קידום אתרים באנגלית: מאיפה מתחילים, למי זה מתאים וכמה זה עולה?

תנו לי לחסוך לכם כסף. קידום אתרים באנגלית זה נפלא כשרוצים להתרחב, להגיע ליותר לקוחות ולשווק את המוצרים מעבר לים. אבל זה לא בשביל כל אחד וכן נדרשת השקעה התחלתית כדי להכין תשתית ראויה, שהרבה לא מודעים לה. אז אני רוצה לעשות סדר בכל הדבר הזה, כדי שתדעו מראש לאן אתם נכנסים ותוכלו להחליט האם הצעד הזה מתאים לכם לפני שאתם משקיעים זמן וכסף רק כדי לגלות שזה לא בדיוק עובד כמו שחשבתם.

אני גם רוצה לומר שקידום אתרים באנגלית שונה מקידום אתרים בעברית – וגם אם יש לכם מקדם אתרים מעולה עבור האתר בעברית, זה לא בהכרח אומר שאפשר להסיק מזה לגבי היכולות שלו בכל מה שנוגע לקידום אתר באנגלית. נגע גם בזה ונעבור על הדברים שחשוב לבדוק לפני שבוחרים איש מקצוע.

בקיצור, אנחנו הולכים להבין איך עובד קידום אתרים באנגלית, במה זה שונה מקידום אתרים בעברית, למי כדאי ללכת על זה, כמה זה עולה ואיך בוחרים את את חברת קידום האתרים המתאימה ביותר למשימה.

לטס גו מה שנקרא

לפני הכל, מה ההבדל בין קידום אתרים באנגלית לקידום אתרים בעברית?

ברמה השטחית, הפעולות הן אותן פעולות. נצטרך לעשות מחקר מילים, לייצר תוכן, לקבל קישורים ולדאוג לאתר מבחינה טכנית, שיהיה מהיר ובאופן כללי, בעל חווית שימוש טובה. אבל מי שחושב שאפשר לקחת את הקיים ופשוט לתרגם אותו, יגלה די מהר שהשיטה לא כל כך עובדת ושהדברים קצת יותר מורכבים.

אנגלית היא שפה בינלאומית והמשמעות היא שיש הרבה שחקנים פעילים בשפה הזו, ולכן, התחרותיות גבוהה משמעותית מזו שאיתה אתם, ככל הנראה, מתמודדים בעברית. כשהתחרות גבוהה, יש לזה שתי השלכות – התהליך לרוב יקח יותר זמן ותדרש יותר השקעה, גם כספית וגם במשאבים, כלומר, יותר תכנים ולינקים איכותיים.

מעבר לזה, גם האסטרטגיה ככל הנראה תהיה שונה. כלומר, לא בהכרח יהיה נכון להתמקד במילות המפתח הראשיות אם המתחרים שלנו בנישה הם שחקנים חזקים. במקרה כזה, עדיף להתחיל עם מילות מפתח זנב ארוך שכן יצליחו להתברג ולהכניס כסף. אלה בדיוק מסוג הדברים שרק מקדם אתרים מנוסה עם נסיון בשווקים בינלאומיים יוכל לשים עליהם את האצבע ולנווט לשם את הספינה.

אז למה לעשות קידום אתרים באנגלית?

בגלל הפוטנציאל. לא תמיד זה מתאים ולא הייתי ממליץ על זה לכל אחד, אבל כשמזהים פוטנציאל בנישה – ההזדמנויות יכולות להיות מאד משתלמות. יצא לי לא מעט פעמים לדחות פרויקטים שבקשו לקדם את האתר באנגלית, כי לא ראיתי איך אני מצליח להביא ללקוח יותר כסף ממה שהוא יצטרך להוציא על תכנים וקישורים איכותיים. אם התחרות גבוהה מדי והתקציב של הלקוח מוגבל – ברוב המקרים, אני אמליץ לו למקד את המאמצים בשווקים אחרים ולקדם את האתר גם בחו״ל.

אם הלקוח מבין לאן נכנסים, מוכן להשקעה הכספית ומודע לזה שהתהליך יכול להיות רווחי, אבל גם לקחת זמן – מבחינתי יוצאים לדרך. שלא תטעו, זה נשמע כאילו אני מוריד, אבל קידום אתרים באנגלית זו עדיין הדרך היעילה ביותר לבסס את המותג שלכם מול קהלים חדשים ולהגדיל את ההכנסות שלכם. מה שכן, חשובה לי השקיפות ואני רוצה שהלקוח ידע מראש לאן הוא נכנס ובמה זה כרוך.

למה לא לעשות קידום אתרים באנגלית?

אז כפועל יוצא של מה שנאמר בסעיף הקודם, הייתי אומר שקידום אתרים באנגלית ברוב המקרים לא יתאים למי שלחוץ על תוצאות מיידיות או עובד עם תקציב נמוך שלא מאפשר גמישות. חוץ מזה, הייתי אומר שאם אתם מנסים לעשות קידום אתרים באנגלית לבד על בסיס מה שיש לכם בעברית, בעזרתו האדיבה של גוגל טרנסלייט, אז חבל על הזמן והמאמץ. זה הרבה יותר מורכב מזה. אני לא בהכרח אומר שמתחילים מאפס, אבל האסטרטגיה ככל הנראה תהיה שונה. הקישורים שתצטרכו יהיו אחרים. ויש גם משמעות לדומיין ולשרת האחסון, אבל הנה, אני תכף מגיע לזה. השורה התחתונה פה בעצם היא שאם רוצים לעשות את זה כמו שצריך, נדרשת עבודה והשקעה, וכמובן, חשוב לעבוד עם מקדם אתרים מנוסה שיודע איך לקדם אתרים באנגלית, כלומר, הוא מבין על מה לשים את הדגש ואיך לבנות אסטרטגיה שתהיה רווחית ללקוח ותשיג את המטרות שלו.

איך עושים קידום אתרים באנגלית?

אז הגעתם עד פה והחלטתם שאתם הולכים על זה, ואני שמח בשבילכם ממש, כי מחכה לכם מסע מרתק, וככל הנראה גם מתגמל, כל עוד תעשו את זה נכון. אז בואו באמת ננסה להכנס קצת יותר לעומק ולהבין איך עושים את זה נכון.

תראו, קידום אתרים באנגלית ידרוש מכם לבצע התאמות מסויימות. כלומר, גם אם יש לכם אתר מושקע בעברית עם ביטויים בעמודים הראשונים בגוגל, זה לא אומר שלוקחים את הבסיס הזה ורצים איתו. במובנים מסויימים, זה יהיה קצת כמו להתחיל מאפס. במובנים אחרים לא, ונגע בזה מיד, אבל הנה כמה פעולות עיקריות שנצטרך לבצע כדי לבנות את התשתית שעליה נפעל:

  1. נצטרך דומיין חדש שתואם את השוק הבינלאומי. לכל מדינה יש סיומת משלה, אתרים בישראל מקבלים לרוב il., אתרים בפורטוגל יקבלו pt. וכן הלאה. מכיון שאנחנו לא מכוונים למדינה מסויימת, אלא רוצים פשוט לפעול באנגלית, נשאף לדומיין שמסתיים ב- com, net או io.
  2. נצטרך גם לאחסן את האתר בשרת עם cdn שעובד טוב בשוק האמריקאי. כדאי לדעת מראש לאיזה קהל פחות או יותר אנחנו מכוונים ולאחסן את האתר במדינה שקרובה אליו, או לפחות, קרובה ככל שאפשר. למשל, אם אנחנו מכוונים לשוק האמריקאי, נרצה לחפש שרת אחסון באיזור, כדי להבטיח שהאתר נטען כמה שיותר מהר עבור משתמשים שינסו לגשת אליו משם.
  3. מחקר מילים שעשינו בעברית לא יתפוס ונצטרך לעשות שוב כדי לאתר את הביטויים הרלוונטים בשפה האנגלית. כמו כן, נרצה ללמוד על התחרותיות ונשאף להוציא כמה שיותר ביטויי זנב ארוך שבהם נוכל לנצח את התחרות.
  4. בהתאם לביטויים שיעלו מהמחקר, נצטרך לייצר תכנים. זו בדיוק הסיבה שלא יהיה נכון מצידנו פשוט לתרגם את המאמרים הקיימים כיום באתר. אני יכול לומר בסבירות די גבוהה שבעברית אתם מטרגטים ביטויים שונים לגמרי שעלולים להיות בזבוז זמן עבור הקידום באנגלית. אסטרטגיית התוכן תלויה באסטרטגיה הכללית שאותה יכתיב המקדם, לכן יש חשיבות גדולה מאד לבחור במקדם מיומן עם נסיון בקידום אתרים באנגלית.
  5. קידום אתרים באנגלית דורש קשרים עם סוכנויות בחו״ל, כי זו הדרך הטובה ביותר להבטיח קישורים איכותיים מאתרים חזקים ורלוונטים. האלטרנטיבה היא פשוט לשלם המון כסף. קישורים מאתרים ישראלים לא יעזרו כאן ורק מקדם אתרים מנוסה שמכיר את העבודה בשווקים בינלאומיים יוכל לסדר קישור בעל חוזק והשפעה שיצליח לשרת את האינטרסים של הלקוחות שלו.
  6. הכרות קרובה עם האלגוריתם של גוגל, עם החידושים, הדרישות, העדכונים וכן הלאה. בשונה מעברית, האלגוריתם באנגלית הרבה יותר מפותח והדרישות שם נוקשות ופחות סלחניות כלפי טעויות או עיגולי פינות. מה שעובד לנו בעברית, לא בהכרח יעבוד באנגלית וחייבים להיות מעודכנים ולעבוד לפי הסטנדרטים הגבוהים ביותר כדי להמנע מענישה.

אפשר לעשות קידום אתרים באנגלית לבד?

אני בגישה שהכל אפשר ללמוד. ועדיין, כשמדובר בקידום אתרים באנגלית ובשוק שלא בהכרח יש הכרות איתו, צפו להליך קצת יותר מאתגר. אם לא התנסתם בזה בעבר, יש הרבה ללמוד ולהשלים. אם אתם רוצים לקחת את זה כפרויקט, בלי מטרה כלשהי להגדלת מכירות או קבלת חשיפה, אלא סתם כדי ללמוד, אז בטח, זה יכול להיות מסע מאד מעניין ומעשיר, במיוחד כשאין לכם ציפיות מסויימות ואתם פשוט רוצים להרחיב את הידע. אבל אם יש לכם כבר עסק רץ ואתם רוצים לראות תוצאות משמעותיות, אני בספק שזה משהו שאפשר לעשות מבלי שיש לכם רקע ונסיון. גם אנשים מנוסים ומוכשרים שעושים קידום אתרים בעברית לא בהכרח יתאימו למשימה הזאת, אז עד כמה וכמה מישהו שרק מתחיל את צעדיו בתחום הקידום. חשוב לזכור שכשעושים קידום אתרים באנגלית, לא מדובר רק בצעדים טכנים או במעקב אחרי צ׳קליסט מסויים. מדובר על אסטרטגיה ודרכי פעולה מתוחכמות יותר, שאין דרך ללמד או ללמוד, אלא רק דרך הנסיון. מה גם, שזה לא משהו לעשות במקביל לניהול עסק, כי קידום אתרים באנגלית יכול לגזול מכם זמן יקר, שכנראה תעדיפו להשקיע בדברים אחרים.

איך לבחור חברת קידום אתרים לאתר באנגלית?

יש כמה דברים שחובה לבדוק לפני שבוחרים חברת קידום אתרים, והבדיקות הופכות אפילו קפדניות יותר כשמדובר על קידום אתר באנגלית. מזכיר לכם שחברת קידום אתרים, טובה ככל שתהיה, אם יש לה נסיון אך ורק בעברית, אתם לא יכולים להסיק מזה על היכולות שלה באנגלית. זה שוק אחר, אסטרטגיה שונה, תחרותיות גבוהה משמעותית וכן הלאה. אז איך אפשר לדעת, אתם שואלים. יפה, הנה איך:

  • דבר ראשון לפני הכל, ממליץ לשאול את המקדם אם הוא רואה פוטנציאל. דברו הכי פתוח שיש. אני יודע לומר שאין לי אינטרס לקחת פרויקט שאני לא רואה בו סיכויי הצלחה, ולכן אם הלקוח הולך להוציא כסף מבלי שאוכל להכניס לו סכום גבוה יותר מזה שהוא מוציא – אני לרוב לא נכנס לפרויקט. חשוב מאד לעבוד עם מקדם שמתנהל בשקיפות ולא מייפה את הדברים כדי למכור, אלא אומר את הדברים כמו שהם.
  • אם יש פוטנציאל, חשוב לבדוק על סמך מה המקדם מבסס את התשובה שלו. האם יש לו נסיון עם פרויקטים דומים? האם הוא יכול לשתף אותנו בסיפורי הצלחה? לא תמיד יהיה אפשר, כי כל אתר הוא שונה, אבל אם תעבדו עם מקדם מספיק מיומן ומנוסה, כנראה שיהיה קשה להפתיע אותו ושזו לא הפעם הראשונה שהוא נתקל באתר מהסוג שלכם.
  • אם יש פוטנציאל ויש נסיון, נרצה לבדוק את מידת הרלוונטיות, כלומר, מתי לאחרונה הוא קידם אתר באנגלית בסדר גודל דומה לאתר שלכם. הסיבה היא כזו – האלגוריתם של גוגל מתעדכן כל הזמן, במיוחד באנגלית. אתם רוצים מישהו שיהיה עם יד על הדופק, מעודכן ומודע לכל החידושים, השינויים והדרישות העכשוויות. מי שעשה קידום אתרים באנגלית לפני 5 שנים, לא ידע לתת לכם מענה מספיק טוב ולכן תרצו שהנסיון יבוא לידי ביטוי בפרויקטים שנעשו לאחרונה.
  • והדבר האחרון שתמיד טוב לעשות הוא לבקש המלצות. בקשו איזה איש קשר שיוכל לשפוך אור על העבודה עם המקדם או הסוכנות, למשל, איך הזמינות, המקצועיות, התוצאות, האכפתיות וכן הלאה. כל מה שחשוב לכם – הוא רלוונטי. לא להתבייש. מקדם אתרים מוצלח שבטוח בעצמו ומעניק שירות טוב, לא יהסס לשתף אתכם פעולה ולספק לכם רשימה של ממליצים.

כמה עולה קידום אתרים באנגלית?

אני ממש מבין למה השאלה הזאת כל כך מעסיקה, אבל אני בכנות אומר שזה יהיה מאד לא מקצועי מצידי פשוט לזרוק פה מספר. המחיר נגזר מהמון משתנים כמו למשל, היקף האתר, הסוג שלו (תדמית, חנות, מידע), הנישה שבה הוא פועל, מידת התחרותיות, כמות התכנים והקישורים שנדרשים כדי לעקוף את המתחרים וכן הלאה. כל מי שממהר לזרוק לכם מספר מבלי שהציץ באתר שלכם, הריץ בדיקות ועשה ניתוח של כל הגורמים האלה, עתיד עוד לשנות את המספר הזה בהמשך, כך שלא הייתי מסתמך על זה במיוחד. רוצים לדעת מחיר, זכותכם וחובתכם כמובן, זה לא צריך להיות סוד ובטח שלא אמורות לצוץ כל מיני הפתעות בדרך – אבל תעשו את זה כמו שצריך. תקבעו פגישה, שיחת הכרות, מה שזה לא יהיה. תנו למקדם להבין בדיוק עם מה יש לו עסק – וכך תוכלו לקבל את ההצעה המדויקת לכם ביותר. אני כן יכול לומר שמחיר קידום אתרים באנגלית מתחיל באיזור ה2,500 דולר.

שורה תחתונה – קידום אתרים באנגלית – כן או לא?

אם אתם שואפים להתרחב לשווקים בינלאומיים ולהגדיל את ההכנסות שלכם, קידום אתרים באנגלית בהחלט יכול לעזור בזה. הוא יחזק את הנוכחות שלכם ברשת, יבסס אתכם כמותג, יכניס יותר תנועה לאתר, ובהתאם, גם כסף. זה תהליך שיכול לקחת זמן, תלוי במידת התחרותיות בנישה שבה אתם פועלים, אבל עם אסטרטגיה נכונה של מקדם אתרים מנוסה ומיומן, אתם צפויים לראות תוצאות מתגמלות תוך כמה חודשים. בחרו מקדם אתרים שמתנהל מולכם בשקיפות כדי שתדעו מראש לקראת איזה תהליך אתם הולכים ומה מידת הפוטנציאל בהתחשב בכל הגורמים שמסביב. אל תשכחו לעבור על הצ׳קליסט, זה ידייק ויסנן לכם מועמדים לא מתאימים, כך שבסופו של דבר תשארו עם האיש הנכון למשימה. ואז, איבן דה סקיי איז נוט דה לימיט.

כמובן, אפשר בהחלט לעשות קידום אתר לסטארטאפ. אבל יש כאן נקודה שחשוב להתעכב עליה – סטארטאפ לרוב יציע מוצר חדשני שאנשים לא בהכרח ידעו על קיומו ואפילו לא ידעו איך לחפש אותו. לכן, נדרשת עבודה מתוחכמת יותר כדי לזהות צורך ולהגיע לקהל דרך מילות מפתח לא שגרתיות. רק מקדם אתרים מנוסה שכבר ראה פרויקט או שניים ועבד עם סטארטאפים ידע לתת לכם תוצאות טובות ומדוייקות עבורכם ועבור הנישה שבה אתם פועלים.
קידום אתרים באנגלית לרוב מתחיל באיזור ה1500 דולר, מה שהופך אותו ליקר יותר מקידום אתרים בעברית. לא בגלל האנגלית, אלא בגלל התחרותיות. השוק באנגלית פונה לכל העולם, יש בו הרבה יותר שחקנים שמתחרים על תשומת לב, לכן, כדי להתחרות בהם ואף לנצח אותם, יש צורך להשקיע במשאבים איכותיים שיוכלו לתת פייט, וזה, אין מה לעשות, עולה כסף.
אם הקהל שלכם נמצא מעבר לים ואתם רוצים להגיע אליו – קידום אתרים באנגלית זו הדרך הטובה ביותר לבנות את עצמכם כמותג, להגדיל חשיפה ולהשיג את המטרות העסקיות שלכם. זו שיטה יציבה, עקבית והיא מוכיחה את עצמה כמשתלמת לאורך זמן. קידום ממומן לא יעזור ולא ישיג תוצאות טובות מבלי שיהיה בסיס איתן שאליו יוכלו להגיע המשתמשים להגיע ולהתרשם ממה שיש לכם להציע. הייתי אומר שהדרך מתחילה עם קידום אורגני ויכולה בהחלט להמשיך עם קידום ממומן.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים