קידום אורגני או ממומן

מאז שהתחלתי לעסוק בקידום אתרים לפני 14 שנה, יש שאלה אחת שבעלי עסקים המעוניינים לקדם אתר האתר שלהם תמיד שואלים אותי – איזה קידום עדיף, אורגני או ממומן? אז נתחיל בזה שלא תמיד חייבים לבחור.

כדי להגיע לתוצאות הקידום הטובות ביותר, אני ממליץ לשלב את שתי אפשרויות הקידום – לבנות מערך קידום אורגני חזק ולשלב אותו עם קמפיינים ממומנים וכך להגדיל את החשיפה לאתר שלכם.
ובכל זאת, אם אתם צריכים לבחור אחד, הנה לפניכם ההשוואה (כולל יתרונות וחסרונות) בין קידום אורגני לקידום ממומן.

 קידום אתרים אורגני

אז נתחיל בהסבר קצר על מה זה בכלל קידום אתרים אורגני?
המונח המקצועי של קידום אורגני הוא
SEO (ראשי תיבות של Search Engine Optimization – אופטימיזציה למנועי חיפוש).

מדובר בתהליך שבו מבצעים אופטימיזציה למבנה האתר, הקוד והתוכן על מנת לשפר את מיקום האתר  בתוצאות מנוע החיפוש.
מטרת העל: להיות ראשונים גוגל – אם הצלחנו להתמקם שם זה מיד יתבטא בכניסות לאתר (ובטלפונים 🙂 ).
בתהליך הSEO מבצעים ניתוח של פרמטרים רבים המשפיעים על מיקום האתר בגוגל, בניהם:

יתרונות קידום אורגני:

  • יציבות – SEO דומה לבניית של בית, תהליך ארוך אך בסופו אתם בעלים של נכס משמעותי.
     לעומת זאת, קידום ממומן (PPC) דומה יותר לשכירות – כל עוד משלמים יש תנועה, אם תסגרו את ברז התשלום, התנועה לאתר שלכם פשוט תפסיק לזרום.
  • מחיר זול יותר- מחירי קידום אתרים ברוב המקרים יהיו זולים משמעותית מעבודה בPPC.
    כאשר מפרסים באופן ממומן ישנה עלות שמתחלקת בין עלות המדיה (העלות שמשלמים ישירות לגוגל) לבין עלות העבודה.
  • אחוזי המרה גבוהים יותר – תנועה אורגנית באופן קבעי מביאה לאחוזי המרה גבוהים משמעותית מתנועה ממומנת.
    בSEO אין תשלום מדיה לגוגל, כלומר המחיר זול משמעותית.
  • אמינות- רוב הגולשים יודעים להבחין בין קידום אורגני לקידום ממומן, ונוטים לסמוך יותר על אתרים המקודמים באופן אורגני. ככל שתשיגו דירוג גבוה יותר בגוגל, תוכלו לבסס את עצמכם כאוטוריטות בתחום שלכם וכך להשיג את האמון של הלקוחות הפוטנציאליים.
  • תנועה גדולה יותר- לפי מחקר שפרסמה חברת השיווק ״Conductor״ בשנת 2014, קידום אורגני משיג 64 אחוז מכלל התנועה לאתר, בעוד שקידום ממומן מניב לאתרים שישה אחוז בלבד (אני מניח שהיום ב2020 המספרים קצת התקרבו, אבל עדיין האורגני מנצח 🙂 ) 

חסרונות קידום אורגני:

  • קידום אורגני לוקח זמן כדי להשיג תוצאות טובות ולהגיע למיקומים הראשונים בגוגל, אתם זקוקים לסבלנות – אל תשכחו שהמטרה שלנו היא לבנות סמכות ואמינות ברשת ואלה דברים שלא עושים ביום אחד 🙂
  •  מחייב אתר איכותי – SEO דורש השקעה ותחזוקה של האתר באופן שוטף. כך למשל, תצטרכו לעלות תוכן איכותי לאתר כדי לקבל דירוג גבוה יותר משאר המתחרים. אם יש לכם יכולות כתיבה, מצוין. אם לא, תזדקקו לאנשי תוכן שיצרו עבורכם מאמרים איכותיים ומקוריים.
    פן נוסף שנצטרך לשפר באופן קבוע הוא חווית המשתמש באתר ולוודא שהאתר שלנו מספק תוצאה שהיא מספיק איכותית ורלוונטית.

קידום (פרסום) ממומן בגוגל – PPC

אוקיי, הבנו מה זה קידום אורגני בגוגל – אבל מה זה פרסום ממומן PPC?

מדובר בקידום האתר שלכם באמצעות מודעות בתשלום הנקראות גוגל אדס (Google Ads).

איך זה עובד?

אתם מגדירים מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע על פרסום האתר שלכם במנוע החיפוש, ומשלמים לפי קליק (Pay Per Click). כלומר, רק כאשר הגולש לחץ על המודעה ומבקר באתר שלכם אתם מחויבים.
נשמע אידאלי נכון? לא בתחומים שלחיצה אחת על המודעה יכולה לעלות 100 ש"ח 🙂

 יתרונות קידום ממומן:

  • הקמה מהירה – בPPC היכולת להרים קמפיינים ומודעות תוך שעות ספורות היא גדולה מאוד – מה שמאפשר הזרמת תנועה לאתר בזמן קצר.
  • תוצאות מהירות – במידה והקמפיין הממומן שלכם בנוי לתפארת , אתם צפויים לקבל תוצאות באופן יחסית מהיר (שבועות בודדים) שיבואו לידי ביטוי ביעדי ההמרות שקבעתם.
  • קל למדוד את הישג הפרסום – גוגל אדס תספק לכם דוחות בזמן אמת מהם תוכלו להבין כמה טראפיק והמרות אתם מקבלים עבור כל שקל שהשקעתם.

חסרונות קידום ממומן:

  • הקידום תלוי בתקציב שלכם – אם תחליטו שאתם מפסיקים לשלם על קמפיינים ממומנים – באופן מיידי תיעצר התנועה לאתר.
  • דורש תחזוקה שוטפת – גם קידום ממומן כמו אורגני מצריך מכם תחזוקה. אתם חייבים לעקוב מדי יום אחר הקמפיין שלכם ולבצע התאמות.
  • עלות – במידה ואתם נמצאים בשוק תחרותי מאוד, עלות המודעות עלולה להיות גבוהה באופן שיהפוך את האפיק הממומן לפשוט לא משתלם.
  • אחוזי סגירה נמוכים יותר – לקוחות שמגיעים דרך מודעות סוגרים בממוצע 40% פחות עסקאות מלקוחות המגיעים דרך האפיק האורגני.

לסיכום

בשורה התחתונה – אם יש לכם תקציב שיווק רחב מספיק בשביל לשלב – תעשו את זה!

במידה ואין, באופן אישי (ואובייקטיבי 😉 ) אני תמיד מעדיף את האפיק האורגני במידה ויש מספיק זמן להמתין לתוצאות.
מדובר באפיק שיחס ההחזר על השקעה שלו הוא עצום ומוכיח את עצמו כל פעם מחדש.
במידה וצריכים להכניס "עבודה" באופן מיידי אז כדאי לבחור באפיק הממומן – זו הדרך היחידה המאפשרת להכניס תנועה לאתר כבר מחר.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים

אז כמה באמת עולה לקדם אתרים בישראל? זה ממש תלוי את מי אתם שואלים. אם תבררו את זה מול המודעות...

22.08.2019
|מילון מונחים