גוגל: אתרי HTTPS חלקיים לא יקבלו עדיפות

לפני כשבועיים כתבתי פוסט המסביר כיצד להעביר אתר לHTTPS, אחת הנקודות המרכזיות שהעליתי בפוסט זה היא שעל פי גוגל העברת אתר לפרוטוקול מאובטח היא פרמטר המועיל ותורם להעלאת דירוג האתר.

ביום שישי האחרון (28/8/15) התייחס ג'ון מולר לעניין זה בהאנג אאוט השבוע שלו כשהשיב לאחד מהמשתתפים.

שאלת הגולש:

במידה וישנה כתובת אחת לאתר והיא HTTPS (כתובת האתר בHTTP מבצעת הפנייה לHTTPS) והוטמעה באתר תמונה ממקור חיצוני שהוא לא מאובטח (HTTP),האם האתר יקבל פחות "בונוס" דירוגי בגלל שלא כל האלמנטים בתוכו הם מאובטחים?

התשובה שענה מולר הייתה:

כרגע אנו מזהים אתר כזה כאתר HTTPS רגיל, אני מעריך שבנקודה כלשהי בעתיד יידרשו בעלי האתרים להציג לגולש אתר HTTPS מושלם.
אני לא חושב שתהיה ענישה כלשהי במקרה של חוסר התאמה כזה אלא פשוט לא נחשיב אתר כזה כHTTPS ולכן לא תקבל את היתרון הדירוגי הקטן של אתרים מאובטחים.

 

לפני שענה על שאלה זו התייחס מולר לשאלה דומה אך במצב התחלתי קצת שונה בו אין הפנייה בין כתובת האתר המאובטחת למקבילה שלה שאינה מאובטחת ואמר כי במצב זה, לאחר שקלול של פרמטרים נוספים ייתכן ויבחרו בגוגל להציג בתוצאות החיפוש (SERP) את התוצאה והכתובת הלא מאובטחת (פרוטוקול HTTP רגיל).

בשורה התחתונה, על פי שיחה זו, נראה כי בגוגל מתייחסים לעניין אבטחת האתרים ברצינות ומשקיעים מאמצים על מנת להבדיל בין אתרים מאובטחים לכאלו שאינם מאובטחים.

 

המלצתי אם כן, במידה וניתן, להקים מראש אתרים חדשים על פרוטוקול מאובטח על מנת לאפשר את היתרון היחסי כבר מההתחלה (לא כך הדבר כשמדובר על אתר ותיק עם דירוגים).

עידן בן אור

יועץ קידום אתרים ושיווק דיגיטלי

תוכן עניינים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרי קידום אתרים נוספים