עודכן: 10/9/16

לאורך שנותי כמקדם אתרים הבנתי פעם אחרי פעם, שאחת הנקודות אותן ניתן למנף באופן ברור לטובת פרוייקט מוצלח הוא מחקר מילים מעמיק ויצירתי.

מחקר מילות מפתח מוצלח הוא לא מדע מדוייק אלא ניסיון להכנס לראש של הגולש ולהבין: למה הוא התכוון כאשר הקליד שאילתה בגוגל ומה הוא מצפה לקבל כתשובה.

התהליך הופך קל ופשוט הרבה יותר כאשר אנו יכולים לבדוק "מקרי הצלחה" של המתחרים שלנו ושל האתרים שגוגל כבר החליט שראויים להיות בראש תוצאות החיפוש עבור הביטויים הרלוונטים לנו.

הנה 3 דרכים בהן ניתן "לשאוב מידע" מאתרים מתחרים בקלות ובזמן קצר.

הערה: מדריך זה פשוט ומיועד בעיקרו למתחילים,  אני אישית חושב שכדאי גם למנוסים לרענן את זכרונם מעת לעת 🙂

1. בדיקת מתחרים בKeyword Planner

מה יותר טבעי מלשאול את גוגל אילו ביטויים רלוונטים עבור עמוד שהוא עצמו דירג במקומות הראשונים?

אקח את הבלוג שלי כדוגמא, היות ורובו עוסק בתחום קידום האתרים אבדוק בתוצאות החיפוש אילו עמודים מדורגים בתוצאות הראשונות עבור ביטוי זה:

דירוגי קידום אתרים בעמוד הראשון
דירוגי קידום אתרים בעמוד הראשון

לאחר שמצאתי את האתרים שגוגל מזהה כמתחרים שלי על הביטוי הספציפי אכנס לKeyword Planner  ואבחר ב"חיפוש מילות מפתח חדשות באמצעות ביטוי, אתר או קטגוריה".

חיפוש ביטויים בכלי של גוגל
חיפוש ביטויים בכלי של גוגל

אכניס את כתובת הדף ממנו אני רוצה לקבל את הנתונים:

עמוד נחיתה לביטויים
עמוד נחיתה לביטויים

אבחר ב"רעיונות למילות מפתח":

רעיונות למילות מפתח
רעיונות למילות מפתח

כעת גילינו אלו ביטויים מזהה גוגל כרלוונטים לעולם הסמנטי שלנו (כמובן שיש למיין את התוצאות..)

2. FaqFox

הנתונים הטובים ביותר אותם נרצה לקבל הם אלה אשר כתובים באתרי המתחרים שלנו, נתונים טובים עוד יותר הם כאלה אשר נמצאים באתרי המתחרים אבל מגיעים ונכתבים ע"י הגולשים (בדרך זו ניתן ללמוד מה מעניין את הגולשים והלקוחות שלנו).

FaqFox הוא כלי המאפשר לנו לשאוב נתונים על ביטוי מסויים מאתרי המתחרים ובעיקר לזהות שאלות ששואלים הגולשים.

נכניס את ארבעת המתחרים הראשונים (ובאופן ספציפי את אזור השאלות והתשובות בבלוג של פבל) ואת הביטוי "קידום אתרים":

FaqFox - ביטוי ואתרי מתחרים
FaqFox – ביטוי ואתרי מתחרים

נקבל קישורים לפוסטים הרלוונטים אותם זיהה הכלי:

תוצאות FaqFox
תוצאות FaqFox

הנתונים הללו יכולים לעזור לנו ב2 דרכים:

  1. קבלת רעיונות לכתיבת תוכן איכותי לאתר וחיזוק הסמכותיות.
  2. מציאת הביטויים הנמצאים בתוך אתרי המתחרים והבנה טובה יותר של הנושאים בהם הם מתמקדים.

בדוגמא שלנו קיבלתי רשימה של מעל 100 נושאים בהם אני יכול להשתמש, הנה כמה נושאים מתוך הדוגמאות שסימנתי:

  1. מהן הפעולות שגורמות לדף להופיע בגוגל?
  2. איזה כלי מומלץ לבדיקת מיקומים בגוגל?
  3. איך בונים מפת אתר HTML?
  4. איך עושים אופטימיזציה נכונה לאתר?
  5. איך עושים הפניות לינקים?

3. בדיקת המתחרים עם SEMRUSH

SemRush הוא אחד מכלי קידום האתרים הרלוונטים והשימושיים ביותר עבורי.
כלי זה מאפשר לנו לבדוק בהסתברות יפה את מצב האתר שלנו מול אתרי המתחרים במספר פרמטרים (אולי ארחיב על כלי זה בפוסט נפרד).

אנו נשתמש בכלי על מנת להבין אילו מילות מפתח מובילות את מירב הטראפיק האורגני אל אתרי המתחרים שלנו.

נכניס את כתובת האתר אל שדה החיפוש הראשי של הSemRush:

בדיקת דומיין בSemRush
בדיקת דומיין בSemRush

לאחר מכן נבחר באזור של הבדיקות האורגניות בView full report:

כפתור דוח אורגני מלא
כפתור דוח אורגני מלא

כעת אנו יכולים לראות מהם הביטויים המובילים את מירב התנועה האורגנית לתוך האתר.

בנוסף ניתן להבין איזה ביטוי אחראי על איזה אחוז מהתנועה האורגנית לאתר ובאילו ביטויים כדאי לנו להתמקד:

דוח ביטויים אורגנים SemRush
דוח ביטויים אורגנים SemRush

לסיכום

באופן אישי, אחרי כתיבת פוסט זה הבנתי כמה השתנה האופן בו מבצעים מחקר מילות מפתח לאורך השנים.

אם בעבר המיקוד היה בעיקר בהשערות, כיום אנו יכולים לקבל מידע רב מהאתרים שגוגל כבר קבע שהם רלוונטים לביטויים בהם אנו מעוניינים.

הליך המבוצע באופן מעמיק יסייע לנו למצוא ביטויים שניתן לקדם בקלות ושווים טראפיק איכותי ורלוונטי לאתר.

מכירים דרכים נוספות? אשמח אם תשתפו אותי!

רוצים לקבל עדכונים וטיפים נוספים ממני? הצטרפו לרשימת התפוצה שלי 🙂

6 תגובות

  1. איציק עגם הגב

    לא הכרתי את הכלי FaqFox, אני אבדוק אותו.
    תודה אחי 🙂

  2. עמית אדלר הגב
  3. לאוניד אוסטרובסקי הגב

    שלום עידן

    מידע נוסף שאני מייחס לו חשיבות, זהו מידע (או רשימת הביטויים), אשר מופיע בסוף תוצאות החיפוש של גוגל ומתחיל במשפט: חיפושים הקשורים ל:…..

    לגבי FaqFox – המון תודות!

    בברכה,
    לאוניד

השארת תגובה