תוצאות גוגל AMP יתחילו להופיע באזור התוצאות האורגני

זה כנראה היה רק עניין של זמן ועכשיו זה רשמי – תוצאות גוגל AMP יהפכו להיות חלק אינטגרלי מתוצאות החיפוש של גוגל במובייל.

בשבוע שעבר כתבו גוגל בבלוג הרשמי שלהם על השינוי שעדיין לא נכנס לתוקף אך נראה כי בקרוב מאוד כבר לא נזכור איך נראה עמוד תוצאות החיפוש לפני השינוי.

נוסח ההודעה

כך כתבו גוגל (בתרגום חופשי שלי):

השנה 2016 וקשה להאמין שגלישה באינטרנט מהטלפון הנייד יכולה להיות כ"כ איטית ולגרום למשתמשים לנטוש אתרים שלא נטענים מספיק מהר.

לנו ולתעשיות רבות נוספות זה ברור שצריך לשנות משהו.
זו הסיבה שהתחלנו את פרוייקט AMP, פרוייקט קוד פתוח המיועד לשפר את חווית המשתמש לכולם.

לפני פחות מ6 חודשים התלחנו להעביר טראפיק לעמודי AMP תחת הכותרת "TOP STORIES" בתוצאות החיפוש במובייל.
מאז, אנו רואים שברחבי העולם מאמצים את AMP שכבר מזמן לא שייך רק לאתרי חדשות ועבר גם לחנויות אלקטרוניות, אתרי בידוק, טיולים, מתכונים וכו'.

נכון להיום, ישנם מעל 150 מיליון עמודי AMP באינדקס שלנו עם יותר מ4 מיליון עמודים המתווספים בכל שבוע.
כתוצאה, היום אנו משחררים תצוגה מוקדמת להרחבת תוצאות הAMP – מעכשיו לא רק תחת TOP STORIES.

בשביל שיהיה ברור, לא מדובר בשינוי הדירוגים לאתרים.
כתוצאה מהתפשטות הAMP מעבר לאתרים הגדולים, אנו רוצים שיהיה קל יותר לאנשים להגיע לעמודים המהירים האלה.
התצוגה המקדימה שעשינו תמחיש את חווית הגלישה לעמודי AMP.

נסו את זה בעצמכם ממכשירי הסלולר וניווט לg.co/ampdemo.
ברגע שאתם בדמו, חפשו משהו כמו “french toast recipe” או מילים לשירים (lyrics) של הזמר המועדף עליכם על מנת לחוות איך עמודי AMP מספקים חוויה מהירה יותר של קריאה וגלישה מהנייד.

אנחנו מתחילים בהדגמה הזו על מנת לקבל את הפידבקים של גולשים, מפתחים ואתרים כך שנוכל לייצר חווית חיפוש טובה יותר ברגע שנטמיע את הAMP מאוחר יותר השנה.
בנוסף, אנו רוצים להביא לכל מי שמתעניין בהטמעת התוכן שלו בAMP אפשרות לשחק עם זה מספיק זמן על מנת ללמוד להטמיע את זה כשורה.

תזכורת קלה – מה זה גוגל AMP?

מדובר בגרסה דיאטטית של עמודי אינטרנט המיועדים למובייל.
בעמודים מסוג זה ניתן להשתמש ב"סט מוגבל" של קודים ותגיות וע"י כך להביא לשיפור זמן הטעינה של האתר באופן משמעותי.

המטרה העיקרית של פרויקט הAMP היא לאפשר גלישה נוחה מהמובייל ולהנגיש את האינטרנט לכל העולם ובעיקר למדינות עולם שלישי בהן הגישה לאינטרנט מהיר כמעט לא קיימת.

בישראל לא נכנס הAMP לתוצאות החיפוש אך בכמה מדינות בעולם הם קיבלו אזור בולט במיוחד משלהם.

צילום מסך של AMP בגרסה הקודמת
צילום מסך של AMP בגרסה הקודמת

מה קורה אם אין לי גרסת AMP לאתר?

פשוט כלום, אתר לא ייענש אם אין לו גרסת AMP.
כידוע, אתרים מותאמים למובייל מקבלים יתרון בתוצאות החיפוש מהנייד אך לא יהיה יתרון נוסף לעמודי AMP.

תוצאות החיפוש יוצגו במובייל בצורה הבאה:

  • יש לעמוד גרסת AMP, מובייל ודסקטופ – תוצג גרסת AMP.
  • יש לעמוד גרסת מובייל ודסקטופ – תוצג גרסת מובייל.
  • יש לעמוד רק גרסת דסקטופ – תוצג גרסת דסקטופ (אם כי במיקום נמוך ממה שהיה מקבל במצב בו היה מותאם למובייל).

איך זה ייראה?

תצוגה חדשה לגוגל AMP

תכל'ס, מה צריך לעשות?

זאת שאלת השאלות.
באופן פורמלי (כמו שציינתי), תוצאות AMP לא יקבלו עדיפות בשום רמה, אך מהניסיון, ברגע שגוגל משקיעה כ"כ הרבה אנרגיה בפרויקט מסוים היא בסופו של דבר עושה כל מה שצריך על מנת "לדחוף אותו" ככל הניתן.

אני מניח שעד אמצע 2017 גוגל יכניסו את השינויים גם בגוגל ישראל ולאט לאט עמודים מהסוג הזה יתחילו לקבל עדיפות.
יש לקחת בחשבון, שאומנם באופן ישיר הם לא יקבלו עדיפות ע"י גוגל אך אם עמודי AMP מקבלים פידבקים טובים יותר מהגולשים אזי באופן עקיף כמובן שתהיה להם עדיפות.

המלצה שלי – זה הזמן להתחיל לתכנן לאילו עמודים הייתם רוצים להוסיף גרסת AMP באתר שלכם 🙂

יש לכם שאלות? בואו נדבר 🙂

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים