מאנדיי CRM: האם מאנדיי מצליחה להביא את החוזקות שלה גם למערכת ניהול לקוחות? [עדכון 2024]

אחרי שפורסם פה פוסט סקירה על מערכת ניהול הפרויקטים של מאנדיי, אנשים פנו אליי ושאלו אותי על מערכת ה-CRM שלהם (מאנדיי CRM) והאם הייתי מרוצה גם ממנה. אז האמת היא שלא ניסיתי אותה ואני בטח לא יכול להמליץ על משהו שלא בדקתי וחקרתי לעומק. כי זה שמאנדיי עושה עבודה מעולה עם ניהול פרויקטים, לא בהכרח אומר שגם מערכת ה-CRM שלהם מוצלחת באותה מידה. יכול להיות שכן, יכול להיות שלא, בכל אופן, זה משהו שצריך לבדוק.

אז החלטתי לבדוק. מתוכנה לניהול לקוחות (CRM) אני מצפה לכמה דברים:
  • היא צריכה להציג לי תמונה עדכנית ומלאה על הלקוח כדי שאוכל לתת לו שירות מקצועי ומותאם
  • היא צריכה לתת לי מידע על היעילות של מערך המכירות שלי
  • היא צריכה לספק לי דוחות ותובנות על העסק שיעזרו לי לשפר ביצועים
  • היא צריכה להיות נגישה, ברורה וקלה לשימוש
  • היא צריכה להסתנכרן עם תוכנות ומערכות אחרות שאני עובד איתן כדי שכל המידע יאורגן ויוצג במקום אחד
אחרי שבחנתי אותה מכל הכיוונים, ממש הופתעתי לראות שמאנדיי CRM ענתה על כל הדרישות שלי. לא ציפיתי שמערכת לניהול פרויקטים תדע להביא את כל היתרונות הידועים שלה לפלטפורמת ניהול לקוח. אחרי הכל, מאנדיי לא ידועה ב-CRM שלה והיא לא משווקת את עצמה כמערכת ניהול לקוחות כמו סיילספורס למשל, אבל בשורה התחתונה, היא ספקה את כל הצרכים שלי ואף מעבר לכך. וכמובן, מעל לכל, גם כאן בולטים הגמישות האינסופית, הויזואליות המרשימה וההתאמה האישית שהופכים אותה למערכת נוחה וידידותית שמייעלת תהליכים ומשקפת תמונת מצב ברורה וקלה לסריקה.  אני הולך לפרט ולסקור כל פיצ׳ר ששווה להתעכב עליו, אבל האמת היא שהדרך הכי טובה לדעת אם מאנדיי CRM מתאימה לכם – היא פשוט לנסות אותה. בטח כשאפשר לעשות את זה לחלוטין בחינם ובלי להשאיר שום פרטי אשראי. יש לכם 14 יום לנסות את המערכת על שלל הפונקציונליות שבה ואחרי זה תוכלו להחליט אם להמשיך איתה או לא.  טיפ: ממליץ לכם לעשות את ההתנסות על תוכנית ה- Standard או ה- Pro, זה יפתח לכם הרבה יותר אפשרויות ושם באות לידי ביטוי החוזקות העיקריות של המערכת. אם תחליטו לשדרג או לשנמך בהמשך, זה ממש פשוט ומתבצע בקליק.

בואו נדבר על הפיל שבחדר: למה מאנדיי כשיש את סיילספורס?

אני לא באמת יכול לקבוע בצורה אבסולוטית מי טובה יותר, כי ברור שלכל עסק יש את הצרכים והעדפות שלו. מה שכן, אני יכול לשים את שתי המערכות זו לצד זו כדי שלכם יהיה קל להחליט מי מתאימה לכם יותר – סיילספורס או מאנדיי CRM. אני יכול לומר שההבדל הכי בולט בינהן הוא שמאנדיי שמה את הדגש על שקיפות ושיתוף פעולה זורם ואפקטיבי בין כל המחלקות בארגון וסיילספורס יותר מורכבת ושמה דגש על פיצ׳רים של ניתוח נתונים ושירות לקוחות. אם אתם מנהלים ארגון גדול שנדרש להתמודד עם מאות לקוחות, כנראה שסיילספורס תתאים לכם יותר. מנגד, מאנדיי CRM תדע לתת מענה טוב יותר לחברות שצריכות מערכת ניהול לקוח שמערבת מספר בעלי תפקידים שצריכים לעבוד זה עם זה במהלך מסע הלקוח.  הבדלים נוספים:
  • מאנדיי CRM הרבה יותר קלה לשימוש. היא ויזואלית ומציגה את כל המידע מול העיניים בצורה שמבט אחד מספיק כדי להבין את התמונה הכוללת. כל אחד יכול להשתמש בה, גם האנטי טכנולוגים הגדולים ביותר. סיילספורס מערכת יותר מורכבת ומתאימה בעיקר לארגונים גדולים.
  • סיילספורס עמוסה במוצרים ופיצ׳רים, גם כאלה שלא בהכרח קשורים למערכת ניהול לקוח. מאנדיי CRM יותר ממוקדת בתכונות של ניהול לקוח, זה הדגש בה והיא לא תציע יותר מדי מעבר.
  • מאנדיי CRM עולה משמעותית פחות. התוכניות שהיא מציעה מאד ברורות והמחיר משתלם ונותן תמורה מעולה לכסף. לסיילספורס יש תמחור מורכב יותר שעלול להכביד על עסקים קטנים ובינוניים. 
למאנדיי CRM יש שירות לקוחות מעולה עם זמני תגובה מהירים ותמיכה בעברית! גם לסיילספורס יש תמיכה טובה, בטלפון ובמייל, אבל לא בעברית. נשמע מתאים? בואו נצלול פנימה.

לנסות את מאנדיי CRM בחינם תוך 3 דקות, בלי להשאיר פרטי אשראי

  1. בואו נכנס לעמוד הרשמי של Monday CRM ושם נלחץ על כפתור Get Started:

2. בשלב הבא מאנדיי CRM מבקשת להזין את כתובת הדואר האלקטרוני וזה בערך המידע האישי האחרון שהיא תצטרך מאיתנו. כאמור, מקבלים את המערכת להתנסות לגמרי בחינם ואפילו פרטי כרטיס אשראי לא נדרשים.

3. במסך הבא נבחר סיסמא, נגדיר את שם החשבון ונסמן את הצ׳ק-בוקס הקטן בתחתית לאישור תנאי השימוש.

4. מיד אחר כך יופיעו מספר שאלות זריזות שיעזרו למאנדיי להתאים לנו בצורה הטובה ביותר את המערכת. כמובן שאם במהלך הזמן הצוות שלכם גדל או הדרישות שלכם השתנו, תמיד תוכלו לעדכן.

5. בסוף ההרשמה מאנדיי תציע לכם להוסיף את השותפים שלכם למשרד, אבל אין מה למהר ולצרף את כולם. תתחילו עם הצוות המצומצם, תרגישו את המערכת תראו איך זורם ובמידת הצורך, תזמינו מחלקות נוספות. התמחור הוא לפי כמות המשתמשים ולכן לפני שאתם קופצים למים העמוקים, תראו שהטמפרטורה נעימה לכם.

6. במסכים הבאים מאנדיי תוביל אתכם דרך סדרת שאלות שיעזרו לה לתפור את ה- CRM לפרויקט שלכם ומטרותיו.

התאמת הפרויקט למטרותיו

7. כדי להקל עליכם את העבודה עם המערכת, מיד בסיום ההגדרה של הפרויקט, מאנדיי תעשה לכם טיול קצר על הדשבורד עם הסברים על כל איזור ומה צריך לעשות כדי להתחיל. וזהו, סיימנו.

מה יש במאנדיי CRM שהופך אותה למערכת ניהול לקוח מהמובילות ביותר בשוק?

אם יש משהו שמאנדיי מצטיינת בו ועושה אותו טוב יותר בפער מהמתחרות שלה, זה הגמישות וההתאמה האישית. שני אלה, יחד עם הממשק הנוח והידידותי, חשובים במיוחד כשמדובר במערכת ניהול לקוח  ומאפשרים להתמקד בדיוק במה שהעסק צריך כדי להשתפר, להתייעל ולצמוח.

כדאי לקרוא: סקירה של מערכות לניהול פרוייקטים

ממש כמו התוכנה של מאנדיי לניהול פרויקטים, גם ב- CRM תהיה לכם שליטה מלאה על כל שדה. למעשה, הממשק הוא בדיוק אותו ממשק, ויזואלי ואינטואיטיבי, וכזה שיודע לספק במבט חטוף את כל המידע שנחוץ כדי לעקוב אחר הביצועים של העסק. אם יצא לכם כבר לעבוד עם מאנדיי, ההסתגלות למערכת ה-CRM תהיה הדבר הכי קל שקרה לכם. אם עוד לא יצא לכם לעבוד עם מאנדיי, לא לדאוג, כמה דקות ואתם שולטים בסיטואציה. בכל מקרה, ממליץ לתת הצצה על הסקירה של המערכת, כי הרבה דברים יהיו חופפים ואני לא אתעכב עליהם שוב.

במאמר הזה אני הולך להתמקד אך ורק במאנדיי CRM. נדבר על התכונות של המערכת, על היתרונות והחסרונות, על השירות, על התמחור ובכלל, על כל מה שחשוב לדעת לפני שלוקחים החלטה ומתחייבים לתוכנית. אם הביקורת עשתה לכם חשק לקבל טעימה מקרוב, מאנדיי מציעה לכם 14 ימי התנסות במערכת ה-CRM ללא עלות, ללא התחייבות וללא צורך בהזנת פרטי אשראי. לקרא סקירה ולשמוע ביקורות זה נחמד, אבל בעיני, זה לא תחליף להתנסות ממשית בתוכנה. רק כשתתנסו, תחקרו, ותשתמשו על אמת תוכלו לדעת אם המערכת מתאימה לכם ואני מאד מעריך חברות שמבינות את זה ומאפשרות לנסות את המוצר לחלוטין בחינם.

פיצ׳רים בולטים

מערכת ה-CRM של מאנדיי תאפשר לכם להכיר את הלקוחות שלכם מקרוב. היא תנקז אליה את הלידים שהתקבלו, תציג מידע על פרטי העסקה שנסגרה ואנשי הקשר שהיו מעורבים, ותרכז את כל ההתקשרות שהיתה עם הלקוח על ידי שאיבת המידע מג׳ימייל או אאוטלוק. בואו נסתכל על זה מקרוב.

הדשבורד: איסוף וניהול לידים בצורה קלה, שקופה וזורמת

ב- CRM של מאנדיי יש 6 בורדים עיקריים שמרכזים אליהם את המידע וגם מתממשקים זה עם זה. הם יציגו לכם נתונים על הלידים, אנשי הקשר, חשבונות, עסקאות, פעילות ומכירות.

לידים (Leads)

ברגע שנכנס ליד, אנשי המכירות יקבלו התראה ויוכלו לראות את פרטי ההתקשרות עם הלקוח בלוח הלידים:

רשימת לידים

לצד הדברים המובנים מאליו כמו שם הלקוח, שם החברה, טלפון, אימייל וכו׳, יופיעו שדות שיאפשרו לנו להזין נתונים נוספים, למשל, מי איש המכירות שאחראי לטפל ולתת שירות, עד כמה הליד איכותי והאם יש צורך בפולואו אפ, או שאפשר כבר להתקדם הלאה, כי במקרה כזה, יש אפשרות ללחוץ על ״Move to contacts" כדי לשמור את פרטי הקשר ולהמשיך את השיח עם הלקוח. 

את הלידים תוכלו להוסיף ידנית, לייבא מאקסל, או למשוך אוטומטית מתוך המערכת שאיתה אתם עובדים באמצעות אינטגרציות.

עכשיו, תסכימו איתי שברגע שליד נקלט במערכת אין לנו זמן לבזבז וצריך לפנות אליו כל עוד הוא חם. במאנדיי יש לכם טמפלטים מובנים שיחד עם אוטומציה נכונה – ישיגו לכם בדיוק את זה. תוכלו להגדיר למערכת שברגע שליד נכנס – מיד ישלח אליו מייל עם המסר שתבחרו ואת כל זה תוכלו לבצע בקלות דרך הדשבורד, באמצעות לחיצה על ה + שמופיע לצד שם הלקוח:

רשימת לידים

שם יחכו לכם כל הטמפלטים שתגדירו וכל מה שתצטרכו זה לבחור ולשגר. כמובן שהאוטומציות של מאנדיי יהפכו את החיים שלכם לקלים עוד יותר ועל סמך מתכון שתגדירו, השדות בדשבורד ישתנו אוטומטית. למשל, כשהמייל נקרא, תוכלו לשנות את הסטטוס ולתת אינדיקציה לכך שהלקוח הביע עניין או שתוכלו להקפיץ מיד מייל לאיש מכירות שיקבע פגישה. 

אנשי קשר (Contacts)

כל המסכים במאנדיי CRM מסתנכרנים זה עם זה ואם בקשנו במסך הלידים לשמור איש קשר מסויים, כל הפרטים שלו יועברו בצורה אוטומטית למסך אנשי הקשר. שם, אני יכול לראות מאיזו מדינה הוא, מה השעה אצלו (בהנחה ומדובר באיזורי זמן שונים), מה הטלפון, האימייל וכן הלאה.

רשימת אנשי קשר

חשבונות (Accounts)

במסך ה- Accounts תוכלו לרכז את כל פרטי החשבון ולקבל מבט נרחב על הלקוח. תוכלו לשמור את כל ההתקשרות, לשלוח אי מייל דרך המערכת, לראות את כל ההסטוריה עם הלקוח, פרויקטים משותפים וכן הלאה. שום דבר לא נופל בין הכסאות ובכל רגע נתון יש לכם את התמונה המלאה לגבי כל חשבון, איש קשר או עסקה. לא משנה איזה איש מכירות ימשיך את הטיפול, כל מה שהוא צריך לדעת – יהיה שם.

עסקאות (Deals)

במאנדיי, כמו במאנדיי, כל המידע מוצג בצורה ויזואלית וקלה לסריקה. במבט זריז אני יכול לראות באיזו שלב הליד נמצא, מי מטפל בו, כמה כסף מונח על הפרק, להגדיר עדיפויות, לראות כמה זמן העסקה מתבשלת וכל דבר נוסף שאני מרגיש שיש לי בו צורך – יכול להתווסף בקליק אל תוך הבורד. כל ליד יתוייג על סמך האיכות והחשיבות שלו, כך שצוות המכירות ידע איפה להשקיע את מירב המאמצים ואיזה ליד יפיק את התועלת המקסימלית לארגון.

עסקאות

כל השדות יכולים להשתנות מאנגלית לעברית, הצבעים הם בגדר המלצה, והטורים יכולים להופיע בסדר שתבחרו. הגמישות פה היא באמת מקסימלית וההתאמה האישית היא ברמה הגבוהה ביותר שאני מכיר.

פעילות (Activities)

כאן אני יכול לראות את הביצועים של צוות המכירות ולקבל מבט מלמעלה על כמה שיחות טלפון כל איש מכירות הוציא, כמה כסף הוא הכניס, כמה זמן לקח לו לסגור את הדיל וכן הלאה.

באמצעות לחיצה על כפתור הפילטר, אני יכול להוציא את האינפורמציה הספציפית שבה אני מעוניין:

הבורד הזה מאפשר לכל מנהל להיות עם יד על הדופק ואפשר להשתמש בו כדי לתמרץ את הצוות ולייעל את תהליכי העבודה בארגון.

מכירות (Sales Dashboard)

הגענו לתכלס. לכאן מתנקזת כל הפעילות שלנו כשהיא מתורגמת להכנסות. בבורד המכירות נוכל לקבל תובנות מעמיקות על המצב הפיננסי של העסק ולראות עד כמה השתלמו המאמצים שהשקענו בכוח האדם ובזמן שהושקע על כל ליד. כל המספרים והנתונים מופיעים בויזואליות שמקלה על הסריקה וההבנה של התפלגות הנתונים על פי פרמטרים שונים.

לוח מכירות

וזהו, אפשר לומר שכאן סיימנו עם כל המסכים שאליהם מתנקז המידע על הלקוחות, העסקאות וההכנסות. מכל מסך אפשר להגיע לכל מסך, לראות את הנתונים, להשאיר הודעות לחברי הצוות, לראות מידע על אנשי הקשר ולשלוח מיילים.

אינטגרציות: לרכז את כל הנתונים למערכת אחת

בדומה למערכת ניהול המשימות של מאנדיי, גם כאן תוכלו להתממשק עם כל התוכנות הפופולריות ביותר לניהול העסק. המטרה היא כמובן לאגד את כל הנתונים למקום אחד כך שלא תצטרכו לנדוד בין מסכים ותוכלו לשלוט בכל ענייני העסק בפלטפורמה אחת שמרכזת את הכל. מאנדיי CRM תאפשר לכם לייבא נתונים מה- Slack, Gmail, HubSpot, Mailchimp ועוד בערך 50 שירותים נוספים.

אינטגרציות אפשריות

שירות לקוחות: מהיר, יעיל ובעברית (!)

בניגוד כמעט לכל מערכת CRM אחרת, למאנדיי יש תמיכה טכנית בעברית וזה יתרון עצום. למרות שהיא מספקת כל מה שדרוש כדי שתוכלו לפתור כל בעיה ולענות על כל שאלה לגמרי בעצמכם, תמיד מרגיע לדעת שבכל רגע נתון אפשר להרים טלפון ולשמוע עברית בצד השני של הקו. אין פערי שעות, אין צורך בשיחות בינלאומיות, ולא צריך להתאמץ כדי להבין את המבטא הכבד או כדי להסביר בצורה ברורה מה בדיוק הבעיה. וחוץ משירות לקוחות בעברית, כל המערכת עצמה מותאמת לנו, כותבי ה-מימין לשמאל, כך שתוכלו לכתוב בעברית ואף לשלב מילים באנגלית מבלי שיצא לכם ג׳יבריש לא מובן. 

תוכניות ומחירים: כמה עולה מאנדיי CRM?

מאנדיי CRM מציעה 5 תוכניות שונות כשהמחיר בינהן משתנה בהתאם לכמות המשתמשים והפיצ׳רים שבחרתם להפעיל. כל התוכניות מתומחרות על בסיס חודשי בתוכנית לשנה:

תוכניות מחירים

לא משנה באיזו תוכנית תבחרו, מאנדיי מציעה לכם 14 ימי התנסות בחינם ומבלי צורך להשאיר פרטי אשראי, כך שתוכלו להרגיש את המערכת בעצמכם ולהתנסות בכל הפיצ׳רים שדברנו עליהם. כשאתם בוחרים תוכנית לתקופת הנסיון, עדיף שתבחרו בתוכנית שעונה במידה המדויקת ביותר על הצרכים הנוכחיים של העסק כך שתוכלו להתנסות על אמת ולראות האם היא עומדת בדרישות שלכם.

מהתנסות שלי, כל תוכנית שהיא מתחת ל- Standard לא באמת מספקת ולא שווה את הכסף. היכולות המשמעותיות והפיצ׳רים המתקדמים והנדרשים לניהול חלק של העסק מגיעים החל מהתוכנית הזאת והלאה. רק שם תוכלו להנות מאינטגרציות, אוטומציות ואפילו אפשרות להוצאת חשבוניות. המסלולים שמתחת, כלומר החינמי והבייסיק, חסרים את התכונות הללו, ובלעדיהן, אתם למעשה מוותרים על החוזקות שהופכות את מאנדיי CRM למערכת ניהול לקוח יעילה, עוצמתית ונוחה שחוסכת ים של זמן.

השוואת תוכניות

שימו לב שבמאנדיי אתם משלמים על פי כמות המשתמשים והיא ניתנת לבחירה מתוך קבוצות קבועות מראש: 3, 5, 10, 15 וכן הלאה. המשמעות היא שאם תרצו לפתוח את המערכת ל6 משתמשים, תצטרכו לבחור בתוכנית של 10 וזה אומר שתשלמו על עוד 4 משתמשים סתם, מה שעלול להגדיל את העלות החודשית ולהפוך את השימוש במערכת ללא כלכלי במיוחד. הפתרון לזה מבחינתי הוא לבחור בכל פעם את כמות המשתמשים המינימלית ולהגדיל אותה עם הזמן כשיש לי משתמשים שיאיישו את כל קבוצת המושבים.

שורה תחתונה: מאנדיי CRM היא מערכת גמישה, מגוונת ויעילה לניהול לקוח

איך שלא מסתכלים על זה, למאנדיי יש סט תכונות שהולך עם המוצרים שלה והופך אותם למובילים בשוק. במערכת ה-CRM שלה, ממש כמו במערכת ניהול הפרויקטים, יש גמישות מדהימה, סט תכונות מרשים להפקת תובנות שעל בסיסן אפשר לייעל ביצועים, הממשק שלה מספר לנו את כל התמונה במבט חטוף והיא ידידותית וקלה לשימוש.

אני אוהב את העובדה שכל המסכים מתממשקים בה ומסתנכרנים זה עם זה בקליק ושהיא חוסכת המון זמן על פעולות ידניות מונוטוניות של הזנת נתונים למערכת. כל אלה, יחד עם האינטגרציות שמאפשרות לי למשוך אליה נתונים ממערכות אחרות, הופכים אותה למערכת CRM מנצחת לעסקים קטנים ובינוניים שמחפשים לפשט תהליכים ולייעל את זרימת העבודה בארגון. אבל אין שום סיבה שתסתמכו אך ורק על החוויות שלי ממנה, כשאתם יכולים לנסות אותה בעצמכם ללא עלות וללא צורך בהשארת פרטי אשראי.

שימו לב שבמאנדיי אתם משלמים על פי כמות המשתמשים והיא ניתנת לבחירה מתוך קבוצות קבועות מראש: 3, 5, 10, 15 וכן הלאה. המשמעות היא שאם תרצו לפתוח את המערכת ל6 משתמשים, תצטרכו לבחור בתוכנית של 10 וזה אומר שתשלמו על עוד 4 משתמשים סתם, מה שעלול להגדיל את העלות החודשית ולהפוך את השימוש במערכת ללא כלכלי במיוחד. הפתרון לזה מבחינתי הוא לבחור בכל פעם את כמות המשתמשים המינימלית ולהגדיל אותה עם הזמן כשיש לי משתמשים שיאיישו את כל קבוצת המושבים.

שאלות על מאנדיי CRM

מאנדיי CRM היא מערכת לניהול לקוח שמאפשרת לכם לעקוב אחר הלידים, אנשי הקשר, העסקאות והביצועים של צוות המכירות בארגון. היא הפלטפורמה שאליה מתנקזים כל הנתונים אודות הלקוחות הפוטנציאלים והקיימים שלכם. בזכות האוטומציות שהופכות כל תהליך ידני ומסורבל לאוטומטי ופשוט – מאנדיי CRM יכולה לחסוך לכם זמן רב ולאפשר לכם להגיב ללידים בזמן אמת, כשהם עוד ״חמים״, מה שעשוי לשפר את הביצועים של העסק.

כן. למאנדיי יש תוכנית חינמית שאינה מוגבלת בזמן, אך היא כן מוגבלת בכמות המשתמשים ובפיצ׳רים הזמינים לשימוש. היא תפתח לכם גישה ל-2 חברי צוות ותאפשר הזנה של 1000 אנשי קשר. חשוב לומר שמדובר בתוכנית מוגבלת מאד, שלטעמי, אין בה למעשה שום יתרון על פני קובץ אקסל. היתרונות הבולטים והפיצ׳רים המשמעותיים באמת של מאנדיי מגיעים החל מתוכנית ה- Standard, שם יחכו לכם האוטומציות, האינטגרציות וכל מה שהופך את מאנדיי לתוכנה המעולה שהיא. מה שכן, מאנדיי CRM מאפשרת לכם לנסות כל אחת מהחבילות שלה לחלוטין בחינם למשך 14 יום כדי שתוכלו לבחון אותה בעצמכם לפני שתצטרכו להתחייב.

מאנדיי נחשבת לאחת מתוכנות ניהול הפרויקטים המובילות ביותר בשוק. יש לה את הייחודיות שלה שהופכת אותה ליוצאת דופן בהשוואה אל מול האחרות. את כל היתרונות שלה – הממשק הויזואלי, הגמישות, קלות השימוש, המעבר הקל בין המסכים, האוטומציות, האינטגרציות ועוד – היא הביאה גם למערכת ה-CRM שלה. אז כן, מהחוויה האישית שלי מאנדיי CRM היא מערכת ניהול לקוח כדאית ובעלת תמורה מעולה לכסף. אתם יכולים לנסות אותה בחינם למשך 14 ימים ללא עלות וללא צורך בהשארת פרטי אשראי.

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

מאמרי קידום אתרים נוספים