חברה לקידום אתרים: איך יודעים במי לבחור [כולל סימני אזהרה!] | עידן בן אור חברה לקידום אתרים: איך יודעים במי לבחור [כולל סימני אזהרה!] | עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


לפני שנתחיל, אני רוצה לשאול אותך 2 שאלות:

  1. יש לך מחשב?
  2. יש לך אינטרנט?

אם ענית תשובה חיובית – כנראה שגם לך יש את האפשרות לפתוח חברת קידום אתרים "מקצועית".

אני כמובן מגזים, אבל המצב לא רחוק מזה – בעולם ללא חסמי כניסה, קשה מאוד ללקוח הפוטנציאלי להבין ולבחור בין המגוון הרחב של חברות לקידום אתרים – הרי מה ההבדל?

במאמר הזה אנסה לעשות קצת סדר בבלגן 🙂

ותק החברה

קידום אתרים הוא תחום מוזר – דומה ושונה בו זמנית מתחומים אחרים.
הדומה: יש ידע טכני מצטבר והבנה של תהליכים עמוקים על האופן בו עובד מנוע החיפוש (אחרי הכל – גוגל קיימים יותר מ20 שנה).
השונה: גוגל מבצעת שינויים ועדכונים באופן שוטף באלגוריתם, כך שמקדם האתרים לא יכול להסתמך על ידע העבר בלבד אלא צריך להתעדכן וללמוד באופן שוטף.

הבסיס ידוע לכולם, ניתן אפילו ללמוד אותו לבד בעזרת מדריכים.
אך מה עושים במקרים מורכבים יותר? הנה כמה דוגמאות בו לוותק יש יתרון:

רוצה שאבדוק אם האתר שלך מתאים לקידום?


בשביל זה אני פה 🙂
השאירו שם וטלפון ואני בדרך לעזור!

נקודה חשובה: הוותק הוא לא נכס של החברה אלא של אנשים – יכולה להיות חברה שקיימת 10 שנים אבל איש הצוות הכי ותיק בה עושה SEO סה"כ שנה, כדאי לבדוק פרסונלית על הצוות 🙂

איכות הקישורים

בניית קישורים היא חלק גדול מכל עבודת SEO שתהיה.
היכולת של חברה להגיע לקשת רחבה של אתרים בהם ניתן לפרסם מאמרים היא קריטית על מנת להגיע לתוצאות, בגוגל ישראל מדובר בפרמטר משמעותי פי כמה ממה שקורה בgoogle.com.
בוובינר (קצת ישן) פה מתחת אני מסביר את התפיסה שלי על הנושא.

נקודה חשובה: לא לפול למלכודת של "כמות קישורים" – חברת SEO טובה תדע שכמות היא לא מדד לאיכות ובפועל לא ניתן לדעת מראש כמה קישורים איכותיים יכנסו בכל חודש במסגרת התקציב (כן ניתן להתחייב לטווח, למשל כל חודש ייבנו 3-6 קישורים חדשים).

לחברה טובה לקידום אתרים תהיה גישה אל:

  • אתרי תשתית (PBN) בבעלותה – הקפדה על איכות התוכן, המינון וכמות הקישורים היוצאים היא קריטית על מנת לשמור את הרשת האתרים רחוקה מהרדאר של גוגל.
  • אתרי חדשות גדולים ומוכרים בהם ניתן לפרסם תוכן (ע"י הסכמים טובים ניתן להוזיל את המחירים משמעותית).
  • אתרים "אמיתיים" בתחומים משיקים לתחום של הלקוח.

מחירים

פה אנחנו נכנסים לאחת הנקודות הכי מורכבות ללקוח.
כאשר פונים למספר חברות, טווח המחירים יכול לנוע בפערים של מאות אחוזים.
בפרוייקט ממוצע בתחרותיות בינונית המחירים שתקבלו יהיו 1,500 ש"ח – 7,000 ש"ח – איך זה יכול להיות?

על מה הולך הכסף?

בחלוקה גסה – הכסף מתחלק כך:

  • עלות כתיבת התוכן באתר
  • עלות כתיבת התוכן לקישורים חיצוניים
  • עלות הקישורים החיצוניים
  • זמן עבודה של מקדם אתרים
  • רווח החברה

כשמסתכלים על החלוקה הזו מבינים שכמעט בלתי אפשרי להצליח בפרוייקט במחיר של פחות מ2,500 ש"ח, זהו לדעתי הטווח התחתון (גם במחיר הזה יהיה לא פשוט).

חשוב לזכור: כאשר אתם מקבלים הצעה נמוכה מאוד היא בד"כ תגיעה עם דרישה להתחייבות חוזית לתקופת של לפחות שנה – אלו הם סימני אזהרה ענקיים המאפיינים חברה לקידום אתרים שרוצה לקחת את הכסף ולא לעבוד.

המלצות

המלצות מלקוחות חברה קיימים

שיחת מכירה עם נציג מטעם חברת קידום האתרים היא בד"כ שיחה נעימה, מודגשים בה כל יתרונות החברה, שמות מפוצצים נזרקים לאויר ואתם מרגישים שהחלום להיות ראשון בגוגל נמצא במרחק נגיעה.
אבל מה קורה לאחר השיחה? לצערי, במקרים רבים כגודל הציפייה גודל האכזבה.
כדאי לקרוא: תרגמתי את הסרטון של גוגל המכיל הנחיות לבחירת מקדם אתרים, כדאי לקרוא  🙂 (או לצפות בסרטון פה למטה)

והנה כמה טיפים ממני:

  • בקשו מספרי טלפון של לקוחות קיימים של החברה ושעובדים איתה מעל 6 חודשים – זו תקופה מספיקה על מנת לראות מגמה של שיפור.
    בשיחה עם הלקוחות אל תסתפקו באמירות כלליות של "חברה מדהימה" וכו', בקשו להבין כיצד השתפרה התנועה האורגנית, מה היעדים שהוצבו, אילו מיקומים התקדמו (האם מדובר בביטויים זניחים או מרכזיים?).
  • הקפידו לדבר עם לקוחות בהם תחום התחרותיות דומה לשלכם ועם אתרים שעוצמת המותג שלהם דומה לשלכם (קידום של מותג מוכר לפעמים פשוטה יותר מקידום של מותג לא מוכר).
  • שאלו האם העלייה במיקומים / תנועה הביאו ליותר מכירות / המרות באתר.
  • שאלו את הלקוחות האם הם מבינים את הפעולות שעושים אצלם באתר, שאלו על התהליך במהלך החודש ועל הקשר השוטף עם החברה, האם יש זמינות וניתן לשאול שאלות בקלות? האם התשובות מספקות?
  • בקשו לדבר עם לקוח שעזב את החברה – ניתן ללמוד הרבה מהדרך בה נפרדים.

שקיפות

הימים בהם קידום אתרים היה חור שחור שלא ניתן לדעת מה נעשה באתר עברו מהעולם.
על מנת לוודא שישנה פעילות שוטפת חשוב לשאול:

  • האם יש קשר שוטף מעבר לדוח החודשי?
  • האם ברור לי מה הפעולות שבוצעו על האתר (דוח המציג מיקומים ותנועה אורגנית זה פשוט לא מספיק).
  • האם ישנה רשימה של הקישורים שנבנו?
  • האם מבקשים "לכבול" לתקופת התחייבות ארוכה? ההמלצה שלי היא לעבוד רק עם חברות שלא מחייבות בחוזה לתקופה מסויימת, כל עוד שני הצדדים מרוצים ורוצים לעבוד יחד זה נהדר, ברגע שצד אחד רוצה לעזוב אני בדעה שצריך לאפשר את זה (התראה של 30 יום היא לגיטימית בעיני).

האם בוצע תיאום ציפיות?

כשאני מתחיל לעבוד על פרוייקט, חשוב לי להבין מהן המטרות של הלקוח.
יכול להיות שאני מזהה לאחר ביצוע מחקר מילים שיש כמה ביטויים שלדעתי מתאימים אבל הלקוח יודע מהניסיון שהביטויים האלה לא ממירים – בכזה מקרה לא רלוונטי לקדם אותם.
בתהליך תיאום הציפיות חשוב שהחברה תבין מהם היעדים של הלקוח ולאן הוא מכוון.

כמה דוגמאות ליעדים שביקשו ממני לקוחות בעבר:

  • הגדלת התנועה האורגנית לאתר, לא חשוב מאיזה ביטוי (מדובר בעיקר באתרים שמוכרים פרסומות וצריכים כמה שיותר צפיות).
  • מספר ביטויים ספציפיים שרוצים לדרג במקום גבוה (במקרה כזה אני תמיד מציע לבצע בדיקה בPPC שאכן מדובר במונחים ממירים).
  • "אני רק רוצה להיות מעל המתחרה שלי, לא משנה לי באיזה מקום" – גם כאלה יש 🙂

אז…יש חברת קידום אתרים מומלצת?

התשובה היא כמובן שכן.
המטרה שלי במאמר הזה היא לא להפחיד אלא למקד את תהליך בחירת הSEO.
קידום אתרים הוא אחד התחומים שבהם יש קושי אמיתי לבחור ספק – כולם מדברים בערך על אותה תוצאה אבל כל התהליך מאוד שונה.
אני מאמין שכאשר מקפידים על ההמלצות שכתבתי במאמר הזה ניתן להגיע לבחירה הנכונה.

עדיין מחפשים? מוזמנים לדבר איתי 🙂

מתקשה עם קידום האתר?


קודם כל – נשימה עמוקה 🙂
אני יודע שלפעמים לא ברור מאיפה מתחילים ואיך בכלל ניגשים לנושא, בשביל זה אני פה.

השאירו שם וכתובת מייל ואני בדרך לעזור!

 

תגיות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.