עודכן: 20/02/2024
לכתוב מדריך לקידום אתרים זה אחד הדברים היומרניים ביותר שחשבתי לכתוב – מדובר בתחום שמשתנה בתדירות מטורפת עד כדי כך שמי שלא עוקב אחרי העדכונים בנושא למשך חודש יכול להפוך לא רלוונטי.
אחרי שכתבתי את זה, החלטתי בכל זאת לנסות לכתוב מדריך אשר יתבסס על מאמרים מתוך האתר ויתעדכן באופן שוטף – אז בואו נתחיל :)
הורידו חינם: הצ'קליסט השלם שלי לקידום אתרים On Site.
איך עושים קידום אתרים?
אז לפני שאתייחס לפעולות שיש לבצע בפועל (ואף ניתן לבצע באופן עצמאי ללא חברת SEO), חשוב לי להסביר בשני משפטים מה שעומד מאחורי מנוע החיפוש גוגל – ברוכים הבאים לבית המשפט של גוגל.
כולנו יודעים שבבית המשפט צריך להגיע עם סיפור טוב ולשכנע את השופט שאנחנו זכאים, ובמקרה שלנו – לשכנע את גוגל לדרג אותנו גבוה, בהמשך אסביר כיצד אנו מספרים את הסיפור שלנו באינטרנט.
השלב הבא יבקש גוגל עדים שמוכנים להעיד עלינו שאנחנו באמת מי שאנחנו טוענים – מי אלה העדים באינטרנט? קישורים, כמובן גם לנושא זה נגיע.
עכשיו בואו נצלול פנימה :)
לפני שמקימים אתר
עבודת SEO טובה מתחילה בתכנון נכון כבר בשלב האפיון והעיצוב של האתר.
על מנת שנוכל לחסוך זמן יקר והוצאות כספיות על שינויים ופיתוח לאחר שהאתר כבר הוקם ישנן מספר פעולות שניתן לבצע.
מדריכים בנושא
- פעולות קידום אתרים לפני העלאת אתר חדש
- 8 טעויות נפוצות בהעברת אתר לדומיין חדש
- כמה זמן לוקח קידום אתרים?
- להיות ראשון בגוגל: כמה צעדים שעובדים בכל פעם
מחקר מילים
הבסיס להצלחה בפרויקטים הוא הגדרת יעדים ומיקוד בביטויים הנכונים.
עבודת האופטימיזציה יכולה להתבצע באופן מיטבי רק לאחר ביצוע מחקר מילים מקיף.
מדריכים בנושא
בניית קישורים
כשזה נוגע לקידום אתרים – קישורים הם העדים שלנו בבית המשפט של גוגל.
בניית קישורים נכונה היא בעצם יצירת דפים באתרים ברשת אשר יכילו קישור ויובילו אל האתר שלכם.
פעולה זו הופכת להיות מורכבת משנה לשנה (אם כי בישראל אנחנו בפיגור של ה-מ-ו-ן שנים על גוגל העולמי).
אנו נרצה להשקיע מחשבה רבה בתחום זה על מנת להימנע מענישה ידנית או מפינגווין.
בזירות תחרותיות כמות הקישורים להם נזקק תהיה גדולה מאוד.
בביטויים פחות תחרותיים, לוקאליים או זנב ארוך תספיק בד"כ כמות קטנה יותר של קישורים.
על פי הנחיות גוגל אסור לבצע שום פעולה אקטיבית בשביל לגרום לאחרים לקשר אליכם, רק קישורים אשר נוצרו באופן טבעי (כלומר שאחרים בחרו לקשר אל האתר שלנו בלי התערבות שלנו) היא לגיטימית.
מדריכים בנושא:
- 3 דרכים פשוטות לבניית קישורים שבורים
- 7 דרכים לבניית קישורים שחייבים להימנע מהן
- כך תבדקו את פרופיל הקישורים שלכם לפני עדכון פינגווין
- וובינר בניית קישורים (מופיע גם בסרטון מתחת)
אופטימיזציה טכנית לאתר
אופטימיזציה טובה לאתר היא הדרך שלנו להסביר למנוע החיפוש בדיוק במה אנו עוסקים.
היא כוללת נושאים רבים ומגוונים, בין היתר:
- כתיבת תגיות טייטל ותיאור רלוונטיות וממירות.
- טיפול בהפניות 301, 302 , עמודי 404 וכו'.
- אופטימיזציה לתמונות וכתיבת תגיות ALT
- אפיון העמודים שרוצים לחסום בעזרת תגיות meta robots.
- פירורי לחם, תוכן עשיר והתאמה לתוצאה 0.
- התאמת אתר למובייל.
- המצאות אתר על פרוטוקול מאובטח SSL.
מדריכים טכניים על קידום אתרים:
- אופטימיזציה לאתרים – המדריך המלא
- קידום אתרי וורדפרס
- לפני הקמת האתר: פעולות שחשוב לבצע
- העברת אתר לSSL
- גוגל AMP: המדריך השלם
- המדריך של דניאל זריהן
- שיפור מהירות אתרים
- המדריך של שמוליק דורינבאום
שימוש בכלים הנכונים
תוכנות וכלים יכולים לחסוך לנו זמן רב ולהפוך את חלק מהתהליכים לאוטומטיים לגמרי או חצי אוטומטיים.
ישנן בדיקות שיש לבצע באופן יומיומי של בריאות האתר ושל שגיאות טכניות, למשל:
- שגיאות עמודי 404
- שגיאות סריקה
- מעקב אחרי מיקומים
- מעקב אחרי תנועה נכנסת לאתר
- הערות בSearch console וכו'
מדריכים בנושא:
- כלים לקידום אתרים
- 8 בדיקות שיעזרו לכם לשמור על מיקומי האתר
- קידום אתרים אוטומטי: האם זה אפשרי?
- 7 פונקציות בscreaming frog שיקלו עליכם את החיים
כתיבת תוכן באתר
הקלישאה אומרת ש"התוכן הוא המלך" וחברים – זה עדיין נכון.
אומנם יש לא מעט פרמטרים בשקלול הציון הסופי של האתר אך התוכן עדיין נשאר נדבך מרכזי.
אז למה הוא כ"כ חשוב?
התוכן משפיע על שני פרמטרים מרכזיים:
– היכולת של מנוע החיפוש להבין במה האתר שלנו עוסק.
– החשוב יותר: מספק לגולש את המידע לו הוא זקוק ומעניק חווית גלישה מצוינת לגולש.
בכל פעם שאנו כותבים מאמר לאתר, עלינו לחשוב: מה מטרת הגולש כאשר הוא קורא את המאמר שלנו? את התשובות כולן עלינו להכיל בתוך המאמר.
מאמרים בנושא:
- איך לבנות תוכנית תוכן לאתר – גיל סלוביק
- הטרנדים החמים בכתיבת תוכן באתר WeWrite.
- 5 טיפים לכתיבת תוכן איכותי
לסיכום
כתבתי את המדריך הזה במטרה לרכז את הפוסטים החשובים ביותר למי שחשוב להתחיל לעשות קידום אתרים באופן עצמאי.
המדריך הזה יתעדכן באופן קבוע ויעלו בו עוד ועוד אזכורים וקישורים רלוונטיים.
וכמו תמיד – אם יש שאלות ניתן לפנות אלי דרך עמוד הצור הקשר :)
מאמרים מובילים
מאמרי קידום אתרים נוספים
בעלי עסקים טרודים בעיקר במחשבה אחת: צמיחה. איך הם מביאים יותר לקוחות ואיך הם מגדילים את ההכנסות שלהם. ואז הם
אני ממש זוכר את הפעם הראשונה ששמעתי את המונח "ניתוח לוגים". כלומר, הכרתי את השימוש בלוגים בשביל להבין מי הגולשים
כנראה לא אפתיע אף אחד כשאגיד שאחת הבקשות שאני מקבל בתדירות גבוהה מאוד (מאוד!) היא "עידן, אני רוצה שתקדם לי
מאז ויקיפדיה עלתה לאוויר אי שם ב2001 היא זכתה ליחס מיוחד מגוגל.אני זוכר שאחד הדברים הראשונים שלימדו אותי כשהתחלתי את
האמת על מקדמי אתרים היא אחת: אנשים חושבים שאנחנו יודעים לכשף את גוגל וככה לגרום לאתר שלהם להיות ראשון בגוגל.
איך הייתם מרגישים אם מישהו היה נכנס אליכם הביתה ומחביא לכם שם חומרים מסוכנים? מבאס נכון? ואם הייתי אומר לכם
בואו נודה בזה – קידום אתרים לוקח זמן 🙂 אז אחרי שאמרתי את זה והפחדתי חצי מהגולשים, ננסה להבין מהם
עדכון: 15/11/18 והפעם אני מארח את זהר עמיהוד, אחד מוותיקי התחום להסביר על תחום מקביל – פרסום בגוגל. לפני כמה
קידום אתרים לוקאלי הפך להיות אחד מאתגרי השנים האחרונות. תוצאות החיפוש עבור ביטויים רבים מותאמות למיקום הגאוגרפי של המחפש, גם
"נתונים מובנים" מסתמנים כנושא מרכזי מאוד בעולם הSEO ב2018. גוגל מחדשים את סוגי המידע אותו ניתן לתייג וממשיכים במהלך שלהם
עדכון: 01.08.2019 זה היה אחד הדברים המסתכלים שחוויתי מאז שהתחלתי לעשות קידום אתרים אורגני – 80% מהביטויים עלו בדירוגים למקום
הפעם אני מארח את פליקס מילשטיין – מקדם אתרים וותיק ומנהל תחום SEO בחברת דיגיטאצ' שייתן קצת מהניסיון שלו על