בניית קישורים פנימיים – המדריך השלם

אם הייתי שואל מקדם אתרים מתחיל מהו הפרמטר המשמעותי ביותר בקידום אתרים כנראה שהוא היה עונה לי קישורים.

אם הייתי מתעקש איתו עוד קצת ושואל לכוונתו התשובה שהייתי מקבל היא קישורים מאתרים חיצוניים חזקים.

למה צריך קישורים פנימיים?

סכמת קישורים פנימיים

לקישורים פנימיים ישנה חשיבות קריטית בהבנה של הגולש את האתר ובדרך בה גוגל בוחר לפזר את "הכוח" בין עמודי האתר.

כאשר לא משקיעים מספיק מחשבה ומאמצים בבנייה נכונה של אסטרטגיית קישורים פנימיים נוצר מצב מוזר בו "מוזרם כוח" לאתר מאתרים חיצוניים אך לא הושקעה כל מחשבה איך נרצה שהכוח יזרום בתוך האתר.

מהם העמודים החשובים? מהם העמודים הפחות חשובים?

הנה כמה נקודות שכדאי לשים לב אליהן:

תפריט הדר

תפריט עליון - הדר

האזור העליון באתר הוא האזור עם הכי הרבה "כוח" מבחינת גוגל וכמובן מבחינת הגולש.

כמו שאני אוהב להגיד, היום הגולשים לא קוראים אתרים אלא "סורקים אתרים", אם לא נספק להם את מה שהם מחפשים כמעט בפריים הראשון שהם רואים כנראה שהם לא יישארו אצלנו באתר.

בתפריט העליון של האתר אנו נרצה לחזק את העמודים המרכזיים שלנו באתר, כדאי מאוד שעמודים אלו יטרגטו ביטויים בעלי נפחי חיפוש מרכזיים או שאנו יודעים שממירים באופן אידאלי ומקסימלי.

באופן טבעי, העמודים שבתפריט העליון גם יקבלו את מרב הקישורים החיצוניים ולכן כדאי לדאוג "לזרימה" טובה של הכוח בתוך האתר דרך העמודים האלה.

תפריט פוטר

דוגמה לפוטר באתר AskPavel

תפריט הפוטר הוא האזור המרכזי השני שרץ על כל האתר.

ההמלצה שלי לקישורי פוטר היא לקשר לעמודים בחשיבות שנייה בהיררכיה.

באתרי מרובים בנושאים הייתי ממליץ לקשר בפוטר לתתי קטגוריות או לעמודים חשובים (כאלה שאין להם מקום בתפריט הראשי).

קישורים עמודי תגיות

הפונקציה של עמודי תגיות (או עמודי חיפוש) מאפשרת לנו לרכז (ולטרגט) ביטויים שבמהות שלהם לא מצדיקים עמוד ספציפי אבל מופיעים בהרבה מאמרים/ עמודים באתר.

לדוגמה, התגית "הפנייה 301" אצלי באתר מדורגת במקום השלישי על הביטוי הרלוונטי והתגית "ג'ון מולר" מדורגת במקום הראשון, שניהם ע"י שימוש בעמודי תגיות.

תוצאות החיפוש לביטוי ג'ון מולר

תוצאות החיפוש לביטוי הפנייה 301

איך נדע מאיפה לקשר?

במקרים רבים אנו כותבים מאמר בנושא שכבר צוין באתר לא מעט פעמים.

על מנת שנוכל לחזק את המאמר החדש שלנו, עלינו למצוא את האזכורים הרלוונטיים אצלנו באתר ולקשר מהם למאמר החדש.

הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט לשאול את גוגל איפה אצלנו באתר נמצא הביטוי שאנו רוצים לקדם.

את הבדיקה נבצע ע"י האופרטור site:

חיפוש הביטוי קישורים פנימיים בדומיין עידן בן אור

השלב הבא יהיה לקשר מהעמודים שמצאנו למאמר החדש שכתבנו.

מיפוי העמודים המקושרים ביותר באתר

על מנת להבין מאילו עמודים באתר כדאי לנו להוציא קישורים פנימיים עלינו למצוא את העמודים עם "הכוח" הרב ביותר.
כמו שאנו כבר מבינים, "כוח" באינטרנט משמעו קישורים חיצוניים + חווית משתמש טובה.

במאמר על טעויות נפוצות בהעברת אתר הסברתי מהי הדרך הפשוטה ביותר למפות את העמודים המקבלים את מספר הקישורים הגבוה ביותר מבחוץ.

שיטה נוספת לקבלת מידע על עמודים (למקרים בהם לא ניתן לגשת לWMT) היא ע"י שימוש בMAJESTIC.

לדוגמה, נבדוק מהם העמודים המקושרים ביותר YNET:

בדיקת YNET במג'סטיק

נבחר בPages ונקבל את העמודים המקושרים ביותר על פי סדר יורד:

העמודים המקושרים ביותר בYNET

עמודים אלו "מחזיקים" בכוח הרב ביותר (וכנראה גם עוררו עניין) וכדאי שנשתמש ונקשר מהם בחוכמה.

קשרו גם עם אנקורים מדויקים

בניגוד לקישורים חיצוניים, כשמדברים על קישורים פנימיים באתר אנחנו צריכים לפחד הרבה פחות מאנקורים מדויקים.

בואו נצפה בסרטון הקצר של מאט קטאס מ2013

בסרטון נשאלת השאלה:

האם קישורים פנימיים באתר עם אנקור טקסטים מדויקים עלולים לפגוע באתר?

האם יותר מדי קישורים עם אותו טקסט עלול להביא לפגיעה בעקבות עדכון פינגווין?

תשובתו של קאטס הייתה (לא מילה במילה):

התשובה היא, באופן כללי לא.

קישורים פנימיים עם אנקור מדויק לא יגרמו לכם נזק.

הסיבה שאני אומר בד"כ ולא באופן חד משמעי היא כי תמיד יימצא מישהו עם 5000 קישורים פנימיים עם אותו האנקור טקסט באופן מוגזם.

יכולים להיות באתר הרבה קישורים עם אותה המילה אך כל עוד זה בתוך הדומיין ולא קישורים מבחוץ זה הגיוני.

אני לא הייתי מוטרד מזה, קישורים פנימיים בתוך הדומיין לא גורמים נזק.

שוב, תמיד יהיה מי שייקח את זה לקצה ויגזים באופן ברור והוא עלול להענש.

ההמלצה שלי: לגוון אנקורים אך לא לפחד גם להשתמש בקישורים פנימיים מדויקים.

קישורים לעמוד אב

עמוד בן הוא עמוד שבהגדרה מרחיב על נושא ספציפי מתוך מכלול הנושאים של עמוד האב.
לדוגמה – עמוד המסביר ומרחיב על טכנולוגיה מסוימת של נעלי ספורט יהיה משויך לעמוד אב העוסק בנעלי ספורט באופן כללי. (במידה וישנו אתר בו אתם לא יודעים מהם עמודי האב כדאי לעשות חשיבה מחודשת על ההיררכיה).

מה טבעי יותר לעמוד בן מלקשר לעמוד האב שלו (ובכך גם לחזק אותו)?
האם סביר שעמוד מסוים ירחיב על נושא ספציפי מתוך נושא מורחב יותר ולא יקשר לנושא של העמוד הכללי?

ההמלצה שלי: לנסות תמיד למצוא את הדרך לקשר לעמודי האב מתוך המאמר.

קישורים לעמודים אחים

בתוך משפחה (בד"כ) יש קשר בין האנשים – כך גם בעמודי אינטרנט ובאתרים.
אם היררכית האתר מוגדרת באופן נכון, ברוב המקרים נמצא עמוד אח רלוונטי למאמר חדש שאנו רוצים לפרסם.

בצילום המסך ניתן לראות שממאמר הנמצא בקטגוריה "אופטימיזציה" קישרתי למאמר אחר תחת אותה הקטגוריה – כלומר לעמוד אח.

דוגמא לקישורים לעמוד אח
דוגמה לקישורים לעמוד אח

קישורי NoFollow

קישורי NoFollow הגיעו לעולם על מנת למנוע אפשרות לביצוע מניפולציה בדירוגים של גוגל.
ברגע שאנו קובעים קישור כ- NoFollow אנו מבקשים מגוגל "לא להעביר כוח" לעמוד המקושר.

חשבו רגע, האם יש סיבה נרצה שעמוד פנימי באתר לא יקבל כוח? האם יש סיבה שנרצה "שכח" ילך לאיבוד בתוך האתר שלנו?

ההמלצה שלי: באופן גורף אמליץ לא להשתמש בתגית זו על קישורים פנימיים.

המלצה 2: אם אתם חושבים להכניס תגית NoFollow לקישור פנימי מסוים, חשבו אם אפשר לוותר על הקישור/ לחסום את העמוד מאינדוקס.

העמסת קישורים

לא מעט פעמים, אחרי שבעלי אתרים מבינים את העוצמה שיש בקישורים פנימיים הם מתחילים "לאנוס" את התוכן באתר ולקשר בכל משפט שני למאמר אחר אצלם באתר.

זוהי טכניקה מסוכנת מכמה סיבות:

  • מביאה לבזבוז כוח משמעותי (הכוח מתחלק על קישורים רבים במקום רק על קישורים רלוונטיים שהיו יכולים לצאת מהאתר).
  • מפריעה לחויות הגלישה.
  • שולחת את הגולש לחפש מידע במקומות לא רלוונטיים.

ההמלצה שלי: כשאנו מקשרים לעמוד פנימי באתר זה תמיד צריך להיות מתוך מחשבה על חווית הגלישה ועל הערך המוסף שיקבל הגולש אם יכנס לקישור.

מציאת כל הקישורים הפנימיים באתר

על מנת שנוכל לבצע סינון נכון של הקישורים, אנחנו קודם כל צריכים למצוא אותם.
הכלי שעבורי עושה את העבודה קלה ונוחה הוא Screaming Frog

נסרוק את הדומיין, נבחר בBulk Export ולאחר מכן ב- All Inlinks

בדיקת Screaming Frog על www.idanbenor.co.il

נקבל את הטבלה הבאה:

טבלת קישורים

עם הטבלה הזו ניתן לשחק, לסנן ולהציג בצורות שונות שיעזרו לכם לקבל את המידע שאתם צריכים (קישורים שבורים, גיוון אנקור טקסטים וכו').

לסיכום

קישורים פנימיים הם כלי רב עוצמה שיש לנצל בחוכמה.

הם מאפשרים לנו להסביר למנוע החיפוש מהי ההיררכיה הנכונה של האתר ואיך אנו רוצים לחלק את הכוח בין העמודים והקטגוריות השונות.

עשו את המקסימום על מנת למנוע בלבול ובזבוז של כוח יקר (באופן אישי הייתי ממליץ לבצע בדיקה מעמיקה של הקישורים הפנימיים באתר לפחות פעם ב3 חודשים).

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

15 מחשבות על “בניית קישורים פנימיים – המדריך השלם”

  1. היי עידן.. ראשית תודה על המאמר.
    ברשותך כמה שאלות.
    נניח ומדובר באתר תדמית שלא נוספים אליו על בסיס קבוע דפי תוכן חדשים – כיצד היית ממליץ לנהל את הקישורים פנימיים לאורך זמן? הרי לאחר תקופה מסויימת כבר יש מספיק קישורים מכל הדפים.

    1. עידן בן אור

      במידה ומעלים עמודים חדשים כל הזמן – נוצרים עמודים חדשים לקשר אליהם כל הזמן 🙂

  2. ברסלב מאיר

    צריך לשבת וללמוד את החומר שכתבת …. בכל אופן תודה לאט לאט אני יקח כמה עיצות…

  3. הי עידן תודה על המאמר.
    הכלי של הסקרימינג פרוג לבדיקת קישורים פנימיים מציג קישורים בג'יבריש בדוח האקסל,

    יש דרך לסדר את זה?

  4. עידן ,
    מאמר מעולה – אני דיי בטוח שיש הרבה מקדמי אתרים שאין פה משהו שזה חידש להם – הבעיה היא העצלנות של לבצע את כל זה.
    ממליץ בחום לכולם לשבת ולהשקיע באתרים שלכםבלקוחות ולתת לכל אחד את הקישורים הפנימיים בדיוק כמו שעידן כתב אין דרך יותר מוצלחות מאשר מה שכתוב במאמר.

    שוב עידן – מאמר ברמה גבוהה !

    בהצלחה !

  5. יש תוסף טוב לוורדפרס שמייצר קישורים אוטומטיים?

    קישורים פנימיים באתר הכוונה לפי מילים קבועות

    1. לא יודע אם יש תוסף כזה – בכל מקרה זו לא שיטה מומלצת.

      הקישור חייב להיות על פי ההקשר הנכון ולא על פי המילה (זו שיטה שנעלמה מהעולם לפני כמה שנים אני מקווה)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים