אלגוריתם TrustRank - עידן בן אור אלגוריתם TrustRank - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


מונח הTrustRank הפך נפוץ בתקופה האחרונה.
חלק מהאנשים משתמשים בביטוי בהקשר שגוי או נכון חלקית, אני אנסה להסבר מעט על האלגוריתם החדש (כבר לא כ"כ חדש האמת) של גוגל.

אז מהו TrustRank?

במהותו, האלגוריתם החדש אמור להוות תחליף לאלגוריתם PageRank המיושן (על הרלוונטיות שלו כתבתי בקצרה בפוסט המקושר).
הרעיון מאוד פשוט והגיוני (לדעתי), במקום שתהיה דמוקרטיה באינטרנט גוגל יחליטו על היררכיה מסויימת.
כלומר, מספר אתרים (אף אחד לא יודע כמה ואילו) יקבלו לידיהם את כל כח הדירוג באינטרנט והם בעצם אלו שיחליטו על הדירוג החדש.
שאלה נכונה היא כיצד האתרים האלה ידרגו, התשובה פשוטה, כמו חלוקת PR ע"י קישור כך גם חלקות TrustRank (ייקרא מעכשיו TR).
אתרים סמכותיים בעיניי גוגל מעתה הם הסכמות החדשה ברשת.

אז מה עומד מאחורי הTR?

ההנחה הבסיסית של גוגל אומרת שאתרים סמכותיים יקשרו לאתרים סמכותיים אחרים.
זאת אומרת שכוחו של כל קישור יירד כאשר "נתרחק" מהאתר הסמכותי.
לדוגמא, אתר ווקיפדיה נחשב סמכותי (השערה שלי) בעיניי גוגל, הוא מקשר אל אתר X והוא מקשר אל אתרים Y וZ.
כמו באלגוריתם הPR הכח יתחלק כדלקמן: ווקיפדיה הוא האתר החזק ביותר מכיוון שהוא נחשב "אתר סמכות", אחריו יקבל "כח" אתר X מכיוון שהוא מקבל קישור ישיר מוויקיפדיה, אח"כ יקבלו חלק מה"כח" אתרים Y וZ, כמובן שהכח שמקבלים שני האתרים הללו (בהנחה שרק האתרים הללו קיימים ברשת) יהיה קטן מה"כח" אותו קיבל אתר X.

האם גוגל משתמשים כבר באלגוריתם ועד כמה הוא משפיע?

דעתי היא כזו, כמו כל שינוי בגוגל הוא נכנס לבדיקה בגוגל העולמי (google.com).
גם אם גוגל יחליטו שהם מכניסים את האלגוריתם בכל העולם ייקח עוד הרבה מאוד זמן עד שהשינוי יגיע לארץ.
לצערי ולצער קהילת מקדמי האתרים בארץ האלגוריתם שלנו מפגר בהרבה (וכנראה ימשיך לפגר).

תגיות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.