עדכון: 06/06/2017

אז באיחור של שנים, החליטו בגוגל להוציא סרטון הנחיות רשמיות לגבי תחום הSEO.
בלי להאריך במילים – אני מביא את התרגום שלי לסרטון מילה במילה (עד כמה שניתן) – חובה לצפות לפני שבוחרים מקדם אתרים 🙂

הסרטון

(התמלול מתחת)

 

היי, אני מייל (Maile) מצוות החיפוש של גוגל אני רוצה לייעץ לכם איך לבחור באיש קידום אתרים טוב ולא באחד שיקח לכם הרבה כסף בלי לראות תוצאות, או גרוע מכך, אחד שישתמש בטכניקות שליליות ויגרום לכם לנזקים ולירידה במיקומים.

SEO משמעותו אופטימיזציה למנוע החיפוש.
לחלקנו, קידום אתרים נראה כמו קסם שחור.
אחרי שעבדתי בגוגל תקופה ארוכה, אני יכולה לומר לכם שלא מדובר בקסם שחור ואם אתם רוצים הצלחה לטווח ארוך אין קסמים בשביל שהאתר שלכם ידורג ראשון בגוגל.

מה זה קידום אתרים מוצלח?

הפוטנציאל של קידום אתרים תלוי באיכות האתר או עסק שלכם.
אז קידום אתרים מוצלח, יסייע לאתר שלכם להיות מדורג במקום הראוי לו, במקום בו לקוח פוטנציאלי יצפה לראות אותו.
מקדם אתרים מוצלח ינסה לעזור לכם לשפר את חווית החיפוש הכללית באתר – החל מתוצאות החיפוש, הקלקה על תוצאת החיפוש של האתר שלכם ובסופו של דבר להמיר.

מקדם אתרים טוב ימליץ על הטכניקות הטובות ביותר על מנת להפוך את האתר לידידותי למנוע החיפוש.
החל מדברים פשוטים כמו תגית טייטל טובה לבלוג או לעסק קטן ועד לדברים יותר מורכבים כמו קידום אתר בכמה שפות.

איש הSEO יוודא שאתם מספקים ללקוחות שלכם חוויה טובה, במיוחד לאלו המגיעים דרך מנוע החיפוש, ושהאתר שלכם נותן ערך בין אם מגיעים אליו דרך הדסקטופ (גלישה מהמחשב) או ממובייל (גלישה מהנייד).

כמה זמן לוקח קידום אתרים?

ברוב המקרים,למקדם האתרים יקח בין 4 חודשים לשנה לעזור לעסק שלכם להטמיע שיפורים ולראות פוטנציאל של רווח.

העצה הטובה ביותר שלי כאשר עובדים עם מקדם אתרים, היא לבקש ממנו לאמת את ההמלצות שלו עם הצהרות רשמיות של גוגל בוידאו, פוסט בבלוג או בתגובה של עובד גוגל בפורומים באופן הבא:
1.  תיאור הבעיה הקידומית שיש לפתור על מנת להתקדם בדירוגים.
2.  הגישה שהוא מציע על מנת לפתור את הבעיה.

מענה על שתי הנקודות האלה האלה יעזרו לכם להמנע מלשכור מקדם אתרים רע (לא מצאתי תרגום טוב יותר לPoor) שאחרת עלול לשכנע אתכם לעשות דברים חסרי תועלת כמו להוסיף מילים נוספות לתגית Keywords Meta או לבנות (לקנות) קישורים.
אם תחפשו את ההמלצה של גוגל בנושא הזה, אתם תמצאו פוסטים בבלוגים וסרטוני וידאו רשמיים של גוגל שמסבירים בבירור שהוספת מילות מפתח לתגית Meta keywords לא תועיל.

בנוסף, בעוד גוגל משתמשת בקישורים על מנת לקבוע את דירוג הדף (PageRank), אנו ממליצים בחום להמנע מקניית קישורים על מנת להעלות את הPageRank.

חוק בסיסי אחד ברוב המקרים הוא שפעולות העוזרות לקידום האתרים הן כאלו העוזרות גם ללקוחות באתר שלך.

דברים כמו התאמת את האתר למובייל ואפשרות לניווט טוב באתר או בניית מותג חזק.
בנוסף, אם אתם מותג מבוסס עם מסורת, טכניקת SEO טובה תהיה ככל הנראה לשים לב לפרטים טכניים כמו עדכון התשתית שלכם כך שהאתר יאפשר הטמעה של שינויים בקלות לטווח הארוך.

אם אתם בעלים של עסק מקומי קטן, כנראה שתוכלו לבצע את העבודה בעצמכם – צפו בוידאו שלנו המסביר איך לבנות נוכחות וירטואלית לעסק המקומי שלכם.

איך לבחור מקדם אתרים?

עכשיו, אם אתם עדיין חושבים שאתם צריכים לשכור שירותי SEO, הנה התהליך הכללי:

  1. אמצו תהליך של ראיון עם איש הSEO הפוטנציאלי שלכם, בדקו שהוא מתעניין בכם ובעסק שלכם.
  2. בדקו את ההמלצות שלו.
  3. בקשו (וכנראה שתצטרכו לשלם עבור) ד"וח אופטימיזציה טכני לאתר.
  4. בחרו

פירוט השלבים

  1. במהלך הראיון – הנה כמה דברים שכדאי לבדוק: מקדם אתרים טוב לא מתמקד רק בדירוגים של האתר בגוגל אלא גם ביכולת שלהם לעזור לעסק שלכם, כך שסביר שישאלו את השאלות הבאות:
    1. מה הופך את העסק שלכם ו/או התוכן שלכם לייחודי ולכן בעל ערך ללקוחות?
      הוא ירצו לדעת את הדברים האלה על מנת לוודא שהנתונים הללו מודגשים אצלכם באתר לטובת הקהל הנוכחי והפוטנציאלי.
    2. מיהו הלקוח הממוצע שלך ואיך כרגע הם מוצאים את האתר שלך?
    3. איך העסק שלך מרוויח כסף ואיך שיפור הנראות שלו במנוע החיפוש יסייע לכך?
    4. באילו אפיקי פרסום נוספים העסק משתמש? פרסום אופליין, רשתות חברתיות?
    5. מיהם המתחרים שלך? מה הם עושים בשביל לפרסם אונליין (ואולי גם אופליין)?אם לא נראה שמקדם האתרים מתעניין בעסק שלכם מנקודת מבט הוליסטית, חפשו מישהו אחר.
      קשה לקדם אתר באופן איכותי בלי לדעת מהן מטרות העסק, מיהם הלקוחות שלו ומהם מאמצי השיווק הנוספים שהעסק מבצע.
  2. השלב השני הוא לבדוק המלצות.
    אם ספק השירות שלכם מציג המלצות, בדקו עם אנשי הקשר האם הוא סיפק עצות יעילות, האם עבד בהצלחה עם מפתחי האתרים, מעצבים, אנשי חווית משתמש ואנשי השיווק.
    מקדם אתרים טוב הוא אדם שאתם מרגישים שניתן לעבוד איתו, ללמוד ממנו ושבאופן כללי אכפת לו מכם ומהעסק שלכם ולא רק דואג למיקומים של האתר שלכם בגוגל, כי בסופו של דבר, השיטות האלה לא מחזיקות זמן ארוך (אם הן עובדות בכלל).
    איש מקצוע טוב ירצה ללמד אתכם ואת הצוות שלכם על אופן העבודה של מנוע החיפוש ולוודא שSEO הופך להיות חלק אינטגרלי משיטות העבודה שלכם .
  3. בקשו דו"ח אופטימיזציה ומחקר מילות מפתח לאתר.
    אם אתם סומכים על המועמד שלכם, אפשרו לו גישה מוגבלת (לא כתיבה או ניהול) לנתוני הSearch console ואפילו לנתוני גוגל אנליטיקס שלכם.
    לפני שהוא משנה משהו באתר שלכם, בקשו ממנו לערוך מסמך בו הוא מציג מה לדעתו סדר הפעולות שיש לבצע על מנת לשפר את דירוגי האתר.
    אם אתם עסק גדול, תוכלו לשכור כמה מקדמי אתרים שיכינו לכם מסמך עם המלצות טכניות (וסדרי עדיפויות) ובדקו מה לכל מועמד יש להציע ואז החליטו עם מי תוכלו לעבוד באופן המיטבי.במסמך, מקדם האתרים צריך לקבוע עדיפויות למשימות במבנה הבא:

    1. הבעיה
    2. ההצעה לפתרון
    3. הערכה להשקעה הנדרשת – הזמן, ההשקעה או הכסף שתצטרכו להשקיע על מנת להטמיע את השינויים ולגוגל או לגולשים שלכם לזהות את השינויים.
      איש הקידום יצטרך לדבר עם אנשי הפיתוח שלכם על מנת להבין אילו אילוצים טכניים עלולים להיות.
    4. הערכה להשפעה חיובית על העסק – ההשפעה יכולה להיות דירוג גבוה יותר במנוע החיפוש שיביא ליותר כניסות והמרות באתר או השינויים ישפיעו על האתר שלכם ויאפשרו לו להיות יותר גמיש לשינויים בעתיד.

עכשיו, בואו נדבר על כל אחד מהשלבים האלה בנפרד.

מסמך האופטימיזציה צריך לכלול נקודות הקשורות ל:

  1. קישורים פנימיים.
  2. יכולת הזחילה (סריקה) של האתר (משפיעה גם על תקציב הזחילה)
  3. פרמטרים בURL.
  4. מצב השרת.
  5. HTTP RESPONSE CODE.

אם הוא יזכיר שיש לאתר שלכם תוכן כפול, בקשו ממנו להציג את כתובת הURL שמתחרות על אותו ביטוי חיפוש.
אני מציינת את זה בגלל שתוכן כפול רב קיים באתרים ברשת, ולעיתים קרובות לא מדובר על בעיה דחופה.

מחקר מילות מפתח צריך לכלול:

  1. פילוח מילות מפתח רלוונטיות בחלוקה לקטגוריות:
    1. מילות מפתח עם שם המותג (למשל gmail) – אלו הן מילות מפתח המכילות את שם העסק שלכם.
    2. מילות מפתח שאינן ממותגות (למשל email).

מקדם אתרים צריך לדאוג שעבור מילות מפתח ממותגות, האתר שלכם מספק חווית חיפוש מצויינת כך שהלקוחות שכבר מכירים את המותג שלכם יוכלו למצוא אותו בקלות וגם לקנות.

למילות מפתח שאינן ממותגות, מקדם אתרים יכול לעזור לכם להבין את רמת התחרותיות הקיימת באינטרנט.
הוא יכול להציג לכם את מילות המפתח שכדאי שהעסק שלכם ידורג עליהם ומה שהמתחרים שלכם עושים ומדוע הוא חושב שהם מדורגים כפי שהם מדורגים.

למשל, יכול להיות שלמתחרים שלכם יש חוות דעת מצויינות, תוכן ראוי לשיתוף או שהאתר שלהם בעל מונטין גבוה במיוחד.
מקדם האתרים יציע ההצעות לשיפור הדירוגים עבור מילות המפתח האלה ואת חווית החיפוש באופן כללי.
הוא יציע הצעות כמו:

  1. עדכנו תוכן מיושן באתר – האתר שלכם נפגע מכך שתוכן שכבר מדורג על ביטויים מסויימים הוא מיושן, מכך שהניווט באתר לא יעיל , טייטל לא מוצלח או שהוא אינו מותאם למובייל.
    בואו נשפר את הפרמטרים האלה ונראה אם יותר אנשים ממירים באתר, קונים או מבצעים מיקרו המרות (לדוגמא נרשמים לניוזלטר או משתפים את התוכן).
  2. שפרו את הקישורים הפנימיים – האתר נפגע מכך שהמאמרים החשובים שלכם באתר נמצאים רחוק מדי מדף הבית ולכן הגולשים מתקשים למצוא אותו.
    נוכל לשפר את הקישורים הפנימיים לעמודים האלה ובכך להביא אותם לידי ביטוי באופן טוב יותר.
  3. יצרו BUZZ – יש לכם תוכן באתר אך לא מספיק אנשים יודעים על זה, אנחנו נרצה לגרום ליותר אנשים לשתף את התוכן ע"י שיתוף ברשתות חבריות או ע"י שיתופי פעולה עסקיים.
    זה יעזור לנו למשוך יותר לקוחות פוטנציאליים ובכך להביא לאתרים שיקשרו באופן טבעי אלינו לאתר.
  4. למידה מהמתחרים – מקדם האתרים יציג לכם מה המתחרים שלכם עושים ויבדוק האם אתם יכולים להשוות את זה או לחלופין להציג ללקוחות את היתרונות הייחודים שלכם?
    ושוב – מקדם אתרים טוב יקבע סדר עדיפויות לאילו פעולות סביר שיביאו לעסק שלכם את השיפור הגדול ביותר בהשקעה הנמוכה ביותר ואילו שינויים דורשים זמן רב יותר אך יביעו לשיפור בטווח הארוך.

לסיום, הדבר האחרון שאני רוצה לציין, משיחות שלי עם אנשי SEO, אחד העיכובים הגדולים לשיפור אתר הוא לא ההמלצות שמקבלים מאנשי הSEO – אלא הזמן שהעסק נדרש להשקיע על מנת להטמיע אותן.

אם אתם מתחילים בתהליך, דאגו שכל הארגון מחוייב לשינויים הנדרשים, אחרת לא תוכלו להגיע לתוצאות וזה לא חשוב במי תבחרו כספק שלכם.

סיכום שלי

אחרי 12 שנה בבתחום (וכמעט 20 שנה שגוגל קיימים), הגיע הזמן שהם יתייחסו באופן רשמי לתעשייה שלמה שמתכתבת עם המוצר שלהם כמעט באופן בלעדי.  🙂

השארת תגובה