מחיר קידום אתרים: למה יש כ"כ הרבה הבדלים ואיך בוחרים נכון? - עידן בן אור מחיר קידום אתרים: למה יש כ"כ הרבה הבדלים ואיך בוחרים נכון? - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


אז כמה באמת עולה לקדם אתרים בישראל? זה ממש תלוי את מי אתם שואלים. אם תבררו את זה מול המודעות שצצות לכם בפיד, כנראה שתגיעו למסקנה שאפשר להשיג חבילת קידום אטרקטיבית תמורת 400-500 ₪.
אם תחפשו בגוגל, המספרים כבר יקפצו לאלפים. אם תרימו טלפון לחברת קידום ותיקה, גדולה ומוכרת שעובדת מול החברות הגדולות במשק, תגלו שהתעריף כבר עובר את ה10,000 ש"ח.

אז מה נכון לגבי מחירי קידום אתרים ומהו באמת "טווח האמצע הסביר"?

נתחיל מעובדה חשובה: ענף קידום האתרים הוא מהענפים הפרוצים ביותר.
מדובר בתחום צעיר יחסית המתעדכן כמעט באופן יומיומי וללקוח הפוטנציאלי אין יכולת אמיתית להשוות ספקים בפרמטרים מקצועים אלא במחיר בלבד.

ועוד כמה נקודות:

  • קידום אתרים הוא תהליך ארוך ומאתגר שנועד לגרום לכך שהאתר יקבל דירוגים טובים בגוגל.
  • לא מדובר במוצר פיזי עם תו מחיר מדויק.
  • כל מקדם אתרים יכול להתמקד בגישה שונה, לפעול בטכניקה אחרת, להשתמש בכלים אחרים, לפנות לקהלים שונים שמצריכים היקף עבודה שונה ועוד.
  • ישנן טכניקות קידום מסוכנות שעלולות לגרום נזק לאתרים – חשוב להכיר את הנחיות גוגל למקדם אתרים.
  • ככל שיש יותר משתנים, קשה עד בלתי אפשרי לקבוע מחיר אחיד לקידום אתרים מקצועי אבל כן אפשר לנסות ולהסביר את ההבדלים.

אז מהו טווח המחירים לקידום אתרים?

שאלת השאלות 🙂

  • הבסיס – בפחות מ2,000 ש"ח לחודש יהיה קשה להגיע למצב שבעל העסק מצליח להחזיר את ההשקעה.
  • 2,000-3,000 ₪ – תקציב קידום שמתאים לאתרים קטנים בנישות לא תחרותיות.
  • 3,000-6,500 – מתאים לאתרים בנישות ברמת תחרות בינונית.
  • 6,500 ומעלה (בתחומים תחרותיים זה הרבה מאוד למעלה) -רמת תחרות גבוהה

על מה מתחלק הריטיינר?

נפח העבודה

או במילים אחרות, שעות עבודה.
מקדם אתרים טוב אמור לקבוע את העלות על פי משך הזמן היומי/ שבועי/ חודשי שבו האתר שלכם (ואתם) מקבל ממנו שירות.
זמן העבודה הזה מתחלק על עבודה בפועל ועל "שירות לקוחות" – שיחות עם הלקוח אודות נושאים שונים.
לדעתי – כדאי מאוד לצמצם את השיחות האלה למינימום ולאפשר אוטומציה לשאלות "הפשוטות" כדוגמת "איזה מקום אני נמצא בביטוי X" וכו.

ניסיון

מחיר שעת עבודה (מהסעיף למעלה) הוא נגזרת ישירה של ניסיון.
למה זה דומה? בניהול תיק השקעות תתייעצו עם יועצי השקעות.
לשיפור הזוגיות תפנו לייעוץ זוגי ובמקרה של בעיה משפטית תפנו לעורך דין. הנקודה הזהה לכל בעלי המקצוע האלה (ולמקדמי אתרים) שטווח מחירי שעות העבודה שלהם הוא רחב מאוד.
כולנו זקוקים למומחים כדי להגיע ליעדים שלנו בכל תחומי החיים וכך גם בקידום אתרים. אם המומחה מביא לתוך העשייה ניסיון קודם רב וידע פרקטי, הדרך להשגת היעדים המוגדרים תהיה קצרה באופן משמעותי ממקדם בעל ניסיון דל.
כדאי לקרוא: כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל?

כתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן היא חלק משמעותי מקידום כל אתר.
תוכן איכותי מסייע לגוגל להבין שהאתר בו הוא מבקר הוא אתר סמכותי ורלוונטי לתחומו (כדאי לקרוא על מנגון האיכות E-A-T).
עלות מאמר מקיף ואיכותי (בממוצע) היא 200-400 ש"ח – מכפילים את זה בכמות המאמרים שעולה לאתר בכל חודש והנה חלק נכבד מעלות הריטיינר.

קישורים

אני כותב באופן קבוע על החשיבות של יצירת קישורים לאתר.
ישנן מספר דרכים "להשיג קישורים" ולכולן עלות לא קטנה:

  • רשת PBN פנימית – כאשר איש הSEO מחזיק רשת פנימית שלו של אתרים הוא משלם בכל חודש אלפים רבים של שקלים על מנת לתחזק אותה ולשמור אותה ברמה גבוהה.
  • קניית קישורים מאתרים חיצוניים  – כמעט לכל איש SEO ישנם הסכמים עם אתרים חזקים בעלי סמכות המוכנים להעלות תוכן + קישור בנושאים שונים.
    עלות קישורים מסוג זה תהיה בד"כ גבוהה פי כמה מקישורים היוצאים מרשת אתרים פנימית (כמו שציינתי בסעיף הקודם).

בכל אחת מהשיטות יש להוסיף את עלות יצירת התוכן (בד"כ זול יותר מהתוכן שעולה לאתר, בסביבות ה70 ש"ח למאמר).

למה כדאי לצפות?

החלק החשוב ביותר בבחירת חברה לקידום אתרים הוא תיאום הציפיות.
עליכם לבצע תיאום ציפיות הדוק ולהבין האם היעד אליו אתם מכוונים אפשרי בתקציב עליו סיכמתם עם הספק.
השאלות שכדאי לשאול הן:

– איך ניתן להעריך את התנועה לאתר?
– מה השיפורים הצפויים בדירוגי האתר לאחר כמה חודשים?
– על פי התוכנית, באילו ביטויים כדאי להתמקד על מנת להיות ראשונים בגוגל באופן מהיר?

כמה נקודות שכדאי להקפיד עליהן לפני שתבחרו את מי שיקדם לכם את האתר

שקיפות

האם אתם באמת יודעים מה הפעולות שיבצעו / מבצעים לכם על האתר?
קידום אתרים הוא לא קסם ולא קופסא שחורה, כל פעולה כדאי ואפשר לתעד על מנת להגיע לתובנות ולשקף ללקוח מה באמת מבוצע בשביל לקדם  את האתר שלו.

המינימום שאני ממליץ עליו הוא לעבוד עם מי ששולח דו"ח חודשי אבל גם עם מי שהופך את הדו"ח הזה לכמעט מיותר ע"י תקשורת יעילה ואינפורמטיבית במהלך החודש (כזו שתגרום לכם לדעת מה יהיה כתוב בדו"ח החודשי גם לפני סוף החודש)

המנעות מפעולות מסוכנות

מקדם אתרים טוב צריך לדעת "ללכת בין הטיפות" בין ההנחיות של גוגל (שעובדות בעיקר בתאוריה) לבין מה שעובד בפרקטיקה (אבל לא תמיד מאושר ע"י גוגל), הוא ידע לקחת סיכונים מושכלים ולהמנע מפעולות שעלולות להכניס את האתר באופן בולט מדי לרדאר של גוגל.

לסיכום

מחיר קידום אתרים הוא לא משהו שניתן להציע אותו כמוצר מדף (תן לי 400 גרם קישורים בבקשה).
מדובר באחד התחומים המורכבים ביותר בהם נדרשת מקצועיות ויכולת קבלת החלטות מהירה.

כמו שבפרוצדורה רפואית היינו מנסים לבחור לעצמנו את הטוב ביותר שהתקציב שלנו מאפשר (ועדיין לא הולכים לקצב השכונתי גם כברירת מחדל), גם בSEO אנחנו צריכים לנקוט באותה עמדה, לבחור במה שהתקציב שלנו מאפשר אבל לא בכזה שעלול לסכן לנו את האתר או לגרום לנו לזרוק את הכסף לפח.

תגיות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.