הקשר בין תוכן איכותי לקידום אתרים ידוע לנו כבר שנים.
השפעתם של פרמטרים שונים עלתה וירדה אך הפרמטר היחיד שיעילותו מעולם לא עמדה בספק הוא התוכן, והרי כולנו יודעים לדקלם ש"התוכן הוא המלך".
בפוסט זה אנסה לתת מספר קווים מנחים לכתיבת תוכן איכותי לאתר שלכם.
1. הכר את הקהל שלך
השאלה הראשונה שאנו צריכים לענות עליה כשאנו ניגשים לכתוב תוכן באתר היא מי קהל היעד.
התוכן שלנו צריך לענות לגולש על צורך מסויים ואם לא נדע מי נמצא בקהל היעד ומה הצורך לעולם לא נוכל לכוון את התוכן שלנו אליו.
גולש שיתגלגל אל האתר וימצא בו את התוכן שחיפש יחזור אליו בסבירות גבוהה או לפחות יזכור אותו בפעם הבאה שיצטרך שירות.
2. שימוש בשאלות ותשובות
כשכותבים תוכן לאתר עלינו לחשוב מהן השאלות ששואל עצמו הגולש כשהוא ניגש לנושא.
תהליך נכון ומקיף של שאילת שאלות לפני שכותבים יביא לשתי תוצאות חיוביות:
- כניסות לאתר דרך חיפושים של ביטויי זנב ארוך.
- העמקה שלנו בתוכן ויצירת מבנה נכון של המאמר – נענה לגולש בקלות ופשטות על השאלות.
3. כוונו את המאמר לגולש ולא למנועי החיפוש
הימים בהם נכתב תוכן שמיועד למנוע החיפוש הסתיימו וכדאי שנפנים את זה כמה שיותר מהר.
ביטויים כמו "צפיפות מילות מפתח" ו"העמסת מילים" מזמן לא רלוונטיים.
העיקרון המנחה שאני מרבה לחזור אליו הוא יצירת חווית משתמש חיובית ויצירת "וואו".
לצערי אני נתקל באתרים רבים המכילים תוכן ללא כל חדשנות שגם בעין בלתי מזוינת ניתן להבין שמיועד למנועי החיפוש.
תנו לגולש את המידע המקיף לו הוא זקוק או שאל תכתבו בכלל – עדיף לא להכניס את הגולש לאתר מאשר לגרום לו לחווית גלישה שלילית.
4. אל תפחדו לקשר (או קשרו למי שרלוונטי)
אומנם לא מצאתי אסמכתאות בבלוגים בעולם אך דעתי חד משמעית בנושא – אין מה לפחד מהקישורים (גם למתחרים).
כל פעולה (כולל קישורים יוצאים) שתוסיף לחווית גולש חיובית תעזור בסופו של דבר לדירוג האתר.
יותר מזה, כבר שנים שישנה הנחה הקובעת שאתרים שהם Dead End נחשבים כ"לא טבעיים".
שיקולים של קידום אתרים לא צריכים להיות חלק מכתיבת המאמר.
5. הייה ייחודי
הדרך הנכונה לכתוב מאמר הוא במענה על השאלה "מה הייחודיות של המאמר שלי?"
תהליך כתיבת המאמר לא צריך לכלול "קבלת השראה" ממאמרים אחרים אלא ההפך – מאמר צריך לענות על צורך מסוים שעלה מהשטח ושאליו אנו ניגשים בדרך ייחודית.
לסיכום
כמעט בכל אחד מהפוסטים האחרונים אני מסיים בדבר אחד – דאגו לחווית משתמש חיובית (או חוויות ה"וואו" כפי שאני אוהב לקרוא לה).
תנו לגולש את המקסימום וגרמו לכך שלא יכנס לאתרים אחרים על מנת למצוא את מה שחיפש ובכך הפכו למקור הידע שלו בתחום.
photo via Flicker, Vinoth S Ratnam, May 9, 2011