Rich Snippets לקידום חנות וירטואלית

אתחיל במובן מאליו – אם לא הצלחנו למשוך את הגולש אל האתר שלנו – המיקום בתוצאות החיפוש לא רלוונטי.

בשנים האחרונות מנסים בגוגל להרחיב את הSERP (עמוד תוצאות החיפוש) ולהעביר דרכו כמות נתונים גדולה ככל הניתן לגולש.
ניתן להבחין בשינויים שמתבצעים החל מהרחבת גרף הידע והגדלת החשיפה ל- Rich Snippets.

ע"י שימוש בפעולות אלה מנסים בגוגל להעניק לגולש מידע רב ככל הניתן בעמוד תוצאות החיפוש על מנת להפוך את ה- SERP לרלוונטיים יותר ויותר עבור הלקוח שלו (הלקוח של גוגל הוא לא בעל אתר ולא מקדם אתר אלא הגולש הסטנדרטי)

בפוסט קצר זה אביא 4 דוגמאות מצוינות (מתוך תוצאות חיפוש לנעלי גברים) שיעזרו לכם להקפיץ את הCTR לכל אתר e-commerce.

Rich Snippets לקידום חנויות מסחר אלקטרוני

1. דירוגים וחוות דעת

מה ימשוך את הגולש אל האתר שלנו יותר מהאפשרות לראות דרך תוצאות החיפוש את מספר האנשים שדרגו את המוצר ואת כמות הביקורות שיש עליו?

העדפה ברורה תהיה לאתרים בהם ניתן לראות ציון איכות גבוה למוצר ומספר חוות דעת גבוה (נתון זה ימשוך את הגולש לקרוא את חוות הדעת הללו).

איך זה נראה?

rich snippets לחוות דעת למוצר
rich snippets לחוות דעת למוצר

הוראות טכניות – כאן

2. כמות המלאי

כמעט תמיד, באופן גורף, יעדיף הלקוח להיכנס לאתר בו המוצר נמצא במלאי מאשר לחנות שאזל לה המלאי.

עלינו להראות ללקוח עוד בשלב החיפוש כי אנו מחזיקים במלאי מהמוצר אותו הוא מחפש.

כך זה נראה כשמוצר אינו קיים במלאי:

Rich Snippets - אין במלאי
Rich Snippets – אין במלאי

הוראות טכניות – כאן

3. מחיר המוצר

ה-Highlight שמעניין כל גולש ולקוח פוטנציאלי – המחיר!

עלינו להקפיד להציג בתוצאות החיפוש את מחיר המוצר הזול ביותר הניתן, לאחר מכן באתר ניתן להוסיף אפשרויות לשדרוג המוצר ואפשרויות בחירה נוספות שיביאו למחיר גבוה יותר.

כך מוצג המחיר בתוצאות החיפוש:

מחיר מוצר בRich Snippets
מחיר מוצר בRich Snippets

4. טווח מחירים לקטגוריה

עמוד התוצאות הרלוונטי ביותר ללקוח כאשר הוא מחפש "נעלי גברים" יהיה עמוד קטגוריה.

מה יהיה שימושי עבור הלקוח יותר מהאפשרות לראות כבר בתוצאות החיפוש את טווח מחירי המוצרים בקטגוריה זו?

גם פה – עלינו לוודא כי יהיו גם מספר מוצרים זולים על מנת לא להרתיע את הגולש מלהיכנס אל האתר שלנו.

כך זה נראה:

Rich Snippets טווח מחירי מוצרים
Rich Snippets טווח מחירי מוצרים

קישורים רלוונטיים

1. הנחיות גוגל טכניות בנושא Rich Snippets

2.מחולל Rich Snippets למוצרים וחנויות

3.כלי גוגל לבדיקת הטמעה נכונה של Rich snippets

לסיכום

שימוש חכם באפשרויות ה- Rich Snippets לחנויות יביא לנו חשיפה גדולה יותר ו- CTR גבוה יותר.
עלינו להקפיד שאנו מציגים באתר גם את המוצרים הזולים ביותר ושאנו מניעים את הגולש להשאיר חוות דעת (אמינות כמובן) ודירוגים על המוצרים שלנו.

מכירים Rich Snippets נוספים שיכולים לעזור לבעלי חנויות? אשמח אם תשתפו בתגובות.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

4 מחשבות על “Rich Snippets לקידום חנות וירטואלית”

  1. אחלה מאמר אחי. תודה
    שאלה , מניסיונך האישי.
    אני ניסיתי כבר מספר פעמים להטמיע schema / data highlighter באתרים בישראל
    בחלק קטן מאוד מהמקרים אכן הופיעו שינויים בתוצאות החיפוש.
    בחלק לא הופיעו.
    באיזה אחוז מהפעמים שהוספת את התוספות הנ"ל – אכן הבחנת בשינויים בתוצאות החיפוש?

    1. אנידור, תודה .

      דרך הhighlighter כמעט ולא ראיתי תוצאות בארץ באתרים שעבדתי איתם.

      באתרים שהטמענו סכמה דרך הקוד אני בד"כ רואה תוצאות (אומנם גם אז לא בכל עמודי האתר).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים