בעבר הרחוק (מתישהו בתחילת העשור שעבר) אתרי המאמרים היוו את אחד המקורות המובילים לבניית קישורים. אני יכול להעיד באופן אישי שהצלחתי לקדם אתרים למקומות לא רעים באמצעות פיזור כמות גדולה של מאמרים בין האתרים השונים ברשת (יש לציין שלא שכפלתי שום מאמר ביניהם למעט מאמרים שלא אושרו).
אבל אז הגיע עדכון פנדה וניפץ את הכול: אתרי מאמרים רבים איבדו את הדירוגים שלהם ונכנסו לקטגוריית הספאם של גוגל. מכיוון שכל כך הרבה אתרים אחרים ביססו את אסטרטגיית הSEO שלהם על אתרי המאמרים, נוצרה כאן סוג של תגובת שרשרת וגם אתרים איכותיים עם תוכן טוב ספגו ירידה, בעיקר בגלל ירידת הערך של הקישורים שהם קיבלו מאותם אתרים.
חייבים לציין שהפגיעה המקורית של פנדה בארץ לא הייתה עד כדי כך משמעותית, אבל אחרי רצף של מספר עדכונים, אתרי המאמרים הישראלים יישרו גם הם קו עם אחיהם בחו"ל והחלו להקשיח את דרישות האיכות שלהם. לדוגמה, המאמרים היו צריכים ארוכים יותר (בלי מאמרים של 300 מילה…) וגם מספר הקישורים שהיה אפשר להוציא מהם הוגבל.
האם זה עזר? אם לשפוט לפי "הדיבור בסצנה" בקרב קהילת המקדמים הישראלים וגם הרפרנסים שאני מקבל במסגרת העבודה השוטפת שלי (איפה מאמר מסוים יתפרסם), התשובה היא לא.
רוב האנשים שאני בקשר איתם ומהווים את הקולות הבולטים לא ממליצים על הטכניקה הזו יותר. גם אם תחפשו התייחסות לנושא בבלוגים על קידום אתרים, תוכלו לראות שרובם הפוסטים הם מ- 2015. כלומר, בשנים האחרונות הפסיקו להתייחס אליהם.
מנגד, יש עדיין אתרים המשתמשים באתרי מאמרים לטובת גיוון פרופיל הקישורים, אפשר להסכים עם זה כל עוד נזהרים עם האנקורים (באופן אישי הייתי מקשר רק עם שם המותג מאתרים מהסוג הזה).
זוהי הסיבה שהחלטתי לבדוק מה קורה היום עם אתרי המאמרים, כמה מהמובילים שבהם עדיין פעילים והאם באמת יש שיפור בתכנים שלהם.
אז מה באמת קורה עם האתרים הישראליים?
גם כשאתרי המאמרים היו פופולאריים, היו בערך עשרה אתרי מאמרים חזקים ואתרים קיקיוניים יותר. כאמור, חלק מהם לא שרדו את המעבר, ביניהם היו כאלו שנסגרו לחלוטין וכאלו שפשוט הפסיקו לאשר מאמרים.
קודם כל, אם אתם פוחדים להיות לצד תכנים מועתקים, לא הייתי ממליץ כלל על אתרי מאמרים, הם לא באמת בודקים אם התוכן מועתק. לצערי אין לי יכולת לדגום את אחוז המאמרים המועתקים, אבל אם תיקחו 10 מאמרים לדוגמה, לפחות אחד שניים כאלו לדעתי יהיו מועתקים.
לצורך הדוגמה לקחתי תשעה אתרי מאמרים שונים ובדקתי את האיכות שלהם מבחינת התוכן. חשוב לי להדגיש שגם אם אתם מחליטים להשתמש באתרים האלו, יש לי כמה המלצות קונקרטיות שאותן תוכלו לקרוא בסוף.
Reader
- אין מגבלה רשמית על אורך התוכן (הצלחתי לשלוח מאמרי עם שתי מילים לאישור…)
- יש מגבלה של שלושה קישורים (יותר מדי לדעתי…)
- מאמר שנשלח לקטגוריה לא נכונה לא בהכרח יאושר
- שימו לב שאין אפשרות למחוק מאמר אחרי ששלחתם אותו, רק לעדכון
Articles.co.il
- ניתן לשים עד שני קישורים בחתימה בלבד (Nofollow)
- חייבים להכניס תקציר של 2-5 שורות
Publisher
Academics
Circle.co.il
- מינימום 300 מילה
- עד 3 קישורים יוצאים (Dofollow)
Portal Asakim
lovearticle.co.il מאמרים באהבה
Pol.co.il
זכור לי כאתר ממוצע. אם אתם רוצים לשחזר את המשתמש הישן שלכם, תצטרכו גם לדעת את שם המשתמש שהוא לא כתובת המייל שלכם… אין דרישות מהמאמרים למעט אורך מינימלי שלא רשום (לדעתי הם גם מאושרים אוטומטית) וקישורים (Dofollow) אפשר להוסיף הישר מהממשק של המאמרים.
במצב כזה ההנחה שלי היא שהמאמרים יהיו באיכות נמוכה, אך למען האמת רובם היו לא רעים (באופן יחסי כמובן), למרות שלא התקשיתי למצוא גם עשבים שוטים.
לסיכום, אתר לא רע בלי יותר מדי ספאם, רק תעשו לי טובה ותקפידו רווח בין המשפטים 😊.
אתרים שלא התעדכנו ואינם פעילים
Maker.co.il – לא התעדכן מ-2017, אפשר לדלג
אתרים שעברו למודל של תשלום
Authors.co.il – כפי שאפשר לצפות, מעט מאוד אנשים הסכימו לשלם כסף
e-mago.co.il – מאמרים מקצועיים שאפשר להוציא מהם קישורים.
אני מניח שאפשר גם להחליף ללא תשלום.
Katava.co.il – לא כתוב באופן מפורש, אבל אני מניח שהם עברו למודל של תשלום.
Publish-Articles.co.il – עברו למודל של תשלום, יחסית מעט מאמרים.
לפני שאתם מחליטים לפרסם באתר מאמרים, העצות שלי:
- אל תפרסמו באותו האתר כמה מאמרים באותן קטגוריות.
- שאלו את עצמכם כמה קישורים אתם באמת צריכים בדרך כלל שניים זה מספיק. הקישורים צריכים להיות מגוונים מבחינת טקסט הקישור. שימו לב שאתם לא חוזרים על קישורים דומים לעמודים שונים, זה יכול לגרום לקניבליזציה של מילות מפתח (מצב בו חיפוש מחזיר את העמוד "הלא נכון" בגוגל).
- באופן כללי, הייתי משתמש בכל אתר מאמרים באופן הדרגתי, שם קישור אחד או שניים, בודק אם יש השפעה, ממשיך הלאה וחוזר חלילה.
- עשו לעצמכם טבלה עם כל האתרים, כך תוכלו להכניס אותם לרשימת ה-Disavow (התעלמות מערך של קישורים) במידה והאתר הזיק לכם ואין לכם יכולת למחוק את המאמר.
לסיכום
על הכותב - איתי ברנר
שמי איתי ברנר ואני כותב תכנים לאתרי אינטרנט מזה כעשור. במהלך הדרך יצא לי לעבוד עם לא מעט מקדמי אתרים ומנהלי אתרים. בעבר אף קידמתי מספר אתרים פרטיים ואתרים של לקוחות קטנים עד שהחלטתי להתמקד בתחום התוכן. מוזמנים להיכנס לאתר שלי ולהתרשם ממאמרים שכתבתי.