שנת 2017 הגיעה ואיתה המון פוסטים של סיכום / פתיחת שנה.

בין כל הפוסטים האלה, ואחרי לא מעט זמן שלא כתבתי פה, בחרתי להדגיש 17 נקודות עליהן (לדעתי) יש לתת דגש מיוחד בשנת 2017.

    1. שמרו על תקציב זחילה
      בכל שנייה מתווספים למרשתת היקרה שלנו עשרות (אם לא מאות) מיליוני עמודים חדשים אותם גוגל נדרשת לסרוק.
      מכמה ציוצים שלי עם ג'ון מולר וגארי איליס:
      noindex לא יעוזר

      ואולי גם לא nofollow:

    2. עברו לHTTPS
      בשנת 2016 גוגל דחפה בכל הכח בכל מה שקשור לHTTPS.
      החליפו את ציור המנעול בכרום בהודעה "מאובטח" על מנת שלא יהיה ספק ואפילו התחילו להעביר את כל "הכח" בהפניות 301.
      אם הייתי צריך להמר – ב2017 נתחיל לראות השפעה רצינית יותר על הדירוגים לאתרים שאינם משתמשים בפרוטוקול מאובטח.
      ממליץ לכם לרענן את הזכרון ולקרוא את המדריך להעברת אתר לHTTPS.
    3. וודאו שאתר המובייל שלכם מספק חוויה מושלמת
      בנובמבר 2016 הודיעו בגוגל על מעבר לאינדקס מבוסס מובייל (ולא דסקטופ) – המשמעות הפשוטה היא שדירוגי אתרים ייקבעו קודם כל על סמך האתר המוביילי ולא על סמך אתר הדסקטופ.
      ההמלצה שלי היא לבצע אופטימיזציה מלאה של גרסאות המובייל של אתרכם (ואם אין לכם כזאת אז להקים ומהר) ובנוסף בחנו – האם גוגל AMP מתאים לאתר שלכם?
    4. וודאו שהאתר שלכם מושלם מבחינת פרמטרים on-site
      יש המון ויכוחים בין מקדמי אתרים אילו טכניקות עובדות ואילו לא.
      בין הדברים הבודדים עליהם אין ויכוח הוא היעילות וההשפעה החיובית על הדירוגים של אופטימיזציה on-site ברמה הגבוהה ביותר.
      מהניסיון שלי – שינויים קטנים באופטימיזציה יביאו לשינוי גדול בטראפיק האורגני ובדירוגים.
    5. למדו להשתמש בscreaming frog על שלל אפשרויותיו
      לא יודע אם זה משתקף מהבלוג שלי, אבל אני פריק של ניהול זמן ויעילות (במיוחד מאז הפכתי להיות עצמאי).
      אז בהמשך לסעיף הקודם – הצפרדע הצורחת היקרה שלנו (by far הכלי המומלץ ביותר שלי לקידום אתרים) יודעת לעזור לנו למצוא חורים באופטימיזציה שכמעט בלתי אפשרי למצוא בלעדיה (ואם כן זה יבזבז לכם / לעובדים שלכם ימי עבודה שלמים).
      חקרו את הכלי, למדו לעבוד איתו, שתפו את העובדים שלכם ובעיקר – נצלו אותו עד תום.
      אולי תתעניינו: 7 טיפים לשימוש בscreaming frog בקידום אתרים.
    6. עקבו אחרי קישורי המתחרים באופן קבוע
      קודם כל – דעו מיהם המתחרים האמיתיים שלכם.
      זה לא חייב להיות דומיין שלם, אולי עמוד או קטגוריה שמתחרים בכם מתוך אתר מסויים אבל חשוב מאוד לדעת במי אתם מתחרים.
      אחרי שרשמתם לעצמכם 3-4 מתחרים עיקריים התחילו לעקוב אחרי הקישורים שהם מכניסים.
      טיפ של אלופים: דעו לעקוב אחרי קישורי המתחרים ברמה שניה ושלישית (לא פשוט אבל יש כמה דרכים לעשות את זה) – לפעמים שם נמצא הסוד.
    7. וודאו את איכות התוכן באתר
      לא מעט אתרים (במיוחד הוותיקים), מכילים כמויות של תוכן דל ולא איכותי.
      ב2017 הגיע הזמן להפטר מהתוכן הזה או לשכתוב אותו – אל תאפשרו לו להוריד את הרמה של האתר.
    8. עבדו קשה על שיפור הCTR
      אחד הפרמטרים שרק תופס תאוצה בהשפעתו על הדירוגים הוא הCTR.
      בדקו מהם העמודים והביטויים בהם הCTR הוא נמוך ושכתבו את הטייטל והתיאור.
      אבל זכרו – לשינוי הטייטל עלולה להיות השפעה רצינית על קידום הביטוי לכן עשו זאת בחוכמה.
    9. בדקו את הקישוריות הפנימית
      קישורים פנימיים היו ונשארו הדרך שלנו להסביר לגוגל על היררכיית האתר.
      באתרים שמתעדכנים באופן קבוע הקפידו לסרוק את האתר ולבחון האם הקישורים הפנימיים מכוונים את מנוע החיפוש למקום הנכון.
      ככל שיותר קישורים פנימיים יצביעו על עמוד מסויים כך כמובן גדלה חשיבותו.
    10. הכניסו SEO לתמונה בשלב הנכון
      טעות שחוזרת על עצמה כמעט בכל פגישה שאני מגיע אליה כיועץ קידום אתרים – האתר גמור ועכשיו רוצים לעשות שינויים.
      חברים – השלב הנכון לשלב SEO הוא בשלב תכנון הUX / UI, לפני שהאתר יוצא לפיתוח ואפילו לפני שיש צבע על הwireframe דאגו לשלב איש מקצוע.
      ההערות שלו בשלב הנכון יחסכו לכם הרבה כסף בעתיד.
    11. השתמשו באפשרויות שגוגל מציעה
      גוגל לא המציאו את הWMT לחינם, לכל פיצ'ר במערכת יש מטרה וכדאי שתדעו מה אפשר לעשות איתה.
      דוגמא קטנה היא האפשרות להסביר לזחלן של מנוע החיפוש איך להתייחס לפרמטרים – האם לסרוק או שאולי אין צורך ובכך ניתן לחסוך "תקציב זחילה"?
      כדאי לקרוא: מדריך הWMT הרשמי של גוגל.
    12. כנסו לראש של הגולש
      הפרמטר המזיק ביותר לדירוגי אתר הוא כנראה Bounce back to Google.
      על מנת למנוע מצב בו הגולש נכנס אל העמוד שלכם ולאחר מכן חוזר "לשאול את גוגל" שוב את אותה השאלה – הקפידו לענות על כל השאלות אותן יכול הגולש לשאול כשהוא מחפש ביטוי מסויים.
    13. הפניות פנימיות בתוך האתר
      בשורה קצרה – וודאו כי אין קישורים פנימיים באתר שמבצעים הפנייה 301 לעמוד פנימי אחר, זה גם יעלה את זמן הטעינה של האתר וגם יגרום לגוגל לסרוק עמוד מיותר.
    14. גולשים מייצרים לכם תוכן? הקפידו על קישור NoFollow
      בעלים של אתר פורומים? מאפשרים לגולשים להגיב?
      הקפידו שכל הקישורים היוצאים מעמודים המסוג הזה יהיו NoFollow.
    15. קראו את מה שגוגל שולחים לכם
      בין ערמות המיילים שמקבלים בכל יום – דאגו שכל מייל המגיע מכתובת של גוגל יקבל עדיפות ויכנס לתיקייה מיוחדת או ידבק לראש הרשימה – אלו המיילים שעלולים להשפיע באופן מכריע על העסק שלכם.
    16. אנגולר
      באופן רשמי גוגל יודעים לסרוק אג'קס ואנגולר.
      במציאות הם משתפרים בזה מיום ליום אבל רחוקים מלהיות מושלמים.
      אם אתם מתכננים בנייה של אתר אנגולרי ב2017 – דאגו לפתרון של Prerender ואל תקחו את הסיכון.
    17. אל תשכחו את Bing
      אם אתם מקדמים אתרים בשוק הבינלאומי אתם יכולים לדלג על הסעיף הזה, אבל אם אתם מכוונים לקהל הבינלאומי אתם לא רוצים לוותר על מעל 20% שמשתמשים המנוע החיפוש של מייקרוסופוט.

אז זה הכל?

לא, כמובן שלא.
אני בטוח שיש עוד דברים רבים עליהם תוכלו לחשוב.
רוצים לשתף אותי? כתבו בתגובות 🙂

2 תגובות

  1. טלי צרור הגב

    מדוייק. 🙂

    הייתי מוסיפה לרשימה, מהירות טעינת אתר …

  2. זהר עמיהוד הגב

    תודה עידן על הטיפים.
    לדעתי יש לתת דגש על תוכן איכותי, אבל ברמה:
    תוכן "שידביק" את הגולש למאמר ויגרום לו להפסיק לחפש בגוגל,
    תוכן שיגרום לגולש לשתף את המאמר ברשתות החברתיות,
    תוכן שיגרום לאחרים לקשר אליו,
    תוכן שיגרום לך להיות אוטוריטה בתחומך

    הייתי מוסיף לרשימה את נושא הנתונים המובנים Structured Data שבמהלך 2016 קיבל גם הוא דחיפה חזקה אצל גוגל שמעדיפה כיום JSON-LD שעוזר לגרף הידע https://www.seoreport.co.il/4102

    זהר עמיהוד
    מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

השארת תגובה