ראיון קידום אתרים: 10 שאלות שאני שואל באופן אישי - עידן בן אור ראיון קידום אתרים: 10 שאלות שאני שואל באופן אישי - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


במשך 15 שנותי בעולם הSEO ראיינתי מאות אנשים למגוון רחב של משרות קידום אתרים.
לחלק היה ניסיון של מספר שנים וחלק ממש ג'וניורים אחרי קורס SEO.

כשאני מראיין, מעבר להתרשמות האישית מהמועמד ישנן מספר שאלות שאני שואל בשביל לנסות ולהבין עד כמה עמוקה ההבנה של מי שיושב מולי בSEO – הרבה פעמים מסתבר ששנות ניסיון הן לא ערובה לידע.

אם אתם מחפשים קריירה חדשה או קידום בעולם שלנו, ראיון העבודה הוא השלב הראשון בתהליך.

ריכזתי כאן מספר שאלות ותשובות שכנראה ישאלו אתכם בראיון עבודה למשרת SEO – כדאי להכיר 🙂

שיהיה בהצלחה!

 

  1. כיצד נמדדת הצלחה ב- SEO ?

אולי השאלה הבסיסית והחשובה ביותר – אם לא יודעים להגדיר מהי הצלחה, איך אפשר להצליח?

ניתן למדוד הצלחה של קידום אתר מסוים באמצעות מענה על השאלות הבאות:

  • באיזו מידה גדלה התנועה האורגנית באתר / בדף נחיתה מסוים?
  • באיזו מידה גדל מספר ההמרות האורגנית?
  • מהם השינויים בדירוגי הביטויים החשובים?
  • כיצד השתנה הCTR בכניסה לאתר?

 

  1. מה הכלי המרכזי שאתם משתמשים בו עבור SEO?

אם אתם בתחילת דרככם, אולי לא תכירו כלים רבים, ולכן חשוב שתבואו מוכנים.
ישנם מספרים כלים שכדאי להכיר אותם לעומק, בינהם:
Screaming Frog
 – Ahrefs
 – RankRanger

ממליץ לעבור על הפוסט שלי בנושא כלים לקידום אתרים.

  1. כיצד אתם ניגשים לבצע מחקר מילות מפתח?

כמה נקודות שאני הייתי מצפה שיתייחסו אליהם

  • כיצד מוצאים את הביטויים?
  • כיצד מזהים את כוונת המשתמש עבור כל ביטוי?
  • לאילו קבוצות הייתם מחלקים את הביטויים? (כוונת קניית / קבלת מידע / ייעוץ וכו')
  • איך הייתם בוחרים בביטויים בהם תרצו להתמקד בתחילת העבודה (זנב ארוך / מידת תחרותיות / נצחונות מהירים וכו')

  1. מהי בניית קישורים ומדוע היא משמעותית עבור SEO ?

בהרצאה שלי על בניית קישורים הסברתי שהמנגנון הבסיסי של גוגל לדירוג אתרים מבוסס קישורים.
בשונה ממנועי חיפוש אחרים, גוגל קמו לפני יותר מ20 שנה במטרה לשנות את האופן בו מדרגים אתרים – במקום דירוג מבוסס כסף וקומבינות בגוגל עברו לדירוג מבוסס "המלצות" – ככל שלאתר יש יותר ממליצים אמינים – כך הדירוג שלו יהיה גבוה יותר.
ומיהם הממליצים שלנו באינטרנט? אתרים אחרים שבוחרים לקשר אלינו.

  1. מהי מהירות עמוד ומדוע היא משמעותית ב-SEO?

מהירות עמוד / אתר היא מונח המתייחס לזמן עד שהעמוד נטען בדפדפן.
על פניו, מה זה בכלל שייך לקידום אתרים? למה גוגל מתעסקים בנושא הזה?

מטרת העל של גוגל: לספק חוויה מקסימלית ללקוחות שלה.
תארו לכם מצב שאתם נכנסים לחנות וכל פעם שאתם שואלים את המוכר משהו לוקח לו 10 שניות להגיב, האם הייתם נשארים בחנות הזו?

גוגל מבינים שהם כ"ממליצים", לא יכולים להמליץ על חנויות ואתרים שמספקים חוויה לא מספיק איכותית וזמן הטעינה הוא מבחינתם פרמטר מאוד מרכזי.

כמה פרקטיקות שכדאי להזכיר כשמדברים על שיפור זמני טעינה:

  • הפחתת גודל תמונות
  • הפעלת דחיסה
  • הפחתת הפניו
  • שימוש בזיכרון המטמון של הדפדפן
  • שימוש בCDN
  • אופטימיזציה של הקוד

אם זה נשמע לכם סינית – כדאי שתעשו קצת שיעורי בית לפני הראיון, אתם לא רוצים להיות מותקלים 🙂

  1. כיצד אתם מבצעים הפנייה של דף (ומהם סוגי ההפניות הקיימים)?

באופן כללי, 301 (הפנייה קבועה) היא הדרך הטובה ביותר לנתב מחדש עמוד מסוים, מכיוון שבדרך זו הוא לא יאבד מערך ה-SEO שצבר.

בנוסף ישנן הפנוית 302 וJS – גם אותן כדאי להכיר.

  1. מהן תגיות המטא המשפיעות ביותר?

כותרת העמוד (מטה טייטל) ותיאור (דסקריפשן)  מחשבים היום לתגי המטא המשמעותיים ביותר. כותרת העמוד.

הכותרת תיאור המטא הם אלה שיגרמו לגולש לבחור בתוצאות החיפוש שלכם בSERP על פני התוצאות של המתחרים.

  1. על מה אינכם יכולים לשלוט כאשר אתם מבצעים עבודת קידום?

בשורה התחתונה – על הדירוג.
האלגוריתמים של גוגל לדירוג אתרים אינם ידועים באופן שלם, ולא ניתן להתחייב להצלחה (אלן הן ההנחיות הרשמיות של גוגל), למרות שישנם אלגוריתמים שידועים לכולם כגון איכות התוכן, קישורים, מהירות טעינת העמוד, משך השהייה באתר, ועוד – יש פרוייקטים שפשוט לא זזים.

  1. מה אתם יודעים על קידום אתרים שחור?

סביר להניח שלא תתבקשו לבצע אותו, אבל אני אוהב שהמועמדים שמגיעים אלי מבינים מעבר להבנה בסיסית.
למשל, במידה ואני אומר שאין גבולות והכל מותר – מהי הדרך הכי טובה להביא לתוצאות מהירות?
בנישה הזו נכנסות כל הפעולות שגוגל מזהירה מפניהן (ושימוש בהם בסבירות גבוהה מסכן את האתר לטווח הרחוק).
למה עושים זאת? יש כאלו שמעדיפים לקחת סיכון ולעלות גבוה במעלה הדירוג. בכל מקרה, קידום אתרים שחור מתייחס לדחיסת מילות מפתח, קלוקינג (יצירה של גרסה אחת של האתר לגולשים ואחת נפרדת לגוגל) הסתרת מילות מפתח, שימוש בחוות קישורים, יצירת קישורים אוטמטיים, העתקת תוכן ושימוש במחוללים אוטמטיים ועוד.

  1. מה התכונות הנדרשות עבור איש מקצוע בתחום ה- SEO?

איש מקצוע ב-SEO חייב להיות בעל כישורי מחקר מצוינים, בעל מיומנויות אנליטיות חזקות, בעל יכולת לאתר מגמות ולהסתגל לשינוי. אני ממליץ שהתשובה על שאלה זו תהיה אישית ותציג את הכישורים שלך באופן אישי, אתה מכיר את עצמך הכי טוב.

וטיפ קטן – אם אין לך יכולת למידה עצמית, לא בטוח שקידום אתרים זה המקצוע בשבילך (זה הדבר הראשון שאני מחפש אצל מועמד).

ובנימה אישית – את מי אני הייתי מקבל למשרת קידום אתרים?

עולם ה-SEO הוא עולם חי ונושם  בדיוק כמו האלגוריתמים של גוגל 🙂
ראיון עבודה הוא הפגישה הראשונה שלכם עם המעסיק העתידי שכנראה רווי ניסיון בקידום אתרים/
אם אתם ג'וניורים, לא מצפים מכם שתהיו בקיאים עד הסוף בכל הפרטיים הטכניים אבל כן מצפים שתדעו לחשוב נכון.
בכל תשובה שנותנים תסבירו את המחשבה שמאחורה, ככה יוכל המראיין להתייחס לכל התהליך ולא רק לתשובה הסופית (שלפעמים כנראה תהיה שגוייה).

בהצלחה!!

 

תגיות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.