אנו מתקרבים בצעדי ענק לקראת עדכון הMobile First שהולך "לזעזע" את עולם קידום האתרים.

תזכורת קטנה: מדובר בעדכון שמהותו היפוך הדרך בה גוגל מדרגת את האתרים – המצב הנוכחי אתרים נבדקים על פי גרסת הדקסטופ שלהם ועל פיה מקבלים את הדירוג גם במובייל (עם שינויים קטנים).
לאחר העדכון אתרים יקבלו את הדירוג קודם כל על פי גרסת המובייל שלהם וזו תשפיע גם על הדירוגים בדקסטופ.

גוגל פרסמו לפני מספר ימים מדריך שעל פניו נראה קצת מוזר – הדרך להעביר אתרי מובייל מגרסה נפרדת לגרסת רספונסיב.

וכך הם כותבים:

ברגע שיש לכם את הגרסה הרספונסיבית של האתר מוכנה, העברה היא פעולה שניתן לבצע בקלות עם מעט תכנון.
בהנחה שכל כתובות הURL ישארו אותו דבר כמו בגסרת הדסקטופ (והרי אנחנו מדברים על רספונסיב ולכן זה המצב) כל שעליכם לעשות זה להכין הפניות 301 מהכתובות של האתר בגסרת המובייל (למשל m.domain.com) אל העמודים המקבילים בגרסת הדקסטופ.

השלבים אותם עליכם לבצע:

  1. וודאו שהגרסה הרספונסיבית מוכנה.
  2. הגדירו הפניות 301 כך שיצביעו מהכתובות הישנות על הכתובות הרספונסיביות החדשות.
    חשוב להקפיד ולבצע את ההפניות באופן פרטני מכל URL בגרסה הישנה למקבילה שלו החדשה.
  3. הסירו כל אזכור לגרסת המובייל מהגדרות האתר החדש.
  4. הגדירו תגית קנוקניל בעמודים הרספונסיביים שיפנו אל העמוד עצמו (כלומר כל עמוד יפנה בקנוניקל לעצמו).

הערה: אם אתם משתמשים בהגשה דינמית ורוצים לעבור לגרסה רספונסיבית אין צורך בביצוע הפניות או שינויים.

כמה יתרונות למעבר לגרסה רספונסיבית

העברת האתר לגרסה רספונסיבית אמורה להפוך את התחזוקה והעדכון קלים יותר עבורכם בהמשך הדרך.
חוץ מהעובדה שיותר לא יהיה צורך בניהול שני סטים של כתובות URL לכל עמוד, זה יאפשר לכם לאמץ בקלות שינויים טכניים כמו עמודי AMP או הטמעת HREFLANG.

וכמה מילים שלי

אם גוגל השקיעו מדריך שלם (ואפילו קצת מיותר) בלהסביר לנו איך להעביר את האתרים שלנו לגרסה רספונסיבית – לא קשה להניח שזו הדרך המועדפת עליהם להתאמת אתרים לקידום במובייל.

באופן כללי, הגישה לבנייה ועיצוב אתרים היום צריכה להתחיל מהמובייל ורק לאחר מכן לעבור לדסקטופ – זה יאפשר לנו לחשוב על הדברים בדרך שגוגל חושבת עליהם.

מחכה לנו תקופה מעניינת 🙂

השארת תגובה