשרים 50 דומיניים שונים היוצאים מתוך 10 סי קלאסים, המשמעות היא שעל כל C CLASS מאוחסנים 5 דומיינים, כלומר ישנה סבירות גבוהה לקשר בין האתרים ובד"כ יהיה מדובר בסימון של האתרים כ"רשת".

סטטיסטית, במצב טבעי ללא התערבות מלאכותית (או במילים אחרות התערבות מקדמי אתרים) לא ייתכן מצב בו הדומיינים המקשרים לאתר  (אני לא מתייחס לאתרים עם מאות אלפי דומיינים מקשרים) יהיו ביחס של יותר מ1-1.5 דומיינים לסי קלאס.

כיצד נוכל לבדוק את זה?

הבדיקה היא פשוטה ביותר ולא לוקחת יותר ממספר שניות.
אני אדגים את השימוש בעזרת מערכת הMAJESTIC אך כמובן שניתן לבצע את הבדיקה גם בעזרת A hrefs ובעזרת מערכות אחרות לניתור וניתוח פרופיל קישורים (אם אתם בעלי האתר ויש לכם גישה לWMT תוכלו לבדוק באופן המדויק ביותר בעזרתו).

נכניס במג'סטיק את כתובת הדומיין של האתר ונקבל את הטבלה הבאה:

מספר דומיינים וסי קלאסים
מספר דומיינים וסי קלאסים המפנים לאתר

אחרי שיש לנו את הנתונים החישוב הוא פשוט, נחלק את מספר הדומינים מספר הסי קלאסים, במקרה שלנו 19/18.

כלומר, בבלוג שלי היחס הוא 1.05 דומיינים לסי קלאס.

2. ורסטיליות באנקורים

אנקור טקסט הוא הטקסט בו משתמשים בקישור.

אבקש מכם לחבוש לרגע שוב את "כובע הטבעיות" שלכם ולנסות לראות את הדברים בעיניים של גוגל.

אקח את הבלוג שלי כדוגמה, הבלוג עוסק בשיווק באינטרנט וקידום אתרים ועל כן יהיה לי נוח מאוד אם הקישורים הנכנסים אל האתר יקשרו תחת הביטוי "קידום אתרים", זו המחשבה שלי אם אשים בצד את נושא הטבעיות.

כשאני חושב כיצד טבעי שאנשים יקשרו אל האתר שלי אגיע למסקנה שסביר להניח שרוב הקישורים יהיו על שם המותג, במקרה שלי "עידן בן אור".

אשתמש שוב במג'סטיק על מנת לבדוק את פילוח האנקורים אל הבלוג שלי (גם פה, בדיקה מדויקת יותר ניתן לבצע בעזרת הWMT) ואקבל את הטבלה הבאה:

טקסטים המקשרים לבלוג
טקסטים המקשרים לבלוג

אילו אנקורים נרצה שיקשרו אלינו לאתר? (לא על פי סדר חשיבות)

  1. שם המותג
  2. URL נקי ללא ביטוי כלשהו
  3. קישורים המכילים 4 מילים ומעלה
  4. טקסטים כללים כמו "אתר אינטרנט" או "בקישור הבא".
  5. אנקורים עם "מילים נרדפות"
  6. אנקורים עם ביטויים מאותו עולם סמנטי של האתר
  7. מעט מאוד מאוד אנקורים מדויקים (כשמוציאים אותם בחוכמה, וזה קשה)

3. יחס בין קישורים לעמודים פנימיים וקישורים לעמוד הבית

המתינו עוד רגע ואל תורידו את כובע הטבעיות שלכם.

מה הייתם חושבים על הבלוג שלי אם כל הקישורים אליו היו מצביעים לעמוד הבית?
בלוג, אשר התוכן מתעדכן בו אחת לשבוע (טוב לא תמיד אבל אני באמת מנסה! ) אך רוב הקישורים מגיעים לעמוד הבית, האם זה טבעי?

האם לא הגיוני יותר שאתרים ברשת יקשרו לפוסטים ספציפיים ולא לעמוד הבית?

אחת "המחלות" הקשות של בעלי ומקדמי אתרים היא הובלת רוב הקישורים הנכנסים אל עמוד הבית גם במחיר של אובדן רלוונטיות מהמקור המקשר.

כיצד נבדוק את אחוז הקישורים לעמוד הבית לעומת עמודים פנימיים?

  1. נכנס לWMT ונבחר ב"קישורים לאתר שלך".
קישורים לאתר שלך - WMT
קישורים לאתר שלך – WMT

2. נלחץ על "עוד" תחת "התוכן המקושר ביותר שלך"

התוכן המקושר ביותר
התוכן המקושר ביותר

3. נבחר ב"הורד טבלה זו".

4. נחשב בקובץ האקסל שהורדנו את מספר הקישורים המובילים לעמוד הבית (בדוגמא שלנו מסומן בכחול – 87,804) ואת מספר הקישורים המובילים לעמודים פנימיים (מסומן באדום – החישוב הוא 64,101).

נחלק את מספר הקישורים לעמודים הפנימיים במספר הקישורים לעמוד הבית.

אנו נרצה שהיחס יהיה בין 1 ל4. (עדיפות ל2 ומעלה).

במקרה שלנו היחס הוא 0.73- כלומר מדובר ביחס לא אידאלי ועלינו להכניס קישורים נוספים לעמודים הפנימיים.

4. איכות הקישורים

פרמטר חשוב נוסף שנרצה לבדוק (גם בעזרת מערכת הMajestic) הוא יחס בין רלוונטיות הקישורים לבין "הכח" הכולל המועבר מהקישורים.

במערכת המג'סטיק, כאשר נכניס דומיין לבדיקה נקבל 2 פרמטרים, אחד נקרא Trust Flow והשני נקרא Citation Flow.

 יחס בין trust לcitation
יחס בין trust לcitation

מה זה Trust Flow?

ערך מספרי המעיד על רלוונטיות הקישורים לאתר המקושר (ערך גבוה לדוגמה יתקבל כאשר אתר בתחום הנעליים מקבל את רוב הקישורים שלו מאתרים בתחום האופנה, ערך נמוך יהיה כאשר אותו אתר נעליים יקבל קישורים מאתרים בתחום הסלולר והמחשבים).

מה זה Citation Flow?

ערך כמותי מספרי המעיד על "חוזק" הקישורים הנכנסים אל אתר ללא התייחסות לרלוונטיות לתחום האתר.

על מנת לקבל יחס אותו נוכל למדוד ולהשוות בין אתרים נחשב את החישוב הבא: Trust / Citation.

במקרה שלנו החישוב הוא 16/26 = 0.69.

במצב אידאלי אנו נשאף ליחס השואף לאחד , כלומר שהרלוונטיות ו"כוח הקישורים" יהיו בערכים שווים.

בד"כ לא ניתן להגיע בדיוק ל1 ואנו נעדיף מצב בו היחס בין המדדים יהיה גבוה מאחד (כלומר קישורים רלוונטיים יותר מאשר חזקים) ולא מצב הפוך.

ערך נמוך מ0.6 (ו0.7 למחמירים) יעידו בד"כ על אתר "מוספאם" עם קישורים לא רלוונטיים לתחום האתר.

הערה: כאשר בודקים את האתרים לא ניתן לדעת מאילו קישורים "התנערו" בעלי האתרים והערך המספרי לעולם יכלול גם קישורים מהם התנערו (במידה ויש כאלה).

5. "התנערות" מקישורים – Disavow

ההמלצה האחרונה שלי, לפני שעדכון הפינגווין החביב מגיע היא לבדוק את קובץ הdisavow שלנו ולבדוק האם ישנם קישורים נוספים מהם נרצה להתנער.
על מנת לבצע את הפעולה בצורה נכונה (טעות בקובץ עלולה לגרום לפגיעות רציניות בדירוגים!) תוכלו להעזר במדריך לכלי disavow שכתבתי בעבר.

לסיכום

עדכון פינגווין הוא תמיד סיבה למסיבה, הפעם, בניגוד לעדכונים הקודמים, ישנן שמועות על עדכון מתמשך ומתוחכם אף יותר.

אבל – וזהו אבל חשוב, כל עוד הפעולות על האתר מבוצעות באופן מבוקר ומקצועי אין סיבה להתרגש.

מכירים פרמטרים נוספים שחשוב לבדוק? אשמח אם תשתפו!

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

10 מחשבות על “כך תבדקו את פרופיל הקישורים שלכם לפני עדכון פינגווין”

  1. עוד מדריך נהדר באתר אז תודה
    שאלה: בנושא בדיקת c class ip רשמת – אם אתם בעלי האתר ויש לכם גישה לWMT תוכלו לבדוק באופן המדוייק ביותר בעזרתו.
    האם תוכל להסביר איך אפשרי לבדוק זאת בwmt ?

  2. בסעיף 3,
    יצא לי 15 מיליון+ לעמודים פנימיים ו-14,000 לעמוד הבית.
    אני צריך לחלק את העמודים הפנימיים בעמוד הבית לפי מה שרשמת … החישוב יוצא מוזר … אשמח לשמוע את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים