עדכון גוגל medic ומנגנון E-A-T

"משהו קורה בגוגל" – זה היה המסר הכללי כמעט בכל קבוצת SEO שקיימת (פייסבוק, וואטספ – You name it) באוגוסט 2018.
בהתחלה לא היה ברור מה קורה ומהו השינוי – ואז גוגל הודיעו – עדכון ליבה של האלגוריתם (גוגל מדייק).

עדכון גוגל מדיק

גוגל: "אין דרך לתקן דירוגים שהשתנו"

באופן קבוע, כאשר יש עדכונים ושינויים מהסוג הזה יש מקום אחד לקבל תשובות גנריות ומשעממות מגוגל – טוויטר.

[quote-text]בכל יום גוגל משחררת שינוי אחד או יותר במטרה לשפר את תוצאות החיפוש. חלק מהשינויים הם סביב שיפור ספציפי וחלק רוחביים.
בשבוע שעבר שחררנו עדכון ליבה רוחבי – אנחנו עושים את זה כמה פעמים בשנה.
כמו בכל עדכון, חלק מהאתרים יכולים להרגיש ירידות או עליות. אין שום דבר שגוי (wrong) בדפים שמתפקדים פחות טוב אלא ביצענו שינוי שכעת מאפשר למערכת שלנו לדרג טוב יותר אתרים שבעבר דורגו באופן פחות ממה שמגיע להם.
אין "תיקון" לדפים שירדו במיקומים מעבר להישאר ממוקדים ולייצר תוכן מעולה. עם הזמן, ייתכן והתוכן שלכם ידורג טוב יותר באופן יחסי לאחרים[/quote-text]

המחשבה הראשונה שעלתה לי היא שבערך שבועיים לפני גוגל שחררו עדכון להנחיות האיכות שלהם – אז הלכתי לקרוא.

אתרי YMYL – Your Money or Your Life

כמי שנמצא בעולם הSEO הרבה מאוד שנים הפכתי להיות סקפטי כמעט לגבי כל דבר שאני קורא באינטרנט.
בגלל שאני מודע למניפולציות ועד כמה פשוט "לדחוף" אתרים במעלה תוצאות החיפוש אני באופן אישי לא הייתי סומך על התוכן שאני קורא אלא מחפש מידע באתרים סמכותיים – במיוחד בתחומי הרפואה (כי מי רוצה לקבל המלצה לטיפול מתוכן שכתב מקדם האתרים של הרופא?).

לגוגל לקח לא מעט זמן אבל הם הבינו שאתרים העוסקים בנושאי בריאות או כספים עלולים להשפיע באופן קריטי על חיי הגולשים ושינו את שיטת הדירוג של אתרים העונים להגדרה של Your Money or Your Life.

מתוך ההנחיות הרשמיות (בתרגום חופשי שלי):

[quote-text]

חלק מהעמודים יכולים באופן פוטנציאלי להשפיע על השמחה, בריאות, יציבות פיננסית או בטיחות המשתמשים.
עמודים אלה מכונים בשם "הכסף שלך או החיים שלך" (YMYL).
דוגמאות לעמודים מסוג זה:

  • קניות או ביצוע פעולות פיננסיות: עמודי אינטרנט המאפשרים לגולשים לבצע רכישות, העברת כספים ותשלומים אונליין (למשל חנויות ואתרי בנקים).
  • עמודים בעלי מידע פיננסי: עמודי אינטרנט המייעצים בנושא השקעות, מיסים, תכנון פנסיה / פרישה, רכישת דירה, תשלומים לקולג', קניית ביטוחים וכו'.
  • עמודי מידע רפואי: עמודי אינטרנט המספקים ייעוץ בנושאי רפואה, תרופות, מחלות, בריאות נפשית, תזונה וכו'.
  • עמודי מידע משפטי: עמודי אינטרנט המספקים ייעוץ או מידע בנושאים כמו גירושין, צוואות, קבלת אזרחות וכו'.
  • אתרי חדשות או מידע פומבי / רשמי בנושאי של המדינה: עמודים המכילים מידע בנושא תהליכים רשמיים מול העירייה / מדינה, מדיניות, אנשים, תקנות, שירותים לשעת חירום, תוכניות ממשלתיות ושירותי ביטוח לאומי.
    חדשות בנושאים חשובים כמו אירועים בינלאומיים, פוליטיקה, מדע, טכנולוגיה וכו'.
  • אחר: ישנם נושאים רבים אחרים שיכולים להיכנס תחת ההגדרה של YMYL כמו אימוץ ילדים, מידע על בטיחות ברכב וכו'.
    בבקשה השתמשו בשיקול הדעת – יש לנו סטנדרטים גבוהים לקביעת איכות עמודים מסוג YMYL היות ועמודים באיכות ירודה עלולים להשפיע לרעה על השמחה, הבריאות, היציבות הפיננסית או בטיחות הגולשים.

[/quote-text]

הכירו את E-A-T

E-A-T הוא המנגנון החדש של גוגל לקביעת "איכות" התוכן.

Expertise / מומחיות – E (המומחיות של כותב המאמר בנושא המאמר)

ממש כמו בחיים, גם באינטרנט על מנת שאנשים ידעו שאנחנו מומחים בתחום מסוים יש כמה דברים שכדאי שנעשה:

  1. נספר להם מי אנחנו

    מכירים את האתרים בהם כל המאמרים מפורסמים תחת "מערכת האתר"? אל תהיו כאלה.
    במידה והאתר עוסק באחד מתחומי YMYL, הגולשים (וגם גוגל) רוצים להיות בטוחים שמי שמייעץ להם הוא באמת מומחה בתחום ולכן, כדאי שיהיה לו שם 🙂
    בנוסף, במידה ויש אפשרות להכניס פסקה בסוף המאמר המסבירה על הכותב (באתרים בהם יש כותבים רבים על נושאים רבים) זה יכול להיות מאוד מועיל, כך יכולים להיות בטוחים הקוראים שמומחה בתחום הרפואה כתב על רפואה ומומחה בתחום הפיננסים כתב על פיננסים.

    במידה והכותב הוא אישיות מוכרת מאוד כדאי לציין את המקומות בהם הרצה ופרסים בהם זכה (במידה ויש).

  2. נפרסם מאמרי עומק בתחום המומחיות

    מומחה נחשב מומחה בפי הרבים כאשר הוא משתף מהידע שלו בתחום מסוים באופן קבוע.
    לכן, על מנת להפוך למומחים עלינו להיות עקביים ולכתוב תוכן מקצועי באופן קבוע.
    כדאי לשלב בתוכן גם מונחים מקצועיים באופן שיהיה ברור שאנחנו מבינים על מה אנחנו כותבים.

  3. נקבל אזכורים באתרים חזקים (וכמובן קישורים)

    אומנם בישראל התחום עדין בחיתוליו, אבל בארה"ב כבר מזמן מושקעים מאמצים מטורפים בכל הקשור לאזכורים באתרים סמכותיים.
    מהו אזכור? פשוט כתיבת שם המותג בהקשרים חיובים ובתחום ההתמחות באתרים רלוונטיים (ממש כמו קישורים רק בלי הקישור :))

Authoritativeness / סמכותיות – A

סמכותיות היא מילה גדולה מאוד, אבל יש לי הרגשה שתכף נבין שכולנו מכירים אותה בשם קצת אחר.
על פי ההנחיות, גוגל מתייחסים בסמכותיות לאלמנטים הבאים:

  • סמכותיות יוצר התוכן (כותב המאמר).
  • סמכותיות התוכן עצמו.
  • סמכותיות האתר בו התפרסם התוכן.

בתכל'ס – אני קורא לסמכותיות קישורים.

אחד הנושאים שהכי מעניינים את הקוראים שלי (ובצדק) היה ונשאר בניית קישורים.
בעולם בו גוגל מנסה להלחם בכל הכוח נגד מניפולציות קישורים ובו בעת מבינה שאין לה דרך לקבוע דירוג לאתרים בלעדיהם אנחנו חייבים ללכת בין הטיפות.

המסר הוא פשוט – התמקדו בבניית קישורים טובה ונכונה, פילוח אנקורים ועמודים מקושרים בריא והכל יהיה בסדר.
באופן שאני רואה את זה – כדאי קצת לשים בצד את האנקורים המדויקים ולחזק את הברנד, גם אם ההשפעה לא תהיה מידית זה לגמרי הולך לשם.

Trustworthiness / אמינות – T

לא הצלחתי למצוא מקור אחד ברור שמסביר למה בדיוק מתייחסת האמינות אלא רק דעות מתנגשות וסותרות (וכמובן הגדרה רשמית אמורפית ומשעממת של גוגל).

איך שאני רואה את זה, אמינות של האתר נמדדת קודם כל בפרמטרים הטכניים שלו, לא סביר שאתר שרוצה לקבל מאיתנו פרטים אישיים או פרטי אשראי לא ישב על פרוטוקול SSL.

כדאי לקרוא: העברת אתר לSSL

עוד כמה נקודות שעלו לי בראש:

  • האם יש תקנון איכותי באתר?
  • האם דירוגי האתר בGoogle mybusiness וברשתות החברתיות גבוה?
  • האם האתר מהיר ומאובטח?
  • האם מוצגות חוות דעת בתוך האתר עצמו?

ועוד כמה מילים ממני

בכל סיום פוסט אני מרגיש צורך להזכיר לכולם שגוגל הוא עדיין רובוט, אומנם חכם ומתוחכם אבל רובוט.
לרובוט הזה מטרה אחת – להגיש לנו את התוצאות הטובות והאמינות ביותר שהוא יודע למצוא.

אני יודע שעכשיו לא מעט מהקוראים יחפשו דרכים מיוחדות לבצע מניפולציות שיעזרו להם לדמות את הפרמטרים שהזכרתי בפוסט, אבל בנינו? במקרה הזה אני חושב שכדאי להקשיב לגוגל ופשוט ליישם את השינויים 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים