אתרי לידים: המדריך השלם להשכרה ומכירה של אתרי לידים [2021]

המאמר הבא שנכתב במיוחד לבלוג המעולה הזה של עידן בן אור הוא בשבילכם בעלי האתרים וסוכנויות הקידום חשוב שתבינו על מודל השכרת לידים שיוכל לשרת אתכם כמנוע צמיחה בעסק שלכם.

מה זה אתר לידים?

אתר לידים זה אתר שנבנה מראש להיות סוג של מלכודת לידים למחפשים פוטנציאליים, מטרתו היחידה זה לתת מידע מספיק טוב ואיכותי כדי שאותו מחפש שירות שרוצה פיתרון "לכאב" שלו ירגיש מספיק בטוח להשאיר את הפרטים שלו באתר.

מי שבונה אתרים כאלה הם סוכנויות קידום אתרים , או גם אנשים פרטיים שלמדו בנייה וקידום אתרים ורוצים לייצר לעצמם נכס דיגיטלי מניב.

איך בוחרים נישה לאתר לידים?

אז אחרי שהבנו מה זה אתר לידים, עולה השאלה איך בוחרים נישה? בעיקרון כל נישה יכול להיות אתר לידים, נישות מוכרות כמו משכנתאות, השתלת שיער, השתלות שיניים עד נישות נידחות ושוליות כמו הרחקת יונים או דוגיסיטר.

כמה טיפים קטנים ממני לבחירת נישה, תענו לעצמכם על השאלות הבאות:

האם השירות מקומי?  אם אתם הולכים על נישה שהשירות שם הוא מקומי ואין חברות שעובדות ברוב הארץ, תרכזו הכול לאזור אחד בארץ מבחינת מילות מפתח, במידה ואתם בעלי אתר גדול וצריכים לפזר את הלידים בכל הארץ, כדאי מאוד להשתמש בשירותים של חברה כמו Leadude שנעזרת בבוט לטלגרם לפזר את הלידים לכל אזורי הארץ השונים.

האם יש ביקוש? קודם כל יש לא מעט קבוצות של לידים בפייסבוק, מספיק להכנס לקבוצות אלה וללמוד במה יש ביקוש ומשם כמו שכל מקדם אתרים יודע, ממשיכים בלבדוק חיפושים בגוגל.
לדוגמא: תחום של הלוואה כנגד נכס (מה שנקרא משכנתא למסורבים) יש המון ביקוש אבל אין כמעט חיפושים אורגניים , אז צריך מצד אחד ביקוש ומצד שני חיפושים… 

גישה ללקוחות? דבר נוסף זה נישה שבה כבר יש לכם גישה ללקוחות פוטנציאליים.
לדוגמא: אם אני מגיע מתחום של קוסמות בעברי ומכיר הרבה מאוד קוסמים שמחפשים עבודה, זה יכול להיות נהדר לבנות אתר בנישה הזו כי יהיה הרבה יותר קל למצוא קונה או שוכר ללידים.

נישה רווחית  חשוב לבחור נישה שבה הלידים מגיעים ל 300 ש"ח (וזה לא נדל"ן), אם אתם מתכוונים למכור לידים תחשבו כמה זה קריטי יכול להיות.

השכרת אתר או מכירת לידים מה ההבדל ביניהם?

אחד הדברים שמאד חשוב להבדיל ולבחור ביניהם זה האם להשכיר אתרי לידים או למכור לידים (ויש עוד אופציה חברת ניהול).

אז יש לכם אתר, זה נחמד. הוא גם מביא לידים זה גם נחמד, פה בעצם נתקעתם, אחד הדברים הכי מעצבנים הוא שאין להם שוכר או קונה אבל יש לידים.

הכנתי לכם כמה פתרונות לעניין שיכוונו אתכם למטרה.

שוכר או קונה ? הכוונה שוכר או קונה לידים, וכאן הכלל מבחינתי הוא כזה, מכירה של כל הלידים לבד צריכה להיות 30% יותר רווח מאשר שוכר אחד ולפעמים גם יותר מכך, מה שטוב בשכירות הוא ראש שקט והכסף נכנס לבנק, אבל הרבה פעמים במיוחד אם יש לכם צוות אתם תעדיפו למכור את הלידים ולהרוויח יותר. 

יש גם את האופציה של חברת ניהול כמו הצעה בקליק או יס פליז וגם הפלטפורמה שלי Leadude שהרבה פעמים מוכרות את הלידים עבורכם ומתחלקות איתכם 50% ברווח ברוטו שזה לא רע במידה ואין לכם שוכר או קונה לידים.

נגיד שמצאתם קונה לידים או שוכר, מה הלאה?

איך מתמחרים שכירות או מכירה? בעיקרון עושים גוגל ופונים להרבה סוכנויות דיגיטל שמוכרות לידים וגם עושות שיווק, תוך יום אתם תגלו כמה שווה ליד ממוצע בנישה שלכם, כמובן אתם חייבים לעשות את על זה לפני שבונים את האתר.

לא כל סוג ליד שווה אותו מחיר, שם + טלפון לא שווה כמו ליד עם 5 שאלות שונות שעליהם ענה הליד, ליד מטוייב טלפוני לא שווה כמו ליד כתוב, בקיצור הבנתם.

בכללי בהשכרה אתם תרוויחו 30% פחות ממה שהייתם יכולים להשיג במכירה.

איך מוצאים לקוח אידיאלי להשכרת אתר או מכירה? חלקכם אולי תופתעו והוותיקים ממש לא, קידום האתר הוא החלק הקל לאתר איש מקצוע זה החלק הקשה.

איך עובד תהליך התחלת עבודה?

מומלץ להציע חבילת טסט תחילה "לטעום את הלידים": הכוונה בלטעום לידים זה לתת למי ששוכר את האתר שבועיים ניסיון לצורך העניין או יותר טוב אפילו להכניס 2 מתחרים והראשון ששם "כסף על השולחן" לוקח את האתר.

חשוב מאוד מראש לסגור מה יהיו התנאים לאחר הטסט, לדוגמא התחייבות לתקופה של כמה חודשים, חשוב מאוד לחייב את השוכר של האתר בהוראת קבע באשראי מתחדשת אוטומטית עם חשבונית אוטומטית למנוע התעסקות בזה ברמה החודשית, רק הדבר הזה יעלה ברמה משמעותית את האחוזים שהוא ישאר לאורך זמן, פשוט כי אנשים מעדיפים להשאיר מצב נתון כמו שהוא.

כמו כן חשוב מאוד לסגור על עניין מינימום לידים שיהיה באתר או בקבוצה, ואם כמות הלידים יורדת מה יהיה ההורדה בתשלום ואותו דבר הפוך אם האתר עולה בכמות מה תהיה תוספת התשלום.

במידה ותשקיעו זמן ותייצרו סיסטם של בדיקות, חזרה ללידים והתאמה ללקוחות, הדבר גם יוסיף לסיכוי סגירת עסקה באופן משמעותי, לפעמים העסקה נופלת מהר כי בעל העסק לא מסוגל לחזור לכל כך הרבה לידים וגם לבצע את העבודה עצמה.

חשוב שבעל עסק יקבל את הלידים בצורה הנוחה לו ביותר, חלק יבקשו במייל , חלק בוואטסאפ, חלק בטופס לידים וחלק כבר יבקשו חיבור ל CRM שלהם, חיבור הספק בצורה הנוחה ביותר לקבלת הלידים יעלו גם את האחוזים.

ודבר אחרון חוזה בסיסי מול הלקוח שלכם , יש אצלינו באתר למכירה חוזה בסיסי להורדה למי שרוצה. 

מי הוא לקוח אידיאלי?

קודם כל לקוח אידיאלי הוא לקוח שיש לו את היכולת לעבוד איתכם בצורה שוטפת וגם לשלם בזמן, יודע שהכסף מלידים יגיע בשלב יותר מאוחר… 

לקוחות שמחפשים ספק יציב, אבל גם בעצמם יציבים זה מפתח לשקט תעשייתי לאורך זמן.

לקוחות שסוחטים אתכם או שאף פעם לא יהיו מרוצים, תצפו שגם בפעם הבאה הם לא יהיו מרוצים.

 

באופן כללי לקוחות שרוצים לצמוח, הם ישקיעו כסף בקניית תנועה כי הם יודעים שזה הסיכוי שלהם לצמוח ואם יש להם סיסטם טוב שחוזר לפניות אז יש לכם לקוח שהוא שווה זהב!!!

פחדים של לקוחות בקניית לידים או השכרת אתר?

לקוחות שתעבדו איתם כל אחד מגיע עם הבעיות שלו והפחדים שלו, כדי להוריד את הפחדים מחדשים לקניית לידים או השכרת אתר יש פיתרון לכל בעיה ואני אפרט חלק בקצרה כבעיה ותשובה.

 

  • פחד מלידים לא טובים: הפיתרון הוא חבילת טסט קטנה.
  • פחד של חוויה רעה פעם קודמת: הפיתרון הוא בדיקה ממה זה נבע.
  • פחד שלא יספיק לטפל בלידים הפיתרון הוא כמות יומית שהוא יודע שיספיק.
  • פחד מלידים לא בלעדיים בעבר הפיתרון למכור רק בלעדי.
  • פחד שלא יהיה תקציב קדימה הפיתרון זה לא למכור.

רוצים למכור את האתר שלכם ולעשות אקזיט קטן?

קודם כל וסופר חשוב זה למכור אתר שהוא עם שוכר או שיש לאתר איש מקצוע שקונה לידים, רק ככה תוכלו לקבל את מה שאתם מצפים עבור האתר, המכפילים לרוב נעים סביב 30 חודשים מהרווח החודשי הממוצע, לדוגמא אם הרווחתם מלידים או השכרת אתר 3000 ש"ח בחודש אז המחיר שלו יהיה בין 80,000-100,000 ש"ח.

דבר נוסף חשוב זה לתעד את כל הכנסות מאתר, תעבדו עם קבצי P&L (רווח והפסד, טפסים כאלה נמצאים להורדה באתר שלנו) הסיכוי שלכם למקסם מחיר בצורה כזו יהיה הרבה יותר גבוה.

תכינו תוכנית ברורה להמשך קידום האתר ומה נעשה עד כה, אותו דבר כמו לגביי תיעוד הכנסות והוצאות גם כאן קונים פוטנציאליים יעדיפו לקנות אתרים שיודעים בדיוק מה נעשה בקידום שלהם!

אם יש לכם עוד שאלות לגביי מכירת או השכרת אתרים מוזמנים לקהילה שלנו בפייסבוק , הגדולה ביותר בתחום הנכסים הדיגיטליים, יכולים לשאול ולהתייעץ בכל דבר.


לסיום ממליץ בחום לצפות בסרטון הזה בו אני מסביר על מודל השכרת לידים. צפייה מהנה!

אנטולי (טוליק) איידלמן

אנטולי (טוליק) איידלמן

יזם דיגיטלי והבעלים של קהילת יזמי האונליין החשדניסטים , בעלים של חברות ומותגים בתחום הדיגיטל והאוטומציה , ובעל סוכנות תיווך לנכסים דיגיטליים הגדולה בישראל Trust The Brokers.

אנטולי (טוליק) איידלמן

תוכן עניינים

מאמרי קידום אתרים נוספים

"משהו קורה בגוגל" – זה היה המסר הכללי כמעט בכל קבוצת SEO שקיימת (פייסבוק, וואטספ – You name it) באוגוסט...

|חדשות גוגל ועדכוניםמנוע החיפוש גוגלפופולארים

עדכון אחרון: 13-02-2019 בחודשים האחרונים, אחד הנושאים המדוברים ביותר בקבוצת הפייסבוק "הפרלמנט" שאני בין מנהליה (אם אתם לא שם כדאי...

|אופטימיזציהפופולאריםקידום אתרים בגוגל

עולם התוכן הדיגיטלי הוא בהחלט מאוד עשיר, והוא טומן בתוכו מגוון רחב של תכנים, בין היתר גם תמונות וקבצי וידאו....

|אינטרנטפופולאריםשיווק באמצעות תוכן