לפני כמה שנים פנה אלי לקוח בטענה שבשלב מסויים כבר אין טעם לקדם את האתר שלו כי הוא מופיע בכל הביטויים במקום הראשון ואנשים תמיד מחפשים באותה בצורה.

היום חזרתי אחורה לאותו זכרון כשגוגל עדכנו בבלוג שלהם (פוסט מאוד מעניין שכדאי לקרוא גם בלי קשר לציטוט הקצר הזה) כי 15% מטריוליונים (12 אפסים) של חיפושים שנתיים הם בעצם חיפושים חדשים שלא הופיעו מעולם בגוגל (כלומר מספר עצום עם 11 אפסים).

הקטע המקורי מהבלוג של גוגל

תרגום חופשי שלי מהקטע בבלוג:

ישנם טריוליונים של חיפושים בגוגל בכל שנה.
האמת, ש15% מהחיפושים שאנו רואים בכל יום הם חדשים, מה שאומר שתמיד יש לנו עבודה על מנת להציג לאנשים את התוצאות הטובות ביותר עבור השאילות שהם חיפשו במגוון אמצעיים לגיטימיים.
בזמן שתוצאות החיפוש שלנו לעולם לא יהיו מושלמות, אנחנו מחוייבים כתמיד לשמר את האמון שלכם ולהבטיח שאיכות המוצרים שלנו ימשיכו להיות שימושיים עבור כולם.

מה אנחנו יכולים ללמוד מהציטוט הקצר הזה על העתיד של הSEO?

  • היכולת לבצע מחקר מילים בצורה שאנחנו מכירים תהיה פחות רלוונטית בטווח של כמה שנים לא ארוכות.
  • הכניסה של אלקסה (אמאזון), google home והמקבילה של אפל שתגיע בקרוב תשנה את הצורה בה אנו מחפשים והחיפוש יהפוך להיות הרבה יותר סמנטי והרבה יותר ממוקד.
  • המגמה בקידום אתרים תשתנה ממיקוד לביטויים ספצייפים ל"מיקוד כוונה" (בפרוייקטים שאני עובד בגוגל קום אני רואה שמתקדמים לשם בצעדי ענק, בישראל אנחנו עוד רחוקים).

תגובה אחת

  1. Ziv הגב

    טוב לדעת, אבל מה ההבדל בעצם?
    הרי כבר מזמן לא כדאי לקנות דומיינים של ביטוי מדויק על מילות מפתח ארוכות כמו שעשו בעבר.
    או למשל לשים באתר הרבה מאמרים דומים בהטיות שונות של אותה מילת המפתח
    15% חיפושים חדשים – אולי זה ממוצע של ברנדים חדשים שקמים בכל מיני תחומים ברחבי העולם, למשל אפילו שם של חנות נעליים חדשה, או כשמפרסמים "חפשו בגוגל ***" אז יוצרים מילות מפתח חדשות שנכנסות ל 15%?

השארת תגובה