אם הייתם שואלים אותי לפני 12 שנה כאשר הקמתי את הבלוג הראשון שלי על וורדפרס אם אני יכול לנחש לאן המערכת המופלאה הזו תגיע – התשובה הייתה שכנראה שהיא תשאר מערכת פשוטה לבלוגים.

באופן מדהים וע"י שימוש בקהילה מסורה המפתחת פלאגינים והתאמות ללא הפסקה, הגיעה וורדפרס ל28.2% מכלל אתרי האינטרנט בעולם – מדובר על מיליארדים.

עם כאלה נתונים – זה רק טבעי שאכתוב פוסט על קידום אתרי וורדפרס 🙂

נכון / לא נכון בקידום אתרי וורדפרס

לפני שאגע בכמה נקודות שלדעתי חשוב לשים לב אליהן, אני רוצה להתייחס לכמה נקודות שאני מקבל באופן קבוע במייל (אם גם לכם יש שאלות, שלחו כאן).

וורדפרס מגיעה מותאמת מראש למנועי החיפוש

בפשטות – לא
את מנועי החיפוש לא מעניין באיזו מערכת אנו משתמשים, הם בודקים בסה"כ את פלט הHTML והCSS של האתר (והיום גם יותר ויותר JS).
כלומר, ניתן לבנות אתר ללא כל מערכת ניהול תוכן, רק ע"י שימוש בכתבן, HTML וCSS פשוטים והתוצאה תהיה זהה מבחינת המיקומים בגוגל.

אני מניח שכוונת האנשים היא לומר שוורדפרס היא ידידותית למנועי החיפוש ומאפשרת נקודת פתיחה טובה וקלה (אסביר בהמשך מדוע) – עם זה אני מסכים.

אחסון ייעודי לוורדפרס יעזור לקידום האתר שלי בגוגל

אממ זה קצת טריקי, קודם כל בשביל שנבין את המונחים ביקשתי מדייב אברג'ל, שותף בחברת uPress קצת הסברים:

אחסון מנוהל וורדפרס הוא מעין "קיבוץ" של אחסון אתרים, המתמחה בנישה מאוד ספציפית, הנהלת הקיבוץ קובעת חוקים החלים על כלל האורחים בקיבוץ (למשל החמרות אבטחה או מניעה של שימוש בתוספים מסויימים), וכמו כן ומספקת הטבות לכלל האורחים בקיבוץ (כמו למשל רשיון לתוספי פרימיום מאוד שווים שהנהלת הקיבוץ "רוכשת" בעבור האורחים).

על ידי שמירה על כללים אלו – כלל האורחים בקיבוץ יכולים להנות מביצועים מרשימים, פחות סיכוני אבטחה, ועבודה רציפה גם בזמני עומס.
פרט לחוקים וההטבות, חברת אחסון ייעודית מאחסנת סוג אחד בלבד של אתרים, ומכאן נובעים מספר יתרונות משמעותיים:

  1. מערך תמיכה יותר איכותי – לצוות התמיכה אין דרישה ללמוד 3-4 סוגים של מערכות ניהול תוכן והזמן הנדרש בכדי להגיע לרמת מיומנות גבוהה מתקצר משמעותית.
  2. התאמת השרת לסוג אחד של מערכת ניהול תוכן – לצורך העניין דרופל \ וורדפרס \ ג'ומלה \ מג'נטו עובדות בצורה שונה ולכן לפתח מערכת שתגרום לכלל המערכות לעבוד בצורה יעילה זה כמעט בלתי אפשרי, כאשר עובדים עם סוג אחד של מערכת ניהול תוכן מגיעים לרמת יעילות ואפקטיביות גבוהה במיוחד.

בשורה התחתונה – מנקודת מבט של SEO, במידה והאחסון מסייע לשיפור המהירות האתר ולשמירה על UPTIME גבוה(כלומר הזמן שהאתר באויר ולא נופל מסיבות כאלה ואחרות) אזי תהיה השפעה גם על המיקומים אחרת – אין שום ייתרון.

התקנתי תוסף SEO על האתר שלי – עכשיו הקידום יתבצע אוטומטית

פה התשובה כבר פשוטה מאוד – לא.
תוספים לקידום אתרי וורדפרס (ולא משנה באיזה תבחרו) לא מקדמים את האתר באופן אוטומטי,
התוספים נותנים בידי בעל האתר כלים לביצוע אופטימיזציה וע"י שימוש נכון בתוספים פעולות האופטימיזציה הופכות פשוטות יותר.

לגבי השאלה הקבועה באיזה תוסף להשתמש – אני אוהב את YOAST אבל גם המתחרה הישיר All In One SEO הוא בחירה מעולה.

כדאי להוסיף לפוסטים כמה שיותר תגיות על מנת לתפוס כמה שיותר ביטויי זנב ארוך

עמודי תגיות מאונדקסים

גם במקרה הזה התשובה היא לא.
לתגיות יש 2 מטרות מרכזיות:

  1. ריכוז פוסטים בנושא ספציפי מסויים (כזה שלא ראוי להיות קטגוריה) בעמוד אחד.
  2. טרגוט ביטויים שלא ניתן לטרגט ע"י פוסט / קטגוריה.

כאשר יוצרים תגיות רבות אנו עלולים להגיע למצב בו אחוז גבוה מהעמודים המאונדקסים בגוגל הם עמודי תגיות מה שעלול לבלבל את מנוע החיפוש.
בעיה נוספת היא קניבליזציה של ביטויים – עמודי התגית יתחרו עם העמודים שאנו רוצים לדרג על אותם הביטויים.

ואחרי שקיבלנו קצת פרספקטיבה, מה כן לעשות?

השתמשו בAMP

גוגל ממשיכה לדחוף בכח את AMP להצגת עמודי תוכן "קלים" במובייל.
אם במערכות ניהול תוכן אחרות מדובר בפיתוח מורכב, וורדפרס עושה את החיים שלנו קלים.
פלאגין פרי פיתוחה של אוטומטיק (האמא של וורדפרס) יייצר לכל עמוד באתר גרסת AMP מושלמת ויתנו לכם יתרון על המתחרים שמסתבכים עם הטכנולוגיה החדשה.

דאגו למשקל התמונות

זמן טעינת האתר משפיע באופן ישיר על חווית המשתמש וכתוצאה מכך על הדירוגים בגוגל.
בוורדפרס יש מספר פלאגינים המאפשרים כיווץ תמונות בקלות.
על מנת להביא למצב אופטימלי של גודל האתר אני ממליץ לקרוא את הפוסט המצויין של אסף כהן מהיידה.

שלחו מפת אתר XML

כמקדם אתרים, אחד הדברים המעצבנים ביותר הוא לייצר מפת אתר XML לאתרים שאינם וורדפרס.
או שיהיה מדובר בפיתוח מורכב, בתוסף שלא עובד או שאני אדרש לייצר את המפה לבד בscreaming frog כל חודש, בכל מקרה התוצאה תהיה גרועה.

וורדפרס מאפשרת (ע"י שימוש בתוספים) יצירת מפת אתר XML המתעדכנת בקלות ומוכנה לשליחה לSearch Console – תענוג!

בשורה התחתונה

וורדפרס מהווה פלטפורמה נוחה לקידום האתר בגוגל, אבל, מי שחושב שאפשר להתקין את המערכת,כמה פלאגינים ולהמריא בתוצאות החיפוש קצת מתבלבל.
מצד שני, ע"י עבודה טובה ועקבית ניתן להגיע לתוצאות מצויינות בכל מערכת 😉

4 תגובות

  1. רועי הגב

    מסכים עם הכל ועוד יותר לגבי ה-AMP, כל אתר שיכול שישתמש בזה בין אם עמוד מוצר באתר Ecommercre ובין אם אתרי תוכן.

    תמשיך לכתוב! 🙂

  2. רותם הגב

    מאמר טוב. החלק לגבי התקנת התוספים הוא ממש נכון. אנשים חושבים שהתוספים מקדמים את האתר ושלעבודה קשה אין כל קשר לזה. טעות שלהם.

  3. אופיר הגב

    כדאי לציין שהפלאגאין של אוטמטיק ל-AMP קיבל ציונים מאוד פושרים.

    כמו כן לפי הבנתי ל-AMP יש יתרונות מבחינת מהירות אבל הוא משנה את עיצוב הדף המוצג, דבר שיכול להיות בעייתי.
    אתה משתמש ב-AMP באתר הזה? 🙂

השארת תגובה