כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

בואו נודה בזה – קידום אתרים לוקח זמן 🙂
אז אחרי שאמרתי את זה והפחדתי חצי מהגולשים, ננסה להבין מהם הגורמים המשפיעים והאם ניתן לקבל תוצאות אורגניות באתרים בפחות מ3 חודשים? (ספויילר: כן)

מה משפיע על קצב קידום האתר?

וותק הדומיין

האמת, כשאני התחלתי את דרכי בעולם הSEO היה לי הרבה יותר קל.
הייתי יכול להעלות דומיין חדש לאוויר ואחרי חודש של הפצצת קישורים לראות אותו בראש תוצאות החיפוש.
בהתחלה, בשביל למנוע את המצבים האלה יצרו בגוגל את ארגז החול (זהירות, פוסט ישן!).

אז בשנים האחרונות ארגז החול כבר לא קיים בפורמט המקורי שלו אבל אפקט מעודן יותר קיים גם קיים ולא מאפשר לדומיינים חדשים לטפס במהירות למקומות הראשונים.
אחד הטיפים הראשונים שאני נותן לכל מי שמתכנן להעלות אתר חדש הוא לאנדקס את הדומיין ASAP ולא להמתין להעלאת האתר השלם.

    מתקשה עם קידום האתר?


    קודם כל – נשימה עמוקה ?
    אני יודע שלפעמים לא ברור מאיפה מתחילים ואיך בכלל ניגשים לנושא, בשביל זה אני פה.

    השאירו שם וכתובת מייל ואני בדרך לעזור!

    זמן טעינה

    החזון של גוגל – אינטרנט נגיש ומהיר לכולם, גם במדינות עולם שלישי.
    בדרך למימוש החזון מושקעים משאבים רבים בתמרוץ בעלי אתרים לשפר את זמני הטעינה של האתרים.

    באופן רשמי, אמר ג'ון מולר ב2016 שזמן טעינה טוב הוא 2-3 שניות.

    בשנים האחרונות פיתחו גוגל כלים המאפשרים לבעלי אתרים לקבל תובנות לשיפור המהירות וממש השבוע עדכנו את כלי הInsights כך שהוא מציג את נתוני lighthouse.
    יחד עם הדחיפה האגרסיבית של טכנולוגיית הAMP הכוונה ברורה – אתר שייטען מהר יותר, ידורג גבוה יותר.

    כדאי לקרוא: 4 טיפים פרקטיים לשיפור מהירות אתר וורדפרס

    פרמטרים טכניים

    אם מסתכלים מבחוץ – מדובר באחד הנושאים הפחות ברורים, הרי אם גוגל כ"כ חכם, למה הוא צריך שנאכיל אותו בכפית בכל התגיות המיוחדות?

    כדאי לקרוא: אופטימיזציה טכנית לקידום אתרים

    התשובה היא די פשוטה – למרות הכל, גוגל הוא עדין רובוט ולכן צריך אותנו.
    סביר להניח שככל ויעבור הזמן תהיה חשיבות פחותה לסוג הכותרת (H1-H7) ויהיו אלמנטים נוספים שגוגל לא יבקש מאיתנו, אבל גם היום על פתח שנת 2019 יש חשיבות רבה לאופטימיזציה הטכנית של כל עמוד ועמוד.

    CTR אורגני

    CTR אורגני הוא היחס בין כמות האנשים שנחשפו לתוצאה האורגנית של האתר לבין האנשים שלחצו עליה.

    בשלב מסוים בחייו של אתר גוגל מתחיל לחשוף אותו לגולשים בפעימות קטנות (ולפעמים לא מורגשות).
    המטרה – לבדוק כיצד הגולשים מגיבים והאם תגית הטייטל והתיאור מביאים את הגולשים לבחור בתוצאה שלנו יותר מהאחרות.

    אתר שמצליח לגרום לגולשים לבחור בו באופן משמעותי יותר מבמתחרים מזוהה אצל גוגל כמי שניצח במבחן החשוב ביותר – המבחן האנושי.

    איכות תוכן

    תארו מצב בו חבר מבקש מכם המלצה על איש מקצוע ויום לאחר ההמלצה הוא שב ומבקש את אותה המלצה לאחר שבעל המקצוע שהמלצתם עליו אכזב, איך תרגישו?

    ככה מתייחס גוגל לאתרים שהוא בוחר לשלוח אליהם גולשים שלאחר שנכנסו לאתר חוזרים ושואלים את גוגל את אותה השאלה (bounce back to google).

    הדרך היחידה למנוע מצב כזה היא לוודא שכאשר אנחנו מקבלים את הגולשים מגוגל הם ימצאו תוכן איכותי שיענה להם בדיוק על השאלות שהם מחפשים.

    תוכן באיכות ירודה גורם לגולשים לשדר סיגנלים של חוסר שביעות רצון למנוע החיפוש ומשם הדרך למטה היא מהירה.

    כמות התוכן

    כמות התוכן (האיכותי כמובן) היא פרמטר משמעותי ביכולת לקדם אתר במהירות יחסית.
    גוגל בודק האם האתר מקיף מבחינת התוכן את רוב הנושאים המרכזיים שיש אצל המתחרים, במידה ולא – האתר נחשב פחות איכותי ולכן לא סביר שידורג.

    אם נחשוב על זה מהזוית של הגולש זה הגיוני, אתר של חנות נעליים שמכיל רק מדריך אחר לבחירת נעלי הליכה הוא פחות רלוונטי מאתר אחר שמכיל מדריך לבחירת כל סוג נעליים שקיים ולכן סביר שהוא יתקדם מהר יותר.

    מי המתחרים המופיעים בעמוד הראשון?

    לבדוק את עמוד התוצאות בגוגל זו כנראה הבדיקה החשובה ביותר לעין מיומנת.
    אני נוהג לבדוק כמה פרמטרים:

    1. האם מדובר באתרים ספציפיים או אינדקסים?
    2. האם הSERP מכיל מותגים או אתרים יחסית אנונימיים?
    3. האם עולים עמודי בית או עמודים פנימיים?
    4. כמה דומיינים מקשרים אל העמודים (לא הדומיין) המדורגים?

    אני אוהב לבדוק את הSERP בעזרת כלי נחמד שנראה כך:

    ניתוח הSERP

    ומה אומרים גוגל?

    בהנחיות הרשמיות של גוגל לבחירת מקדם אתרים הם אומרים שהתהליך לוקח בין 4 חודשים לשנה (אם כי אני תמיד מציע לקחת אותם בערבון מוגבל 🙂 )

    ומה אני אומר?

    לצערי – אין כלל אצבע שעל פיו נוכל לדעת באופן מיידי כמה זמן ייקח לקדם אתר.
    מעבר לזה, תמיד ישנם אתרים שנמצאים על הקצה, שגם כשהכל אצלם נראה פשוט הם בוחרים להיתקע ולהפך – אתרים שאנו מעריכים שייקח זמן רב לקדם אותם ובפועל זה קורה מהר מאוד.

    חשוב לי לצרף כמה דוגמאות על מנת להראות ששיפורים אפשריים בכל טווחי הזמן:

    אתר שקידמנו במשך חודש

    קידום אתר במשך חודש

    אתר שקידמנו במשך חצי שנה

    קידום אתר במשך חצי שנה

    אתר שקידמנו במשך שנה

    קידום אתר במשך שנה

    לסיכום

    כמו שהתחלתי כך אסיים – קידום אתרים הוא תהליך שלוקח זמן 🙂
    במידה ואין יכולת להמתין לפחות 6 חודשים עד לשלב בוא רואים תוצאות אני מציע להמתין לתקופה יותר מתאימה בעסק, והכי חשוב – תיאום ציפיות עם מקדם האתרים שלכם היא זו שתמנע אכזבות.

    בהצלחה 🙂

      מתקשה עם קידום האתר?


      קודם כל – נשימה עמוקה ?
      אני יודע שלפעמים לא ברור מאיפה מתחילים ואיך בכלל ניגשים לנושא, בשביל זה אני פה.

      השאירו שם וכתובת מייל ואני בדרך לעזור!

      עידן בן אור

      יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

      תוכן עניינים

      כתיבת תגובה

      האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

      מאמרי קידום אתרים נוספים