אחסון אתרים: המדריך המלא לבחירת שרת ההוסטינג שמתאים לך

21 בדצמבר 2021

עודכן לאחרונה ב־11:34, 26 בדצמבר 2021.

בחירת שירות האחסון שעליו יותקן אתר האינטרנט של העסק שלך, נראית, על פניו, בחירה טכנית טריוואלית, שצריכה להיות שמורה לאיש המקצוע שמתפעל ומתחזק את האתר. כבעל עסק, אתה הרי לא יכול להיות מעורב בכל החלטה טכנולוגית, בטח ובטח לא כזו שבה אין לך בה ערך מוסף אמיתי.

אלא שמהר מאוד בעלי עסק מגלים שלבחירה בשירות אחסון עבור אתר האינטרנט של העסק יש השלכות משמעותיות באספקטים שונים ומגוונים: איכות השירות ללקוח, הרציפות העסקית של העסק, זמינות האתר, שיעור הנטישה של גולשים המגיעים לאתר, המחיר שישלם בית העסק עבור השירות, רמת הבטיחות של הגלישה באתר, הסיכוי שגורם זדוני ינצל חשיפות בתשתית על מנת לקבל גישה למידע פרטי של גולשים, היכולת לקבל תמיכה ראויה במקרה של תקלות ועוד ועוד.

במאמר הזה אנסה להציג כמה וכמה סוגיות חשובות שצריכות להנחות כל בעל עסק שמעוניין להתקשר מול שירות אחסון אתרים. בואו נתחיל.

סוגיה מספר 1: המחיר

ישנם לא מעט שירותי אחסון אתרים שתוכלו לקבל לגמרי בחינם. אם אתם עסק בתחילת הדרך, וכל שקל שתוכלו לחסוך בסעיף ההוצאות הוא קריטי מבחינתכם – בהחלט מדובר בשיקול שצריך לשקול בחיוב. יחד עם זאת, חשוב לזכור ששירות אחסון אתרים חינמי הוא לא סתם חינמי. בדרך, אתם מוותרים על משהו. זאת יכולה להיות איכות השירות שתקבלו, פרסומות שספק האחסון ידחוף לכם כחלק מן התשתית החינמית, רמת הבטיחות שבגלישה לאתר הזה, ואולי אפילו ניצול של גישה למידע שלא בצורה מורשית.

אם אתם רוצים לשדר אמינות ומקצועיות – כדאי יהיה לכם לבחור בשירותי אחסון אתרים שניתנים בתשלום. תוכלו למצוא ברשת מגוון גדול של חבילות ומחירים, שיותאמו לצרכים שלכם.

סוגיה מספר 2: זמינות

שירותי אחסון שונים יציעו לכם רמות שונות של זמינות. אמנם אף שירות לא יוכל להבטיח לכם זמינות מלאה של 100 אחוז מן הזמן, ללא תקלות, אבל יהיו שירותי אחסון שיעשו שימוש בתשתית איכותית יותר ויתירה יותר, כך שהתוצאה הסופית תהיה רמת זמינות גבוהה יותר מבחינתכם כלקוחות בקצה.

למה זה חשוב?

ובכן, לא תמיד זה חשוב. הקמתם בלוג טיולים ואתם משתפים חלק מן הפוסטים שלכם בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית? לא יקרה כלום אם האתר יושבת למשך מספר שניות ואפילו דקות. מנהלים אתר מסחר חובק עולם ונהנים מטראפיק של עשרות אלפי גולשים ביום, חלקם הגדול ממומן? אתם לא יכולים להרשות לעצמכם רמת זמינות לא מיטבית.

מידת הזמינות של שירות האחסון שתבחרו בו, צריכה להתאים למאפיינים הייחודים של העסק שלכם, ולאופן האינטראקציה שלכם מול הלקוחות.

סוגיה מספר 3: אבטחת מידע והגנת הפרטיות של הגולשים והעובדים בעסק

אם הייתם מחוברים בשנים האחרונות לחדשות, ודאי שמעתם על לא מעט תקיפות כופר שבהן השתלטו פורצים על אתרים במטרה לסחוט כספים מבעלי האתר בתמורה להחזרת הלב הפועם של העסק לפעילות. חלק מן התקיפות האלו התחילו מפריצה אל שירותי האחסון והתשתית של אתרי האינטרנט – מה שהקנה לתוקפים גישה נרחבת לתשתית הניהול של אתרי אינטרנט רבים, מה שגרם לנזק כספי ומוניטיני רב.

זהו הקריטריון השלישי בבחירה מושכלת של תשתית אחסון לאתר: אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם פגיעה אנושה בתפקוד של העסק – בחרו רק בשירותי אחסון עם סטנדרט גבוה של הגנה על המידע שלכם.

סוגיה מספר 4: שירותיות

כשמדובר בתשתית מרכזית וחשובה לתפעול העסק שלכם בשוטף, חשוב יהיה לכם ודאי לא רק ליהנות מן מן הפעילות בשגרה, אלא גם לקבל את התמיכה של חברת האחסון כשהדברים משתבשים. תקלות, כאמור, מתרחשות מעת לעת, ולא תמיד הן קשורות באופן ישיר בספק האחסון. אלו יכולות להיות תקלות בנתבי תקשורת או בציוד תקשורת בתווך שבין מחשבים ברשת, שרתי DNS שקרסו, תקלות באספקת חשמל ועוד מגוון של תקלות אחרות.

השאלה היא, כמובן, לא האם תקלות יכולות להתרחש, אלא כיצד נוהגת חברת אחסון לכשהן מתגלות.

בשנים האחרונות חוו לקוחות שונים בעולם, ובארץ בפרט, לא מעט תקלות כאלו. בחלק מן המקרים, לקוחות לא מאוד אהבו את הדרך שבה טיפלה חברת האחסון בניהול המשבר, מה שהוביל לקרע באמון שבין הלקוחות לספק.

עכשיו, תארו לכם שתכננתם את מבצע בלק פריידי הבא שלכם בקפידה. נערכתם עם אנשי שירות, יצרתם קמפיינים ברשת, בניתם דפי נחיתה ומשפכים שיווקיים, למדתם היטב את מסע הלקוח ודייקתם אותו, ואתם חווים, בעיצומו של יום המבצע הזה, תקלות שונות בתשתית האחסון.

מה הייתם מצפים שחברת האחסון תעשה במצב כזה? התשובה הכמעט מובנת מאליה היא שחברת האחסון מצופה להעניק לכם שירות מיידי על מנת לפתור את התקלה. אולם, מה קורה כאשר לקוחות רבים מאוד חווים את אותה תקלה? כיצד חברת האחסון תתעדף את הטיפול בכם? ובכלל, האם יהיה לכם נציג אנושי שיעמוד לרשותכם ואיתו תוכלו לדבר? או שכל מה שתוכלו להיות זמינים לו הוא צ'אטבוט שיקח מכם הודעה ראשונית על קיומה של תקלה, ויבטיח להעביר את הטיפול הלאה, לגורמים הרלוונטים?

כאשר מתייחסים לנושא השירותיות, חשוב יהיה למפות את ערוצי הפניה שמתאפשרים לכם באמצעות חברת האחסון. ישנן חברות שעונות רק לפניות בכתב. אחרות מחזיקות נציג טלפוני, מעין כונן ראשוני, 24 שעות ביממה. חברות אחסון אחרות יציעו לכם סוגי חבילות תמיכה משתנים, בהתאם למחיר שתשלמו.

כדי לבחור נכון את חברת האחסון שלכם, תצטרכו קודם כל לשבת עם עצמכם ולהבין לאיזו רמה של תמיכה אתם מצפים מחברת האחסון שלכם. 

סוגיה מספר 5: מהירות

כמובן. כדי שאתר אינטרנט יעבוד בצורה חלקה ומהירה, צריך לבנות אותו נכון. צריך לבחור גדלים נכונים של תמונות, לעשות שימוש בפורמטים מתאימים, לכווץ סקריפטים, לתעדף את הפעולה שלהם בהתאם להתנהגות הגולש בדף, ועוד לא מעט היבטים טכניים אחרים, שקרוב לודאי ישפרו את מהירות הטעינה של עמודי האתר.

אולם, חלק לא מבוטל מן המשאבים שתצטרכו להשקיע על מנת ליצור חווית משתמש טובה באתר, צריך להיות מופנה לבחירת שירות אחסון איכותי, שיספק לכם זמני תגובה מהירים לטעינת עמודי האתר, וישפר את חווית הגלישה של משתמשים המגיעים לאתר.

סוגיה מספר 6: גיבויים

תשתית אחסון טובה צריכה להיות כזו שתאפשר לכם להתאושש באופן חלק ככל האפשר מתקלת מערכת, שיבוש לוגי, אסון, מחיקה בלתי רצויה של מידע ותרחישים דומים נוספים. כדי לעשות זאת, שירותי אחסון רבים מציעים פרקטיקת גיבויים אוטומטית, שתבטיח לכם חזרה לנקודות זמן מוגדרות היטב, בהן איבוד המידע מבחינת פרק הזמן הרלוונטי בעסק יהיה נסבל יחסית. 

סוגיה מספר 7: ממשק ניהול

הגדרות שונות שתרצו לבצע בתשתית האחסון לאתר שלכם, תנוהלנה באמצעות פאנל ניהול מתקדם. חברות אחסון שונות מספקות סוגים שונים של ממשקי משתמש המיועדים לניהול שוטף של תשתית האחסון. קשה יהיה להגיד שמדובר כאן בפרמטר מכריע: ברוב המוחלט של המקרים, אלא אם כן מדובר כאן בצורך נדיר של בעלי האתר, הפונקציונליות המסופקת למשתמש הממוצע בתשתית היא מספיקה, וגם אם היא לא נוחה מאוד, הממשק בדרך כלל לא מייצר עילה מספיקה למעבר בין שירות אחד לאחר.

סוגיה מספר 8: לוקאליזציה

במשך שנים, כלל האצבע אמר שאם הייתם מעוניינים לספק שירות לקהל היעד שלכם, שירות האחסון שבו הייתם צריכים לבחור היה צריך לנהל פיסית את השרתים שלו באותה מדינה. בצורה כזו, ניתן היה להבטיח זמן תגובה מהיר, ושירות איכותי יותר ללקוח.

בעידן המודרני, שבו התשתיות מספיק חזקות וקוי התקשורת מבטיחים תעבורה מהירה וחלקה, הפרמטר הזה הופך חשוב רק במקרים קיצוניים. ברוב המוחלט של המקרים, הבחירה היכן לאחסן את האתר קשורה, יכולה להתבצע מבלי להתחשב במיקום הפיסי שבו פועל קהל היעד של האתר. בחלק מן המקרים, תציע לכם חברת האחסון גם פיזור גאוגרפי של השרתים על מנת לספק לקהלים שונים בעולם מענה איכותי יותר, בהתאם למקום שבו הם פעילים. 

תכונות חשובות שמספקים שירותי אחסון אתרים

אחרי שהחלטתם אילו פרמטרים חשובים לכם על מנת לבחור את שירות האחסון המתאים לכם ביותר, אתם מתקדמים אל השלב הבא: בחירת חבילת שירות האחסון הטובה לכם ביותר. כדי להצליח לבחור נכון את חבילת האחסון המתאימה לכם, חשוב להכיר את הפונקציות העיקריות שמספקים שירותי אחסון שונים. בואו נסקור כמה תכונות חשובות כאלו:

אחסון אתרים מותאם SEO

מקדמי אתרים שמעוניינים להקים רשת של אתרי תמיכה, בדרך כלל לא מעוניינים להקל את החיים על מנועי החיפוש, ולאפשר להם להבין שמקורה של כל תשתית האתרים הוא אחד ומרכזי. כדי שלא לייצר קשר מובהק בין אתרים שונים המנוהלים באמצעות תשתית משותפת, עומדות בפני מקדם האתרים שתי אפשרויות עיקריות: הראשונה היא פיזור האתרים השונים על גבי תשתיות אחסון שונות. האפשרות הזאת איננה אופטימלית, קודם כל כי היא בהכרח יקרה יותר, ושנית גם מסורבלת הרבה יותר מבחינת הניהול השוטף, המעקב, והתפעול.

האופציה השניה שעומדת למקדם אתרים ממוצע שמעוניין לנהל כמה עשרות אתרים על גבי תשתית אחסון אחת, היא לבחור בשירות אחסון מותאם SEO. שירות אחסון כזה מציע Classes שונים עבור כתובות ה – IP של האתרים, ולמעשה, מקשה על זיהוי רשת האתרים כרשת פרטית המיועדת למטרות קידום אתרים אחרים. האם לגוגל או מנועי חיפוש אחרים יש דרכים נוספות לחשוף רשתות לקידום אתרים? בודאי. האם בכל זאת מומלץ יהיה להיזהר כשמקימים רשת כזאת? סביר להניח מאוד שכן.

שירותי Reseller

חלק משרתי האחסון יציעו לכם להפוך למשווקים של שטחי אחסון בעצמכם. אם אתם מנהלים שירותי בניית אתרים ואחסון אתרים ללקוחות, תוכלו להפוך את התהליך מבחינת הלקוח לשקוף לגמרי, ולספק לו One Focal Point אליה יוכל לפנות.

התקנה בקליק

שירותי אחסון רבים יאפשרו לכם להתקין את הפלטפורמה לניהול תשתית האתר בקליק בודד. במקרים בהם תירצו להריץ את האתר על גבי וורדפרס, יאפשרו לכם רבים משירותי האחסון התקנה קלה, פשוטה, ומהירה, בלי הגדרות מסובכות ובאמצעות ממשק ידידותי ומובן גם לאנשים לא טכנולוגים מידי.

תמיכה בפלטפורמות ניהול תוכן נוספות

וורדפרס היא אחת מפלטפורמות ניהול התוכן הפופולריות ביותר, אולם לא היחידה. ייתכן בהחלט שכמנהלי אתרים, תבחרו להקים את האתר שלכם על גבי פלטפורמה שונה, שמתאימה יותר לצרכים שלכם. במקרה כזה, תירצו לבחור בשירות אחסון אתרים שתומך בפלטפורמה שלכם. זה יכול להיות אחסון אתרים שתומך במג'נטו, ג'ומלה ואחרים.

שירותי Devops

אם אתם מעוניינים בשירות כולל לניהול שרתים כחלק מביצוע אופרציית פיתוח, חלק משירותי האחסון ישמחו לספק לכם שירותי Devops, ולהעמיד לרשותכם צוות מקצועי של אנשי תשתיות ופיתוח, שיסייעו לכם להקים סביבות נמוכות לצורך ביצוע פיתוח, טקסטים, בדיקות אינטגרציה וקבלה.

שירותי אחסון אתרים – הצצה אל עבר העתיד

עוד מילה לסיום שאני משתף, ככה, מן המחשבות שלי והתחושות שלי.

אנחנו רואים מגמה הולכת ומתרחבת של שירותים מבוזרים המסופקים ללקוחות, במטרה לייתר שירותים מרכזיים. הדוגמה הכי מובהקת לכך היא מטבעות קריפטוגרפיים, כשהמפורסם שבהם הוא ביטקוין, אבל כמובן קיימים נוספים. מטבע דיגיטלי מייתר את הצורך בבנק מרכזי אשר מנהל רישום מדוקדק של ההחזקות, והניהול של הכסף הופך להיות נחלת הכלל.

איך הדבר קשור באחסון אתרים?

ובכן, מדוע חברות צריכות להחזיק חוות שרתים מטורפות, ולשלם על תחזוקה, מיזוג אויר, הוצאות חשמל, כוח אדם ועוד, בעולם שבו כל מחשב בבית יכול לתרום את חלקו ולספק עוד חלק בפאזל בעולם של ניהול תשתית אחסון?

תארו לכם עולם שבו אתר האינטרנט שלכם מופעל באמצעות שימוש באלפי מחשבים ביתיים המבטיחים יחד רמת זמינות גבוהה של האתר שלכם. במקרים כאלו, אין צורך בחברת אחסון מרכזית, שתגבה מחיר גבוה ביחס לשירות מבעל האתר, וכשמדובר בבעלים של אתרים רבים, החיסכון הכספי יכול להפוך להיות משמעותי, וכל זאת, מבלי לפגוע ברמת השירות.

נכון, יש כאן לא מעט סוגיות הקשורות בהגנת הפרטיות ובאבטחת מידע, בעולם של ניהול דלף מידע, ומוקד מרכזי אחד אליו ניתן יהיה לפנות. אבל לעניות דעתי, ההיסטוריה מוכיחה שבמקום בו יש פוטנציאל כלכלי, מוצאים את הפתרונות המתאימים…

מאמרי קידום אתרים נוספים

לפני שתקפצו ותרצו לי על טוהר המידות ועל כוונות סמויות אני אדגיש שביני ובין חברת SPD אין שום קשר פרט

|אינטרנט