מה זה SEO ואיך זה הולך לשפר את האתר שלך ואת הדירוג שלו בגוגל?

כנראה ששמעתם פה ושם על SEO ואם לא עליו, אז על הקידום האורגני. מה שחשוב לדעת הוא ששניהם מכוונים לאותו דבר בדיוק – שיפור הדירוג של האתר בגוגל באמצעות פעולות מתוחכמות ואופטימיזציה מקיפה.

בסופו של דבר המטרה היא אחת – להיות טוב יותר מהמתחרה כדי להתקדם בגוגל על חשבונו ולקבל יותר חשיפות וכניסות לאתר. למרות שיש הרבה כאלה שיטענו שהם יודעים איך לעשות את זה, מדובר במשימה מורכבת שדורשת ידע מעמיק והכרות מקיפה עם האלגוריתם של גוגל ועם האופן שבו מנוע החיפוש שלה עובד.

הנה דוגמא, נגיד שליוסי יש רטיבות בקיר והוא מזמין שני אנשי מקצוע. 

אחד פשוט צובע את הקיר והשני מקלף את הרטיבות, מאתר את מקום הנזילה, מטפל בה, אוטם ואז צובע. לכאורה, הקיר נראה תקין בשני המקרים. אבל במקרה הראשון, הנזילה לא באמת טופלה והיא כנראה תחזור. 

אותו דבר גם לגבי SEO. יכול להיות שיבטיחו לכם דברים דומים ויראו לכם שקיבלתם תוכן וקישורים ועל פניו זה יראה שאתם עושים קידום אורגני. אבל האמת היא שיש הרבה מעבר לזה. וגם סביב נושא התוכן והקישורים יש תורה שלמה שמי שלא פועל על פיה פשוט נותן גז בניוטרל. 

אז במקרה הטוב, קידום אתרים שטחי אולי יראה תוצאות בטווח הקצר אבל ממש לא יחזיק לטווח הארוך. במקרה הפחות טוב, הוא ישאיר אתכם במקום, רק עם כמה שקלים פחות. 

במקרה הממש רע, הוא אפילו יכול להחזיר אתכם אחורה ולגרור ענישה מגוגל. 

  • אז מה זה בדיוק SEO ואיך זה עובד?
  • איך גוגל מחליטה את מי לשים במקום הראשון?
  • איך תדעו שאתם עושים SEO כמו שצריך?
  • מי צריך לעשות SEO ובאילו מקרים?
  • מה עדיף – SEO או PPC?
  • ממה כדאי להיזהר כשעושים SEO?
  • כמה עולה SEO?

נענה על הכל וגם על עוד כל מיני דברים שנגיע אליהם בהמשך.

מה זה SEO, מה הוא כולל ואיך זה עובד?

SEO הוא תהליך שמורכב ממגוון פעולות ומטרתו לשפר את ביצועי האתר כדי לקדם את הדירוג שלו במנוע החיפוש של גוגל. במילה אחת – אופטימיזציה – שמצד אחד תענה על הדרישות של גוגל ומצד שני תספק חווית משתמש טובה יותר למבקרים באתר. 

תהליך SEO תקין מתחיל במחקר מתחרים ובמחקר מילות מפתח כדי להבין טוב יותר את הסביבה בה פועלים, את חוזקם של המתחרים ואת בחירת מילות המפתח שישיגו לבעל האתר את התוצאות הטובות ביותר. רק מקדם אתרים מקצועי ומיומן שיש לו ניסיון ידע לבחור מילות מפתח מתאימות שישיגו שינוי אמיתי. קל מאוד ליפול למלכודת ולבחור מילות מפתח שגויות שדורשות תקציבים גדולים ולא ישיגו דבר. חשוב להיות שקוף עם בעל האתר, להבין מה התקציב שלו ולעשות תיאום ציפיות כך שעוד לפני תחילת התהליך – אפשר יהיה לדעת מה בר השגה בטווח הקצר ומה ידרוש עבודה רבה יותר ולאורך זמן. רק אחרי ששני אלה בוצעו, אפשר להמשיך ליצירת התוכן, הקישורים ולשאר ההיבטים הטכניים שבתהליך. בואו נפרט על זה קצת.

אז בבסיסו, תהליך הקידום האורגני מורכב ממספר שלבים עיקריים:

מחקר מילים – בשלב הזה נבין אילו ביטויים הם אלה שכדאי ״לתקוף״ ויחזירו את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה. נפח הוא לא הדבר היחיד שצריך להסתכל עליו, צריך גם לבחון את התחרותיות שיש על כל ביטוי כדי להעריך נכון את הסיכויים להתברג גבוה ולנצל בצורה מקסימלית את התקציב של הלקוח. 

מחקר מתחרים – מחקר מתחרים מלמד אותנו עד כמה השוק תחרותי, מי הם השחקנים הכבדים שנצטרך להוציא תקציבים גדולים כדי לנצח אותם ומי הם השחקנים שמולם אנחנו יכולים להתמודד בצורה יותר ריאלית ולקחת להם את המיקומים. נרצה להבין היטב מה הן החוזקות ומה הן החולשות של כל מתחרה כדי לנצל את זה לטובתינו ולהשקיע את המאמצים שלנו במקומות הנכונים.

בניה נכונה של היררכיה ותפריטים – חשוב לספק למשתמש חווית שימוש קלה, ברורה וזורמת וחשוב לא פחות מכך גם להקל על גוגל את סריקת האתר. על מנת ששני אלה יקרו, צריך לוודא שהאתר בנוי בצורה תקינה ונגישה.

יצירת תוכן – לאחר שקבלנו תמונה ברורה לגבי מילות המפתח שבהן נתמקד, נרצה לייצר סביבן תוכן שבאמצעותו יגיעו המשתמשים לאתר שלנו. חשוב מאד להקפיד על תוכן איכותי ברמה גבוהה שיהיה מועיל ובעל ערך אמיתי עבור המשתמש. לא כל תוכן של 500 מילה ישרת אתכם באותה מידה. ככל שהסביבה תחרותית יותר וככל שהמתחרים מספקים מאמרים באיכות גבוהה – כך תצטרכו גם אתם להשקיע בהתאם. אם האתר שאתם רוצים לעקוף מדורג על מילת מפתח כלשהי בזכות מאמר של 1500 מילה, מאמר של 500 מילה כנראה לא יספיק לכם. תצטרכו להתאמץ קצת יותר, לכוון ל-1500 מילים לפחות ואפילו לייצר איזשהו יתרון שיגרום למשתמש להעדיף אתכם. אם למתחרים אין מאמרים והתוכן שלהם ברמה ירודה, אז כן, יכול להיות ש-400 מילים יספיקו לכם. אבל זה כמעט לא קורה.

קישורים חיצוניים – גוגל טוענת שיש שני דברים עיקריים שעל פיהם היא מודדת ומדרגת אתרים:

  1. איכות התוכן
  2. איכות הקישורים

על התוכן כבר דיברנו. אבל מה הסיפור עם הקישורים? 

ובכן, קישורים למעשה עובדים כמו המלצות בין חברים בחיים האמיתיים. זאת אומרת, שאם בחיים האמיתיים חבר יספר לי שהוא רוצה לקנות מקרר, ואני אגיד לו, שמע, יש לי דגם מעולה לתת לך, אז קישורים בערך עושים את אותה פעולה. האתר שמקשר אליכם אומר למשתמשים שלו, חבר׳ה, אתם חייבים לקרוא מה שכתוב פה, זה יעזור לכם ויענה לכם בדיוק על מה שאתם צריכים. וגוגל מעריכה את זה, כי כמו שאני לא ארצה להמליץ לחבר על מקרר בינוני, ככה היא מאמינה שגם בעלי אתרים לא ירצו לקלקל את השם שלהם ולהמליץ למשתמשים שלהם על תוכן בינוני. זו הסיבה שקישורים מהווים איזשהו סממן איכות, וכמו תוכן, גם כאן יש סייגים כי לא כל קישור ידע לענות על הצורך שלכם ולדחוף אתכם למעלה. רק קישור שמגיע מאתר סמכותי ואמין יהיה כזה שיש בו ערך למאמצי הקידום שלכם. 

אופטימיזציה טכנית – מעבר לכל אלה, כשעושים SEO צריך גם לוודא את תקינות האתר מאחורי הקלעים, כלומר, לוודא שהוא נטען במהירות, שאין קבצים שמכבידים עליו, שהקוד נקי וכתוב כראוי, שהאתר רספונסיבי ומתאים לצפייה ממגוון מכשירים ומסכים בגדלים שונים, שהוגדרו תגיות, קישורים פנימיים, שיש היררכיה נכונה של כותרות וכן הלאה וכן הלאה.

וזאת התורה על רגל אחת. אבל באמת על רגל אחת.

איך גוגל מחליטה את מי לשים במקום הראשון?

שאלת השאלות והאמת היא, שזה לא בדיוק גוגל שמחליטה כמו שהמשתמשים עצמם מאותתים על זה לגוגל.

צודקים, זה קצת מורכב, אז הנה נסביר:

אנחנו, כמשתמשים, מקיימים אינטראקציה עם כל אתר שאנחנו נכנסים אליו. 

על פי האינטראקציה הזאת גוגל מסיקה עד כמה מרוצים המשתמשים מהחוויה באתר. 

ככל שהם מרוצים יותר – כך הסיכוי שהאתר יתקדם מעלה גבוה יותר. 

במילים אחרות – ככל שהמשתמשים מרוצים יותר מהאתר – ככה גוגל ״אוהבת״ אותו יותר.

אוקי, ננסה לפשט אפילו יותר. 

הנה דוגמא לאותן אינטראקציות שכל אחד מאיתנו מקיים כשהוא מבקר באתר שהוא מחבב פלוס:

  • קריאה של תכנים
  • לחיצה על קישורים או כפתורי הנעה לפעולה
  • מעבר בין דפים
  • זמן שהייה ממושך
  • שיתוף תכנים ברשתות חברתיות
  • הוספת האתר למועדפים
  • ביקורים חוזרים

האם תוכלו להסכים שככל שהאתר יותר מוצלח ויותר רלוונטי לכם – כך יגבר הסיכוי שתקיימו איתו לפחות אחת מהאטרקציות האלה? יפה, כי גם גוגל חושבת ככה. היא קבעה לעצמה מספר פרמטרים שעל פי הם היא מודדת את מידת שביעות הרצון של המשתמשים מהאתר, וכשהיא מקבלת עליהם איתות – היא יודעת שמדובר באתר שמצליח לספק את המשתמשים ולכן היא ״מפרגנת״ לו "להיות ראשון בגוגל".

 

תודו שלא חשבתם על זה ככה. אבל בשורה תחתונה יש פה שיעור חשוב – תשקיעו במשתמשים שלכם. הרבה בעלי אתרים מנסים ליצור אתרים שגוגל ״תאהב״ במקום להתמקד בליצור אתרים שהמשתמשים יאהבו. כל דרישה של גוגל נובעת מכך שהיא רוצה לספק חויה טובה יותר למשתמשים, ברגע שתבינו את זה, כבר תהיו בנקודת פתיחה הרבה יותר טובה לקראת כל עמוד שתבנו וכל מאמר שתכתבו באתר שלכם.

 

לצד זה, נסייג ונאמר שיש דברים שגוגל מחשיבה כטובים עבור המשתמש, אבל ייתכן ובעלי האתרים לא מודעים אליהם בכלל. הדברים האלה, שאולי נתפסים כשוליים, יכולים להיות זרז משמעותי כשעושים קידום אורגני. כאן נכנסת לתמונה העבודה של איש SEO מקצועי שמכיר היטב את הדרישות המחמירות של גוגל, שמקפיד להתעדכן וללמוד את ההנחיות החדשות שהיא מוציאה ויודע באילו מקומות לתת את הדגש כדי שיחד עם חווית משתמש מעולה – האתר יוכל להמריא.

איך תדעו שאתם עושים SEO כמו שצריך?

לפני הכל, כדי לוודא שאתם עושים SEO כמו שצריך – כדאי שתבחרו באיש SEO או בחברת SEO מנוסים שיש להם קבלות ושיש מאחוריהם פרויקטים גדולים ומשמעותיים שהם הובילו להצלחות. אין תחליף לניסיון בתחום הזה. מי שראה מאות אתרים, נתקל באלפי בעיות והגיע לפתרונות – ידע לנווט אתכם אל עבר היעדים שלכם בצורה הבטוחה והמהירה ביותר. בנוסף, יהיה קשה מאד להפתיע אותו והוא ידע לתת מענה כמעט לכל עניין שיצוץ.

 

מעבר לזה, חשוב שתהיו ערניים לגבי התוכן והקישורים שאתם מקבלים. כמו שאמרנו כבר קודם, לא כל המאמרים נולדו שווים ובטח שלא כל הקישורים. הרבה מקדמי אתרים יבטיחו לכם את שניהם, אבל רק מעטים יספקו לכם את המאמרים והקישורים שבאמת יועילו לכם ובאמת יקדמו אתכם.

 

ככל שלמקדם יש יותר ניסיון, כך סביר להניח שיהיו לו יותר קשרים ויותר אתרים שבהם הוא מטפל והוא יוכל לרתום את שני אלה כדי להשיג עבורכם את הקישורים החזקים ביותר ואת הכותבים האיכותיים ביותר.

 

ולא כדאי להתפשר על שני הדברים האלה, כי אתם הרי זוכרים מה אמרנו אי שם למעלה – תוכן וקישורים הם שני הגורמים העיקריים שעל-פיהם גוגל מודדת ומדרגת אתרים. 

 

ובסופו של דבר, אתם צריכים לראות התקדמות. היא אמנם לא תהיה מיידית, אבל איש SEO מקצועי ידע לשקף לכם באמצעות דוחות חודשיים איפה התחלתם ואיפה אתם נמצאים בנקודת הזמן הנוכחית. מי שנמנע מלדווח לכם ולא מתנהל בשקיפות – הוא מישהו שצריך להדליק לכם נורה אדומה.

מי צריך לעשות SEO ובאילו מקרים?

כל מי שיש לו אתר ורוצה להתקדם בדירוג כדי לקבל יותר חשיפות, כניסות ומכירות.

כל מי שרוצה לעשות ניהול מוניטין ו״להעלים״ מגוגל אזכורים שליליים. 

כל מי שרוצה לבנות תשתית חזקה לאתר ולבסס את עצמו במקום טוב בגוגל בלי לשלם לה על בסיס חודשי. 

אם פעם SEO ובכלל, שיווק באינטרנט, היה משהו ששמור רק לעסקים גדולים ומבוססים, אז היום המצב שונה ואין כמעט בעל עסק שיכול להרשות לעצמו להישאר מחוץ למשחק. כל המתחרים שלכם עושים שיווק והמסקנה היא שמי שלא יעשה – פשוט יישאר מאחור.

ומעבר לכך, קידום אורגני היא כנראה שיטת השיווק היעילה ביותר וזאת שיש לה את ההחזר הגבוה ביותר עבור ההשקעה. את התוצאות של התהליך אתם תמשיכו לראות לאורך זמן ובניגוד לשיטות שיווק אחרות, כמו קידום ממומן או קידום ברשתות חברתיות, קידום אורגני יביא איתו שיפורים משמעותיים לאתר שלכם שיישארו איתו חודשים ושנים קדימה. את מה שאתם תקבלו בתהליך – אף אחד לא יוכל לקחת מכם. נרחיב על זה בסעיף הבא.

מה עדיף - SEO (קידום אורגני) או PPC (קידום ממומן)?

בשביל לבחור בין קידום אורגני לממומן עלינו להבין מה המטרה שלכם, כמה סבלנות יש לכם ומה אתם רוצים להשיג. אז בואו נענה על השאלה הזאת בצורה לא שטחית ונבין מה היתרונות ומה החסרונות של כל אחת מהאפשרויות.

נגיד שאני רוצה לקנות ויטמין D. אז אני נכנס לגוגל וכותב:


כל התוצאות הראשונות מופיעות עם תגית ״מודעה״. אלה מודעות PPC שהמשווקים משלמים על מנת שהפרסומים שלהם יוצגו במיקומים האלה. 

קצת מתחת למודעה האחרונה, שתופסת את המקום ה- 4, מתחילות להופיע התוצאות האורגניות:

אפשר לזהות אותן על ידי כך שתגית ה״מודעה״ כבר לא מופיעה לצד ה-URL.

אלה תוצאות שזכו במיקומים הגבוהים, בין היתר, בזכות התוכן האיכותי, האינפורמטיבי, הרלוונטי והיעיל שהן העלו. 

אז עד כאן פחות או יותר ההבדלים הקוסמטיים.

עכשיו בואו נצלול קצת יותר לעומק.

אז למה בעצם SEO (קידום אורגני)?

קידום אורגני הוא תהליך לכל דבר. הוא עמוק, הוא יסודי, הוא מקיף והוא מתייחס לכל אספקט שקיים באתר. כשעושים קידום אורגני למעשה משפרים על הדרך את כל התשתית:

  • דואגים לחוויית משתמש טובה יותר
  • מסדרים את התפריטים ויוצרים היררכיה שתורמת להתמצאות ולנגישות האתר
  • משפרים את מהירות האתר ומסלקים קבצים בעיתיים
  • מנקים את הקוד מכל אלמנט שמסרבל ומעכב עליה של דפים
  • משקיעים בתוכן וממלאים את האתר במאמרים איכותיים שרלוונטיים ומועילים למשתמש
  • מקשרים בין דפי האתר כדי להגדיל זמן שהיה וכדי להקל את סריקת הדפים 
  • משיגים קישורים חיצוניים מאתרים מובילים שיוסיפו חוזק לאתר
  • מחזקים את הסמכותיות והאמינות של האתר כדי להגדיל המרות
  • לומדים את המתחרים ומנצלים את החולשות שלהם

ועוד הרבה פעולות קטנות ומשמעותיות לא פחות שלצד השיפור באתר – גם מסייעות להתקדם בתוצאות החיפוש ולקבל דירוגים טובים יותר.

כשמדובר בתהליך כל כך מקיף, אי אפשר לצפות לתוצאות מיידיות.

אז ״החיסרון״, אם אפשר לקרא לזה ככה, זה שתצטרכו לגלות סבלנות ולהבין שהדרך הארוכה עוד תשתלם בהמשך. קידום אורגני מוכיח את עצמו פעם אחר פעם כערוץ השיווק עם ההחזר הטוב ביותר עבור ההשקעה, ובניגוד לשיטות שיווק אחרות, מהתוצאות שלו תוכלו ליהנות במשך חודשים רבים קדימה. כל שיפור וכל השקעה שתבצעו כחלק מהתהליך יישארו איתכם ולא יהיו תלויים בשום פלטפורמה ובשום תשלום קבוע תמורת חשיפה או בולטות.

למי מתאים SEO?

בראש ובראשונה – לאנשים שיש להם סבלנות לתהליכים והם מבינים שהפירות עוד יגיעו. ואחר כך, גם לאנשים שרוצים להופיע בראש תוצאות החיפוש מבלי שיצטרכו לשלם לגוגל לנצח על חשיפות. 

קידום אורגני גם מתאים לאנשים שמחפשים לעשות ניהול מוניטין ״ולהעלים״ אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש על ידי קידום של דפים מחמיאים וחיוביים יותר.

אז למה PPC?

כי יש אנשים שאין להם זמן לחכות ושתהליך פחות מתאים להם. לא בהכרח כי הם חסרי סבלנות, אלא כי אופי הקמפיין שלהם והמטרות שהם צריכים להשיג לא מאפשרים את זה. הם זקוקים לאפקט המיידיות. ובמקרה הזה, קידום ממומן ידע לתת מענה בצורה טובה יותר לצורך שלהם.

קידום ממומן גם יכול להיות שיטת שיווק משלימה לקידום האורגני וללכת איתה יד ביד. במקרה הזה, כל שיטה תשפיע על האחרת ושילוב הכוחות הזה יכול להביא תוצאות מצוינות ומהירות יותר (בהשוואה לקידום אורגני בלבד).

החיסרון של הקידום הממומן הוא שברגע שאתם מפסיקים לשלם לגוגל תמורת המיקום שלכם – חזרתם לנקודת ההתחלה. אם תרצו לשמור על אותה רמה של ביצועים, תצטרכו לשלם בקביעות ומלבד מקום מכובד בראש תוצאות החיפוש – הכסף לא יקנה לכם מעבר. הוא לא ישפר שום דבר באתר שלכם (בניגוד לקידום האורגני) ולא תהיה שום השפעה לטווח הארוך.

למי מתאים PPC?

למי שצריך תוצאות מיידיות (מכירה לקראת חגים, מוצרים עונתיים, מכירה של כרטיסים אחרונים לכנס וכו׳) ומוכן לשלם על זה, מתוך ידיעה שברגע שייסגר ברז המזומנים – ייעלמו הביצועים בהתאם.

ממה כדאי להיזהר כשעושים SEO?

בחירה באיש SEO או בחברת SEO ללא ניסיון יכולה לא רק לא להועיל אלא אפילו לעשות לכם נזק. ממש כמו שהייתם חוששים להיכנס לניתוח אצל סטאז׳ר, ככה כדאי לחשוש ממקדמים חסרי ניסיון שיבטיחו לכם הרים וגבעות תמורת 1,000 שקלים בחודש. 

ובואו נתעכב על זה, כי חשוב מאוד להבין למה מקדמי אתרים שמציעים לכם מחירי רצפה רק יעכבו אתכם מלהשיג את המטרות שלכם.

כשמנתחים ממה מורכב תהליך ה- SEO, מבינים שאין באמת אפשרות לעגל פינות. אם נעשה ניסיון כזה, הוא כנראה יהיה על חשבונכם. הסיבה היא שהמקדם צריך לשלם לכותבים מוכשרים כדי לקבל מאמרים איכותיים, והוא צריך לשלם לבעלי אתרים חזקים כדי לקבל קישורים משמעותיים ובנוסף לשני אלה, יש גם מחקר מילים, מחקר מתחרים ואופטימיזציה שהוא נדרש לעשות ו… גם שעות העבודה שלו שוות כסף. אז אם אנחנו מסכימים על העובדה הפשוטה שאף אחד לא אוהב לעבוד בחינם ושאין למקדם שום כוונה להפסיד על הפרויקט שלכם, המסקנה המתקבלת היא שהוא יחסוך בתוכן ובקישורים. מאחר ותוכן וקישורים הם הדברים העיקריים שעל-פיהם גוגל שופטת ומדרגת אתרים, מבינים די מהר שאלה לא הדברים שכדאי לחסוך בהם. 

אז במקרה הטוב, אתם תוציאו 1,000 שקלים בחודש על קידום לא איכותי במיוחד ולא תראו תוצאות בזמן הקרוב, אם בכלל.

במקרה הפחות טוב…ובכן. אין דרך נעימה להגיד את זה, אז נאמר את זה פשוט כמו שזה – האתר שלכם עלול לספוג עונש כבד מגוגל. 

בואו נחזור רגע לאותם מקדמי אתרים לא מקצועיים שיבטיחו לכם מקום ראשון בגוגל תמורת 1,000 שקלים בחודש. הם הרי יודעים שבתקציב כזה אין אפשרות לספק תוצאות משמעותיות ואז הם פונים לדרכים לא ״כשרות״ כדי בכל זאת להראות לכם שדברים זזים. אותן שיטות בעייתיות מכונות ״בלאק האט״ (Black Hat) וכשגוגל עולה על זה – היא מגלה אפס סלחנות ומענישה את האתר כך שבמקרים מסוימים הוא מגיע לנקודה נמוכה יותר מאשר זאת שממנה הוא התחיל. ואז, אתם כבר במצב בעייתי שדורש קצת מעבר לקידום אורגני נורמטיבי לפי הספר. רוב האתרים שספגו ענישה נדרשו לקחת את שירותיו של  יועץ לקידום אתרים כי אלה דברים שהרבה חברות קידום מתרחקות מהם, בעיקר מהחשש שלא יצליחו לחולל שינוי. רק איש SEO מנוסה שכבר הוציא אתר או שניים מהבוץ ידע איך להתמודד עם הסיטואציה הזאת.

אז אתם מבינים, זה פשוט לא שווה את זה.

כמה עולה SEO?

ואחרי כל זה, הגענו לשאלה המתבקשת – כמה עולה לעשות SEO.

אנחנו הולכים קצת לאכזב אתכם ולומר שאין לזה תשובה חד משמעית וזה תלוי בהרבה מאד משתנים. אתר תדמית לא שווה בהיקפו לאתר סחר אלקטרוני וגם שני אתרים ששייכים לאותה קטגוריה ויש להם אותו היקף – לא בהכרח יתומחרו באותו אופן כי כל אחד מהם פועל בנישה שונה עם מידת תחרותיות שונה. 

אז למרות שהיינו מאד שמחים לענות על השאלה הזאת, התשובה קצת יותר מורכבת מפשוט לזרוק כאן איזשהו מספר רנדומלי. כל אתר לגופו ומקדם אתרים שייתן לכם מחיר בלי שראה את האתר וניתח אותו ואת התחרותיות בנישה – אנחנו היינו ממליצים להיות קצת יותר חשדניים ולבדוק איתו בדיוק על בסיס מה הוא נקב במחיר הזה ומה זה כולל.

אז לסיכום

קידום אורגני (SEO) היא אחת משיטות השיווק היעילות והמוצלחות ביותר שקיימות כיום. זו דרך שבאמצעותה תוכלו לא רק להתקדם בדירוג בגוגל, אלא גם תבטיחו שיפורים חשובים ומשמעותיים באתר שיהפכו אותו לכזה שמספק חוויה טובה יותר עבור המשתמשים. אם תגלו סבלנות לתהליך ותבחרו לעבוד עם חברת SEO מקצועית, אתם עשויים להרגיש שיפור משמעותי בביצועים של האתר ובמכירות של העסק.

עידן בן אור

תוכן עניינים

מאמרי קידום אתרים נוספים

עדכון אחרון: 13-02-2019 בחודשים האחרונים, אחד הנושאים המדוברים ביותר בקבוצת הפייסבוק "הפרלמנט" שאני בין מנהליה (אם אתם לא שם כדאי...

|אופטימיזציהפופולאריםקידום אתרים בגוגל