הפוסט הזה נולד בעקבות שיחת טלפון שקיבלתי לפני כחודש.
על הקו היה איש יח"צ נחמד מחברת יח"צ גדולה שמייצגת איש עסקים די מוכר.

הבקשה של איש היח"צ הייתה פשוטה - אני רוצה להעלים משני העמודים הראשונים בגוגל כל אזכור שלילי הנוגע לביזנס מן היקר שלנו.
לאחר בדיקה זריזה, התברר שישנה תביעה בין איש העסקים לבין אדם אחר והיא מופיעה בלא מעט עמודים.
בנוסף, שמו השתרבב לפרשת שחיתות כלשהי שלא באשמתו.

איזכורים שליליים בגוגל כמו אלה שנכתבו על איש העסקים שלנו יכולים לפגוש כל אחד מאיתנו.
היום, בתרבות השיימינג, לא צריך יותר מדי בשביל שבחיפוש על השם שלך יעלו תוצאות שליליות (ובחלק מהמקרים אפילו משתמשים בזה בתור איום).

מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא מונח המתייחס לנראות שלנו ברשת, בפוסט זה אתייחס לגוגל בלבד.
כיום, חיפוש שמו של אדם בגוגל הוא נפוץ מתמיד, ועלולות להיות לו השפעות רבות. הנה כמה דוגמאות:

  • בדיקת רקע על מועמד לעבודה
  • בדיקת שוכר פוטנציאלי לדירה
  • בדיקת קונה לרכב
  • לקוח פוטנציאלי
  • סתם לדעת מה הרקע של השכן (וכו' וכו')

ברור לנו למה ירצו אנשים "לנהל" את המוניטין שלהם ולנקות את תוצאות החיפוש מכל דבר שעלול להתפרש באופן שלילי.

אז איך מנהלים מוניטין באינטרנט?

קודם כל - בלי פאניקה 🙂
ישנן מספר דרכי קידום אתרים מצויינות בהן ניתן להשתמש לדחיקת אזכורים שליליים בגוגל.

1. פנו לבעל האתר

הדבר הראשון שיש לעשות הוא לנסות לפנות לבעל האתר.
ברוב המקרים מדובר בטכניקה שלא תצליח, אבל, ישנם מקרים (במיוחד מקרים של שיימינג ודיבה) בהם בעל האתר יותר מישמח למחוק מודעה שעלולה לעלות לו ביוקר (עו"ד טוב יכול להסביר לו את זה).

במידה וזה לא הלך, נסו לבדוק עם מי עוד ניתן לדבר באתר, ואולי בתמורה לבקשיש קטן להעלים את מה שצריך (אל תגידו שאני שלחתי אתכם).

2. בקשו מגוגל להסיר את הקישור

לפני שמתחילים תהליך ארוך ומורכב, ניתן לשלוח בקשה לגוגל להסיר תוצאה ממנוע החיפוש שלה (בקישור הזה).
ברוב המקרים - גוגל ידחו את הבקשה וישלחו אתכם לנסות ולדבר עם בעל האתר, אבל, במקרים בהם התוצאה שעולה גוגל מכילה פרטים אינטימיים על בן אדם מסויים, גוגל כנראה תסכים להסיר את התוצאה.

בעולם הבינו את הבעייתיות ואת הכח העצום שיש לגוגל ובאירופה החלה מגמה של תמיכה ב"זכות להשכח" - כלומר לחייב את גוגל להסיר תוצאות ממנוע החיפוש שלה.

3. פרסמו מאמר חדש על אותו דומיין

טיפ חשוב: לרוב, גוגל לא נוטה להציג 2 תוצאות מאותו הדומיין על ביטוי מסויים.

ניתן להשתמש במידע הזה על מנת לבצע מהלך פשוט - העלו מאמר עם אופטימיזציה טובה על השם אותו תרצו לנקות לאותו הדומיין.

למשל - אם המאמר אותו אתם רוצים לדחוק מתוצאות החיפוש מופיע בדומיין של כלכלסיט, דאגו להעלות מאמר חדש לכלכליסט (ויש לא מעט דרכים לעשות את זה) ולחזק אותו ע"י בניית קישורים.

4. פרסום מאמרים באתרי חדשות גדולים

התוכן שגוגל אוהבים ויודעים לאנדקס באופן המהיר ביותר הוא זה המופיע באתרי החדשות והפאבלישרים הגדולים (וזאת הודות למפת אתר מיוחדת המיועדת לסוג אתרים כזה).

באופן טבעי, ביטויים ללא תחרות גדולה מדי המופיעים בכותרת וטייטל באתרים מהסוג הזה עולים גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל ודי מהר.

כיום ניתן לרכוש מאמרים באתרי חדשות כמעט ללא מאמץ, כדאי להשתמש בזה.

5. קשרו מתגובות בבלוגים

ברוב המקרים - לא הייתי מזכיר אפילו את הטכניקה הזו.

במקרה של ניהול מוניטין ברשת, מדובר בכלי יעיל במיוחד.
תגובות לפוסטים באתרי וורדפרס מכילות בד"כ שדה של שם, מייל וקישור.
מדובר במקום טבעי והגיוני לחזק בו ביטוי שהוא שם של בן אדם, הרי לזה בדיוק מיועד השדה 🙂

6. פתחו ערך בויקיפדיה

ויקיפדיה הוא כנראה האתר הסמכותי ביותר בגוגל, על כן, ערכים המופיעים בויקיפדיה עולים כמעט באופן אוטומטי גבוה בתוצאות החיפוש.

לפתיחת ערך בויקיפדיה יש שני יתרונות מרכזיים:

  1. הערך עצמו מקבל דירוג גבוה בגוגל.
  2. ניתן לקשר מהערך למאמרים אחרים אותם רוצים לחזק (וקישור מויקיפדיה, למרות שהוא NOFLLOW הוא כמובן נכס אדיר).

אבל איך עושים את זה?

עם כמה שויקיפדיה נראה לכולנו מקום חביב בו כל אחד יכול לפתוח ערך - זה קצת יותר מורכב.
על מנת לפתוח ערך שישרוד את העורכים הקשוחים של ויקיפדיה, פנו לאחד מהם שיכתוב אותו.
לא מדובר בהליך יקר ובהחלט שווה את התוצאה.

 

רוצה שאעזור לך בניהול מוניטין?

ניהול מוניטין לא תמיד פשוט, אני יודע, ובשביל זה אני כאן.
השאירו שם וטלפון ונבדוק יחד מה אפשר לעשות 🙂

 

7. חזקו אזכורים חיובים

במידה ויש לכם גם תוצאות חיוביות בגוגל על דומיינים סמכותיים, התהליך של ניהול מוניטין יכול להיות פשוט יותר.
דאגו להבליט את התוצאות החיוביות ע"י קישור אליהם מאתרים חיצוניים.

8. התראיינו לאתרים סמכותיים בתחום שלכם

במידה ואתם "שם דבר" בתחומכם, אחד הדברים הקלים ביותר לביצוע הוא ראיונות לאתרים חזקים בתחום.
ראיונות יכילו בד"כ את השם שלכם בטייטל ובכותרת ולכן גם יוכלו להתקדם בקלות יחסית בגוגל.

9. פרסמו סרטוני יוטיוב

טיפ חשוב: גוגל נוטים להציג סרטונים כחלק מהגיוון של תוצאות החיפוש.

לכל אחד מאיתנו יש סרטון שמציג אותו באופן חיובי, בין אם מדובר על הרצאה שהעברנו, אייטם שצולם או אפילו סרטון שצילמנו את עצמנו מדברים על נושא שאנחנו מבינים בו.

פרסמו את הסרטונים הללו ביוטיוב כשהם מכילים את השם שלכם בשם הסרטון ובתיאורו.
בנוסף, קשרו אל הסרטון מעמודים חיצוניים והטמיעו אותו באתרים רבים ככל הניתן.

10. פרופילים ברשתות החברתיות

לינקדין ופייסבוק הם שניים מהאתרים החזקים בעולם.
כמו שכבר הבנו, שם של בן אדם הוא לא בדיוק ביטוי תחרותי, ועל כן, ברגע שמופיע תחת דומיין חזק הוא בד"כ יקפוץ לעמוד התוצאות הראשון או השני של גוגל.

לכן, פתחו פרופילים על השם שלכם בעברית ודאגו לחזק אותו קצת.

לסיכום

ניהול מוניטין באינטרנט עלול להיות הליך ארוך ולעיתים מסתכל.
אחרי הכל - עלינו לנצח תוצאה ספציפית ו"להשתלט" על עמוד התוצאות הראשון בגוגל.

לא תמיד חייבים להעזר באיש מקצוע, אבל כשהעניינים מסתבכים, כדאי להתייעץ עם מקדם אתרים המתמחה בתחום.

כמו תמיד - במידה ויש לכם שאלה, ניתן לפנות אלי דרך עמוד הצור קשר 🙂

9 תגובות

  1. עמית אדלר הגב

    טיפים דלוקס אחד אחד.
    אני מניח שלא צריך לשאול מה נסגר עם הלקוח מתחילת הפוסט 🙂

  2. אוראל הגב

    אחלה מאמר

  3. זהר עמיהוד הגב

    טיפים אחד אחד. כפיים.
    יש אתרים המפרסמים פסקי דין מתוך הרשומות שהם מידע ציבורי. בתחתית הציטוט של פסק הדין יש קישור להסרה ובדרך כלל בעל האתר מבקש סכום כסף פעוט, משהו כמו 60 שקלים, כדי להסיר את התוצאות. עשו בו שימוש.
    מניסיוני לגבי סעיף 1 פנייה לבעל האתר, הפנייה עובדת עם מכתב הבקשה היה מנומק ולא סתם 'תסיר את הקישור'.

  4. שי הגב

    מה לגבי קבלת תגובות שליליות בפייסבוק ובגוגל?
    המדיניות שלהם לא מאפשרת לך אפילו לערער בצורה הגיונית, רק להגיש בקשה כללית בה לא ניתן לפרט את המקרה.

    אם זה מקרה לגיטימי אז אין בעיה, אבל מה לגבי מישהו שאינו לקוח אמיתי שהגיב?

  5. משה אדלר הגב

    טיפים פשוט מצוינים ! תודה על הזמן וההשקעה !

השארת תגובה