שני הסופ"שים האחרונים שלי התחילו די סטנדרטי, יום שישי כיביתי את המחשב והטלפונים ועברתי לפאזה של שקט (כמובן אחרי פרסום הסטטוס השבועי המפורסם 🙂 ).

במוצ"ש אני אוהב לבדוק את מיקומי הפרוייקטים שלי וגם את מזג האויר הגוגלי, אך בניגוד לסופ"שים שגרתיים – בפעמיים האחרונות מזג האויר היה גבוה משמעותית והדירוגים פשוט השתוללו.

מזג האויר בגוגל 14.9.16

אז כמו כל מקדם אתרים טוב (אני מקווה) – התחלתי לבדוק ולנתח את התוצאות, אלה השינויים ששמתי לב אליהם באופן גורף:

1. חיפוש לוקאלי התחיל להעלות "בכח" בתוצאות

נראה שגוגל החליטו בעדכון האחרון ללכת "בכח" על הכיוון הלוקאלי ולהכריח את תוצאות החיפוש להציג תוצאות לוקאליות.
בביטויים מסויימים השוני בין ערים קרובות משמעותי מאוד.

תוצאות הביטוי "דיור מוגן" ברמת גן:

תוצאות חיפוש דיור מוגן ברמת גן

תוצאות חיפוש באותו זמן בדיוק ברחובות:

תוצאות הביטוי דיור מוגן ברחובות

ניתן לראות שפרט ל2 התוצאות הראשונות אין שום דבר זהה בתוצאות החיפוש וכל המסומנים באדום הם חיפושים עם אזכור לוקאלי בטייטל.

2. גוגל מנסה להבין טוב יותר הקשרים סמנטיים (לא בהכרח בהצלחה)

ניתן לראות שינויים דרסטיים בביטויים בחיפושים על יחיד/רבים, זכר/נקבה וצורות שונות של כתיב חסר/מלא.

עינת חוביאן (האלופה) מK הפנתה את תשומת ליבי לשינויים דרמטיים בביטוי "בתי השקעות" לעומת הביטוי "בית השקעות".

בעוד לפני העדכון, שני עמודי הSERP של הביטויים היו כמעט זהים – ניתן לראות שכעת ההבדלים משמעותיים מאוד ומייחסים לגולשים המחפשים את הביטוי ברבים מטרה שונה מאלו המחפשים ביחיד.

יחיד:

מציג בתי השקעות ספציפיים – אין אפילו אינדקס אחד (גוגל מניח שמי שחיפש בלשון יחיד מחפש בית השקעות ספציפי).

תוצאות הביטוי "בית השקעות"

רבים:

תוצאות הביטוי בתי השקעות

ניתן להבין שגוגל מייחס למחפשי הביטוי "בתי השקעות" את הצורך במציאת רשימות של בתי השקעות (הרי הם חיפשו בלשון רבים) ולא מציג את בתי ההשקעות עצמם (פרט ל2 בתי השקעות שעדיין מופיעים ומסומנים באדום).

3. אינדקסים ארציים מקבלים "הרבה יותר כבוד"

סעיף זה הוא המשיך ישיר של חיזוק החיפוש הלוקאלי.

ניתן לראות שאינדקסים כמו דפי זהב החלו להיות בולטים באופן משמעותי בתוצאות החיפוש בביטויים לוקאליים רבים.

*יכולתי לנתח נתון זה ע"י הדוחות החדשים במערכת כל יום (שאני חלק מהבטא טסטרים שלו 🙂 )

4. יחי הספאם!

בשבוע האחרון ניתן לראות פרופילי קישורים מלוכלכים באופן שכבר לא ראינו שנים בעמודי החיפוש הראשונים.

לדוגמא: אתר בתחום הלימודים, שעד השבועות האחרונים היה קבור אי שם בעמוד 8 קפץ אחרי העדכון לעמוד 4 וממשיך להתקדם.

פרופיל הקישורים שלו כפי שניתן לראות לא עומד בדרישות של פרופיל קישורים טבעי.

פרופיל קישורים ספאמי

מדובר פה אולי בשינוי הכי מאכזב של השבועות האחרונים (אם כי היום ואתמול התחלתי לראות סימנים של רוורס בתוצאות).

לסיכום

באופן אישי, הייתי ממליץ לא להסיק מסקנות ולבצע שינויים דרמטיים באתרים עד שרעידות האדמה יירגעו לחלוטין (ובוודאי לחכות לפחות עוד סופ"ש נוסף על מנת לראות מה מתכננים לנו גוגל הפעם).

ויש גם צדדים חיוביים – אם המגמות שהצגתי ישארו כפי שהן, יש לא מעט רעיונות חדשים שאפשר ליישם על האתרים.

שמתם לב לשינויים נוספים? שתפו אותי בתגובות 🙂

8 תגובות

  1. מני הגב

    מה שרשמת נכון לגמרי!
    מה שכן גוגל מעלה לפעמיים אתרים מאחורה לתת להם סיכוי ולראות אם הם נשארים או יוצאים
    מהאתר,
    בחיים לא תבין את גוגל אין להם כללי ברזל הם משנים את הכלים כנגד כל אתר בשונה כדי שמקדמי האתרים לא ידעו איך זה עובד

  2. אנונימי הגב

    תודה על זריקת ההרגעה
    הבנתי עוד כמה דברים. התמודדות שלא נגמרת אני
    לא נרגעתי כי גוגל לא מתכננים להרגיע.

  3. אופק הגב

    מעניין מאד! תודה רבה.

  4. שי הגב

    היי עידן, אחלה פוסט!

    יש לי שאלה לגבי מובייל, מה דעתך בעניין באנר צף במובייל, האם זה עשוי להוריד דירוגים?

    תודה!

    • עידן בן אור הגב

      היי שי, תודה 🙂

      כשאתה אומר באנר צף לאיזה סוג באנר אתה מתכוון? כזה קבוע שנמצא בתחתית / תחילת העמוד או לכזה שנטען בהתחלה על כל המסך ואפשר לסגור?

השארת תגובה