החל משבוע שעבר החלו להגיע שמועות על שינויים רציניים בתוצאות החיפוש של גוגל על כל הסקאלה.
הבדיקה הראשונית שאני עושה בכל פעם שמתחזקים הדיבורים על שינויים היא לבדוק בAlgoroo וMozCast.


ניתן לראות בבדיקות שאכן יש אמת בדברים "ומשהו" קורה בתוצאות החיפוש של גוגל.
גארי איליס וג'ון מולר אימתו בטוויטר שאכן יש שינוי ושלחו אותנו לעשות שיעורי בית ולבדוק איך השפיעו השינויים.
@dawnieando It's not penguin; not "confirmed-ish" just "confirmed" :-).
— John Mueller (@JohnMu) January 12, 2016
@jenstar yes, the changes you saw are part of a core algo update. @Missiz_Z is right almost always, you shan't need my confirmation — Gary Illyes (@methode) January 12, 2016
לא מדובר בעדכון פינגווין
החשד המידי היה שמדובר בעדכון פינגויין לו מחכים כולם בקוצר רוח כבר מחודש דצמבר.
הציוץ של גארי איליס אישר לכולם שלא בזה מדובר אלא בעדכון ליבה של האלגוריתם.
יום לפני, ב11.1.16 צייץ איליס את העדכון הבא:
Wanna know more about Panda? Of course you do. We answered @jenstar 's questions, and the result is brilliant! https://t.co/lKiFcYqajX
— Gary Illyes (@methode) January 11, 2016
ובעצם אישר שעדכון פנדה הפך להיות חלק מאלגוריתם הליבה של גוגל.
המשמעות היא שמעתה לא יהיו "עדכוני פנדה" לבד אלא עדכון ליבה שכולל בתוכו את הפנדה.
עדיין לא מדובר בעדכון "זמן אמת" אלא בעדכון שצריך להריץ באופן יזום.
השוני הוא שעדכון ליבה כולל פרמטרים נוספים ולא רק את איכות התוכן כמו הפנדה.
כמה נקודות לסיכום
- עדכון פינגווין עדיין לא הגיע – נמשיך לצפות.
- אחד מהעדכונים של הימים האחרונים השפיע על דירוגי אתרים היושבים על HTTPS – אני יודע לומר בוודאות שבארץ ישנו שינוי מהותי בעמודי התוצאות הראשונים של גוגל על מגוון ביטויים עם עדיפות ברורה לעמודי HTTPS – זה הזמן לחזור למדריך העברת אתר לHTTPS.
- העדכון (לפחות בארץ) עדיין לא הסתיים ותוצאות החיפוש ממשיכות לרקוד במגוון רחב של נושאים.
- היות והיו מספר עדכונים צמודים לא ניתן להסיק באופן ברור איזה עדכון הוביל לאיזו תוצאה.
הטיפ העיקרי שלי כרגע – המשיכו לייצר תוכן איכותי ולחשוב קודם כל על הגולשים (כמה לא צפוי?).
1 מחשבה על “עדכוני גוגל – מה באמת קורה בתוצאות החיפוש?”
תודה רבה.