עדכוני גוגל – מה באמת קורה בתוצאות החיפוש?

החל משבוע שעבר החלו להגיע שמועות על שינויים רציניים בתוצאות החיפוש של גוגל על כל הסקאלה.

הבדיקה הראשונית שאני עושה בכל פעם שמתחזקים הדיבורים על שינויים היא לבדוק בAlgoroo וMozCast.

בדיקת mozcast 13.1.16
בדיקת mozcast 13.1.16
בדיקת Algoroo 13.1.16
בדיקת Algoroo 13.1.16

ניתן לראות בבדיקות שאכן יש אמת בדברים "ומשהו" קורה בתוצאות החיפוש של גוגל.

גארי איליס וג'ון מולר אימתו בטוויטר שאכן יש שינוי ושלחו אותנו לעשות שיעורי בית ולבדוק איך השפיעו השינויים.

לא מדובר בעדכון פינגווין

החשד המידי היה שמדובר בעדכון פינגויין לו מחכים כולם בקוצר רוח כבר מחודש דצמבר.

הציוץ של גארי איליס אישר לכולם שלא בזה מדובר אלא בעדכון ליבה של האלגוריתם.

יום לפני, ב11.1.16 צייץ איליס את העדכון הבא:

ובעצם אישר שעדכון פנדה הפך להיות חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל.
המשמעות היא שמעתה לא יהיו "עדכוני פנדה" לבד אלא עדכון ליבה שכולל בתוכו את הפנדה.

עדיין לא מדובר בעדכון "זמן אמת" אלא בעדכון שצריך להריץ באופן יזום.
השוני הוא שעדכון ליבה כולל פרמטרים נוספים ולא רק את איכות התוכן כמו הפנדה.

כמה נקודות לסיכום

  • עדכון פינגווין עדיין לא הגיע – נמשיך לצפות.
  • אחד מהעדכונים של הימים האחרונים השפיע על דירוגי אתרים היושבים על HTTPS – אני יודע לומר בוודאות שבארץ ישנו שינוי מהותי בעמודי התוצאות הראשונים של גוגל על מגוון ביטויים עם עדיפות ברורה לעמודי HTTPS – זה הזמן לחזור למדריך העברת אתר לHTTPS.
  • העדכון (לפחות בארץ) עדיין לא הסתיים ותוצאות החיפוש ממשיכות לרקוד במגוון רחב של נושאים.
  • היות והיו מספר עדכונים צמודים לא ניתן להסיק באופן ברור איזה עדכון הוביל לאיזו תוצאה.

הטיפ העיקרי שלי כרגע – המשיכו לייצר תוכן איכותי ולחשוב קודם כל על הגולשים (כמה לא צפוי?).

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

1 מחשבה על “עדכוני גוגל – מה באמת קורה בתוצאות החיפוש?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים