דני סאליבן מגוגל בהכרזה די משמעותית ממש מהיום:
If a web page listing is elevated into the featured snippet position, we no longer repeat the listing in the search results. This declutters the results & helps users locate relevant information more easily. Featured snippets count as one of the ten web page listings we show.
— Danny Sullivan (@dannysullivan) January 22, 2020
בתרגום פשוט שלי:
אם עמוד באתר קיבל תוצאה 0, לא נחזור ונציג אותו שוב בתוצאות האורגניות.
זה מסדר את התוצאות ועוזר למשתמשים לאתר מידע רלוונטי בקלות.
featured snippet יספר כאחד מ10 התוצאות האורגניות אותם נציג עבור ביטוי חיפוש.
ניתן לראות בצילום המסך למטה שכעת יש תוצאה אחת מורחבת ונוסף אליה 9 תוצאות אורגניות "רגילות".
ובתכלס?
עולות לי כמה מחשבות בנושא הזה:
- מה יקרה לתנועה של אתרים שהופיעו ראשונים בגוגל בתוצאות הרגילות ובנוסף גם במקום הראשון? בחלק מהביטויים אני מאמין שיש יתרון לא לקבל תוצאה אפס (בביטויים מסוג שאפשר לקבל את רוב המידע ישירות בגוגל ולאחר מכן לעבור לתוצאה הבאה).
- האם גוגל מודד את הCTR של תוצאה 0 באותו אופן שהוא מודד את הCTR של תוצאה רגילה? (או שזמן הקריאה של התשובה נספר כCTR עבור אותו אתר?)
- האם מקום 10 יושפע באופן דרמטי לאחר שיעבור לעמוד ה2 (הרי עכשיו הוא נחשב כבר מקום 11) או שמעט התנועה שמגיעה למקום הזה זניחה בכל מצב?