יום בחייו של מקדם אתרים

הפעם אני מארח את פליקס מילשטיין – מקדם אתרים וותיק ומנהל תחום SEO בחברת דיגיטאצ' שייתן קצת מהניסיון שלו על סדר יום אידאלי למקדם אתרים.
קדימה פליקס 🙂

 

אתם בטח מכירים את זה, פותחים את הבוקר עם משימות שאתם בטח זוכרים או רשומים לכם במערכת לניהול משימות.

ואז הופ מטפטפים עליכם משימות (כן אני מכיר את זה) הלקוחות מחייגים, המנכ"ל (במקרה שלי) מטפטף משימות, ואז היום נגרר למשימות שונות לחלוטין ממה שתכננתם, אז בכול זאת אך אפשר לנהל יום עבודה מבלי לאבד את הראש והכי חשוב לא לפספס את הראייה הרחבה של אתרי הלקוחות שלכם, ומהם בכלל הנתונים החשובים ביותר בניהול מחלקת SEO?

שעות הבוקר

רוב שעות העומס והרעש (בצורה חיובית כמובן) מתחילות בשעות העבודה בין 9:00 – 9:15, אני נוהג לפתוח את הבוקר בשעה 7:00 כן כן.. זה הזמן היעיל ביותר ביום לעבודה שקטה ונקייה נסו את זה לדברים שדורשים את מירב הריכוז.

מאמרים קשורים: טיפים לניהול זמן

כבר בדקתם מה חדש הבוקר?

מקדמי אתרים רבים נוהגים לצלול ישירות אל סבך הנתונים מיד כשהם מדליקים את המחשב בבוקר, אולם רגע לפני שאתם עושים זאת, בדקו את התמונה הכללית: סיכום של התנועה לאתר, פעילות משמעותית של ביטויי מפתח, סיכום המלצות ותוצאות ערוצי השיווק. רק לאחר שהבנתם את התמונה במלואה, זה הזמן להיכנס פנימה ולהגדיל את הרזולוציה.

המשימה הראשונה שלי כל בוקר היא לבדוק מיקומי אתרים של לקוחות, לעבור אתר אתר ולראות מצב כל ביטוי, כאשר אני בדרך כלל מקדיש מספר דקות לכל אתר כדי להציץ ולראות איפה הוא עומד ומה כדאי להוסיף למשימות היומיות.

למידה והתעדכנות

אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום הוא התעדכנות ברמה היומית, אני נוהג לבקר במספר אתרים בחול וממליץ בחום על https://searchengineland.com ועל אחד הבלוגים האהובים עליי https://neilpatel.com.

יצירת קשר ייזום – עדכון לקוחות בפרטים חשובים

עוד נושא חשוב, במיוחד בתהליך של קידום אתרים הוא התקשורת מול הלקוחות, חשוב לי להקדיש לפחות שעה לעדכן לקוחות בכל מיני שינויים, מגמות, הזדמנויות, ובכלל להיות בקשר זה תמיד טוב, כמובן לא להציק 🙂

הלקוחות מרגישים מעורבים בתהליך, מרגישים את הדינמיות של העבודה, ומכיוון שאני בדרך כלל מתרגש מאתרים שעולים יפה בדירוגים (כן זה עדיין עושה לי את זה) אז זה די סבבה לעדכן באיזה וואצאפ.

שירות ושימור לקוחות – כאשר אתם שומרים על יחס אישי עם הלקוחות, נרקם קשר שהוא קצת יותר ממקדם אתרים, זה הרבה יותר מספק עבורי להרגיש את היכולות שלנו בתהליך הקידום ולשפר משמעותית (לפעמים מאוד) את ההצלחה העסקית של העסק או החברה.

חיפוש מתחרים חדשים

אתם בוודאי מכירים היטב את המתחרים הוותיקים שלכם וככל הנראה גם עוקבים אחרי הפעילויות שלהם, אבל באופן כזה קל להזניח את החיפוש אחר המתחרים החדשים. הם עשויים לצוץ מבלי ששמתם לב ולהסיט אל עצמם חלק מן התנועה שלכם, ולחלופין להיות מתחרים קיימים אשר ביום בהיר אחד מתחילים לזכות ביותר ויותר תשומת לב מן הקהל הקבוע שלכם. ככל שתעמדו יותר על המשמר, כך תוכלו להגיב בהתאם לשינויים בתנועת הגולשים ולהימנע מירידה בדירוג שלכם.

עדכון תוכן יישן

קידום אתרים אורגני מתבסס בין היתר על העלאת תכנים, ובדרך כלל אנו מעוניינים להפנות תנועת גולשים אל התוכן החדש והטרי ביותר שיש לנו להציע; אולם אחת מן הפעולות הפשוטות ביותר לביצוע מבחינת קידום אתרים היא פשוט לחזור לאחור, אל תוכן שכבר עלה באתר בעבר – ולעדכן אותו. ניתן להוסיף מידע חדש לתוכן ישן או להפעיל פעולות קידום אתרים שלא היו קיימות או נחוצות בעבר, וכך להעניק לתוכן הזה חיים חדשים. העלות מינימלית, והתועלת אדירה.

יצירת הערות/קידוד פעולות שבוצעו

אני משתדל לוודא שכל הגורמים שמעורבים בתהליך מעדכנים בקובץ אקסל שנשלח ביחד עם דוח סוף חודש ללקוח, זה מסייע לנו לשקף ללקוחות את תהליך העבודה, כל פעולה, שיפור תיאור עמוד, הגדרת כותרת H2 חדשה, שיפור מהירות טעינה של אתר וכו'.

שיתופי פעולה

מכירים את זה שאתם מקבלים הצעות להחלפות קישורים, אני משתדל לענות לכולם, להשקיע בטיפוח, לנסות לייצר כמה שיותר שת"פים פעילים ואיכותיים, זוהי פעילות חשובה שמסייעת לאתרים שאנו מקדמים להינות מגישה למאות אתרים שבהם ניתן להעלות מאמרים וקישורים.

שימו לב לפעילות משמעותית של ביטויי המפתח

הכוונה היא לביטויי המפתח, והתוכן התואם להם, אשר הביאו לשינוי המשמעותי ביותר במהלך התקופה האחרונה – הן לחיוב והן לשלילה. כך תוכלו לדעת מתי פגעתם בול במטרה והצלחתם לשפר את הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש, ולהיות מודעים לשינויים בקהל היעד או בנושאים שמעניינים אותו.

עקבו אחר המתחרים

המתחרים של הלקוחות שלכם עשויים ללמד אתכם המון, אני משתדל להכיר ברמת תחום את האתרים הבולטים ביותר, האתרים שמככבים בתחום ונהנים מפניות, ככה שנדע מהו הפוטנציאל שניתן לשאוף אליו, ולהתעדכן ברמה יומית על השינויים, מקורות קישורים חיצוניים, אסטרטגיית תוכן, עשוי לתרום עבור הלקוחות שלכם המון.

פליקס מילשטיין מנהל את מחלקת קידום האתרים של דיגיטאצ' חברה לקידום אתרים

felix

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים