עודכן: 24 ינואר 2023
בואו רגע נודה בזה.
אם יש משהו טוב אחד שהקורונה עשתה, זה להזניק באופן משמעותי ממש את עולם האיקומרס והמכירות באינטרנט. אני בטח לא צריך לספר לכם על כל הדרכים שבהן אפשר לפתוח עסק וירטואלי ולמכור את המוצרים, כי את זה אתם כבר יודעים ומכירים. מה שאני כן רוצה לעשות פה, זה לקחת את זה צעד אחד קדימה ולהראות לכם איך תוכלו להגדיל את המכירות בחנות שלכם.
ולמה זה הפך להיות כזה קריטי דווקא עכשיו?
תבינו, אם טרום קורונה כל התחום הזה של מכירות באינטרנט היה חזק ותחרותי, אז עכשיו הוא פי כמה.
מצער והכל, אבל כן, אתם לא היחידים שחשבו לעלות על הגל הזה והתחילו למכור באינטרנט.
ואם אנחנו מנתחים את המצב בצורה הכי תכלסית, אז כן, אפשר לעשות רווחים יפים מאד ממכירות באינטרנט, אבל תסכימו איתי גם שההיצע עצום, התחרות גוברת והמסקנה המתקבלת היא שהסיכויים לא כל כך לטובתכם.
אלא אם.
(וזה אלא אם חשוב!)
אלא אם תדעו לעשות משהו שהמתחרים שלכם לא יעשו.
אתם חייבים להיות צעד אחד קדימה כדי למקסם כמה שיותר את פוטנציאל הרווח שלכם וזה אומר שתצטרכו לעשות דברים בצורה מתוחכמת יותר ואגרסיבית יותר.
ועכשיו אני הולך לחזור על מה שאני תמיד אומר לאנשים שנכנסים לתחום – אין כסף קל. שכחו מזה. מי שפותח חנות, מעלה תמונות של מוצרים והולך לשבת רגל על רגל בסיישל, יכול לעצור כאן. את המאמר הזה אני כותב לאנשים שמבינים את הסביבה החדשה שנוצרה, אלה שרואים את ההזדמנויות שהתקופה הזאת הביאה ואלה שמוכנים לעבוד כדי להשיג יותר.
אתם יכולים למצוא ברשת מדריכים עם 8,743 שיטות להגדלת מכירות באינטרנט, אבל אני מעדיף לא להתפזר ולתת לכם רק את מה שבאמת עובד ורק את מה שאני מאמין בו בעצמי.
ועכשיו, אחרי כל ההקדמה הזאת, אפשר לגשת לסיבה שלשמה התכנסנו…
איך אפשר להגדיל מכירות באינטרנט? אז ככה:
1. קידום אתרים אורגני (SEO)
לא יעזור לכל המצקצקים שחוזרים שוב ושוב על הקלישאה המאוסה שה- SEO מת. נראה אותם מתווכחים עם התוצאות. בכל פעם שבוחנים את זה לעומק ומסתכלים על הנתונים – מגלים שקידום אתרים אורגני לוקח בענק הן בתוצאות שהוא מביא לאורך זמן והן בהחזר הטוב ביותר עבור ההשקעה (ROI). למקרה שלא שמעתם עליו עדיין, אומר שקידום אורגני מורכב ממספר פעולות שמטרתן לשפר את ביצועי האתר וכתוצאה ישירה מכך, גם את הדירוג שלו בגוגל.
למה זה חשוב?
כי 75% אחוז מהאנשים שמחפשים בגוגל לא ממשיכים לדף ה2. האתרים שיופיעו בעמוד הראשון בגוגל הם אלה שיזכו ברוב התנועה שתגיע ממנוע החיפוש והמשוואה פה היא מאד פשוטה, מי שיהיו לו יותר כניסות לאתר, יהיה לו גם פוטנציאל גדול יותר למכירות. כמובן שזה לא מסתכם בכניסות לאתר, אבל זה הצעד הראשון והמאד משמעותי שחשוב לבצע. מעבר לכך קידום אורגני דואג למקסם את התנועה הזאת כדי שמי שיכנס – גם יבצע את הפעולה הרצויה. איך עושים את זה?
- תוכן טוב יותר
- שיפור חווית משתמש
- סדר, ארגון והיררכיה בתפריטים
- קלות ניווט
- התמקדות בעמודי מפתח (אלה שמכניסים לכם כסף) ומיקסום יחס ההמרה בהם
- רספונסיביות
- חיזוק אמינות וסמכותיות האתר (E-A-T)
- תקיפת חולשות המתחרים
אז אתם מבינים?
קידום אורגני זה אולי הדבר הכי מקיף והגיוני לעשות כשרוצים למקסם מכירות באינטרנט. זה כמו טיפול שורש לאתר, הוא מגיע הכי עמוק שיש, לדקויות הכי קטנות ונוגע בכל הפרמטרים שיוכלו להשפיע על המיקום בגוגל. וכל הדברים האלה יחזקו לא רק את המיקום, אלא את התשתית של האתר ואת הביצועים שלו לאורך זמן. כשהאתר שלכם יהיה מספיק חזק ויקבל מיקומים טובים, הגולשים יתפסו אותו כאתר אמין יותר, רציני יותר וכזה שהם יכולים לסמוך עליו ולבצע דרכו את הקניה. ואמרתי את זה ככה על הדרך, אבל חשוב לי לשים על זה דגש – האמון משחק תפקיד חשוב מאד כשזה נוגע למכירות באינטרנט. אנשים חשדניים ולא מוכנים להשאיר את פרטי האשראי שלהם בכל אתר, ובצדק. תסכימו איתי שרף החשדנות עולה עם כל עמוד שאתם מדפדפים (אם בכלל) ושתמיד תעדיפו לקנות מחנויות שמופיעות בעמוד הראשון ומשדרות אמינות, גם אם המחיר בהן יהיה קצת יותר גבוה. וזה בדיוק מה שתוכלו להשיג באמצעות קידום אורגני. מה שכן, צריך לקחת בחשבון שמדובר בתהליך יסודי ומשמעותי ולכן הוא גם לוקח זמן, אבל אין לי ספק שמי שיבחר בדרך הזאת יהנה מהתוצאות הטובות והיציבות ביותר.
2. קידום אתרים ממומן (PPC)
אם לומר בכנות, השיטה הזאת בעיני היא יותר שיטה משלימה לקידום אורגני מאשר שיטה בפני עצמה ואני אסביר. בדומה לקידום אורגני, גם קידום ממומן זו דרך להגיע לראש תוצאות החיפוש ולהגדיל כניסות לאתר. אבל בשונה מקידום אורגני, זה משהו קוסמטי וחיצוני בלבד. כן, אתם תופיעו במקומות הראשונים ותראו עליה בתנועה (כל עוד תשלמו לגוגל), אבל פה זה פחות או יותר מסתיים.
קידום ממומן לא מתייחס ולא משפר שום אספקט באתר עצמו. ואז הרבה פעמים מה שקורה זה שאנשים זורקים כסף לפח, כי הם עסוקים בלהכניס יותר כניסות לאתר מאשר בלהפוך אותו לאתר טוב עם סיכויי המרה גבוהים שיגדילו את המכירות באינטרנט. אם האתר שלכם לא יהיה אתר שקל להתמצא בו, עם חווית משתמש טובה ותוכן איכותי, כל התנועה הזאת לא תהיה שווה הרבה ובטח שלא תגדיל לכם את המכירות.
אז כן, אתם צודקים שאפשר לבנות דף נחיתה, אבל אתם טועים אם נראה לכם שזה מספיק. דף נחיתה אולי מעורר סקרנות ושותל את הזרעים לקראת הרכישה, אבל בסופו של דבר, אנשים יחפשו אתכם בגוגל וירצו לקבל עוד מידע עליכם ואת זה הם יעשו באתר עצמו. והנה חזרנו לאותה נקודה – אסור להזניח את האתר. הוא כרטיס הביקור שלכם ולפני שאתם מבזבזים כסף ומשלמים לגוגל כדי שתיתן לכם בולטות וחשיפה – ודאו שהמשתמש מגיע לסביבה אמינה, משכנעת ואינפורמטיבית שתדע לנטרל כל חשש שעלול לעלות בו.
לזכותו של הקידום הממומן אומר שהוא יעיל מאוד עבור מי שיש לו אתר טוב ורוצה להגדיל מכירות באינטרנט במיידי. לכן אני קורא לזה צעד משלים, כי מי שהשקיע בקידום אורגני ודאג לבנות תשתית טובה, יראה תוצאות מדהימות אם ישקיע גם בקידום ממומן.
3. שיפור חווית משתמש
מכירות באינטרנט או לא מכירות באינטרנט, כל מי שיש לו אתר – חייב לוודא שהוא מספק חווית משתמש שהיא לא פחות ממעולה. מי שגם רוצה למכור יותר – חייב להתייחס לזה ברצינות ולתת לזה משקל משמעותי אפילו יותר מבדרך כלל. שיפור חווית המשתמש הוא עוד אחד מהדברים שעושים תחת הקידום האורגני, אבל הוא משהו שאפשר וצריך לבצע גם בלי שום קשר אליו. הוא מתייחס לכלל הדברים שניתן לעשות כדי שלמשתמש תהיה חוויה נעימה, ברורה וחיובית באתר.
למה זה חשוב?
כי אם האתר יעיק ויהיה עוין (איטי, מסורבל, לא רספונסיבי וכו׳) המשתמש פשוט לא יישאר בו, הוא יצא ויעבור לאתר של המתחרה. כשיש לו כל כך הרבה אפשרויות, תהיו בטוחים שהוא לא יגלה סלחנות.
אז מה תוכלו לעשות כבר עכשיו כדי לשפר את חווית המשתמש באתר?
- התאימו את האתר למובייל
אני קצת נבוך שעדיין צריך לדבר על זה ב- 2021 אבל האמת היא שעדיין יש אתרים שהופכים את הגלישה מהמובייל למבוך אימים. אגיד את זה חד וחלק – התאמה למובייל היא לא רשות ולא בונוס – היא הכרח מאז 2017. תבדקו מהיכן מגיעה התנועה שלכם לאתר, אבל אני מוכן לזרוק הימור מושכל ולומר שב- 99% מהמקרים, אחוז גדול יותר מהמשתמשים מגיע מהמובייל ולא מהדסקטופ. וכשזה המצב, אסור להקל ראש ולזנוח את הרספונסיביות (התאמה למסכים בגדלים שונים). כשמישהו יגיע לאתר וירצה לקנות משהו ויגלה שהוא צריך להגדיל ולכווץ את המסך כדי להבין מה קורה סביבו – הוא יתייאש מאד מהר. רוצים מכירות באינטרנט? תדאגו שלמשתמשים שלכם יהיה נוח ושהאתר יהיה בתצוגה אופטימלית עבור כולם, בלי קשר למכשיר שבו הם משתמשים.
עוד צרה, לא פחות חמורה מזו שתוארה קודם, היא אתרים איטיים, כאלה שאשכרה צריך לחכות להם שיואילו בטובם להטען. לאנשים אין סבלנות, הם רוצים את הכל במיידי ואתר שצריך לחכות לו, הוא אתר שיאבד הרבה מאד מהכניסות שיגיעו אליו. לא חבל? חבל.
מה אפשר לעשות?
לגוגל יש כלי לבדיקת מהירות ואחרי שתזינו בו את כתובת האתר שלכם, תקבלו דוח מפורט עם כל הבעיות שנמצאו וגם הסברים על פעולות שצריך לעשות כדי לתקן. זה יופי של דבר להתחיל ממנו.
- ניווט וקלות התמצאות
הימנעו מתפריטים מלאים ועמוסי קטגוריות. נסו ליצור חוויה כמה שיותר פשוטה וברורה עבור המשתמש, כך שאם הוא ירצה להגיע למוצר מסוים – הוא ידע איך לעשות את זה גם בלי דיפלומה. הדרך הכי טובה לבדוק עד כמה האתר שלכם הוא ברור ונוח לשימוש היא פשוט לקחת מישהו שלא מכיר אותו ולא גלש בו מעולם ולבקש ממנו להגיע לעמוד מסוים. אם זה לוקח יותר מדי זמן וקליקים – סימן שיש בעיה.
- עדכנו תכנים ישנים
איזה באסה להיכנס לאתר, לקרא מאמר ואז לגלות שהוא מ- 2015. טוב ככל שיהיה, עדכני הוא לא. ברגע שהמשתמש יגלה את זה, אתם תאבדו הרבה נקודות ותתפסו כלא רלוונטיים.
4. שיפור יחס המרה
עוד תת קטגוריה שמבוצעת כחלק מהקידום האורגני, אבל גם חלק חשוב בטו-דו-ליסט של כל מי שרוצה להגדיל מכירות באינטרנט. שיפור יחס המרה אומר דבר כזה – להכניס תנועה לאתר זה חשוב, אבל להפוך את התנועה הזאת למשמעותית ומועילה זה אפילו חשוב עוד יותר. המטרה היא למקסם את התנועה הקיימת ולהגדיל את כמות המשתמשים שתבצע את הפעולה הרצויה, שהיא במקרה שלנו, קניה דרך האתר שלכם.
המשמעות היא שגם אם אין לכם אלפי כניסות, עדיין תוכלו ליהנות מהכניסות שכן יש לכם – כדי למכור יותר.
יחס המרה מתייחס לאחוז המשתמשים שביקרו בדף מסוים וביצעו את הפעולה הרצויה (השארת פרטים, הרשמה לשירות, רכישת מוצר וכו׳). אז לצורך העניין, יכול להיות אתר עם 1,000 כניסות שהצליח למכור רק 10 מוצרים (יחס המרה של 1%) ואתר עם 100 כניסות שהצליח למכור 20 מוצרים (יחס המרה של 20%).
אז אתם מבינים, להגדיל את כמות הכניסות לאתר זה לא הדבר הכי חשוב. צריך גם לדעת איך להפוך את הכניסות האלה למשהו שמועיל לכם ומכניס לכם כסף (וזה בהמשך למה שנאמר קודם, והסיבה שקידום ממומן לבדו פשוט לא יספיק).
מה אפשר לעשות כדי לשפר את יחס ההמרה? על קצה המזלג:
- הוספת פרמטרים של אמון. זה יכול להיות עדויות של לקוחות, תגובות מהסושיאל, הוספה של סמלים שמייצגים גופים סמכותיים שאתם עובדים איתם (באתרים של מכירות באינטרנט נהוג לצרף סמלים שמעידים על קניה בטוחה והצפנה של אמצעי תשלום).
- הוספת כפתורי הנעה לפעולה.
- פופ-אפ שמזהה כוונת יציאה ומקפיץ דיל אטרקטיבי.
- ניקיון בעמוד הצ׳ק אאוט והפחתת מתח והסחות דעת למינימום ההכרחי.
- משלוח חינם מעל סכום מסוים.
- עמודי מוצר אינפורמטיביים עם תמונות באיכות טובה.
- עמוד שאלות ותשובות שינטרל כל חשש ויענה על כל שאלה שעלולה לעקב את המשתמש מביצוע הרכישה.
5. תוכן איכותי
בסופו של דבר, זה הבסיס להכל, גם לקידום האורגני. גוגל ״אוהבת״ אתרים שמשקיעים במשתמשים שלהם ומספקים להם תוכן מעמיק, איכותי, מקיף ובעל ערך. מעבר לכך שתוכן טוב ישפר את הדירוגים שלכם במנוע החיפוש, הוא גם ייתן למשתמשים את התחושה שאתם מקצוענים, מבינים בנישה שלכם, שולטים בחומר ושאפשר לסמוך עליכם. וכשכל אלה בצד שלכם, זה יעשה רק טוב למכירות שלכם.
אז למה אני מתכוון כשאני אומר תוכן טוב?
- תוכן שלא אומר את הברור מאליו, אלא מחדש ומספק ערך אמיתי לקורא.
- תוכן מקיף, מעמיק ומקצועי.
- תוכן מושקע באזור ה- 1,000 מילים ומעלה.
- תוכן עדכני ורלוונטי.
- תוכן מקורי שאינו מועתק מאתר אחר.
- תוכן שעונה על צורך או פותר בעיה ממשית.
- או בקיצור, תוכן כמו זה שאתם קוראים ממש ברגע זה 🙂
בעיה נפוצה שיש באתרי מכירות באינטרנט היא בעיית ההעתקה. לוקחים את תיאור המוצר שמספק היבואן ופשוט עושים קופי-פייסט. לכשעצמו, זה לא בהכרח דבר רע, אבל כשגם אתם וגם המתחרים שלכם עושים בדיוק את אותו הדבר, ובכן, זה גם לא בהכרח דבר טוב. הדרך שלכם לנצח בתחרות היא להיות מקוריים ולספק מידע שונה שלא מופיע במקום אחר. צלמו תמונות איכותיות של המוצר וכתבו מדריכים שעוסקים בו, בשימוש בו, או בדברים שקשורים לעולם התוכן שלו. נסו לייצר סביבה שלא מכוונת רק למכירה אלא גם למתן ערך וללימוד המשתמש. אם למשל אתם מוכרים מחבת לטיגון בלי שמן, כתבו מדריכים שיסבירו למשתמש איך נכון לנקות אותה, איך למנוע בלאי, אילו דברים אפשר להכין בה, מתכונים וכן הלאה.
6. שיתופי פעולה
דרך נוספת להגדיל מכירות באינטרנט היא פשוט ליצור קשרים עם אתרים, בלוגרים ויוטיוברים שקשורים לנישה שלכם ולהציע כסף תמורת פרסום המוצר. כשאני אומר פרסום, אני כמובן לא מתכוון לפרסום במובן הטהור, אלא יותר להמלצה שלהם, מול קהל יעד נאמן שסומך עליהם ועל דעתם.
אם אנחנו ממשיכים עם הדוגמא של המחבת, אז פנו לבלוגרים או יוטיוברים שעוסקים באוכל ומעלים מתכונים והציעו להם להשתמש במחבת שלכם. אם הם נהנו מהמוצר, בקשו מהם שיספרו על החוויות שלהם בצורה אובייקטיבית (ונלהבת!) ככל האפשר. אם הם לא אהבו, אין מה להיכנס לשיתוף פעולה כזה משתי סיבות:
- הם לא יסכנו את האמינות שהם בנו עם הקהל שלהם ולא ירצו להמליץ על מוצר שלא היה להם חיבור טוב איתו.
- מי שלא אהב את המוצר שלכם – לא יצליח למכור אותו בצורה משכנעת.
בקיצור, זה מסוג שיתופי הפעולה שאף צד לא רוצה בהם.
בחרו מישהו שייהנה מהמוצר וישמח לשתף את מחשבותיו וחוויותיו ממנו כי רק ככה תוכלו להגדיל מכירות באינטרנט. תוכלו גם לעבוד עם מודל של אחוזים, לספק לינק ייחודי לאותו מפרסם ולתת לו עמלה על כל רכישה שתגיע דרכו. אבל יש אינסוף דרכים לנהל שיתופי פעולה, אשאיר את זה ליצירתיות שלכם.
7. דיוור לרשימת תפוצה
אני חייב להיות אמיתי ולומר שאני נופל בזה לא פעם. מקבל פתאום מייל מאתר שמי זוכר מתי ולמה נרשמתי אליו, פותח ואז נזכר למה נרשמתי וגם מגדיל לעשות ועובר דרך הצ׳ק-אאוט.
איך אמר סטיב ג׳ובס? איך נפלו גיבורים. סתם, את זה הוא לא אמר. מה שהוא כן אמר זה שיש דברים שאתם עדיין לא יודעים שאתם צריכים, אבל ברגע שאתם נחשפים אליהם, אתם רוצים אותם. וזה נכון וזה עובד.
והנה ההמלצה שלי אליכם –
אחת לכמה זמן, וממש לא באופן קבוע ומעיק, בחרו מוצר פופולרי, תנו עליו איזה דיל יפה ושגרו אותו לרשימת התפוצה שלכם. מדובר באנשים שאוהבים אתכם ובחרו לקבל מכם עדכונים, אז כמות המכירות שתוכלו לעשות מצעד כזה יכולה בהחלט להפתיע.
ואם אין לכם רשימת תפוצה – אז קדימה, הגיע הזמן לבנות אותה.
7.5. תנו להם חינם
אני מתייחס לנקודה הזו כאל נקודת בונוס כי ברור לי שלא כל אחד יכול לאפשר את זה, אבל מי שכן יכול, זו שיטה מוכחת להגדלת מכירות באינטרנט. אין דבר שאנשים אוהבים יותר מחינם, ומי שמפרגן להם, הם (לרוב) יפרגנו לו בחזרה. זה בעיקר מתייחס לכאלה שהמוצר שלהם וירטואלי ויכולים לפתוח אותו לתקופת התנסות מוגבלת בזמן. או לכאלה שמספקים שירות מסוים ויכולים לכתוב ספר וירטואלי עם כל מיני טיפים וסודות שלא מופיעים באתר עצמו (כמובן שאת הספר אתם שולחים לדואר האלקטרוני והופ, בהמשך לסעיף הקודם, הגדלתם את רשימת התפוצה שלכם). גם משלוח חינם יכול לנטרל חסמים. בקיצור, יש משהו מאד מניע לפעולה כשנותנים בלי תמורה. נסו את זה.
אז לסיכום, כן, בהחלט אפשר להגדיל מכירות באינטרנט
ועכשיו אתם גם יודעים איך.
שיתפתי אתכם בכל הסודות שלי.
גיליתי לכם כל מה שעובד לי.
קחו את זה, או לפחות חלק מזה, ותתחילו ליישם על האתר שלכם.
אני לא אוהב להבטיח, אבל אני די משוכנע שמחכה לכם הפתעה נעימה 🙂
2 מחשבות על “מכירות באינטרנט: 7 (וחצי) דרכים יעילות להגדיל מכירות לאתר שלך | מעודכן ל-2024”
רואים שאתה ממש מקצועי ויודע טוב את המקצוע, אני פסיכולולג, רציתי לדעת
האם אתה ממליץ לתחום פסיכולוגי למכור קורסים מהאינטרנט או רק לקבל לידים מהאתר?
תלוי מאוד בנישה – יש נושאים שבהם קורס אונליין יכול לעבוד (למשל בנושא דחיינות, סטרס וכו׳) ויש מקומות שלא (כמו טיפול ממש).