כבר תקופה שקהילת מקדמי האתרים בארץ גועשת מכיוון שחברת קידום אתרים (לא אגיד שמות, לא רוצה להסתכן בתביעה ;)) כלשהי מקדמת אתרים בשיטה שהיא על גבול הBLACKHAT.
למה זה עובד?
כפי שהסברתי בעבר, גוגל יודע להתמודד עם שיטות קידום BLACKHAT, הבעיה היא שאלה ממשיכות להשתכלל.
הדברים בארץ פועלים בצורה שונה, מסיבה כלשהי האלגוריתם של גוגל ישראל מפגר בהרבה אחרי האלגוריתם של גוגל העולמי.
למה הדבר גורם?
הפיגור באלגוריתם הישראלי מביא לכך שישנם שני פרמטרים מרכזיים המשפיעים על מיקום בגוגל ישראל, הפרמטרים הם:
- כמות קישורים
- קצב התחדשות הקישורים
קישורים מאתרים בתחום אמורים להשפיע, השפעתם נמוכה מכפי שאמורה להיות,
אך לעומת זאת קצב של מספר קישורים ביום מכל אתר שהוא יביא לתוצאות טובות הרבה יותר.
שני הגומרים שציינתי למעלה מביאים לזיבול של האינטרנט הישראלי ולמוניטין שלילי לתחום קידום האתרים (כפי שכתב זאת למשל רן יניב הרטשטיין).
מה אפשר לעשות?
האמת?
לא הרבה, אפשר לצעוק, להתלונן ולבכות עד מחר אבל השורה התחתונה היא שהשיטה שלהם עובדת.
מה יקרה לאתרים המקודמים בצורה הזאת בעתיד ניתן לשער, אך מתי יגיע העתיד אין לדעת.
נקודה למחשבה.
3 מחשבות על “טכניקות קידום שנויות במחלוקת”
אם אני מסתכל על המקרה הפרטי שלי – אז אפשר להגיד שריקוד גוגל האחרון באמת נתן בעיטה למקדמי האתרים המלוכלכים.
תכתבו בגוגל:
"אפסייט קידום אתרים"
"מיתוג אישי"
ותבינו על מה אני מדבר.
ברגע שיהיה שינוי באלגוריתם שיקבע כי קישורים מאתרים בתחום הם הקישורים הרלוונטים האתרים של החברה הזו אמורים לקרוס אחד אחרי השני.
"מה יקרה לאתרים המקודמים בצורה הזאת בעתיד ניתן לשער"
אני משער שלא יקרה להם כלום, יהיה אולי שינוי אלגוריתם שיוריד מערך הקישורים אליהם אך מקדמי האתרים שלהם ישכילו כנראה לתת דגש בקידום לפרמטרים אחרים.
חוץ מזה, לא ממש הגיוני שגוגל יבצעו שינויים כאלה דרמטיים בתוצאות שלהם.
כי אז מה זה אומר מבחינתם שהיום התוצאות הן ממש לא רלוונטיות?