קידום אתרי מג'נטו

בשנה האחרונה נסגרו כמה קניוני ענק בארה"ב והובילו לבהלה קטנה בענף הקמעונאות.
הסיבה – הגולשים מעדיפים לקנות מהבית מהפיג'מה.

הרשתות הגדולות הבינו את הבעיה ומיהרו לפתוח חנויות אלקטרוניות במטרה להעביר לפחות חלק מהלקוחות האבודים לשם.
אבל הלקוחות לא פראיירים ורוצים חנות מיוחדת, שונה ועם חווית קנייה יוצאת דופן.

אחת ממערכות הקוד הפתוח המוכרות לחנויות היא Magento.

מה זה מג'נטו?

מג'נטו היא אחת ממערכות האיקומרס הגדולות והצומחות בעולם.
עד השנים האחרונות, רוב לקוחות קידום האתרים שפנו אלי עם אתרי מסחרי אלקטרוני התבססו על וורדפרס או מערכות קוד סגור למיניהן – לאחרונה המגמה השתנתה.

בשנתיים האחרונות (ואני מרגיש את זה היטב מאז שהקמתי את הסוכנות שלי), רוב אתרי המסחר מגיעים בשלבי פיתוח על בסיס מג'נטו לאחר שעברו מווקומרס (המבוסס וורדפרס).

במחקר של cloudways משנת 2017 ניתן לראות שמג'נטו היא המערכת השנייה הנפוצה ביותר (הראשונה היא ווקומרס) בתחום המסחר האלקטרוני.

פילוח פלטפורמות איקומרס מובילות

WooCommerce VS Magento

2 מערכות שולטות בשוק הישראלי ללא עוררין – ווקומרס ומג'נטו.
"שאלתי" את גוגל מה אומרים הטרנדים ומצאתי גידול יפה בעניין שווקומרס מייצרת ברשת ולעומתה את היציבות של מג'נטו שנשארת במקום מכובד לאורך שנים רבות (בד"כ יעיד על קהילה נאמנה ואיכותית).

ווקומרס או מג'נטו
הנה כמה יתרונות וחסרונות של כל מערכת:

ווקומרס

יתרונות

  • מתלבשת על וורדפרס – מערכת ניהול התוכן המובילה והנוחה (לדעתי) בעולם.
  • חינמית לגמרי.
  • ה-מ-ו-ן תבניות פרימיום שניתן לרכוש עבור סכום נמוך מאוד (30$-100$ לתבנית).
  • קלה לתפעול (אם אתם מכירים את וורדפרס).
  • תוספים חינמיים רבים.

כדאי לקרוא: קידום אתרי וורדפרס

חסרונות

  • בחנויות המכילות כמות מוצרים גדולה (או כמות גרסאות גדולה לכל מוצר) המערכת מעמיסה מאוד על השרת.
  • עדכונים רבים הדורשים התאמות של העיצוב והאתר (הוצאות פיתוח).

מג'נטו

יתרונות

  • מיועדת לחנויות אלקטרוניות בכל ההיקפים.
  • "יודעת" לגדול יחד עם החנות.
  • מתממשקת עם PayPal ללא התאמות מיוחדות.
  • קהילה רחבה ותומכת.
  • ייעוד ראשי: חנות.

חסרונות

  • בשוק הישראלי (ובעולם באופן יחסי) יש מעט מתכנתים ובתי תוכנה שיודעים לעבוד טוב עם מג'נטו (מספר נמוך דרמטית לעומת ווקומרס).
  • ה-מ-ו-ן הגדרות שעלולות לסבך את בעל החנות הממוצע.
  • מעט תוספים וגם הם יקרים (לדוגמה, תוסף קידום אתרים עולה 250$).

הגדרות בסיסיות

אז קודם כל, במג'נטו (בניגוד לוורדפרס שם מוגדר באופן אוטומטי) יש כמה הגדרות בסיסיות שכדאי לטפל בהן ממש על ההתחלה:

קנוניקל

משום מה, יש נטייה לזלזל בתגית קנוקניל הנחמדה, במיוחד באתרי מג'נטו – אל תעשו את זה.

בפאנל הניהול, לכו לאזור הקטלוג, לאחר מכן בחרו קטלוג (כן, שוב) ואז אופטימיזציה למנועי חיפוש:

קנוניקל באתרי מג'נטו

שנו את 2 האפשרויות הנוגעות לקנוניקל לכן – פעולה זו תוסיף את התגית החשובה לעמודי הקטגוריה והמוצר.

הפניות 301 בעת שינוי כתובות:

אחד הדברים המרגיזים הוא לשנות כתובות למוצרים באתר ולהבין ששכחת לעשות הפנייה 301 מהכתובת הישנה לחדשה (ועכשיו צריך להתחיל לחזור אחורה ולבצע הפניות לכל המוצרים).

במג'נטו יש אפשרות מובנית שתבצע את ההפנייה עבורכם.
באותו האזור בו אתם כבר נמצאים (ממש כמו הסעיף למעלה) קבעו את ההגדרה Create Permanent Redirect for URLs if URL Key Changed כ-כן.

יצירת מפת אתר XML

נכנס אל מערכת —> קטלוג —> מפת אתר

מפת אתר XML במג'נטו

באזור התחתון נעביר את פעיל ל-כן ונשנה את השעה לכל שעה שנרצה פרט ל00:00 (שגורמת לבעיות ולא מעדכנת את מפת האתר) – זו בעצם השעה בה מפת האתר תתעדכן בכל יום.

עכשיו עלינו לייצר את מפת האתר בפועל (זה קצת מבלבל).
נלך אל הקטלוג בתפריט העליון ולאחר מכן למפת אתר גוגל.

תפריט ראשי קטלוג

יצירת מפת אתר

התקנת תוסף SEO ultimate suit

לא ארחיב יותר מדי, רק אציין שאתם לא רוצים לוותר עליו.
חלק מהפיצ'רים שמציע התוסף:

  • תמיכה בHREFLANG
  • לקביעת דפוסים לכתובות URL.
  • אופטימיזציה לריצ' סניפטס של אתרי מסחר.
  • פירורי לחם
  • ניהול הפניות
  • יצירת מפת אתר HTML וXML (מכיל יותר אפשרויות מאשר ברירת המחדל של מג'נטו)
  • וכו' וכו' (ראו את הסרטון :))

גלילה אינסופית

מכירים את זה שאתם גולשים באתר ובכל פעם שאתם מגיעים לסוף נטענים מוצרים נוספים באופן אוטומטי? אז לא.

כאשר אנחנו בוחרים להשתמש באפשרות של אינפיניטי סקרול אנחנו מונעים ממנוע החיפוש לגשת לכל מוצר שמגיע אחרי הטעינה הראשונית.

הפתרון המומלץ הוא פתרון של עימוד (וכמובן יש לשים לב שהוא מוגדר על פי כל ההגדרות הנכונות).

אזור מאמרים / בלוג / תוכן (בחרו בשם המועדף עליכם)

נכון, מדובר בחנות ולא באתר שהמהות שלו היא תוכן, אבל היי, אנחנו מדברים על גוגל 🙂

אני מציע לחשוב תמיד על המאמרים כמו על מוכר מאוד ותיק אצלכם בחנות שיודע לתת מידע נוסף ומעשיר מעבר למעט מידע שמופיע בכל עמוד מוצר.
למשל, אם מדובר בחנות לטבעות אירוסין, כל אדם כמעט ישאל את המוכר איך לבחור את הטבעת הנכונה – מאמר כזה באתר עונה על הצורך הזה אונליין 🙂

פילטור פרמטרים בWMT

אחד היתרונות של מג'נטו הוא יכולת לבצע פילטורים ומיונים רבים (על פי מחיר, גודל, צבע וכו').
הבעיה שנוצרת לנו היא בזבוז של תקציב זחילה עקב סריקה מרובה של עמודים עם מוצרים זהים (ורק סידור שונה בעמוד).

היות ולא תמיד הקנוניקל יעזור לנו (במג'נטו הוא קצת בעייתי) מומלץ בחום לפלטר את הפרמטרים האלה דרך הSearch Console.

למשל:

פילטרים במג'נטו

ניתן לראות שאפשר לסדר את המוצרים בעמוד בכל מיני צורות מה שמפיע על הURL.
על מנת למנוע כפילויות נכנס לWMT ונבחר בURL parameters

פילטור פרמטרים לקידום אתרים

לאחר מכן נכניס את הפרמטרים, יש לנו אפשרות לקבוע האם פרמטר מסויים משפיע על התוכן המוצג לגולש או לא.
במידה וכן, עלינו לבחור כיצד הוא משפיע (מסדר את המוצרים אחרת, מצמצם את המוצרים, מציע את העמוד בשפה שונה, מייצר עימוד וכו').
במקרה שלנו נבחר ב"ממיין"

קביעת פרמטר לפילטור בWMT

ומה אומרים הקולגות?

ביקשתי מקולגה וחבר טוב, אסף כהן – מומחה באופטימיזציה לאתרי איקומרס ומנהל פרויקטי SEO בחברת היידה לכתוב את נקודת המבט של על קידום אתרי מסחר:

אחד הבורות העיקריים באתרי מג'נטו (ולמעשה כמעט בכל פלטפורמות הE-Commerce) זו העובדה שאין לך שטח מוגבל למסחר. כלומר – אם בחנות פיזית כמות המוצרים מוגבלת בגלל שטח המדפים והאחסון – בחנות אונליין – אפשר לשים בקלות 90 אלף מוצרים שונים בלי שזה בעצם יעלה אגורה…

אבל, חנות מרובת מוצרים טומנת בחובה מספר בעיות עיקריות:

דחיקת מוצרים

וזו אולי הבעיה העיקרית בחנויות אונליין – כשפותחים את החנות – מכניסים את המוצרים העיקריים ולאט לאט מוסיפים עוד ועוד מוצרים למערכת. למי אכפת? זה לוקח 10 שניות וזה לא תופס מקום.
אבל אז מה שקורה זה שהמוצרים החשובים שלנו, אלו שאנחנו רוצים לקדם – נדחקים לתוך העמודים הפנימיים בקטגוריות שלהם – כי המערכת מכוונת להציג את המוצרים האחרונים על פי סדר כרונולוגי. ובקטגוריות יש לפעמים 5-6 ולא מעט פעמים ראיתי גם עשרות עמודי קטגוריה(!). ובנינו? מי גולש בקטגוריה מעבר ל2-3 עמודים?
אם המוצר שהלקוח המחפש, או זה שאתם רוצים למכור לו, לא יהיה בראש הרשימה – איבדתם מכירה.

אז מה עושים?

בדקו את העומס

קודם כל  מוודאים שעמודי הקטגוריות שלכם לא עמוסים, במידה וכן – או שמחלקים ליותר תתי קטגוריות או שפשוט (כן כן) מסירים מוצרים מיותרים.

אתם הרי יודעים מה נמכר ומה לא (ואם לא – אתם בבעיה גדולה יותר).
אם יש מוצר שלאחר תקופת זמן לא נמכר – הסירו אותו, הוא פשוט מפריע לתקינות החנות.

בדקו כיצד מוצגים עמודי הקטגוריה

מוודאים שעמודי הקטגוריות מוצגים בדרך שאתם רוצים ולא איך שהמערכת בוחרת כברירת מחדל.

  • קדמו מוצרים שאתם רוצים למכור.
  • הציגו ללקוחות שלכם את המוצרים שאתם רוצים למכור להם.
  • שימו וידג'ט עם רשימת "המוצרים החמים" או "הנמכרים ביותר" או "מבצעים" שיהיה נגיש בכל רגע.
    בנוסף – ערכו A\B טסטינג על הרשימה עד שתגיעו לרשימה המוכרת ביותר.

עומס תמונות

אחד הדברים שמוציאים אותי מהדעת בחנויות זו בעיה שנגזרת מעודף היצע (שהזכרנו בפסקה הקודמת) וזה רצון להציג כמה שיותר מוצרים בעמוד אחד.

30 מוצרים בעמוד, 20 בסרגל צד ועוד 15 בפוטר וכמובן סליידר ענק.
לכל אלו יש בד"כ תוצאה אחת: אתר איטי מאוד ועמוס מאוד.
אתר מסחר שלא עובר אופטימיזציית תמונות יכול בקלות להגיע לעמוד קטגוריה (ואפילו עמוד ראשי) ששוקלים מעל 10MB.
המשמעות: אתר איטי, טעינה בעייתית ובעיקר לקוח שנוטש עוד לפני שהוא נכנס לאתר.

אז מה עושים?

קודם כל מורידים קצת מהאגו, אין שום צורך שהתמונה באתר תהיה הכי איכותית והכי גדולה.
אין שום סיבה שבשביל תצוגה מקדימה שגודלה כ100*100 פיקסלים – תוצג תמונה ש ל5000*5000 באיכות 300DPI ותשקול 4 מגה – הכפילו 4 מגה ב60 תמונות וקיבלתם קטסטרופה.

הקטינו תמונות

צמצמו איכות. השתמשו בכלי קאש ובאפשרויות של LazyLoads (שטוען את התמונה רק כשהיא מוצגת פיזית על המסך). התמונה תראה אותו דבר ב800 פיקסל ו72DPI ואפילו אם תורידו את איכות הJPG ב75%.
כלל האצבע אומר שלא מעלים תמונה שגודלה מעל 100KB. אין בזה שום תועלת – בעיקר כש75% מהגולשים שלכם מגיעים מסלולר והמסך שלהם ממילא קטן מדי לתמונות הענקיות של המוצרים.

לסיכום

מג'נטו היא מערכת מצוינת לחנויות ומאפשרת ביצוע SEO ברמה גבוהה.
חשוב להכיר את המערכת, היכולות ולא פחות את המגבלות.

על מנת להגיע למיצוי הפוטנציאל המצוי במערכת מבחינת קידום אתרים יש להגדיר אותה באופן המותאם לצרכים שלכם.

יש לכם שאלה בנושא? כמו תמיד אני זמין בצ'אט פייסבוק או בטופס הצור קשר 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים