קידום אתרים לעורכי דין: מה עושים עם כל התחרות הזאת ואיך מקדמים ביעילות ב-2024?

אומרים שעריכת דין זה תחום תחרותי? חכו שתראו מה זה לעשות קידום אתרים לעורכי דין. השוק מוצף ומציף גם את מנוע החיפוש ומי שמנסה לקדם את האתר בקידום ממומן מגיע לעלויות מאד גבוהות לקליק שבהרבה מקרים הופכים את הסיפור ללא כלכלי במיוחד.

הדרך היחידה שלכם להבטיח חשיפות ויציבות בגוגל מבלי להשתעבד לקמפיינים אינסופיים – היא באמצעות קידום אורגני. לא רק שתהיו שם בזכות עצמכם וללא תלות בתשלומים חודשיים על מודעות, אלא גם תבנו את המותג שלכם ואת המוניטין שלכם, תיצרו אמינות וסמכותיות ואלה לכשעצמם, הם פקטורים משמעותיים מאד כשרוצים לסגור עסקה, בטח בתחום הזה.

אז כן, SEO לעורכי דין לא רק שם את האתר בפרונט ומשיג יותר חשיפות, הוא גם מצליח לגייס לידים איכותיים יותר ושם דגש על תוכן שהופך את עורך הדין למותג בתחומו.

עכשיו רק צריך להבין איך עושים את זה.

כבר לא מספיק להיות עורך דין ממש טוב – בלי נוכחות בגוגל תשארו רק עם התעודה על הקיר

הצטיינתם בלימודים? כל הכבוד, ההורים בטח מרוצים. אבל אל תתנו לזה לסנוור אתכם יותר מדי. מוצלחים ומוכשרים ככל שתהיו, המסע לא נגמר כאן, הוא רק מתחיל. והוא מתחיל עם עוד 3000 עורכי דין שמצטרפים למרוץ הזה – כל שנה! 3000 עורכי דין שמתחרים איתכם על תיקים נחשקים, לקוחות פוטנציאלים, מיתוג, מוניטין, הכנסות וגם על הזכות להופיע בגוגל ולמשוך את כל הטוב הזה.

אם אתם רוצים לבלוט ולבנות את העתיד שלכם בתחום, בין אם אתם רק מתחילים ובין אם כבר יש לכם קילומטרז׳, חשוב מאד לייצר נוכחות ברשת ולבנות נכסים דיגיטלים כבר עכשיו.

אף פעם אל תשענו לאחור ותסתמכו על זה שעבודה פשוט תגיע, או על זה שאתם מכירים מספיק אנשים שימליצו עליכם ויעבירו את הבשורה הלאה. זה חשוב מאד, וזה כמובן מעיד על המקצועיות שלכם, אבל זו לא דרך להצליח ואין באסטרטגיה הזאת חשיבה לטווח ארוך. הרי בשלב מסויים יכולה להגיע האטה בהפניות, מעגל הממליצים הוא בכל זאת מוגבל – ואז מה? תמשיכו להיות תלויים באחרים ופשוט לחכות? תריצו קמפיינים ותתפללו לטוב? תנסו להחיות את האתר ולכתוב איזה פוסט במקום לעשות את הדבר שאתם הכי טובים בו?

ונגיד שכן, אוקי?
מה יקרה כשאנשים יקבלו המלצה ויגגלו את השם שלכם בגוגל? מה הם ימצאו שם?
האם אתם מרוצים מזה? האם יש לכם שליטה על זה?

כל הדרכים מובילות לכך שקידום אתרים הוא הכרחי ואין זמן מתאים יותר לבנות את התשתית מאשר עכשיו.

במה שונה קידום אתרים לעורכי דין מקידום אתרים רגיל?

במילה אחת – תחרות. נכון שכל קידום אתרים פועל בסביבה תחרותית כזאת או אחרת, מי יותר ומי פחות, אבל אני לא מגזים כשאני אומר שקידום אתרים לעורכי דין הוא אחד התחומים התחרותיים ביותר, בגלל היצע מטורף ורצון של כולם להתבלט כדי לקבל את התיקים הנחשקים, הנחשבים והמכניסים ביותר.
מעבר לזה, כשעושים קידום אתרים לעורכי דין חשוב גם לשים דגש על דברים שלא בהכרח שמים לב אליהם כשעושים קידום לאתר איקומרס או אתר תדמית. למשל, חשוב ממש להעלות פקטורים כמו סמכותיות ואמינות, כדי שגוגל תבין מי עומד מאחורי האתר וכדי שהמשתמש ירגיש נוח לפנות לאותו עורך דין ולקחת את שירותיו. זה לא אתר שמוכר חולצה או נעל, זה אתר שמוכר שירות לבנאדם בצרה שמחפש מי יכול להוציא אותו מהבוץ.

כשלוקחים את שני אלה בחשבון, צריך לדעת איך לבנות אסטרטגיה נכונה שתדע לתת מענה לתחרותיות הגבוהה ולהתמקד בדברים הנכונים שיצליחו להביא לעורך הדין עבודה כבר בטווח הקרוב, ובמקביל לייצר תשתית לטווח הארוך יותר. צריך לדעת איך לשפר את האתר הקיים ולהוסיף לו פקטורים שמחדדים ומבליטים את עניין האמינות, צריך לייצר תוכן רהוט ומקצועי, לבנות היררכיה נכונה ובקיצור – יש עבודה, חברים.

אז איך בכל זאת עושים את זה?ֿ בואו נעבור על הצ׳ק ליסט.

הצ׳קליסט המלא לקידום אתרים לעורכי דין ב-2024

יש סדר פעולות מסויים שמלווה אותנו בכל קידום אורגני, מכל סוג שהוא. יש גם פעולות נוספות שחשוב לבצע כשעושים קידום אתרים לעורכי דין ונגיע גם אליהן. בואו נתחיל מהבסיס ונבין איפה לתת את הדגשים.

מחקר מילים

צריכים להיות מאד חדים כאן ולדעת בדיוק אילו ביטויים אנחנו ממקדים, ולא, לא כל המרבה הרי זה משובח. חייבים לשים את הפוקוס אך ורק על השירותים שאותו עורך דין מציע או בבעיות שתחום ההתמחות שלו בא לפתור. כשאתם עושים קידום לחנות איקומרס, אתם יכולים להתפזר על כמה מוצרים שאתם רוצים, האם זה נכון או לא, זה כבר תלוי ביותר מדי גורמים. אבל כשאתם עושים קידום אתרים לעורכי דין – חשוב ממש לקחת את התחום החשוב ביותר ללקוח ולשים עליו את כל המאמצים.

כמובן, אפשר ורצוי לשלב מילות מפתח זנב ארוך שמכילות את מילת המפתח הכללית וגם ללכת באסטרטגיה יצירתית ושונה ולקדם שאלות מסויימות, שהתשובה להן, תהיה לקחת את השירותים של אותו עורך דין. כלומר, אם יש לנו עורך דין שמתעסק בדיני עבודה, במקום לקדם רק את הביטוי ״עורך דין לדיני עבודה״ וביטויי זנב ארוך שיוצאים ממנו, נוכל לקדם גם שאלות שיובילו את המשתמש לשם, למשל:

  • המעסיק לא משלם לי פיצויים
  • קיבלתי פחות ימי חופש ממה שהבטיחו לי
  • המעסיק לא הפקיד לי פנסיה

וכן הלאה.
ואז אנחנו מצליחים לתפוס לא רק אנשים שחיפשו את הביטוי המדוייק, אלא גם כאלה שעוד לא יודעים מה הם צריכים אבל הם מחפשים פתרון לבעיה שלהם. זו אסטרטגיה מעולה כדי לעקוף את המתחרים ולקטוף הצלחות בביטויים שהתחרות בהם יותר נמוכה. זה לא מחליף כמובן תחרות ומלחמה גם על הביטויים התחרותיים ביותר, זו פשוט דרך מעולה לעבוד במקביל כדי להתבסס במקומות שהמתחרים לא בהכרח נמצאים בהם.

ככל שמחקר המילים יהיה ממוקד ומדוייק יותר, ככל שהוא יתמקד במילות מפתח שיודעות ויכולות להביא עבודה – ככה הקידום האורגני יהיה מוצלח יותר.

מחקר מתחרים

אני תמיד בעד ללמוד מהטובים ביותר. אם המתחרים שלנו נמצאים מעלינו בגוגל, יש לזה סיבה. זה יכול להיות עניינים טכנים כמו מהירות אתר, או נקיון הקוד, וזה יכול להיות בגלל שיש להם דומיין ותיק יותר, היררכיה טובה, סממנים של סמכותיות, פרופיל קישורים עשיר או פשוט כמויות של תוכן טוב, איכותי ובעל ערך. לפני שאתם מתחילים לפעול לקידום אתרים לעורכי דין, חשוב להציץ מה המתחרים עושים ופשוט לקחת את הדברים שאהבתם ולשכפל. אני לא אומר חלילה להעתיק תכנים, אלא לקחת אלמנטים חיוביים, וליישם גם באתר שלכם. הנה כמה בדיקות שתוכלו לבצע ולהשוות:

  • כמה זמן לוקח לאתר שלהם להטען?
  • כמה קל ומהיר להבין מי הם, מה הם מציעים ואיך ליצור איתם קשר?
  • מה תדירות העלאת התכנים שלהם?
  • מה אפשר לומר על איכות המאמרים שלהם? האם הם מציעים ערך?
  • כמה קל לנווט באתר? האם מצאתם בקלות כל מה שחפשתם?
  • איך בנויה ההיררכיה? אילו שירותים מופיעים בסרגל העליון?

אחרי שיהיו לכם תשובות, תעשו בדיוק את אותו המבחן לאתר שלכם ותראו איפה נשארתם מאחור ולאן אתם צריכים להתקדם כדי לתת פייט.

אסטרטגיית תוכן

אני אחלק את הסעיף הזה לשני חלקים – תכנים קיימים מול תכנים חדשים.
לתכנים הקיימים חשוב לעשות אופטימיזציה ולוודא שהם מכילים את מילות המפתח אותן הגדרנו בהתחלה, חשוב להכניס בהם קישורים לעמודים פנימיים וחשוב לרענן מדי פעם את התכנים, בעיקר אלה שמכניסים הכי הרבה תנועה.

תכנים חדשים נרצה שיתנו מענה למה שהגדרנו במחקר שלנו. אבל לפני הכל, אני רוצה לחדד את החשיבות של כותב תכנים מקצועי ואיכותי, במיוחד כשמדובר בקידום אתרים לעורכי דין. יש הרבה תחומים שאני מודה שאין צורך להשקיע בהם כותב טוב. זה לא המקרה עם עריכת דין. זה תחום שצריך להיות בו מאד חד, אמין, מדוייק ומקצועי. מאמרים באיכות נמוכה שנכתבו על ידי כותב שהקשר בינו ובין התחום שואף לאפס – לא יתקבלו בצורה טובה ויהיה מאד קשה להתקדם איתם. ההמלצה היא לעבוד עם סטודנט למשפטים. אל תשכחו שמדובר בתוכן שאחריו מצופה מהקורא להשאיר לכם ליד. אז כן, זה עד כדי כך חשוב. היום אני לא מתפשר על הדברים האלה וכשאני עושה קידום אתרים לעורכי דין, אני עובד אך ורק עם אנשים שמכירים היטב את התחום ויכולים לספק תוכן ברמה.

אז אחרי שיש לנו כותב שמבין את התחום, נרצה שהוא יצור לנו תכנים שיענו על הביטויים שהגדרנו במחקר המילים. נרצה שהתוכן יהיה מלמד, מעשיר ומניע לפעולה. אם אפשר לקשר לדפים פנימיים, זה טוב וחשוב. תכני עומק ייחודים ומקצועיים, נשאף להשתמש בהם לצורך קבלת קישורים.

תוכן זה באמת הבסיס שלנו להצלחה. בתחום כזה במיוחד, אנשים רוצים לדעת שאתם מבינים ויודעים איך להוציא אותם מהבוץ. את הרושם הראשוני, התוכן יעשה, לכן, אל תקלו בו ראש.

בונוס: תפתחו לכם כרטיס של גוגל מיי ביזנס, זה יתן לכם עוד נפח ונדל״ן חשוב בתוצאות חיפוש.

קישורים

קישורים היו ונשארו פקטור קידום משמעותי. זו דרך שבה אתרים אחרים מסמנים לגוגל שאתם אחלה וששווה לשים לב אליכם. קחו דוגמא – אם עכשיו יש לכם חבר שבדיוק התגרש, לא עלינו, והוא נעזר בעורך דין לענייני גירושים שממש הציל אותו והצליח להשיג לו עסקה טובה – כנראה שתתייחסו ברצינות להמלצה מאותו חבר, אם תמצאו את עצמכם בסיטואציה דומה. אבל הנה אבל חשוב – אם תקבלו המלצה לעורך דין לענייני גירושים מילד בכתה ב׳ – האם תתנו לה את אותו כובד משקל? לא. כמובן שלא. כי ילד בכתה ב׳ כנראה לא הספיק להתגרש והוא לא נחשב מקור מספיק חזק ואמין להתבסס עליו. גוגל פועלת אותו דבר והיא לא נותנת את אותה חשיבות לקישור שמגיע מאתר מסויים לעומת אתר אחר. כאן הרבה נופלים וזה יכול להיות משמעותי מאד כשעושים קידום אתרים לעורכי דין. אם לא תשיגו את הקישורים מאתרים חזקים, סמכותיים ואמינים – לא תראו שום תוצאות ולא תצליחו להתקדם באמת. לא מספיק להשיג קישור לשם הקישור, צריך לדעת לבחור את הקישורים הנכונים שיוסיפו מהחוזק שלהם לאתר שלכם.

אומר בכנות, אם אתם פועלים לבד, יהיה קשה מאד להשיג קישורים איכותיים. ההמלצה שלי אליכם היא לנסות ולפרסם מאמרי אורח באתרים משפטיים למיניהם. אופציה נוספת, שבה אני פועל, היא ליצור מאגר של אתרים משפטיים, לקדם אותם, ולהשתמש בהם במידת הצורך. כמובן שלעורך דין ממוצע אין גישה למאגר כזה, אבל נסו ליצור קשר עם מקדמי אתרים שמתחזקים אתרים בתחום לצורך החלפת קישורים. זו שיטה שדורשת תקציב גדול והרבה השקעה, אבל היא מאד משתלמת עבור הלקוחות של אותם מקדמים שזוכים להנות מקישורים באיכות גבוהה בתשלום מופחת.

אופטימיזציית On-Site

כאן אנחנו נכנסים לצד הטכני ואני לא ארחיב עליו יותר מדי, כי יש המון מה לעשות והמון מדריכים שנכתבו בנושא. בגדול, מה שעושם כאן זה לנתח כל מיני פקטורים באתר ולוודא שהם תקינים ומותאמים לקידום אורגני בגוגל. חלק מהדברים שנבדוק ונשפר הם:

  • מהירות האתר
  • תגיות
  • פרוטוקול אבטחה
  • קוד
  • כמות דפים מאונדקסים מול דפים קיימים
  • שגיאות בסרצ׳ קונסול
    וכן הלאה.

אמינות

זה חשוב אמנם בכל פרויקט קידום ועבור כל אתר שמכוון שתתבצע דרכו עסקה, אבל כשמדובר בקידום אתרים לעורכי דין, אמינות הופכת להיות חשובה פי כמה. אתם רוצים הרי להראות שמאחורי כל המילים האלה, נמצא איש מקצוע שיש לו פתרון ותשובה לכל סוגיה. מישהו שאפשר לסמוך עליו שיחלץ מכל סיטואציה בעייתית ולא נעימה. אתם רוצים להראות שאתם זמינים ונגישים, קשובים ומקצועיים. איך עושים את זה הלכה למעשה?

  • תמונה שלכם – בחרו תמונה ברורה, נקיה, מקצועית, עם רקע נטרלי מאחוריכם. מקמו אותה בעמוד הבית כך שמיד המשתמש יוכל לראות במי מדובר. אם אתם משלבים באתר תמונות נוספות, הקפידו לבחור תמונות מקוריות ואותנטיות ולא כאלה שהורדתם משאטרסטוק.
  • טלפון – גם מספר הטלפון שלכם צריך להופיע במקום בולט שרואים מיד וקל ללחוץ עליו ולחייג. אתם רוצים להראות שאתם נגישים וזמינים.
  • תחומי מומחיות שלכם – המשתמש חייב להבין מיד מי אתם ובמה אתם מתמחים. ההמלצה היא למקם את השירותים שלכם בסרגל הכלים העליון וכמובן לתת להם ביטוי בתוכן בעמודי הבלוג וגם בעמוד הבית.
  • קייס סטאדיז – יש לכם לקוחות מרוצים? בקשו מהם המלצות ושלבו אותם באתר. לאנשים קל יותר לקבל החלטה כשהם יודעים שמישהו עשה את זה לפניהם והוא מרוצה מהתוצאה.
  • אישורים מגורמים סמכותיים – לשכת עורכי הדין, דן אנד ברדסטריט, תארים אקדמיים, כתבות שכתבתם עבור מגזינים משפטיים או כתבות שכתבו עליכם וכן הלאה.

בונוס: הרשמו לאינדקסים של עורכי דין. יש לזה כמה יתרונות:

  • אנשים ירצו לאמת את הזהות שלכם ולראות מה כתוב עליכם מחוץ לאתר שלכם. חשוב שתהיה לכם שם נוכחות ושתתפסו נדל״ן בגוגל.
  • אחרי הכל, זה עוד מקור תנועה ויתכן שאנשים יעשו את הדרך ההפוכה, מהאינדקס לאתר.
  • לראות את השם שלכם ואת המומחיות שלכם בעוד אתרים זה עוד גורם שמחזק אמינות.

לסיכום, חשוב מאד ליצור אווירה של אתר מכובד, סמכותי ואמין. אחרת כל התנועה שנצליח להשיג – לא תתורגם ללידים בפועל.

מה עדיף לקידום אתר של עורך דין: קידום אורגני או קידום ממומן?

זה נכון לכל תחום, וכאן אפילו פי כמה (כתבתי על זה כאן בהרחבה). קחו אתר שאין לו תוכן טוב, שהוא בנוי בצורה לא נכונה, שהוא לא משדר אמינות, ותביאו לו מיליון כניסות בחודש – יעזור לו? כי זה מה שקידום ממומן עושה. הוא דואג להביא לכם תנועה באופן מיידי, אבל אם לא תבנו תשתית נכונה – כל התנועה הזאת לא תהיה שווה יותר מדי.

קידום אורגני מטפל בכל האספקטים של האתר ודואג שכל התנועה שתכנס תנותב להמרות. הוא בונה תשתית חזקה שאיתה יוכל לרוץ האתר שנים קדימה, מבלי להיות תלוי בתנועה בתשלום שמגיעה מגוגל.

ברגע שאתם מריצים קמפיין ממומן ועוצרים את התשלום לגוגל – חזרתם לנקודת האפס. האתר נקבר אי שם בעמודים אחוריים. לא שיפרתם אותו, לא קידמתם אותו, לא כלום. מה שהיה – ככה נשאר.

ברגע שאתם עושים קידום אורגני – כל ההישגים שהאתר משיג בתקופה הזאת נשארים אתכם ומלווים אתכם שנים קדימה. אתם לא רק מקדמים, אתם ממש בונים את עצמכם ומבססים את עצמכם כאוטוריטה.

הבדל נוסף, קידום אורגני יודע להביא לידים איכותיים יותר. בדרך כלל הליד יגיע מבנאדם שביקר באתר שלכם, הקדיש זמן לקרא ולהבין מי אתם ובחר לקחת את זה צעד קדימה. קידום ממומן יביא אליכם לידים מאנשים שפשוט ראו מודעה בגוגל והשאירו פרטים. לרוב, מדובר בלידים לא איכותיים שלא הקדישו זמן ותשומת לב להבין מי אתם ומה אתם עושים.

ויש עוד נקודה – העלות.
מכיון שהתחרותיות מאד גבוהה, העלות לקליק יכולה להגיע גם ל40 שקל. זה המון כסף ובמקרים מסויימים, גם מאד לא משתלם.

אני כן אגיד לזכותו של הקידום הממומן שהוא יכול להשיג תוצאות מהר יותר. אבל בלי עבודה רצינית על התשתית, הכסף ינזול לשווא.

שורה תחתונה: קידום אתרים לעורכי דין הוא הכרחי למי שרוצה לבנות את עצמו כמותג ואוטוריטה בתחומו

אם אתם רוצים לבנות לעצמכם תשתית לשנים קדימה ולהתבסס כאוטוריטה בתחום שלכם – קידום אורגני זה הצעד הראשון שתצטרכו לבצע אחרי סיום הלימודים. במהלך התהליך, האתר שלכם יותאם לא רק לסטנדרטים של גוגל, אלא גם לסטנדרטים בתחום, מה שיבנה אתכם כגורם סמכותי ויעלה את הסיכוי שלכם לסגור לקוחות ולקבל תיקים נחשבים.

שאלות ותשובות על קידום אתרים לעורכי דין

הקידום מתחיל כבר בחודש הראשון, ואם עושה אותו גורם מיומן ומקצועי, אפשר יהיה לראות תוצאות כבר לאחר 4 חודשים בערך. כמובן שהעבודה לא נגמרת כאן, וככל שהאתר יתמיד בתכנים איכותיים ובקישורים חזקים, הוא יתקדם מעלה וכמות הלידים שתתקבל רק תעלה עם הזמן.

ממש משתנה ותלוי בהרבה גורמים, כך שקשה לתת הערכה. אני לא אומר את זה כדי להתחמק מתשובה, אלא כי באמת אין שום דרך לתת תשובה אמינה מבלי לראות את האתר, לבחון את המצב שלו, ולראות איזו עבודה נדרש לבצע עליו. אני אפילו אגדיל ואומר לכם להזהר מכאלה שנוקטים מספר מבלי לבצע קודם בדיקה של האתר.

קידום אורגני יודע לטפל באתר, לבנות אותו כמו שצריך ולהבטיח תשתית טובה לשנים קדימה. קידום ממומן יודע להכניס תנועה מיידית והוא לא נוגע בשום אלמנטים של שיפור. לכן, ההמלצה שלי היא להתחיל מקידום אורגני, ולו רק כדי שאם תחליטו לעשות קידום ממומן בהמשך, התשתית של האתר תהיה טובה מספיק ומשכנעת מספיק כדי שכל התנועה שתכנס מהקידום הממומן תנוצל בצורה הטובה ביותר.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים