מיודענו היקר ג'ון מולר לא מפסיק להפתיע ולחדש בהצהרותיו.
בהאנגאאוט השבועי שלו התייחס מולר לעניין הפנייה 302 וההבדלים מהפנייה 301.
מולר נשאל:
שמתי לב שלאתר יש הפנייה 302 תקופה ארוכה, האם זה מעביר Link Juice?
תשובתו הייתה:
אני חושב שיש תפיסה שגויה לגבי הפנייה 302 שמזיקה לאתר ומזיקה לPageRank, האמת שזהו ממש לא המקרה.
כאשר אני מזהים הפנייה 302 אנו מניחים שהיא הפנייה זמנית ושבעל האתר רוצה שכתובת האתר הראשית תשאר מאונדקסת ולא הכתובת אליה מבוצעת ההפנייה.
אך לעומת זאת, כאשר אנו מזהים שמדובר בהפנייה 302 שמתנהגת כהפנייה קבועה אנו עלולים לחשוב שמדובר בהגדרה לא נכונה ומוטעית של הפנייה 302 ולהתייחס אליה כהפנייה 301, כלומר במקום לאנדקס את הURL המקורי אנו נאדנקס את הURL אליו מפנה ההפנייה.
לכן לא מדובר בעניין של כן להעביר PageRank או לא להעביר, זה עניין של איזו כתובת אתר תהיה מאונדקסת בתוצאות החיפוש (בSERP), הכתובת המקורית (הגיוני במצב שמדובר בהפנייה זמנית) או הכתובת אליה מבוצעת הפנייה (במצב שגוגל מזהה את ההפנייה כקבועה).
אנו כן מסתכלים על הקוד הHTTP אם מדובר ב302 או 301, אנו גם מנסים להיות חכמים יותר ולתקן טעויות בהפנייה שנגרמו על ידי בעלי האתרים.
כמה נקודות למחשבה
- ג'ון מולר עדיין מתייחס לPageRank – מונח שלא שמענו הרבה מאוד זמן. אני מניח שלא מדובר על אותו הפייג'רנק שהכרנו לפני 10 שנים אלא יותר לציון הרלוונטיות הכללי של האתר.
- ג'ון מולר אומר שההבדלים בין ההפניות הן לא ב"העברת כח" אלא בצורת האינדוקס של גוגל – על פניו, ניתן להבין שב2 הדרכים עובר כח.
- מקדמי אתרים שנוהגים לבצע הפנייה 302 ארוכה לאתר זמני עד שיוקם אתר חדש עלולים להגיע למצב בו גוגל מזהה את ההפנייה הזמנית שלהם כקבועה.
- כמו בכל האנגאאוט, גם הפעם אמליץ לכולם לקבל בערבון מוגבל את הדברים ולנסות להבין את הכיוון הכללי אליו מנסים מולר וגוגל לכוון.
2 מחשבות על “גוגל עלולים להתייחס להפנייה 302 זמנית כהפנייה 301”
אין ספק שפייג' ראנק הוא לא אותו אחד שהיה בשנת 2000, אבל זהו עדיין אחד מגורמי הדירוג באלגוריתם (או לפחות סט של גורמים). אם פייג' ראנק לא כזה חשוב כמו שמתיימרים להציג אותו, למה בגוגל דורשים לתייג קישורים ב-nofollow? כדי שלא יעבירו PR, הגורם שמשפיע על דירוגים ועל מיקומים. מעבר לכך, אנחנו משקיעים בבניית היררכיה באתר בדיוק בגלל PR – מכיוון שכאשר הוא זולג כמו שצריך בין העמודים, הוא תורם (בעקיפין או במישרין, זה לא משנה) למיקומי האתר.
דעתי המלאה בנושא בגיקטיים: https://www.geektime.co.il/pagerank-is-not-dead/
היי עמית, אני נוטה להסכים.
כנראה שעדיין קישורים=pr במנגנון הדירוג של גוגל.