להיות ראשון בגוגל: הטיפים שמנצחים פעם אחרי פעם [כולל צילומי מסך] - עידן בן אור להיות ראשון בגוגל: הטיפים שמנצחים פעם אחרי פעם [כולל צילומי מסך] - עידן בן אור

עידן בן אור

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי


האמת על מקדמי אתרים היא אחת: אנשים חושבים שאנחנו יודעים לכשף את גוגל וככה לגרום לאתר שלהם להיות ראשון בגוגל.
כמעט בכל יום אני מקבל שיחה מבעל עסק נחמד שרוצה שאלמד אותו איך לקדם אתרים (ואם בשביל זה אתם פה כדאי לקרוא על קורס קידום אתרים ואת מדריך קידום האתרים שלי) ומבקש שאקדם אותו אל עבר ראש תוצאות החיפוש.

אז האמת היא איפשהו באמצע, ברוב האתרים אני משתמש רק בידע טכני ויצירתיות וב10% הקשים מאוד אני משתמש בכישופים 😉

במאמר הזה אשתף בכמה טיפים שעוזרים לי להוביל את האתרים למקומות הגבוהים במנועי החיפוש 🙂

אבל לפני, ננסה להבין קצת את ההשפעה של המיקום.

להיות ראשון זה חשוב?

בשביל להדגים עד כמה ההבדל בין המקום הראשון לשני יכול להיות משמעותי – צירפתי צילום מסך מהSearch console של אחד הלקוחות שלי.
ביטוי מאוד מחופש בישראל שירד אל המקום 2 לתקופה קצרה וההבדלים פשוט דרמטיים – המקום הראשון מקבל פי 4 יותר תנועה מהמקום השני.

כניסות למקום הראשון

הלכתי לבדוק בAWR את המספרים שלהם ושם המספרים קצת פחות דרמטיים – המקום הראשון מקבל "רק" פי שתיים תנועה מהמקם השני.

סטטיסטיקות מיקומים AWR

וקצת יותר בפירוט:

מיקוםCTR דסקטופCTR מובייל
134.428.72
217.3116.45
310.5410.4
47.076.89
54.984.9
63.613.6
72.752.65
82.162.04
91.741.59
101.481.2

עכשיו כבר לא צריך להסביר – רק להתחיל לפעול בשביל לכבוש את המקום הראשון 🙂

הפעולות שצריך לבצע

להבין מה סוג התוכן שראוי להיות במקום הראשון

בשביל להצליח לקדם את האתר שלכם היטב, קודם כל צריך להבין מה סוג התוכן שגוגל מזהה כרלוונטי עבור כל ביטוי.
אני אוהב להשתמש בSerpChecker – כלי שמנתח את הSERP ומציג את כל הנתונים שאני צריך ישירות במסך הראשון.

ניתוח SERP עם SERPCHECKER

למשל – עבור הביטוי "רשלנות רפואית" אנחנו יכולים לראות שיש כמה סוגי תוכן שמופיעים בעמוד הראשון:

– עמודים המסבירים על הגשת תביעה
– עמודי בית של משרדי עורכי דין בתחום
– סטטיסטיקות ומאמרים חדשותיים

לאיזה מהסוגים האלה האתר שלך מתאים?

רוצה שאעזור לך להגיע למקום הראשון בגוגל?


בשביל זה אני פה 🙂
השאירו שם וטלפון ואני בדרך לעזור!

שיפור חווית הגלישה

לאחר שהבנו איזה עמוד באתר אנחנו רוצים לדרג, עלינו לבדוק שהוא מספק חווית גלישה טובה איכותית לגולש.
הפרמטרים שאני מציע לבדוק:

  1. בדיקת מהירות אתר (המדריך בקישור מסביר כיצד למדוד וגם איך ניתן לשפר את המהירות)
  2. השתמשו בקישורים פנימיים והפנו את הגולש לתוכן רלוונטי באתר (ואפשר גם בחוץ) – מאמר אחד, מקיף ככל שיהיה לא יוכל לענות על כל שאלות הגולשים שעולות במהלך הקריאה.
    על מנת להשלים את החוויה – שלחו את הגולש לעבר תוכן משלים (רק דאגו שהוא יפתח בחלון חדש 🙂 )
  3. עדכנו את התוכן – יכול להיות שהמאמר שכתבתם בשנת 2009 היה הכי טוב באותה התקופה, אבל יש סיכוי טוב שהוא כבר לא רלוונטי – הקפידו לעדכן (ולציין בראש המאמר את תאריך העדכון).
  4. השתמשו במפות חום – לפעמים אנחנו חושבים שהאתר שלנו מושלם מכל בחינה, אבל כשבודקים איך הגולשים משתמשים בו מתגלה הפתעה (לרעה) – בשביל להימנע ממצבים מתמשכים כאלה, השתמשו במפות חום באתר לפחות פעמיים בשנה (כל פעם לתקופה של חודש לפחות) וזהו מוקשים.
  5. שאלו את הלקוחות שלכם – לפעמים הדרך הטובה ביותר לקבל חוו"ד על מה שקורה באתר היא לשאול את הלקוח.
    אל תתביישו להתקשר ללקוח עם שאלות / לשלוח אליו מייל קצר ומנומס עם בקשה למענה על כמה שאלות שיעזרו לכם לשפר את חווית הגלישה.

קישורים חיצוניים

מאז 1998 ועד היום – קישורים לאתר היו ונשארו אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחה בעבודת SEO.
עשו כל שביכולתכם על מנת להשיג קישורים איכותיים מאתרים חיצוניים אל האתר שלכם אך הזהרו – עבודה לא מדוייקת עלולה להביא לענישה.

בוובינר הזה (עלה בשנת 2016 אך עדיין מאוד רלוונטי) אני מסביר את התפיסה שלי בנושא בניית קישורים.

בדקו איך גוגל רואה את האתר

ישנן 2 דרכים לראות שגוגל רואה את האתר בדיוק כמו שאתם רוצים.
1. בדיקה בSC – לאחר שתאמתו את האתר בגוגל, תוכלו להכניס כל כתובת באתר ולראות באופן מדוייק כיצד גוגל רואה אותה.
את הפרמטרים שכדאי לבדוק כתבתי במדריך שלי לאופטימיזציה.

בחינת עמוד בSC

 

תצוגה של עמוד בSC

2. השתמשו באופרטור cache: לפני כתובת האתר בדפדפן

שימוש בCACHE מאפשר לנו כגולשים לשאול את גוגל איזה תוכן הוא מזהה אצלנו באתר
בדיקת גרסת קאש בגוגל

רוצה שאעזור לך להגיע למקום הראשון בגוגל?


בשביל זה אני פה 🙂
השאירו שם וטלפון ואני בדרך לעזור!

תגיות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.