מאמרים רבים בתחום קידום אתרים מזכירים את מונח הc class
מהו בעצם c class ועל מה הוא משפיע?
לכל אתר יש כתובת IP, כתובת זו מורכבת מ- 4 מספרים/ ספרות המופרדים בנקודה.
לדוגמה: 192.192.100.2, כשאומרים c class מתכוונים למספר השלישי משמאל (במקרה שלנו 100).
כאשר הסי קלאס שונה גם הספרה האחרונה משמאל תשתנה כך שיוצא ש- 2 המספרים האחרונים משמאל צריכים להיות שונים.
במקרה שלנו: 192.192.100.2
מתי ה- c class משמעותי?
c class משמעותי כאשר מדובר על אתרים אשר מקשרים אחד לשני, קישור מאתרים אשר נמצאים על אותו c class מעלה את החשד שמדובר באתרים מאותה ה"משפחה" ולכן ערכו של קישור כזה ירוד.
כאשר מדובר על אתרים באותו התחום אחסון על אותו c class עלול להיפגע אחד האתרים (במידה ויש קישורים בניהם) מכיוון שגוגל אינו נוהג להעלות בתוצאות החיפוש שני אתרים אשר מתחרים על אותו ביטוי ושהגיעו מאותה ה"משפחה".
7 מחשבות על “מהו c-class?”
כל הכבוד עידן, אני הוסיף ואומר שניתן לחסוך עלויות בעיקר כשמדובר על כמות לא מבוטלת של אתרים באמצעות רכישת שרת אחד גדול ובו בעצם לעשות Cclass כלומר להקצאות לכל קבוצה של אתרים אייפי ייחודי. אפשר לקנות מספר כתובות אייפי ובכך לבצע את ההליך.
זה בהחלט פתרון נוח שהכל נמצא במקום אחד בדיוק כמו שהתשתית תהיה מפוזרת על גבי מספר רב של אחסונים שהמחיר ביחד יכול להיות גבוהה מן הרגיל ובעצם כאשר אנו רוכשים שרת אחד אנו מקבלים את אותה התוצאה בעלות נמוכה יותר.
המשך כך עידן!
במידה ויש אחסון שמאפשר פיצול זה יכול להיות פתרון טוב 🙂
התשובה היא מידתיות. לא להגזים בשום "סוג" של קישור ויהיה בסדר.
תודה על המידע, מה שמפחיד הוא שכמו שפבל כתב בפוסט שלו גוגל יכול להוריד אותך קשות בדירוג כאשר יש קישורים מאותו C-class. זה בהחלט נותן פרספקטיבה נוספת על הדברים…
כפי שעידו המליץ, אתרים המקשרים ביניהם כדאי שיהיה לכ"א מהם Class-C שונה. אינטרויזן היא החברה היחידה בישראל המספקת שירותים אילו בשירות הנקרא: SEO Hosting
תמיד יש ערך לקישור אך כוחו יורד עם כל קישור שמוסיפים.
התאוריה שלי (לא הוכחה), היא שדומיין מסויים יכול לספק X כח ע"י קישורים, כל קישור נוסף מוסיף כח אך ההתנהגות היא כמו של אסימפטוטה, בסופו של דבר שואפת לאפס.
השאלה היא אם הערך ירוד או לא נחשב?