קידום אתרים מהיר: האם זה באמת אפשרי וממה כדאי להיזהר?

כנראה לא אפתיע אף אחד כשאגיד שאחת הבקשות שאני מקבל בתדירות גבוהה מאוד (מאוד!)  היא "עידן, אני רוצה שתקדם לי את האתר מהר", זה הרי מאוד אופייני לדור האינסטנט שלנו 🙂

הציפייה היא שאצליח לקדם להם את האתר עוד לפני שסיימנו את שיחת הטלפון, ותכלס – זה לא באמת אפשרי.

אבל – כשמסתכלים על קידום אתרים כמכלול, מבינים שגם בתחום הזה יש "כסף על הרצפה" ובעזרת שינויים קטנים אפשר להביא לשיפור בדירוגים בגוגל.

נ.ב

כדאי לבדוק היטב את מקדם האתרים ואת השינויים שהוא מציע – לפעמים הלחץ לתוצאות מהירות עלול להביא לתוצאה ההפוכה בטווח הרחוק!

איך בכל זאת נוכל לדרג את האתר שלנו במהירות?

תוכן מקיף, איכותי (וכנראה ארוך) – הפייבוריט של גוגל

גוגל אוהב תכנים ארוכים, ולמרות שבאופן רשמי אין אורך מינימלי לדירוג טוב בגוגל, כשאנחנו רוצים להיות התוכן הטוב ביותר שיש עבור ביטוי מסוים- לא נוכל לכתוב מאמר קצר.

טקסט ארוך מאפשר לנו לכתוב באופן טבעי ולכלול מידע מקיף שנותן מענה לגולשים שלנו. כדאי לכלול בתוכן עובדות נדירות (שלא כולם מכירים), נתונים סטטיסטיים, הפניות למקורות מידע סמכותיים (ואמינים) ושאלות נפוצות –  אלו יעזרו לנו לבסס את האתר (ואת הכותב) כמומחה בענף.


חשוב לזכור – המטרה שלנו היא להגיע למינימום bounce back to google – כלומר, שברגע שהגולש הגיע אלינו דרך גוגל הוא לא יחזור אחורה לדף התוצאות.

אופטימיזציה לאורך כל הדרך

אז דאגנו לתוכן הכי טוב שיש בתחום שלנו – עכשיו בשביל לוודא שגוגל מצליח להבין אותו אנחנו צריכים לדבר בשפת "האופטימיזציה".

חשוב לעבור סעיף סעיף בצ'קליסט לקידום אתרים ובין היתר לוודא:

  • משקלי תמונות
  • סכמה
  • קישורים פנימיים
  • כותרות ומטא תגיות
  • ושאר אלמנטים המופיעים במדריך 🙂

אל תזניחו גם אלמנטים שנראים "פשוטים" יחסית כמו תגיות ALT – אנחנו אף פעם לא יודעים מה מוסיף את השני סנט שיעזרו לנו לעקוף את המתחרים!

נ.ב

הרבה מהסעיפים שמצוינים פה ובצ'קליסט מומלץ לפתור כבר בשלב בניית האתר.

אל תשכחו את ה- UX

גוגל יודעים עלינו הכל.

  • כל פעולה שמבוצעת באנדרואיד
  • כל פעולה שמבוצעת בכרום
  • כל פעולה שמבוצעת בשעון החכם שלהם
  • התנהגות גולשים ב-SERP

המטרה המוצהרת של גוגל היא לספק את החוויה הטובה ביותר ללקוחות שלהם (ובלקוחות הכוונה לגולשים ולא לבעלי אתרים).

שינויים קטנים שאנחנו יכולים לבצע על מנת לשפר את חווית המשתמש:

קידום אתרים שחור – בואו נדבר על זה

למי שלא מכיר את המושג – קידום אתרים שחור מתייחס לפעולות שמטרתן- להביא תוצאות מהירות שגוגל אוסרים עליהם, על מנת להשיג מיקומים בגוגל תוך זמן קצר.

ב-2006, כשרק התחלתי את דרכי בעולם ה-SEO, טכניקות לקידום אתרים שחור היו נפוצות ומקובלות.
ברגע שגוגל הבינו שעושים מניפולציות פשוטות במנוע החיפוש, התחילו גם העונשים והעדכונים.

בבסיס, קידום אתרים שחור עוסק בבניה מסיבית של קישורים חיצוניים באופן כמעט אוטומטי, בהצגה של גרסאות שונות לגולשים ולגוגל, שיכתוב מאמרים מאתרים ע"י ספינרים והרחבת התוכן באתר עם תוכן "זבל".

חלקכם יאמרו, שחלק מהפעולות שנכתבו כאן הן הלחם והמים של קידום אורגני. אני חושב ששימוש בטכניקות האלה בסופו של דבר יביא להתרסקות של האתר –  במיוחד כאשר רמת התוכן של המאמרים והעמודים עברה לקדמת הבמה לאחרונה.

לכולם ברור שאי אפשר לייצר מאמרי זבל (תסלחו לי על הביטוי) כמו ב-2010 וקישורים שלא גורמים לגוגל לחשוב שאנחנו "משתינים מהמקפצה".

בסופו של יום, קידום אתרים טוב בגוגל יביא לתוצאות טובות יותר שגם יחזיקו מעמד – גם אם זה ייקח מעט יותר זמן.

קישורים חזקים ואיכותיים

על ההשפעות וההשלכות של בניית קישורים חזקים ואיכותיים אין צורך להוסיף, אבל מה שלא הרבה יודעים, היא מידת ההשפעה שיש להם על קידום מהיר של האתר. גוגל אוהב אתרים סמכותיים ומעדיף להציג אותם בראש תוצאות החיפוש – הוא הרי סומך עליהם.


אז יש לי הרצאה שלמה שכדאי לצפות בה – אבל זהו דבר שאי אפשר לוותר עליו.

כמה דגשים לעמודים ש"ראויים" לקישורים:

  • תוכן איכותי שאנשים באמת ירצו לקרוא.
  • קידום התוכן ברשתות החברתיות.
  • בניית קישורים מאתרים רלוונטיים (חנות נעליים כנראה לא תקשר לחנות חיות באופן טבעי).
  • בנייה נוספת של קישורים מהמעגל השני.
  • גיוון באנקורים.

נישה לא תחרותית (וזנב ארוך) יכולה להתקדם מהר יותר במנוע החיפוש

בהחלט אפשרי לבצע קידום אתרים מהיר, אם מתמקדים בביטויי זנב ארוך או בנישה לא תחרותית באופן יחסי. מדובר בפרק זמן של מספר שבועות, לעומת מספר חודשים, בנישות התחרותיות.

חשוב לבחור היטב את הנישה בה רוצים לקדם ולוודא שמדובר בביטויים שעוזרים לנו להשיג את המטרות העסקיות שלנו – להיות ראשון בביטויים שלא שווים המרות לא יעזור לאף אחד.

קידום אתרי אוטוריטה

אם בעולם שמחוץ לגוגל יש מותגים ומוצרים מובילים שכולם מכירים, הרי שגם בממד הדיגיטלי – גוגל נותנת כבוד לאתרים החזקים והמובילים בהם היא רואה אוטוריטה לתחום מסוים.

ברוב המקרים מדובר באתרים של חברות מובילות, הזוכות לכניסות רבות, חיפושים רבים לשם המותג, טראפיק נהדר, קישורים בשפע, ותוכן בעל ערך רב. גוגל יעדיף לעזור לאתר אוטוריטה חדש להתברג בעמוד הראשון תוך כלום זמן, רק כי מדובר באתר של חברה ידועה ומובילה.

אז איך זה רלוונטי ל99% מהאתרים? פשוט תגרמו לגוגל לחשוב שאתם אוטוריטה!
דאגו לאזכורים רבים של המותג ברחבי האינטרנט, נסו לחפש את שם המותג מכל מיני מכשירים ובכל הזדמנות שניתן (לא ממכשירים המזוהים איתכם, זה לא יעבוד).

אז, קידום אתרים מהיר?

גם אחרי שסקרתי פה כמה שיטות או דרכים לבצע קידום אתרים מהיר, חשוב לזכור אחרי הכל שקידום אתרים יסודי לוקח זמן.

 הטיפים שכתבתי פה לא יכולים להחליף את התהליך המסודר אלא לעזור לנו לקבל "ניצחונות מהירים".

אם אתם רוצים לבדוק את האתר שלכם – צרו קשר ואשמח לעזור 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים