מה בעלי אתרים צריכים לדעת על עדכוני גוגל האחרונים?

שנת 2019 היא אחת הרוויות בעדכוני אלגוריתם של גוגל שאני זוכר אי פעם.
תנודות אינסופיות, מספר עדכונים "לא רשמיים", 2 רשמיים.
הנה כמה דוגמאות:

  • 18 ביולי 2019 – עדכון לא רשמי של גוגל, כל המוניטורים שמודדים שינויים בSERP משתוללים בטירוף.
  • 3 ביוני 2019 – עדכון ליבה רשמי של גוגל.
  • 12 במרץ 2019 – עדכון ליבה לעדכון הרפואה שהתגלגל באוגוסט 2018.

בין לבין ניתן למצוא עוד ימים רבים בהם הגרפים שמראים את מצב ה-SERP צבועים בצבעי אדום בוהק.

אז מה היה בעדכונים האחרונים ומה גוגל רוצים מאיתנו?

דני סליבן פרסם אתמול מאמר בבלוג הרשמי של גוגל וכותרתו "מה בעלי אתרים צריכים לדעת על עדכוני הליבה של גוגל"?

בפוסט הזה אתרגם לכם (בתרגום חופשי שלי) את המאמר – תפנו לזה 10 דק', זה כדאי.

התרגום

בד"כ בכל יום גוגל משחררים עדכון אחד או יותר שמטרתו לשפר את תוצאות החיפוש.
ברוב השינויים לא ניתן להבחין אבל הם עוזרים לנו להשתפר באופן עקבי.

לפעמים, עדכון יכול להיות ניכר יותר ואנחנו מנסים לעדכן כשאנחנו מרגישים שיש מידע שימושי שבעלי אתרים, יצרני תוכן ואחרים יכולים לפעול לגביהם.
לדוגמה, כאשר שחררנו את עדכון המהירות, נתנו לזה התראה מראש.

כמה פעמים בשנה, אנו מבצעים שינויים משמעותיים באלגוריתם החיפוש והמערכות.
אנו מתייחסים אליהם כאל "עדכוני ליבה" והם נועדו להבטיח שגוגל עומדים במשימה להציג תוכן רלוונטי וסמכותי למחפשים. שינויי הליבה האלה יכולים להשפיע גם על Google Discover.

אנו מאמתים את קיומם של עדכוני הליבה היות והם בד"כ משאירים עקבות רבים. חלק מהאתרים אולי לא יחוו עליות או ירידות במהלכם.
אנחנו יודעים שבעלי האתרים שירדו בדירוגים יחפשו דרכים לתקן את המצב ואנחנו רוצים לוודא שהם לא ינסו לתקן באופן שגוי. יותר מזה – יכול להיות שאין שום דבר שניתן לעשות על מנת לתקן.

עדכוני ליבה והערכה מחודשת של התוכן

אין שום דבר "רע" בעמודים שאולי ירדו בדירוגים בעקבות עדכון הליבה.
הם לא הפרו את הנחיות האיכות שלנו לבעלי אתרים / קיבלו ענישה ידנית או אלגוריתמית כמו שיכול לקרות לאתרים המפרים את ההנחיות שלנו.
למען האמת, אין שום דבר בעדכון הליבה שמכוון כלפי עמודים או אתרים ספציפיים. במקום זה, השינויים נועדו לשפר את הדרך בה המערכת שלנו מעריכה את התוכן.
השינויים הללו עלולים לגרום לחלק מהעמודים שבעבר הוערכו באופן חסר לקבל דירוגים טובים יותר.

דרך אחת להבין איך עדכון ליבה עובד היא לדמיין שיצרת ב2015 רשימה של 100 הסרטים הטובים ביותר.
כמה שנים לאחר מכן, ב2019 עדכנת את הרשימה – באופן טבעי היא תשתנה.
כמה סרטים חדשים ונפלאים שלא היו קיימים בעבר יחליפו חלק מהסרטים הקיימים וייתכן שגם תבצע הערכה מחודשת של חלק מהסרטים ותבין שמגיע להם להיות במקום גבוה יותר ברשימה מאשר המקום שלהם ב2015.

הרשימה תשתנה וסרטים שבעבר הופיעו גבוה וכעת קצת ירדו במיקומים הם לא סרטים רעים, פשוט ישנם סרטים ראויים יותר כרגע שבאים לפניהם ברשימה.

התמקדו בתוכן

כמו בדוגמה, לעמודים שנפגעו אחרי עדכוני הליבה אין שום דבר "רע" ולכן אין מה לתקן בהם.
עם זאת, אנחנו מבינים את מי שירד במיקומים אחרי העדכון ואולי מרגיש שהוא צריך לעשות משהו.
ההצעה שלנו היא להתמקד בווידוא שהתוכן שאתם מציעים באתר הוא הטוב ביותר שאתם יכולים לייצר – זה מה שהאלגוריתם שלנו מחפש.

שאלות מנחות בנושא איכות התוכן

  • האם התוכן מכיל מידע מקורי, דוחות, מחקרים או אנליזות?
  • האם התוכן מציג נושא באופן משמעותי, שלם ומקיף?
  • האם התוכן מציג מידע שהוא מעבר לברור מאליו?
  • האם התוכן נשאב ממקורות אחרים? האם נמנעת מלהעתיק או לשכתב אותו ובמקום זה סיפקת וערך נוסף?
  • האם הכותרת ו/או הטייטל של העמוד מספקים תיאור מקיף ושימושי של התוכן?
  • האם נמנעת מלהשתמש בכותרות / טייטלים מוגזמים?
  • האם זה עמוד שהיית רוצה לשמור במועדפים, לשתף עם חבר או להמליץ עליו?
  • האם היית מצפה לראות תוכן מהסוג הזה במגזינים מודפסים, אנציקלופדיה או ספר?

מקצועיות וסמכות

  • האם התוכן מוצג באופן שיגרום לך לסמוך עליו? למשל כתיבה ברורה של המקורות, הוכחות למומחיות ורקע על הכותב.
  • אם תחקור את האתר שיצר את התוכן – האם תקבל את הרושם שניתן לסמוך עליו או שהוא מוכר באתר סמכותי בתחום הכתיבה שלו?
  • האם התוכן נכתב ע"י מומחה שמכיר את הנושא היטב?
  • האם אין בתוכן טעויות מהותיות שקל לזהות אותן?
  • האם היית מרגיש מספיק נח בשביל לסמוך על התוכן הזה בנושאים הקשורים לכסף או לחיים שלך?

נוחות הקריאה

  • האם התוכן נקי משגיאות כתיב?
  • האם האתר מכיל כמות גדולה של פרסומות המפריעות לקריאה נוחה של התוכן?
  • האם התוכן מוצג במובייל באופן שקל לקרוא?

משמעות

  • האם התוכן מספק ערך משמעותי בהשוואה לעמודים אחרים בתוצאות החיפוש?
  • האם נראה שהתוכן עונה על עניין אמיתי של הגולשים או נראה שהתוכן נכתב רק במטרה לקבל דירוגים גבוהים במנוע החיפוש (כלומר תוכן שנכתב למטרות קידום אתרים).

מעבר לכך שתשאל את עצמך את השאלות הללו, תבקש ממישהו שאתה סומך עליו ושאינו קשור לאתר שלך חוות דעת אמיתית על התוכן.
בנוסף, כדאי לבדוק את הירידות שחווית באתר – אילו עמודים הושפעו הכי הרבה ועבור אילו ביטויי חיפוש? בדוק באותם מקרוב ושאל את עצמך את השאלות המופיעות למעלה עבור העמודים הללו.

הכר את הנחיות האיכות ואת E-A-T

מקום מצוין נוסף לקבל עצות על תוכן הוא בהנחיות שלנו.
הנחיות אלו נכתבו ע"י אנשים שתפקידם לבדוק האם מנוע החיפוש שלנו מספק תוצאות טובות – זו הדרך שלנו לבדוק שאנו מתפקדים כמו שצריך.

חשוב להבין שלמדרגי החיפוש שלנו אין שליטה על האופן בו עמודים ידורגו.
המידע מהמדרגים אינו נכנס באופן ישיר לאלגוריתם הדירוג שלנו אלא אנו משתמשים בו באותו אופן בו מסעדות משתמשות בביקורות הסועדים.
הפידבק עוזר לנו להבין האם המערכת שלנו עובדת כמו שצריך.

אם תבין כיצד המדרגים שלנו מעריכים תוכן טוב, זה יכול לעזור לך לשפר את התוכן שלך באתר ואז אולי גם לקבל דירוגים טובים יותר במנוע החיפוש.

המדרגים שלנו עוברים הכשרה במיוחד בשביל להבין האם לתוכן יש פרמטרים חזקים של E-A-T.
קריאה של הנחיות האיכות בנושא זה יכולה לעזור לך להבין איך התוכן עומד בהסתכלות מנקודת מבט של E-A-T ולשפר בהתאם.

הנה כמה מאמרים שנכתבו ע"י כותבים חיצוניים לגוגל שמשתפים כיצד הם משתמשים בהנחיות:

שיקום הדירוגים וכמה עצות נוספות

שאלה נפוצה אחרי עדכוני ליבה היא כמה זמן לוקח לאתר "להחלים" אם ישפר את התוכן?

עדכוני ליבה מתרחשים כל כמה חודשים.
ייתכן שתוכן שהושפע מעדכון כזה לא ישתפר בדירוגים (בהנחה שביצע את השינויים הנכונים בתוכן) עד עדכון הליבה הבא שישוחרר.

עם זאת, אנחנו מעדכנים את האלגוריתם שלנו באופן עקבי, כולל עדכוני ליבה קטנים עליהם אנחנו לא מעדכנים. שינויים קטנים אלו יכולים לעזור לאתר לשקם את דירוגיו במידה והתוכן שופר.

קחו בחשבון ששינויים במוצבעים ע"י בעל האתר הם לא ערובה לכך שהאתר יצליח להשתקם – לאף אתר או עמוד את המקום המובטח בתוצאות החיפוש.
אם ישנו תוכן ראוי יותר, הוא ימשיך להיות מדורג גבוה יותר במערכות שלנו.

חשוב להבין גם שמנועי חיפוש כמו גוגל לא מבינים את התוכן באופן שבני אדם מבינים.
במקום זה, אנחנו מחפשים סיגנלים שנוכל לאסוף על התוכן ויעזרו לנו להבין את הקורלציה שלהם לדרך בה אנשים מעריכים רלוונטיות.
הדרך בה עמודים מקשרים אחד לשני היא אחד מהסיגנלים שמוכרים היטב אבל ישנם רבים נוספים אותם אנו לא חושפים על מנת לשמור על הגינות התוצאות שלנו.

אנחנו בוחנים כל עדכון ליבה לפני שהוא מפורסם כולל קבלת פידבק מהמדרגים בשביל להבין האם הסיגנלים שהכנסנו נראים מלאכותיים.

כמובן שאין עדכון או שינוי שאנו עושים בחיפוש שהוא מושלם – זו הסיבה שאנו ממשיכים לעדכן.
אנחנו מקבלים פידבקים, עושים ניסויים וממשיכים לעבוד על שיפור מערכת הדירוגים שלנו.
העבודה הזו מהצד שלנו יכולה להביא לזה שתוכן שירד בדירוגים "יחלים" מהירידה גם אם בעל האתר לא ביצע אף שינוי, במצב כזה, השינויים המתמשכים שלנו יכולים להעריך תוכן כזה באופן חיובי יותר.

אנחנו מקווים שההדרכה שהצענו פה היא שימושית.
תוכלו למצוא עצות רבות על תוכן איכותי במקורות שכתבנו במאמר, קראו מידע נוסף פה.

סיכום שלי

בעיניי זה אחד מהתכנים היותר שימושיים שגוגל יצרה בשנים האחרונות  – הרבה מעבר לכל קובץ הנחיות איכות ארוך ומייגע.
ההתייחסות שלהם לנושא הRecovery היא האמינה ביותר שאני זוכר שהם כתבו, מגיע להם שאפו על זה.
אין הרבה מה להוסיף – פשוט לכו ליישם 🙂

 

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים