כלים לקידום אתרים – הבחירות שלי

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

עודכן: 29/10/19

אחד מה- quick wins של מקדמי אתרים הוא הכרות  עם הכלים שבכוחם לפשט את העבודה ולחסוך זמן.

במקצוע שלנו (ובעוד הרבה אחרים) זמן הוא משאב שתמיד נמצא בחוסר, על כן בחרתי להציג בפניכם את המערכות שהופכות עבורי את החיים לקלים יותר.

הערה: הכלים אינם מסודרים על פי סדר העדיפויות / חשיבות / דירוג שלהם בעיניי.

הערה 2: בפוסט זה לא אציג את כל הכלים הקיימים בשוק לקידום אתרים, בשביל זה תוכלו לבקר בפוסט המצוין של דניאל.

הערה 3: אלו הם באמת הכלים בהם אני משתמש באופן אישי.

Clickup – פרודוקטיביות לפני הכל

צילום מסך clickup

אומנם לא מדובר פה בכלי מקצועי לSEO (ולכן לא מספרתי אותו לחדי העין שבנינו), אבל זה כנראה הכלי הכי חשוב אצלי בארגון.

אנחנו יכולים להיות אנשי קידום האתרים הכי טובים בעולם, אם לא נוודא שדברים לא נופלים בין הכיסאות (ויש לנו ה-מ-ו-ן משימות) הפרויקטים שלנו כנראה לא יצליחו.

לכן, לפני הכל, אני מציע להתמקצע במערכת טובה לניהול פרויקטים ופרודוקטיביות (לדעתי ביחס בין העלות לתועלת ClickUp עוקפת את כולם בסיבוב).

לאתר Clickup

1. Screaming Frog – הגרסה בתשלום

Screaming frog logo

לאיש קידום אתרים יש משאב אחד מרכזי שתמיד נמצא בחוסר – זמן, עובדה זו הופכת את הצפרדע לכלי כ"כ משמעותי בעבודה שלי.

כשאני רוצה לקבל תמונה כוללת ולבחון פרמטרים ON-SITE באתר אני פונה לידידתי הצפרדע ושואל אותה מה היא יכולה לגלות (רמז – המון!)

זהו בעצם היתרון הבולט של הצפרדע היקרה שלנו – חסכון בזמן והרבה מאוד מידע זמין.

הצפרדע מאפשרת לנו לקבל OVERVIEW על האתר מבחינה טכנית ולהבין אילו פרמטרים באתר עלולים להיות בעייתיים (לדוגמה תגיות מטה כפולות /  ארוכות / קצרות, הפניות לא תקינות, עמודי 404 וכו' וכו')

ההבדל העיקרי בין הגרסה החינמית לגרסה בתשלום הוא מספר הכתובות שנתין לסרוק.

לאתרי תדמית קטנים מספיקה הגרסה החינמית (סריקת עד 500 כתובות) אך לאנשי מקצוע בתחום חובה לרכוש את הגרסה בתשלום

מדריכים שכתבתי:

פונקציות שימושיות בסקרימינג פרוג
עמוד התגית אצלי בבלוג (מכיל את כל הפוסטים הרלוונטיים לנושא).

הורדה: Screaming Frog

2. WEBCEO – הגרסה בתשלום

אם אתם קוראים את הבלוג באופן קבוע, וודאי הבנתם שאני פריק של אוטומציה וניהול זמן נכון – על הצורך הזה עונה לי הכלי המעולה הבא.

WEBCEO הוא אחד מהכלים הבודדים המבצעים סריקה של האתר אונליין ומאפשר לי לראות את כל הבעיות הטכניות באתר במקום אחד.

בנוסף הוא מאפשר (ובעברית):

  • מעקב אחרי מיקומים
  • הוצאת דוחות
  • מעקב אחרי קישורים הנכנסים למתחרים
  • אופטימיזציה לקישורים פנימיים
  • מחקר מילות מפתח
  • המלצות אופטימיזציה לעמודים (אני באופן אישי פחות משתמש בפיצ'ר הזה)

קישור: פה (אפיליאייט ועדיין אחד הכלים השימושיים ביותר עבורי)

3. Redirect Path

Redirect Path

תוסף פשוט זה שמותקן על דפדפן הכרום מאפשר לראות בכל אתר איזה קוד HTTP חוזר אלינו (במידה ואתם לא מכירים את כל הקודים ממליץ לקרוא פה)

בקלות ללא מאמץ ניתן להבין האם הפניית 301 תקינה, האם האתר מחזיר 200 OK והאם עמוד 404 מחזיר קוד 404 או אולי בטעות עשינו הפניית 301 לעמוד אחר.

התקנה בכרום

4. Majestic

החשיבות של קישורים ידועה לכל העוסקים במקצוע, אך מהי הדרך הטובה ביותר "לבדוק" ולחקור את המתחרים שלנו?

הבחירה שלי היא בMajestic, אחד הכלים המתקדמים ביותר בעולם לבדיקת פרופיל קישורים ובדיקת אתרי המתחרים.

הכלי מאפשר לבדוק פילוח אנקורים, עמודים מקושרים, דומיינים מקשרים ועוד פרמטרים חשובים רבים שכדאי לבדוק לפני עדכוני פנגווין המגיעים כל הזמן.

ההעדפה שלי בכלי זה על פני המתחרים שלו (לדוגמה AHREFS) נובעת מחוויית המשתמש הטובה ומבסיס הנתונים שמניסיוני הוא מנותח ברמה הטובה ביותר.

לאתר Majestic.com

5. keywordtool.io

הרעיון מאחורי הכלי הוא פשוט – הכניסו מילה, בחרו את המדינה ואת השפה והכלי ימשוך את כל ביטויי הזנב ארוך הקשורים לביטוי.

שימוש בכלי זה מאפשר לנו "להיכנס לראש" של הגולש ולהבין מהם דפוסי הפעילות והחיפוש של המשתמשים המקומיים בכל מדינה.

הכלי הוא בעצם שיפור (בעיני) לUberSuggest המוכר.

לKeywordTool יש גרסה בתשלום המאפשרת לקבל מספר ביטויים גדול יותר ולצד הביטויים את הנפחים החודשיים המחופשים לכל ביטוי (שוב – חוסך זמן)

לאתר keywordtool.io

6. SEMRUSH

SEMRUSH

כלי מרכזי בכל הקשור למחקר מתחרים.

אני משתמש בכלי זה לקבל כמה נתונים חשובים על אתרי המתחרים:

  • מילות מפתח מרכזיות המובילות טראפיק אורגני למתחרים.
  • הערכה של כמות הגולשים האורגנים לאתרי המתחרים.
  • קבלת המתחרים האורגניים.

לאתר SEMRUSH

7. Outbrain

מערכת אאוטבריין היא לא מערכת המיועדת לSEO באופן ספציפי אך לחלוטין מדובר בכלי משלים לכל עבודת קידום.

כלי זה מאפשר לפרסם תוכן באתרים מובילים ברשת וע"י כך לייצר engagement עם התוכן ועם האתר.

בשנתיים האחרונות הפך שיווק ע"י תוכן לאפיק שיווק מרכזי (וככל הנראה יישאר כזה).

השימוש העיקרי שלי לאאוטבריין הוא צבירת מוניטין ו"צביעת קהל" רלוונטי לאתר שלי.

לאתר outbrain

8. הכלים של גוגל

google logo

אני לא רואה לנכון להרחיב על הכלים הבסיסיים של גוגל אך כמובן שאני משתמש גם בהם:

  • Google analytics
  • Search Console (לשעבר WMT)
  • Google PageSpeed Insights
  • Google alerts

9. Google Trends

Google trend

אומנם אני סותר את הסעיף הקודם אבל על גוגל טרנדס כדאי להרחיב בכמה שורות.

כמו בכל דבר בחיים גם בקידום אתרים טיימינג הוא הרבה פעמים הג'וקר – לתפוס את המטאור החדש בזמן הנכון.

ברגע שאנו מזהים מגמה (ובכך גוגל טרנדס יודע לעזור מצוין) בתחום ועל ביטוי כלשהו עלינו לעשות מעשה, זה יכול להיות להעלות מאמר, לייצר תגית או לגוון בקישורים אבל כנראה שנרצה לטרגט את הביטוי שהתחיל לעשות הרבה רעש 🙂

10. בוסטר מונסטר – שיפור מהירות האתר

בוסטר מונסטר
בוסטר מונסטר

עדכון – השירות נסגר
כלי פרימיום המיועד לשיפור מהירות אתרי וורדפרס (במידה והפוסט שלי בנושא לא עזר לכם).

בוסטר מונסטר מתחייבים להוריד את מהירות האתר ב50% או שלא נדרשים לשלם.

הכלי מומלץ לכל מי שחסר לו "הגרוש ללירה" על מנת לעקוף את המתחרים.

אני אישית משתמש בו כמעט על כל פרויקט שאני מגדיר ברמת תחרותיות "בינוני פלוס".

לאתר בוסטר מונסטר

11. Copyscape

קופיסקייפ הוא כלי המאפשר בדיקה של תוכן משוכפל באינטרנט בעלות נמוכה מאוד.

בעולם של עדכוני פנדה מתוחכמים יותר ויותר המינימום שניתן לעשות עם תוכן חדש שרכשנו הוא בדיקה של כפילות.

ממליץ לאחר כל קבלה של תוכן מספקי התוכן שלכם לבצע בדיקה אוטומטית בקופיסקייפ.

לאתר קופיסקייפ

12. Google Structured Data Testing Tool

structured data

אחד ממנועי החשיפה הרציניים שהביאו גוגל לעולם הSERP הוא הRich Snippets.

מדובר בכלי המאפשר לבעלי אתרים לחשוף נתונים רלוונטיים מהאתר שלהם כבר בתוצאות החיפוש של גוגל.

פעמים רבות נתקלתי באתרי לקוח שגם לאחר העברת הנחיות טכניות מדויקות הקודים הוטמעו בצורה שגויה.

הדרך הפשוטה לבדוק את ההטמעה היא בעזרת כלי זה.

לכלי בדיקת מבני נתונים

13. soovle.com

soovle

פעולות קידום אתרים מבוצעות על מנת להתקדם במנועים ופלטפורמות שונים.

יש כאלה המעוניינים להתמקד בגוגל (הרוב הגדול בארץ), יוטיוב, בינג וכו' וכו'.

על מנת להבין אילו באילו ביטויי זנב ארוך כדאי לנו להתמקד בכל אחת מהפלטפורמות נוכל להשתמש בכלי הפשוט הזה.

פשוט מכניסים מילה לתוך שדה החיפוש ומקבלים בזמן אמת את ביטויים משלימים שנוכל להשתמש בהם על מנת לקדם בכל מיני פלטפורמות (אומנם לא חושף ביטויים רבים אבל יעיל מאוד כשרוצים תוצאות מהירות ופשוטות).

לאתר soovle

14. browseo.net

סליחה על התמונה הארוכה אבל אני חייב להמחיש לכם כמה קל ונח הכלי הבא.

brows SEO

דפדפן SEO הוא אחד מכלי הSEO החינמיים השימושיים ביותר שיצא לי להיתקל בהם.

בצורה פשוטה ונוחה ניתן לקבל (באופן חינמי לחלוטין!) תצוגת x-ray של האתר, הדגשה של תגיות חשובות (H1, H2 וכו') ותצוגה ויזואלית של האתר בגרסה הטקסטואלית שלו (מה שגם גוגל מציגים לאחר אינדוקס האתר).

בכל פעם שמעלים עמוד חדש לאוויר אני ממליץ לבדוק את האתר ע"י דפדפן הSEO ולראות בקלות נקודות בהן ניתן לטפל.

לאתר https://www.browseo.net

15. brokenlinkcheck

קישורים שבורים YNET

כלי נוסף שאני לא מוותר על השימוש בו.

כתבתי עליו בעבר בפוסט על בניית קישורים מהמתחרים ועדיין חשוב לי לציין אותו גם בעמוד זה.

כלי זה הוא בעצם זחלן הסורק את כל הדומיין ומציג את כל הקישורים השבורים אליו הדומיין מקשר (עמודי 404).

מתי הדבר שימושי?

16. מי מאחסן את האתר?

לפעמים אנו שמים לב לביצועי אתר פנומנליים של המתחרים אבל מתקשים להבין מה הם עשו על מנת להגיע לשם.
כלי חדש וחינמי של אתר HostAdvice מציע אפשרות לבדוק איזה שרת מאחסן את האתר.

הכלי לא ייתן תשובה (למשל במקרים של שימוש בCDN), אבל במידה וניתן להוציא את המידע הזה באופן גלוי הוא בהחלט יהיה לעזר.

לכלי באתר HostAdvice

רוצים להישאר מעודכנים?

פוסט זה הוא רק אחד מיני רבים בהם אני חושף את השיטות שלי לקידום אתרים.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלי ואדאג שתקבלו את העדכונים עד הבית (או לפחות עד המייל) 🙂

להצטרפות לחצו כאן

מאמרי קידום אתרים נוספים