"איזה מקום אני בגוגל ואיך אני בודק את זה?" – 7 פעמים קיבלתי את השאלה הזו במייל בחודשים האחרונים ולכן, החלטתי ללדת פוסט 🙂

למה צריך לבדוק מיקומים בגוגל?

מאז ומתמיד, בדיקת הצלחה של פרוייקטים בתחום קידום האתרים נמדדו במיקומים האורגניים אותם סוכם לקדם.
סדר יומו של מקדם אתרים נפתח בבדיקת מיקומי האתרים בגוגל, קפה של בוקר ורק לאחר מכן כל השאר 🙂

אומנם היום זו אינה בהכרח הדרך המיטיבת לקבוע האם פרוייקט הוא מוצלח או לא (יש פרוייקטים בהם כדאי לבדוק המרות ואחרים בהם כדאי לבדוק תנועה אורגנית לאתר), אך עדיין מדובר בנושא בחשיבות עליונה.

אז קצת ת'כלס

בפוסט שלי על כלים לקידום אתרים אני מקפיד לעדכן את הכלים בהם אני משתמש באופן אישי, אך לא בהכרח הכלים שמתאימים לי הם אלו שיענו על הצרכים שלכם.

בואו נתחיל עם כמה כלים המאפשרים בדיקת מיקומים חינם

KolYom

בחרתי להתחיל עם הדובדבן שבקצפת.
כל יום הוא כלי חינמי שפותח ע"י עומר שובל ומאפשר לקהל הישראלי לבדוק חינם (לגמרי) מאות ביטויים בגוגל על בסיס יומיומי.

הכלי סורק את ה100 התוצאות הראשונות עבור כל ביטוי (עמודים 1-10 של תוצאות החיפוש) ומאפשר השוואות בין תאריכים שונים וכן לראות גרף ממוצע של התקדמות הביטויים לאורך תקופות שונות.

בנוסף מאפשר כל יום לבצע מעקב על קישורים נכנסים אל האתר (בד"כ קישורים חיצוניים שבניתם) ולוודא כי לא הקישור עדיין באויר וכי לא בוצע בו כל שינוי מהותי.

Search console

אז הקונסולה של גוגל היא כמובן לא כלי אידיאלי לבדיקת מיקומים, למה בכל זאת אני מציג אותה? פשוט כי יש לה כמה יתרונות שאין לאף כלי אחר:

  1. הכלי מאפשר בדיקה של הCTR של כל ביטוי עליו אנו מדורגים והוביל תנועה לאתר.
  2. הכלי מאפשר בדיקה של מיקום ממוצע בגוגל (כנראה הממוצע הכי מדוייק שיש בשוק) עבור כל ביטוי שהוא מזהה.
  3. הכלי מאפשר לנו למצוא ביטויים שאפילו לא חשבנו עליהם ומובילים תנועה לאתר (כמובן שלא ניתן לנבא מראש את כל הביטויים שמובילים תנועה לאתר היות ו15% מהחיפושים בגוגל בכל יום הם חדשים).

החסרון המרכזי של הכלי הוא שהוא מציג את המידע 90 יום אחורה בלבד.
המלצה שלי: הורידו בכל חודש את הנתונים מהSearch console עבור כל פרוייקט אותו אתם מנהלים.

Serps.com

אז serps.com הוא לא בדיוק כלי חינמי למעקב קבוע אחרי מיקומים בגוגל, הוא כן מציע כלי המאפשר בדיקה ספציפית של מיקומים במידה ואתם רוצים לבצע בדיקות נקודתיות בכל פעם שעולה צורך (התוצאות מתקבלות מייד).

הכלי בתשלום הוא אחד מהכלים המתקדמים לניתוח תוצאות החיפוש בגוגל ואולי ארחיב עליו בפוסטים הבאים.

Fat rank keyword checker

אז פה מדובר על תוסף חינמי לכרום מבית Fatjoe המאפשר בדיקת מיקומים ישירות מהדפדפן.
ניתן לייבא קובץ CSV עם הביטויים ולבדוק עד עומק של 100 התוצאות בגוגל.

היתרון של התוסף הוא שהוא מאפשר בדיקה במנועי חיפוש שונים על פי מדינות – שווה לנסות.

ועכשיו לכלים בתשלום

Rank Rnger

רנק ריינג'ר הוא כלי ישראלי (אם כי הם לא מבליטים את זה) עם ממשק נח מאוד לקידום אתרים.
מדובר בכלי שהוא המספק פתרון כולל, אבל בגזרת נושא הפוסט שלנו הוא מאפשר:

  1. בדיקת מיקומים לוקאליים על פי אזורים בתוך כל מדינה.
  2. בדיקה מיקומים במנועי חיפוש שונים.
  3. בדיקת מיקומים במובייל.
  4. חיבור האתר לאנליטיקס וציון אירועים ספציפיים על גבי הגרף.
  5. סימון תגיות הSchema והמידע העשיר שמוצגות לביטוי הרלוונטי ולכל תוצאת חיפוש.
  6. דירוג ממוצע.
  7. ביצועים של עמודי נחיתה ספציפיים
  8. וכו' וכו' וכו'  🙂

Zefo

זפו הוא מתחרה ישיר של רנק רינג'ר (ולדעתי גם ותיק יותר).
גם במקרה שלו, מדובר בכלי המאפשר הרבה מעבר למעקב דירוגים.

זפו מאפשר את כל מה שציינתי למעלה פרט לציון של תגיות הschema והמידע העשיר בתוצאות החיפוש.
בגדול מדובר בכלי עם אפשרויות רבות, אך מי שמחפש רק מעקב דירוגים כנראה לא ימצא את הפתרון שלו אצל זפו (המחיר לא מצדיק שימוש רק לצורך הזה).

Pro Rank Tracker

פרו ראנק טראקר הוא כלי יעודי לבדיקת מיקומי אתרים בגוגל.
היתרון המרכזי שלו הוא המחיר, תחרותי מאוד לעומת הכלים האחרים (המבוססים ענן) ומאפשר בערך את אותם הפיצ'רים.

הממשק הוא לא מהנוחים שיצא לי להשתמש בהם אבל בהחלט מדובר על פתרון מעולה לנושא הפוסט שלנו.

AWR

ותיקי עולם קידום האתרים זוכרים את AWR כראשוני הכלים לבדיקת מיקומים.
בעבר היה מדובר בתוכנה אותה היה ניתן הלהתקין על המחשב ודרכה לבצע את הבדיקות.

עם השנים הפסיקו בחברה לתמוך בתוכנה ועברו למערכת בענן המספקת את אותם השירותים.
בגדול, מקדמי האתרים אותם אני מכיר מתחלקים ל2: אלה שלא יכולים בלי המערכת ואלה שפשוטים שונאים אותה.

אני לא נכנס לאף אחת מהקטגוריות כי מעולם לא עבדתי איתה, אני כן יכול להגיע שאם יש כ"כ הרבה דעות לגביה – היא לפחות שווה בדיקה.

WebCeo

פה מדובר בכלי המנצח מבחינתי (והנה קישור AFF).
לפני שתתחילו לקרוא – מדובר בכלי היקר ביותר בשוק לבדיקת מיקומים.

המחירים לא פרופורציואנלים לכלום ואני ממליץ לעשות שימוש בבדיקת המיקומים שלהם רק אם עושים שימוש במערכת באופן מלא.

היתרון הברור של הכלי: בדיקה לוקאלית סופר מדוייקת לפי ערים.
הכלי מאפשר בדיקה של נפחי החיפוש על פי ערים (למשל, כמה אנשים מחפשים בישראל את הביטוי "גנן" מהעיר ירושלים?).

לסיכום

בפשטות – הכל תלוי בצורך.
במידה ואתם עובדים בשוק הישראלי, ואין צורך מעקב אחרי אלפי ביטויים – כל יום הוא הכלי האידיאלי עבורכם.
במידה ואתם זקוקים ליותר ביטויים (ולשום פיצ'ר אחר נוסף) – PRT יהיה פתרון מצויין.

מי שזקוק לפתרון כולל יותר, WEBCEO עובד הכי טוב בשבילי אבל המגוון רחב מאוד ומותאם לטווח מחירים רחב (והוא היקר ביותר).

רוצים להתייעץ איתי בנושא? מוזמנים לפנות דרך עמוד הפייסבוק או דרך עמוד הצור קשר.

4 תגובות

  1. אליאב לנקרי הגב

    ה-awr עדיין נתמכת בגרסת התוכנה ומתאימה לסקיילים גדולים. מומלצת לחברות עם שפות מרובות ומנועי חיפוש שונים. גרסת הקלאוד מתאימה לעסקים קטנים.

    אחלה פוסט!

    • עידן בן אור הגב

      לפי מה שאני יודע, התוכנה כבר לא מקבלת תמיכה (אשמח לתקן אם צריך).

      כיף לראות אותך פה אליאבוס! 🙂

  2. מיכה קור הגב

    לא כל הכלים עובדים טוב עם ביטויים בשפת הקודש. מה הכי מומלץ לבחור כדי לעקוב אחרי הביטויים בעברית.

    • עידן בן אור הגב

      לפי מה שאני יודע – כל הכלים לבדיקת מיקומים שפרסמתי עובדים מצויין עם עברית וגם גוגל ישראל 🙂

השארת תגובה