5 טעויות הפוגעות בקידום החנות שלכם בגוגל

קידום חנויות באינטרנט הוא אחד מהתחומים המורכבים בSEO.
עם השנים, עוברת פעולת הרכישה מחנויות פיזיות לווירטואליות ונראה כי בשנתיים האחרונות ישנה עלייה חדה בכמות אתרי המכירה.

במקביל לעלייה שציינתי ישנן טעויות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ופוגעות באתרים ובכניסות האורגניות שלכם.

בפוסט זה אנסה לבאר מהן הטעויות וכיצד ניתן לפתור אותן בקלות, בואו נתחיל.

1. שימוש לא נכון בתגי קנוקניל

תג הקנוניקל נוצר על מנת לעזור לגוגל (ולאחר מכן שאר מנועי החיפוש אימצו אותו גם כן) להבחין בין עמודים זהים / דומים בעלי כתובת URL שונה (ובכך לשמור על ציון איכות התוכן של האתר).
אחת הטעויות הנפוצות בחנויות אינטרנטיות היא שימוש לא נכון (או אי שימוש) בתגית קנוניקל.

מתי צריך להשתמש בתגית קנוניקל בחנויות?

  1. עמודי קטגוריה אשר ניתן לסדר אותן על פי פרמטרים שונים (צבע, גודל, מידה וכו').
  2. עמודי מוצר זהים פרט לפרמטר אחד (למשל אותה הנעל בצבע כחול ואדום).
  3. עימוד נכון לעמודי קטגוריות.

ההמלצה לגבי סעיפים 1-2 היא לקבוע גרסה אחת רלוונטית אותה אנו בוחרים להציג למשתמש ולהפנות את כל תגי הקנוניקל מהעמודים אליה (ובכך בפועל להפוך אותה לעמוד הנחיתה ממנוע החיפוש).

סעיף 3 מדבר על נקודה חשובה אשר מנסיוני לא מיושמת היטב באתרי חנויות.

על פי ניסויים שביצענו "מעדיף" מנוע החיפוש להציג עמודי מוצרים (קטגוריה) המכילים כמה שיותר מוצרים ולא קטגוריה המחולקת לעמודים.

מהי הדרך הנכונה להשתמש בקנוניקל על מנת להשיג אפקט זה?

הסעיף הבא מסביר בדיוק על זה.

2. עימוד (Pagination)

כאשר גולש מגיע ממנוע חיפוש, האינטרס שלנו הוא להציג לו כמה שיותר מוצרים בעמוד הנחיתה על מנת שיוכל להתרשם מהמבחר שיש לנו בחנות ועל מנת להשאיר אותו אצלנו באתר (לא נרצה שהוא יחזור למנוע החיפוש..).

כמו הגולש כך גם מנוע החיפוש "רוצה" לראות מה וכמה אנו מציעים.

בבדיקה שעשינו במגוון תחומים נמצא כי עמודים אשר מציגים בדף הנחיתה את עמוד הShow All מקבלים עדיפות (כמובן שלא ניתן היה לבודד את כל הפרמטרים מסביב אך בסבירות גבוהה ניתן לומר זאת) בתוצאות החיפוש.

גוגל גם מבהירים מהי הצורה המועדפת עליהם בבלוג התמיכה שלהם ע"י שימוש בהמחשה הבאה:

צורת עימוד מועדפת ע"י גוגל
צילום מסך מתוך בלוג גוגל

קצת קוד

על מנת להבהיר למנוע החיפוש מהו העמוד אותו אנו רוצים שיציג יש לשלב שימוש בתגיות עימוד ובתג הקנוניקל.

על כל עמוד קטגוריה (עמוד 2,עמוד 3 וכו') להכיל 3 תגיות בצורה הבאה:

< link rel="canonical" href="https://www.domain.com/category/all" />
< link rel="next" href="https://www.domain.com/category/page/PAGE NUMBER+1" />
< link rel="prev" href="https://www.domain.com/category/page/PAGE NUMBER-1" />

הערה: כמובן שבעמוד האחרון אין צורך בתגית NEXT ובעמוד הראשון אין צורך בתגית PREV.

הערה 2: PAGE NUMBER מתייחס למספר ולא לפרמטר.

כדאי לקרוא:

3. תוכן כפול / מועתק

הדרך הלא נכונה לקדם את החנות במנוע החיפוש היא להכניס לכל מוצר את התיאור אשר קיבלתם מהיצרן / העתקם מהאתר הרשמי של המוצר.

מעל 80% מהחנויות בארץ מעתיקות את תיאורי המוצרים ולא מייצרות כל בידול  בין המוצר המוצג אצלם לבין המוצג בחנויות אחרות,
ובראיית המאקרו לא מייצרים בידול בין החנות שלהם לבין חנויות אחרות.

הקפדה על כתיבת תיאורי מוצר איכותיים ויחודיים יכולה להיות זו שתביא לכם את היתרון על המתחרים, אבל איך עושים את זה כאשר יש אלפי מוצרים?

אני אוהב להקפיד על שני כללים בנושא זה:

  1. עקרון פארטו – 20% מהמוצרים שווים 80% מהמכירות / תנועה לאתר, לכן קודם כל נתמקד ונכתוב תיאורים ייחודים ואיכותיים למוצרים אלה.
  2. בניית תוכנית תוכן רחבה – לאחר שיישמנו את הסעיף הראשון נכין תוכנית בה נקבע מספר מסויים של תכנים אותם אנו כותבים כל חודש (תלוי במשאבים כמו זמן ותקציב).

הערה: חשוב לא להתפשר על איכות התוכן במטרה להביא לכתיבת תוכן מהירה יותר – כמו שכתבתי קודם, זו יכולה להיות הנקודה שתקדם אתכם מעל המתחרים!

כדאי לקרוא:

4. זמן טעינה

בגוגל חוזרים ואומרים כי הפרמטר החשוב ביותר אותו בעל אתר צריך לקחת בחשבון הוא שימושיות האתר והרצון של הגולש להשתמש באתר.

כאשר מדובר בחנות אינטרנטית זמן הטעינה משפיע באופן ישיר על שני הפרמטרים הללו.
חשבו רגע, מתי הפעם האחרונה נכנסתם לחנות שזמן הטעינה שלה היה ארוך מהממוצע ובסופו של דבר סיימתם את הליך הרכישה?

זמן טעינה ארוך עלול לגרום ל2 תוצאות לא רצויות:

  1. חווית הגלישה באתר תהיה מסורבלת (אפילו חצי שניה נוספת בטעינה של עמוד יכולה להביא לתהיות אצל הלקוח) ולא נוחה.
  2. הגולש עלול לתהות האם האתר הוא מספיק רציני ומאובטח ובאמת כדאי לבצע דרכו רכישה (הרי "אם אפילו" אתר אינטרנט הוא לא מצליח לעשות כמו שצריך מה ניתן להשליך מזה על השירות והאיכות וכו').

על כן, עלינו לוודא כי אנו עושים את המקסימום על מנת להביא לזמן טעינה מינימלי, בין אם בעצמנו ובין אם ע"י ספק חיצוני.

כדאי לקרוא:

כלים לבדיקת מהירות אתר:

5. שימוש (או חוסר שימוש) בתגיות סכמה

אחד הכלים המשמעותיים שגוגל מציעה לבעלי אתרים על מנת להגדיל את החשיפה שלהם בתוצאות החיפוש הוא Rich Snippets.

ניתן לקרוא בהרחבה על כל אפשרויות התיוג בפוסט שכתבתי בדיוק על נושא זה בעבר – Schema לחנויות.

סיכום

ישנן לא מעט אפשרויות שניתן לנצל על מנת להבליט את החנות שלנו מעל המתחרים בגוגל, עלינו לוודא כי אנו לא מתפשרים וכי אנו מחזיקים בתוכנית קידום ברורה ובאסטרטגיית תוכן שתעזור לנו להוביל את התחום בו החנות שלנו עוסקת.

מכירים עוד טעויות נפוצות בקידום חנויות באינטרנט? אשמח אם תשתפו אותי 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

6 מחשבות על “5 טעויות הפוגעות בקידום החנות שלכם בגוגל”

  1. עידן תודה רבה על מאמר מעולה.
    שאלה,
    לפי מה שכתבת למעשה עדיף וכדאי להציג את כל המוצרים (בדגש על כל) מקטגוריה מסוימת בדף אחד?
    גם אם מדובר למשל ב 50 מוצרים , 100 מוצרים בדף אחד והלאה?
    לא זוכר איפה נתקלתי בזה כבר שגוגל באמת מעדיף דף אחד עם המון מוצרים מאשר הרבה דפים עם מעט.

    לגבי תגיות schema.org אני מטמיע אותן דרך PHP וזה עובד מצוין. בהחלט ממליץ בחום.

    ושוב תודה.
    פצצה של מאמר! 🙂

  2. תודה רבה על המאמר. אני מקדמת חנות אינטרנטית, והתלבטתי בנוגע לקנוניקל. האם לשים קנוניקל בעמוד הראשון של הקטגוריה, לא יעלים את יתר עמוד הקטגוריה מהסריקה? תודה רבה

    1. היי מורן,
      העדיפות היא להגיש לגולש את כל המוצרים בעמוד אחד (show all), הטכניקה לביצוע היא להכניס בכל עמוד pagination קנוניקל לעמוד הזה.

      למה את מתכוונת ב"עמוד הראשון של קטגוריה"?

  3. תודה עידן על המאמר שהיה צריך להיכתב כבר מזמן.
    הייתי רוצה להוסיף לענין התוכן הכפול. תוכן כפול נוצר, כפי שכתבת, מהעתקה של תוכן היצרן כמנו שעשו מרבית האתרים אליהם הוא שלח את אותו תוכן טקסטואלי ואת אותן תמונות.
    תוכן כפול באתר מסחר באינטרנט יכול להיגרם גם:
    בגלל מיון, או סדר אחר של הצגת הדברים. למשל בעמוד קטגוריה מוצרים 100 פריטים שאותן ניתן למיין. זה שהפריטים מוצגים לפני מחיר או לפי פופולריות או לפי ותק, לא משנה את העובדה שעמוד קטגוריה יש רק אחד. לפעמים פרמטר המיון המצא ב- URL וגורם לגוגל לזהות עוד כתובת לאותו דף – זה תוכן כפול.
    תוכן כפול יכול להיגרם אם גוגל מכיר את האתר עם www ובלי www,
    תוכן כפול יכול להיגרם בגלל אי-אחידות בציון כתובת URL, למשל: פעם /best-t-shirt ופעם best-T-shirt – שינוי קטן, פעם t ופעם T, שיוצר כפילות.
    זהר עמיהוד
    מומחה שיווק באינטרנט
    052-8200895
    https://www.seoreport.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים