אחת השאלות שחוזרות על עצמן אצלי במייל היא "האם עדיף להכניס לאתר תגובות ישירות מפייסבוק או להכניס את התגובות ישירות באתר" ?
לאורך תקופה הייתה לי התלבטות אלב ברוב הפעמים המלצתי להכניס את התגובות ישירות באתר בשביל להנות מערת של תוכן מקורי (כל עוד מטרת התגובה היא לא להספים או להכניס קישור ללא שום ערך).
בכנס State Of Search נשאל גארי איליס מגוגל את אותה השאלה בדיוק, ותשובתו הייתה שעדיף להכניס את התגובות באתר ולא להשתמש בתוספים צד שלישי (אני מניח שמדובר על פייסבוק / דיסקס / Trust Pilot וכו').
Comments are better on-site for engagement signals for SEO than moving to social. Via @methode #StateofSearch
— Alan Bleiweiss (@AlanBleiweiss) October 10, 2017
ההמלצות שלי בנושא:
- אפשרו תגובות באתר / בלוג שלכם.
- הקפידו לא לאפשר תגובות עם אנקור טקסטים ספציפיים במקום שם הגולש.
- וודאו שהתגובה רלוונטית לנושא הכתבה.
האם עדכון Mobile First התחיל לרוץ?
הביטוי קידום אתרים הוא אחד הביטויים המעניינים ביותר את מקדמי האתרים.
בשבוע האחרון חל שינוי משמעותי ואתר סרצ'י נכנס לעמוד הראשון בביטוי זה.
כאשר בוחנים את פרופיל הקישורים של האתר נראה שעופר לא מתמקד בכיוון הזה:
פרופיל הקישורים במג'סטיק:
פרופיל הקישורים בahrefa:
הדבר הבולט במיוחד הוא שאתר זה הוא היחיד ב-5 העמודים הראשונים (אלא אם פספסתי מישהו נוסף) לחיפוש קידום אתרים המשתמש בAMP.
דבר נוסף שבולט הוא שהתוצאות מהדסקטופ לא תמיד קרובות למה שרואים במובייל.
אם במובייל המצב יציב כבר כמה ימים בעמוד ראשון, מהדסקטופ אנו רואים תנודות רציניות.
במקביל לזה פורסם בseoroundtable שכלים רבים בעולם מזהים תנודות מטורפות מהמובייל – מה שמוביל למחשבה שמדובר בניסוי הנוגע לMobile First.
ההמלצות שלי לנושא:
- במידה ואתם פאבלישרים, השתמשו בAMP – כאשר גוגל דוחפים כ"כ חזק לכיוון מסויים כמעט בלתי אפשרי להתנגד להם.
- כאשר אתם מאפיינים אתר חשבו כמו גוגל – אפיינו קודם את האתר למובייל ורק לאחר מכן את אתר הדסקטופ.
- קראו את הפוסט העתידי שאפרסם לגבי עדכון מובייל פירסט 😉
נ.ב
בקרוב בעז"ה אני מקווה לבצע ניסוי בשיתוף כמה קולגות על מנת לבחון את ההשערות שלי בנושא.
שמתם לב לשינויים נוספים? מוזמנים לעדכן 🙂
1 מחשבה על “גוגל מעדיפה תגובות באתר ומה קורה עם עדכון מובייל פירסט?”
היי אוהד,
1. כל פעולת SEO שמבצעים היא תלויית מתחרים.
קידום אורגני מבצעים אל מול מתחרים (אין וואקום בגוגל) ולכן "כל" מה שעליך לעשות הוא להיות טוב מהמתחרים.
2. זה יכול להיות נכון, הכל תלוי במטרה 🙂